----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sharmander :) Oletko sinä tuntenut "hedelmöityksen"? Siis sellaista tunnetta, että jokin liikkuisi alavatsalla ennen kiinnittymistä?

Mä oon tuntenut tätä useita kertoja inssien jälkeen ja juurikin aikavälillä dpo3-6. Koskaan muulloin ei tunnu mitään, eikä ilman inssiä ole tuntunut. Olen ajatellut, että tässä on kyse hedelnöittymisestä ja alkion vaeltamisesta munatorvesta kohtuun.

Kuullostaako utopistiselta? Tietty voihan mielikuvituskin tehdä tepposia:laughing002
Kyl se on mielikuvitusta :hilarious::oops: ensinnäkin dpo 3 ei viel mikään ole kiinnittymisvaiheessa. Aikaisintaan 6 pv oviksesta munasolu on jakautunu tarpeeksi et on ns kykenevä porautumaan ja kiinnittymään limakalvoon. Tämä vaatii aina aikansa ja juur nopeammin se ei pysty tapahtumaan. Toisaalta siellä limakalvossa ei oo hermokudosta joka aistiS mitään liikkeitä.
olen kyl tuntenu nippailuja ja nappailuja jos ja mitä kaikissa kierroissa. Osassa olen tuntenu kovia ovismaisia tai menkkamaisia kipuja tns kirvelevää tunnetta siellä oletetun kiinnittymisen tienoilla. Maha on sit turvonnu kovin. Tosin tätä oli myös viime kierrossa eikä mitään tapahtunu :rolleyes:

Mut tokihan sitä kun plussa on tikussa on ”helppoa” yhdistää kaikki olot kiinnittymiEen tai raskauteen. Nyt viime kierrossa oli tosi lupaavia kipuja oikeaan aikaan mut niinpä ei mitään kuitenkaan ollut.

Mä en tiedä mikä pska mua vaivaa taas :sad010alamaha on tosi turpea ja vasempaan kylkeen ja alaselkään sattuu ihan koko ajan. Tätä ollut eilisestä. Ei oo mikään mahavaiva vaan joku muu. Vielä tuhraa ruskeaa on off. Meen kohta jonnekin kohdun poistoon jos nää vaivat ei asetu. Ihan pskaa :sad010

Rutkasti juoksevaa valkkaria (?!):woot:

Normia?:wideyed:

En muista, että muissa kierroissa olisi ollut.....

Dpo3

Täällä on ollut paljon keskustelua työkuvioista... Kylläpä tänään tuli aika pska työntekijä olo, kun ensimmäisenä työpäivänä esimies saikun jälkeen sano että minulla ei oikein ole tullut tulosta riittävästi. Ensin olin, että no eihän siinä pitää tehdä enemmän, mutta sitten iski hirvee vitutus. Olin siis viimeiset 2 vko sairaslomalla äidin kuoleman jälkeen ja sitä ennen 3 vko ehdin olla töissä, kun loppukesästä olin 2 kk työuupumuksen ja masennuksen takia sairaslomalla. Tuon 3 vko:n aikana tein pakosta töitä, joista ei tullut minulle mitään tilastomerkintää ja omat paperityöt seisoi. Enhän ole varmasti voinut tehdä kovin paljon tulosta, kun en ole edes koko helvetin työmaalla ollut. Meillä myöskään kukaan ei tee sen töitä joka on poissa. Kyllä taas ottaa aivoon... Ei mitään tahdikkuutta näissä asioissa, huoh :inpain:
Hitto, jos ei olis rahasta kiinni niin lähtisin kävelemään. Tuli sellainen olo, että minun olisi sairasloman aikana pitänyt saada sama tulos tehtyä kuin muiden. En vaan voi ymmärtää. Ai, että oli kiva laukasta, että minä jäänkin sitten kesäkuussa äitiyslomalle (jos kaikki hyvin käy) :woot: tuokin oli pakko sanoo, kun olis pitäny tietää kesäloma-aika ja meillä on pakko työn laadun takia ilmoittaa tosi aikaisessa vaiheessa, no paiskin hommani valmiiks ennen äitiyslomaa ja todella vakavasti mietin palaanko koko työhön, äippäloman jälkeen.
Kyllä taas mietityttää tää elämä ja kaiken tarkoitus :angry4

