----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aamusta saakka etova olo..(??):angelic:...voinee johtua jumiutuneista niskoista...
Mutta etovuus vähän helpotti aamupalan jälkeen:happy:

Nyt haluaisin todellakin olla raskaana, niin tietäis selvän suunnan minne mennä! :) Ja vois ilolla ilmottaa tolle pomolle, että saa alkaa etsiä tuuraajaa...varmaan vetäis yhtä mykäksi, kun viimekerralla...oli puhumatta varmaan kuukauden...mutisi vaan, " että vai äitiyslomalle, kun töitähän tänne ollaan tultu tekemään" :angelic:

Dpo 4
Nyt en tosin ymmärrä mitä se raskaus pelastaa. Töihin on takaisin kuitenkin palattava joskus. Et ennemmin etsisin nyt hyvän paikan minne palata tai muuttaisin asennetta nykyistä paikkaa kohtaan. Kaikella rakkaudella.

No sitten oli kaksi päivää aivan kamalat oviskivut. Jopa mietin, pitääkö mennä tarkistamaan onko kysta follin sijaan. Tänään vasta helpotti eli Ktzoisin tänään olevan dpo 0 vaikka ovistesti kaksi päivää sit plussa.

Millä lailla se kysta oireilee?

Peppipupu :) Mulla oli kerran ja silloin kierto venyi tavanomaista pidemmäksi. Ultrassa kysta näkyi ja se myös kuihtui itsellään pois..kun ei ultrassa enää sitten tarkastuksessa sitä ollut.

Nyt en tosin ymmärrä mitä se raskaus pelastaa. Töihin on takaisin kuitenkin palattava joskus. Et ennemmin etsisin nyt hyvän paikan minne palata tai muuttaisin asennetta nykyistä paikkaa kohtaan. Kaikella rakkaudella.

Sharmander :) mullahan on hakemus sisässä... :)

Sharmander :) Työkuviot menee uusiksi. Sen se pelastaa.

Tää on ehkä vaikea kuvailla.
Omistajalta tuli juuri kaikille onnittelut lukuineen, että eilen on ylitetty jo vuodelle 2019 asetettu budjetti. Pyysi kaikkia juhlimaan kakkukahvien kera.
Eli menee hyvin, vaikkakin tavallaan huonosti:laughing002

No joo MiisaS, tällä työkaverilla on kyllä itselläänkin lapsia, mutta isoja jo, enkä nyt usko, että tarkoituksella sanoi niin kuin sanoi, ehkä epähuomiossa ennemminkin :) En nyt närkästynyt siitä mitenkään erityisesti, vaikka tuo aiempi viestini ehkä siltä kuulostikin.

Minun työssäni tarvitaan keskittymistä ennen kaikkea, joten ilman muuta on selvää, että jos kotona töitä teen, poika on silloin hoidossa. Osa työstä taas on mekaanista "leikkaa/liimaa/askartele"-hommaa, johon ei kovin isosti aivoja tarvitse. Se, kumpaa on enemmän, vaihtelee tunnista toiseen.

Meidän työpaikalla taas tuntuu välillä aiheuttavan närää se, että joidenkin työ on sellaista, että sitä voi tehdä etänä ainakin osan aikaa, mutta toisten työ taas vaatii aina työpaikalla oloa jo työnkuvan vuoksi. Minä en ainakaan ole yhtään kateellinen niille, jotka tekevät paljon etätöitä, en olisi sittenkään, jos oma työnkuvani olisi sellainen, ettei etätöitä voisi tehdä. Jokainen sellainen, jolla on vaihtoehtoja, valitsee itse tyylinsä tehdä töitä ja myös tilanteen mukaan. Toki joskus on sellaisia päiviä, että täytyy työpaikallakin olla läsnä, vaikka muuten työ olisikin tehtävissä mistä käsin vain.

Meidän työpaikalla taas tuntuu välillä aiheuttavan närää se, että joidenkin työ on sellaista, että sitä voi tehdä etänä ainakin osan aikaa, mutta toisten työ taas vaatii aina työpaikalla oloa jo työnkuvan vuoksi. Minä en ainakaan ole yhtään kateellinen niille, jotka tekevät paljon etätöitä, en olisi sittenkään, jos oma työnkuvani olisi sellainen, ettei etätöitä voisi tehdä. Jokainen sellainen, jolla on vaihtoehtoja, valitsee itse tyylinsä tehdä töitä ja myös tilanteen mukaan. Toki joskus on sellaisia päiviä, että täytyy työpaikallakin olla läsnä, vaikka muuten työ olisikin tehtävissä mistä käsin vain.

Kaarinha :) Meillä on täysin samoin, esim. mun työnkuva ei mahdollista täyttä etää, koska työpaikalla on oltava. Sitren taas on näitä, joiden työnkuva ei vaadi paikalla oloa, mutta etätyöpäivään pitää olla erikseen lupa.

Kaikilla on kuitenkin sama työaika ja sitten nämä, joilla on etämahdollisuus, niin usein luikahtavst töistä ja sanovat tekevänsä etänä. Että näräähän tuo aiheuttaa, kun sitten puhutaan työajoista....

Itse en haluaisi täysin etänä tehdä, koska se on taaperon kanssa hankalaa ja tottakai lapsi olisi päivät hoidossa mutta sitten illalla vaaravyöhykkeellä olisi työpaperit ja läppäri johtoineen jne...
Koska työnkuva vaatii kuitenkin läsnäolla toimistolla, on selkeämpi ja järkevämpi pitää työt omassa työhuoneessa.

