----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Veikkaan, ettei siellä kiitosta ole luvassa eikä kirkasta kruunua.

Joskus arvostusta saa enemmän, kun ei anna kenenkään kävellä ylitseen.

Yölento :)
Tätähän se on....saavat yrittää kyllä, mutta tietty etäisyys... pidän etäisyyttä, enkä suostu ihan kaikkeen.

Äitiyslomaa tässä toivotaan, ei mitään kruunua.

Uusi työkaverini, joka on reilun puoli vuotta ollut, niin on.ansainnut kirkkaan kruunun. Hän ei pidä koskaan kahvitaukoa, eikä syö päivällä mitään, joten ei pidä koskaan ruokataukojakaan. Hän on täydellisesti työnorja...ja pomolle vain orja....

Joskus arvostusta saa enemmän, kun ei anna kenenkään kävellä ylitseen.
Yleensä aina näin. Jos suhtautuu itseensä kuin ei omalla hyvinvoinnilla olisi mitään arvoa, niin ei sille anna muutkaan arvoa.

:greet025 menkkamainen puristus alavatsalla....

Lämmöt ylhäällä.

Normia?

Tää kierto tuntuu menevän vauhdilla,
dpo 3/4.

Juu ja urahan on myös ammattiriippuvaista. Esim myyntityö, IT ala tai vaikka lääkärin työ on ihan eritavalla riippuvaisia siitä miten töissä pystyt käymään. Sekin jäätkö terveyskeskukseen töihin päiväduuniin vai erikoistutko sydänkirurgiaan vaatii ihan eri uhraukset elämässä. Siinä ei vuosikausia voi olla pois työelämästä. Samoin moni IT-alan huipputyyppi tippuu kelkasta jos meinaa vaikka kuus vuotta lusia kotona lapsien kans.

Totta, mutta hyvä koodari koodaa kotona ja hän voi sen 6v kehittää itseään kotona paremmin kuin työpaikalla :) Ja 6v kotonaolon ja itseopiskelun jälkeen pääsee takuulla it-alan huipulle jos on viitsinyt kotona pitää ammattitaitoa yllä :)

Twisted :) Kaikilla aloilla yrityksen käyttämiä järjestelmiä ei saa käyttää kotona, koska ne sisältävät salaista tietoa.

Meillä ei onnistuisi kotona tämä, kun töissä eletään patenttien maailmassa.

Twisted :) Kaikilla aloilla yrityksen käyttämiä järjestelmiä ei saa käyttää kotona, koska ne sisältävät salaista tietoa.

Viimeksi sanoit, että itse olet kieltäytynyt etätyömahdollisuudesta.

Mä ymmärsin et Twisted tarkoitti sitä että oma-aloitteisesti kouluttautuu esim. ulkopuolisten järjestäjien toimesta, ei oman työpaikan järjestelmillä tai koneilla.

Mä ymmärsin et Twisted tarkoitti sitä että oma-aloitteisesti kouluttautuu esim. ulkopuolisten järjestäjien toimesta, ei oman työpaikan järjestelmillä tai koneilla.
Minä olen tavannut vain sellaisia koodareita, jotka eivät pysty olemaan koodaamatta. Ei tarvitse mihinkään kurssille tai kouluun mennä, kun aina on joku harrasteprojekti menossa.

Yölento :)
Tätähän se on....saavat yrittää kyllä, mutta tietty etäisyys... pidän etäisyyttä, enkä suostu ihan kaikkeen.

Äitiyslomaa tässä toivotaan, ei mitään kruunua.

Uusi työkaverini, joka on reilun puoli vuotta ollut, niin on.ansainnut kirkkaan kruunun. Hän ei pidä koskaan kahvitaukoa, eikä syö päivällä mitään, joten ei pidä koskaan ruokataukojakaan. Hän on täydellisesti työnorja...ja pomolle vain orja....
En siis tykkää työkaverin toiminnasta.

Viimeksi sanoit, että itse olet kieltäytynyt etätyömahdollisuudesta.

Yölento :) Äitiyslomalla/vanhempain vapaalla ei varmasti onnistuisi pitää näitä järjestelmä/ atk taitoja yllä. Niitä ei työantaja soisi silloin kotiin.

Ja kyllä, olen kieltäytynyt etätyöstä, koska toimenkuvaa ei ole tarkennettu. Mikäli siihen päästäisiin, voisin hyvinkin harkita etätyötä...silloin, kun en olisi jostain syystä toimistolla.

En siis tykkää työkaverin toiminnasta.