Täällä on ollut paljon keskustelua työkuvioista... Kylläpä tänään tuli aika pska työntekijä olo, kun ensimmäisenä työpäivänä esimies saikun jälkeen sano että minulla ei oikein ole tullut tulosta riittävästi. Ensin olin, että no eihän siinä pitää tehdä enemmän, mutta sitten iski hirvee vitutus. Olin siis viimeiset 2 vko sairaslomalla äidin kuoleman jälkeen ja sitä ennen 3 vko ehdin olla töissä, kun loppukesästä olin 2 kk työuupumuksen ja masennuksen takia sairaslomalla. Tuon 3 vko:n aikana tein pakosta töitä, joista ei tullut minulle mitään tilastomerkintää ja omat paperityöt seisoi. Enhän ole varmasti voinut tehdä kovin paljon tulosta, kun en ole edes koko helvetin työmaalla ollut. Meillä myöskään kukaan ei tee sen töitä joka on poissa. Kyllä taas ottaa aivoon... Ei mitään tahdikkuutta näissä asioissa, huoh :inpain:
Hitto, jos ei olis rahasta kiinni niin lähtisin kävelemään. Tuli sellainen olo, että minun olisi sairasloman aikana pitänyt saada sama tulos tehtyä kuin muiden. En vaan voi ymmärtää. Ai, että oli kiva laukasta, että minä jäänkin sitten kesäkuussa äitiyslomalle (jos kaikki hyvin käy) :woot: tuokin oli pakko sanoo, kun olis pitäny tietää kesäloma-aika ja meillä on pakko työn laadun takia ilmoittaa tosi aikaisessa vaiheessa, no paiskin hommani valmiiks ennen äitiyslomaa ja todella vakavasti mietin palaanko koko työhön, äippäloman jälkeen.

Piitula79 :) I feel you..:Heartpink:hug013
Koitahan kestää.

Mä oon vähän sitä asiaa vastaan, että työnantajia kaunistellaan. Tottakai ne esittää aina hyvää, mutta työntekijän kohttelu ongelmatilanteissa ei yllä edes järkevälle tasolle.

Kun mun isä äkillisesti kuoli, niin siitä olisi pitänyt selvitä kahdessa viikossa ja täysin työkykyisenä....ei ihan onnistunut ja työnantaja ei hyväksynyt mitään poissaoloja, eikä heillä ollut edes työpaikalla mitään työlääkäriä osoittaa, joka on kai pakollinen henkilökunnalle. Niin se vakkarityö loppui siihen ja hyvä näin.

Nyt mä ajattelin kanssa, että vaihdan...mutta sitten hiipi ajatus, että kuinkas sitä uudesta työpaikasta pääsee koeajalla lähtemään Klinikalle (??). Ei mitenkään:banghead: Että etukäteen goodbye se 4kk...46-vuotiaana tosiaan on jokaisella menetetyllä kuukaudella varsin iso merkitys.

Onneksi me saadaan täällä purkaa tuntoja.

Piitula79, hyvää odotuksen jatkoa!:Heartbigred:cheers

Last edited by a moderator:
Halaus. Mä olin aikoinaan saikulla menetyksien, raskauden yrittämisen ja muun hullunmyllyn aiheuttaman stressireaktion vuoksi. Nää psyykehommat lasketaan aina jotenkin äärettömän negatiiviSiksi asioiksi oli se taustasyy mikä tahansa, omaisen kuolema, burnout tai mikä ikinä. Toisaalta olis pakko vain ajatella omaa jaksamistaan eikä ketään muuta mut ei se aina oo helppoo.
nyt vaan toivotaan et raskausasiat menis kaikkineen hyvin :Heartred

Tähti mulla esim reuma ja sydän vaatii säännöllistä seurantaa. Käynnit aina keskellä päivää. Ja palkatonta mutta työnantajan on päästettävä. Jostain tällaista voisi selittää. Että tutkitaan.

Peppipupu :) Kiitos, että ajattelet ihanasti puolestani:Heartpink
Matka työpaikalta klinikalta on niin pitkä, että vaatii puolen päivän poissaolon.
Mulla ei ole mitään syytö, jolla perusteella voisin mennä.

Tähti, dont worry. Ei koeaikana potkita pihalle vaikka joutuisit järkkäämään käyntejä. Vaikka kerroisit rehellisesti että sulla on sairaanhoidollisia asioita tai pyydät muuten vapaapäivän tai sanot että lapsenhoito vaatii puolikasta päivää. Kun niitä nyt ei joka viikko kuitenkaan tule.

Tähti, dont worry. Ei koeaikana potkita pihalle vaikka joutuisit järkkäämään käyntejä. Vaikka kerroisit rehellisesti että sulla on sairaanhoidollisia asioita tai pyydät muuten vapaapäivän tai sanot että lapsenhoito vaatii puolikasta päivää. Kun niitä nyt ei joka viikko kuitenkaan tule.

Sharmander :) ....ajatus pelottaa.

Mutta jotenkin alan olla luopumassa tästä nykyisestä työstä...tää rassaa henkisesti, kun pidetään epävarmuudessa varoituslapun voimin.

Ylihuomenna pitää olla töissä 16-17tuntia, koska ollaan messuilla näytteille asettajina ja om pakollinen teatteri-ilta sen päälle.

Pomo jo ilmoitti, että sinne on todellakin pakko mennä ja varaa sieltä taxin yöllä kotiin, kun en voi jäädä yöksi hotelliin, kun on pieni lapsi kotona.

Ei niin kestäis tätä...:banghead:
Odotan ja toivon, että lähettämäni hakemus toisi mukanaan työhaastattelun.