Minä käytän etätyömahdollisuutta silloin, kun on keskellä päivää jotain menoja, joko ihan henkilökohtaisia (hammaslääkäri, lapsen neuvola, jne) tai kokouksia asiakkaan tiloissa. Silloin saa enemmän tehtyä, kun ei koko päivä kulu siirtymisiin. Muuten haluan olla toimistolla, koska pidän sosiaalista kanssakäymistä arvokkaana, ja asiat kuitenkin hoituvat parhaiten naamakkain.

Minulle etätyö ei ole mahdollista, jos esikoinen on kotona, koska hän tuhoaa kämpän 30 sekunnissa jos huomaa minun tekevän jotain keskittymistä vaativaa, ja lisäksi on kaiken aikaa haluamassa tai vaatimassa jotakin. Lapsen on siis oltava hoidossa. Lapsen sairastuessa osallistun pakollisiin kokouksiin, mutta muuten kuittaan päivän poissaoloksi lapsen sairauden takia, eli en edes yritä tehdä etänä lapsen sairastuessa.

Minä en pysty äitiyslomalla koodaamaan. Omia projekteja toki on, mutta univelka aiheuttaa sen, ettei ajatus kulje, ja koneelle ei pääse muuta kuin muutamaksi minuutiksi kerrallaan, kunnes jostain kuuluu "yäääääää" tai "äiti, anna sitä ja tätä", "äiti, kato", "äiti haluan sinne ja tänne" jne. Aivan tuhoon tuomittu ajatuskin. Ja lasten nukkuessa on pakko nukkua, tai univelkaa on vielä enemmän. Koodaaminen vaatii omaa aikaa, jota ei nyt ole.

Jossain määrin kyllä äitiysloman ja hoitovapaan aikana tippuu uusimman kehityksen veitsenterävästä kärjestä, mutta se ei haittaa, koska vanhempiakin kieliä ja tekniikoita on aina käytössä, ja niidenkin tekijöistä on pulaa. Ja aina voi siirtyä hommiin, jossa on enemmän paperinpyöritystä ja kommunikointia, niitäkin aina tarvitaan. Perheen hyvinvoinnin takia tekee vähän vähemmän mieleisiäkin hommia. Ja sitten kun töihin taas palaa, oppii uuden kielen muutamassa viikossa, joten ei se sinänsä haittaa. Meillekin rekrytoitiin ihmisiä, jotka eivät ole ikinä koodanneet päivääkään meidän käyttämillämme kielillä, koska koodari, jolla on perustaidot kunnossa, oppii kyllä uuden kielen muutamassa viikossa.

Mitään työpaikan järjestelmiä ei kotona tarvitse olla, koska ei järjestelmien käyttöä tarvitse erityisesti opetella ja käytön oppii sujuvasti käyttäessäkin.

Jos järjestelmien sisäinen tieto on ongelma, se tarkoittaa, ettei ymmärrä yrityksen alaa ollenkaan, vaan menee tyylillä hauki on kala.
Meillä se koodari on mies ja ihmeellisesti se hakeutuu koneen luo mitä omituisimmissa tilanteissa ja keskittyy niin, että vaikka talo kaatuisi, ei huomaa mitään.
Viimeksi viikonloppuna juuri ennen juhlia kesken siivouksen ja leipomisen jumahti koneelle eikä päässyt irti.

Meillä se koodari on mies ja ihmeellisesti se hakeutuu koneen luo mitä omituisimmissa tilanteissa ja keskittyy niin, että vaikka talo kaatuisi, ei huomaa mitään.
Viimeksi viikonloppuna juuri ennen juhlia kesken siivouksen ja leipomisen jumahti koneelle eikä päässyt irti.

Tekikö varmasti töitä (?):laughing001

No mä oon vielä töissä....
ja suljen kohta yhteyslinkin asiakkaalle Abu Dhabiin, NESTE Oyj..... tämä ei ole salaista tietoa, vaan ihan tavallista arkipäivää:laughing002

Dpo 4

Tekikö varmasti töitä (?):laughing001
Ei. Olisin ilman muuta riipinyt irti koneesta. Viikonloppuna ei tehdä töitä, jos ei ole päivystystä.
Harrastuksia en lähde rajoittamaan. Jokaisella on omat intohimonsa ja kun inspiraatio tulee, se pitää käyttää.

Sama. Mies koodaa omaa peliä. Jos saa motivaation niin koodaa ja vaikka lapset kiikkuis sylissä ja selässä (työpöytä olohuoneessa, samoin kuin omanikin) niin ei häntä häiritse. Tekee ja saa aikaan.

Edellisen hoitovapaan aikana opettelin devaa nettisivuja. Osaan sujuvasti html ja css kielet ja kotona oli taapero ja 5v :)

Sama. Mies koodaa omaa peliä. Jos saa motivaation niin koodaa ja vaikka lapset kiikkuis sylissä ja selässä (työpöytä olohuoneessa, samoin kuin omanikin) niin ei häntä häiritse. Tekee ja saa aikaan.

Edellisen hoitovapaan aikana opettelin devaa nettisivuja. Osaan sujuvasti html ja css kielet ja kotona oli taapero ja 5v :)

Twisted :) Minkä tasoista palkkaa koodaustyössä saa?

Tähti työnantajalle (etenkin miespuoliselle) kun sanoo olevansa menossa gynekologiseen toimenpiteeseen, niin melko varmasti ei kysellä enempää :grin

Testailtu on, negaa :sad001
Tiputtelu on jatkunut on/off nyt jotain viitisen päivää, mikäköhän juttu tää nyt sitten on. Alkais nyt menkat kunnolla jos on alkaakseen. Nyt siis kp26, dpo12.

Takaisin