Peppipupu :) Samaa mieltä.. minusta se musertaa tätä yrityskulttuuria, joka alunperin oli sellainen, että kahvitauoilla oli suuri merkitys, sillä kaikki kokoontuivat yhteen ja puhuttiin muutakin, kuin työasioita...hengähdystauko...täällä oli silloin mukavaa...mutta nämä ovat tosiaan lähteneet kaikki pois ja tilalla on henkilö, joka tekee itsestään, kuin kiinalaisen...
Ei syö, ei juo, ei juttele.

MiisaS :) Ok...en tunne alaa.
Meillä ei pelkkä tietojärjestelmien käyttö ratkaise, vaan tieto, jota järjestelmät sisältävät jne...

Vanhempain vapaalla auttamattomasti putoaa kyydistä jo vuodessa. Mä olin aivan out, kun palasin takaisin lapsen ollessa 1,5v. Kaikki oli muuttunut niin paljon, firman väkimäärä oli tuplaantunut ja päämies edustuksia tullut 49 lisää..

Minä en pysty äitiyslomalla koodaamaan. Omia projekteja toki on, mutta univelka aiheuttaa sen, ettei ajatus kulje, ja koneelle ei pääse muuta kuin muutamaksi minuutiksi kerrallaan, kunnes jostain kuuluu "yäääääää" tai "äiti, anna sitä ja tätä", "äiti, kato", "äiti haluan sinne ja tänne" jne. Aivan tuhoon tuomittu ajatuskin. Ja lasten nukkuessa on pakko nukkua, tai univelkaa on vielä enemmän. Koodaaminen vaatii omaa aikaa, jota ei nyt ole.

Jossain määrin kyllä äitiysloman ja hoitovapaan aikana tippuu uusimman kehityksen veitsenterävästä kärjestä, mutta se ei haittaa, koska vanhempiakin kieliä ja tekniikoita on aina käytössä, ja niidenkin tekijöistä on pulaa. Ja aina voi siirtyä hommiin, jossa on enemmän paperinpyöritystä ja kommunikointia, niitäkin aina tarvitaan. Perheen hyvinvoinnin takia tekee vähän vähemmän mieleisiäkin hommia. Ja sitten kun töihin taas palaa, oppii uuden kielen muutamassa viikossa, joten ei se sinänsä haittaa. Meillekin rekrytoitiin ihmisiä, jotka eivät ole ikinä koodanneet päivääkään meidän käyttämillämme kielillä, koska koodari, jolla on perustaidot kunnossa, oppii kyllä uuden kielen muutamassa viikossa.

Mitään työpaikan järjestelmiä ei kotona tarvitse olla, koska ei järjestelmien käyttöä tarvitse erityisesti opetella ja käytön oppii sujuvasti käyttäessäkin.

Jos järjestelmien sisäinen tieto on ongelma, se tarkoittaa, ettei ymmärrä yrityksen alaa ollenkaan, vaan menee tyylillä hauki on kala.

Sul toimii keltarauhanen, normaalia :smiley-angelic003

Aamusta saakka etova olo..(??):angelic:...voinee johtua jumiutuneista niskoista...
Mutta etovuus vähän helpotti aamupalan jälkeen:happy:

Nyt haluaisin todellakin olla raskaana, niin tietäis selvän suunnan minne mennä! :) Ja vois ilolla ilmottaa tolle pomolle, että saa alkaa etsiä tuuraajaa...varmaan vetäis yhtä mykäksi, kun viimekerralla...oli puhumatta varmaan kuukauden...mutisi vaan, " että vai äitiyslomalle, kun töitähän tänne ollaan tultu tekemään" :angelic:

Dpo 4

Sänkykeskusteluun sen verran, kun nyt pikaisesti viestejä tässä luin. Ostin ihan Hobbyhallista taannoin tosi napakat joustinpatjasängyt (muoks. Siis runkopatjasängyt; 2 kpl 80cm leveää), ja siihen sellainen paksuhko petari olisikohan ollut joku 6-7cm paksu. Jousitus noissa sängyissä oli kyllä todella napakka ja jäykkä, sopii minun selälleni hyvin tuo kombo, kun olen vielä reilusti ylipainoinenkin. Tarvittaessahan tuohon saisi vaikka jonkin älyvaahtopatjankin päälle, vähän silleen jenkkisänkytyylisesti, jos haluaa, joten antaa säätövaraa joka suuntaan. Eivät maksaneet tarjouksessa kuin muistaakseni 350 euroa nuo kaksi joustinpatjaa, normaalihinta oli reilut 500 euroa. Merkkiä en nyt kyllä muista. Petauspatja taisi olla jotain 140 euron hujakoilla siihen päälle.