Peppipupu :) Kiitos, että ajattelet ihanasti puolestani:Heartpink
Matka työpaikalta klinikalta on niin pitkä, että vaatii puolen päivän poissaolon.
Mulla ei ole mitään syytö, jolla perusteella voisin mennä.
Mulma oli espoosta peijakseen kanssa matkaa +2h tutkimukset. Eikö teillä saa tehdä etänä?

Sharmander :) ....ajatus pelottaa.

Mutta jotenkin alan olla luopumassa tästä nykyisestä työstä...tää rassaa henkisesti, kun pidetään epävarmuudessa varoituslapun voimin.

Ylihuomenna pitää olla töissä 16-17tuntia, koska ollaan messuilla näytteille asettajina ja om pakollinen teatteri-ilta sen päälle.

Pomo jo ilmoitti, että sinne on todellakin pakko mennä ja varaa sieltä taxin yöllä kotiin, kun en voi jäädä yöksi hotelliin, kun on pieni lapsi kotona.

Ei niin kestäis tätä...:banghead:
Odotan, että lähettämäni hakemus toisi mukanaan työhaastattelun.
Ei tuohon tarvita pientä lasta, että pitkä päivä ei kiinnosta. Kyllä ihmisen pitää myös levätä. Jos tekisin yhdenkin noin pitkän päivän, joutuisin lepäämään vähintään viikon ja todennäköisesti tulisi jokin vaiva, jota potisin kuukausia. En todellakaan ole koskaan suostunut tuollaiseen eikä ole koskaan irtisanottu.

Ei tuohon tarvita pientä lasta, että pitkä päivä ei kiinnosta. Kyllä ihmisen pitää myös levätä. Jos tekisin yhdenkin noin pitkän päivän, joutuisin lepäämään vähintään viikon ja todennäköisesti tulisi jokin vaiva, jota potisin kuukausia. En todellakaan ole koskaan suostunut tuollaiseen eikä ole koskaan irtisanottu.

Yölento :) Monessa ammatissa pitää pystyä joustamaan.

Ei tuosta nyt irtisanottaisi, jos ois lääkärintodistus poisssolosta, mutta tekemätrömät työt on syy. Tosin, en usko, että saavat ketään muuta tekemään ninkin paljon, kun tässä työssä koko ajan teen.
Yhtälö on aika päätön:stop
:wacky:

Tähti, eihän niitä käyntejä kovin usein tule, ja ne harvat kerrat voi sanoa, että on hammaslääkärissä tai luomenpoistossa. IVF:n punktiossa voi sanoa, että menee toimenpiteeseen, niitäkään kun ei voi itse päättää, vaan lääkäri ilmoittaa ajan.
Minä kävin sujuvasti IVF:ssä parin sadan kilometrin päässä ilman että kukaan töissä tajusi mitään. Yleensä vielä sanoin noissa ultrakäynneissä, että teen lopun päivää etänä, ettei turhaan kulu ylimääräistä aikaa matkusteluun, ja sekin oli ok, eli sain suurimman osan päivästä laskettua työajaksikin, kun bussissa tein töitä mennen tullen.

Meilläkin on messuedustuksia (Slush, erilaiset hackathonit), joihin on toivottu minua paikalle teknisenä henkilönä, mutta en ole päässyt paikalle vielä kertaakaan, eikä kukaan ole edes vihjannut irtisanomisista. Yhden kerran lupasin, ja silloinkin sairastuin.

Yölento :) Monessa ammatissa pitää pystyä joustamaan.

Ei tuosta nyt irtisanottaisi, jos ois lääkärintodistus poisssolosta, mutta tekemätrömät työt on syy. Tosin, en usko, että saavat ketään muuta tekemään ninkin paljon, kun tässä työssä koko ajan teen.
Yhtälö on aika päätön:stop
:wacky:
Joustaminen on molemminpuolista. Jos minä joustan työnantajan edun vuoksi, työnantaja joustaa myös.

Jos olen töissä 16-17h/vrk ja tarvitsen unta 9h/vrk ja työmatkat siihen lisäksi, niin vuorokauden tunnit eivät riitä. On monia syitä, miksi työajat on määritelty.

Joustaminen on molemminpuolista. Jos minä joustan työnantajan edun vuoksi, työnantaja joustaa myös.

Jos olen töissä 16-17h/vrk ja tarvitsen unta 9h/vrk ja työmatkat siihen lisäksi, niin vuorokauden tunnit eivät riitä. On monia syitä, miksi työajat on määritelty.

Yölento :) tässä olen valmis joustamaan vain sen vuoksi, että lapussa sanotaan, etten noudata työaikoja..:laughing002
Muutenkin kolme viikkoa tehnyt jokapäivä ylitöitä muutoinkin:whacky011

Yölento :) tässä olen valmis joustamaan vain sen vuoksi, että lapussa sanotaan, etten noudata työaikoja..:laughing002
Muutenkin kolme viikkoa tehnyt jokapäivä ylitöitä muutoinkin:whacky011
Veikkaan, ettei siellä kiitosta ole luvassa eikä kirkasta kruunua.

Joskus arvostusta saa enemmän, kun ei anna kenenkään kävellä ylitseen.

Takaisin