Joskus siis voi saada halvallakin hyvää. Edellinen samankaltainen kombo (eli tätä uutta edeltävä sänkypari, Hobbyhallista sekin aikoinaan ostettu) on edelleen käytössä, ja jouset ovat vieläkin yli 10 vuoden jälkeen ikäänsä nähden hyvässä kunnossa, tosin eivät priimaa tietenkään enää, eivätkä sovellu aivan näin ylipainoiselle kuin mitä minä olen, mutta kevyemmille kyllä hyvin vielä.

Ylipainon vuoksi siis kiinnitän huomiota jousien langan paksuuteen ja siihen, montako niitä on neliömetriä kohden. Kevyemmillä ihmisillä riittää ohuempi lanka ja vähemmän jousia per neliömetri, ellei nyt satu pitämään kovasta vuoteesta. Itselläni hintakin on kyllä aika iso kriteeri, välillä joutuu sijoittamaan enemmän rahaa, että saan itselleni sopivan sängyn silloin kun on aika vaihtaa.

Muokattu viimeksi:
Noista etätöistä vielä, en ole vielä itse kokeillut etätöitä, vaikka ne olisivat aivan mahdollisia omassa työssäni. Työkaveri sattui kommentoimaan, että niin, olisihan se kiva tehdä töitä kotona, kun ei tarvitsisi viedä taaperoa hoitoon. No tuota joo, ei tulisi minullakaan mistään mitään, jos taaperon kanssa kotona pitäisi yrittää töitä tehdä! Poika pörheltää siinä muutenkin koko ajan kimpussa. Jos yritän kotona ollessa vähänkään tehdä jotakin muuta, esim. neuloa, niin heti on tunkemassa syliin kirjan kanssa. Puhelimen suhteen pojalla on joku yliaisti, osaa tulla heti tyrkylle syliin, kun otan puhelimen käteen, vaikka olisi jossain muussa huoneessa juuri silloin kun sen puhelimen otan käteen o_O No, yleensä annan kyllä periksi, ja laitan puhelimen tai kutimen pois saman tien, kun ajattelen sitä, että nämä läheisyyshetket, oli ne sitten kirjojen parissa tai palapelejä kooten, ovat joskus ohi, pitää nauttia niistä nyt kun tällaisia vielä on. Kyllähän siinä tavallaan kokee itsensä tarpeelliseksikin, vaikka välillä kyllä sitten sanon pojalle, että nyt äidin täytyy vastata tähän viestiin, odota hetki. Pitänee kuitenkin yrittää opettaa poikaa siihenkin, ettei ihan aina saa välittömästi haluamaansa huomiota, vaan sitä joutuu joskus odottamaan hetken, jos nyt ei mikään katastrofaalinen tilanne ole huomion haun syynä.

Muokattu viimeksi:
No sitten oli kaksi päivää aivan kamalat oviskivut. Jopa mietin, pitääkö mennä tarkistamaan onko kysta follin sijaan. Tänään vasta helpotti eli Ktzoisin tänään olevan dpo 0 vaikka ovistesti kaksi päivää sit plussa.

Millä lailla se kysta oireilee?

Noista etätöistä vielä, en ole vielä itse kokeillut etätöitä, vaikka ne olisivat aivan mahdollisia omassa työssäni. Työkaveri sattui kommentoimaan, että niin, olisihan se kiva tehdä töitä kotona, kun ei tarvitsisi viedä taaperoa hoitoon. No tuota joo, ei tulisi minullakaan mistään mitään, jos taaperon kanssa kotona pitäisi yrittää töitä tehdä!.
Etätyö ei kyllä missään nimessä ole oikea paikka siihen ettei lapsi tarvitsisi silloin hoitoa! Työkaverillasi on kyllä melko vääristynyt kuva etätyöstä jos noin ajattelee. Ihan samoja töitä itse ainakin kotona teen kuin työpaikallakin. Jos lapsi olisi esim sairaana kotona niin voin jonkun välttämättömän palaverin olla etänä Skypen kautta, mutta muuten ei onnistu kyllä työt kotoa käsin lapsen kanssa. Ei meidänkään työpaikalla kaikki tee etätöitä, koska eivät halua. Mutta mahdollisuus siihen kaikilla halutessaan on. Itse teen lähinnä siksi, että työmatkoihin kuluu päivän aikana yhteensä lähes kaksi tuntia, joten etänä ollessa voin nukkua hieman pidempään ja silti lopettaa työt ajoissa. Etätyöpäivät on myös siinä joustavia että jos joskus menee etäpäivänä pidempään kuin normaali työaika on, niin toisena päivänä voi tehdä sitten vähän lyhyemmän päivän.

Takaisin