----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Yölento :) Uralla voi edetä muutenkin, kuin esimiesasemaan. Löytyy hyväpalkkaisia tehtäviä, jopa parempaa ansiota, kuin esimiesasemasaa.
Tai sitten voi olla tyytyväinen ja kehittää omaa osaamistaan, työtään ja työyhteisöä.

Voi. Mulla alko viime kierrossa kans dpo 3-4 mut raskaudesta se ei toki viel johdu :sad001

Sharmander :) Mulle siis jysähti lisäksi ihan migreeni tyyppinen päänsärky myös...yritän selviytyä panadolin voimin töissä...
Ja tosiaan etoo:wtf:

Olo jotenkin krapulainen...

Ompas mahtavaa:chicken:

Tai sitten voi olla tyytyväinen ja kehittää omaa osaamistaan, työtään ja työyhteisöä.

Yölento :) Aivan näin. Ja tosiaan en ole esimerkiksi, koska meillähän tämä kehittyminen/kehittäminen tapahtuu varoituslappujen avulla.

Mikäli olisi enemmän itseohjautuva luonne, niin olisi enemmän itse hanakasti hakemassa etenemistä ja kehitystä, opiskelisi itsenäisesti lisää jne.... ei mitään lappuja tulisi.

Se vaan, että taaperon äitinä ei urakehitys ole ihan juuri mielessä, mutta kaikille työpaikoille ei sovi se, ettet kehity koko ajan eteenpäin ja nopeesti!

Juu ja urahan on myös ammattiriippuvaista. Esim myyntityö, IT ala tai vaikka lääkärin työ on ihan eritavalla riippuvaisia siitä miten töissä pystyt käymään. Sekin jäätkö terveyskeskukseen töihin päiväduuniin vai erikoistutko sydänkirurgiaan vaatii ihan eri uhraukset elämässä. Siinä ei vuosikausia voi olla pois työelämästä. Samoin moni IT-alan huipputyyppi tippuu kelkasta jos meinaa vaikka kuus vuotta lusia kotona lapsien kans.

Mutta joka alalla on ihan oman viihtyvyydenkin vuoksi hyvä kehittyä ja kehittää. Vaikka jäisi lääkärinä terveyskeskukseen, niin työ muuttuu koko ajan.

Aika ei pysähdy lapsen saamiseen eikä aivokapasiteetti kutistu äitiyden myötä. Millä tahansa alalla täytyy pitää osaamisestaan huolta, vaikkei haluaisikaan edetä uralla. Perhe ei ole siinä este, omat asenteet ovat.

Mutta joka alalla on ihan oman viihtyvyydenkin vuoksi hyvä kehittyä ja kehittää. Vaikka jäisi lääkärinä terveyskeskukseen, niin työ muuttuu koko ajan.

Aika ei pysähdy lapsen saamiseen eikä aivokapasiteetti kutistu äitiyden myötä. Millä tahansa alalla täytyy pitää osaamisestaan huolta, vaikkei haluaisikaan edetä uralla. Perhe ei ole siinä este, omat asenteet ovat.
Juuri näin. Lähinnä tarkoitin sitä että noi on monella niitä syitä miksi kotiin ei jäädä pitkäksi aikaa. Lapsia toki varmasti hekin tekevät ja tekevätkin mutta sit kotona ei olla ainakaan putkeen vuosikausia.

mun aivokapasiteetti on kutistunu :wtf: en tiedä onko ikä vai valvotut yöt mut mikään ei enää meinaa pysyä päässä ja uuden oppiminen vaatii paljon enemmän kuin ennen lapsia :hilarious:

Ei vitsi. Törmäsin toisaalla meikäläisten ikäiseen äitiin. Oli menossa ivf hoitoon mut tuli puskista raskaaksi. Täysin luomuna ilman mitään nappia tai rohdosta. Mahassa on kolmoset :eek::confused::eek:o_O
:smug: Että ei me aina ihan toivottomia olla.

Juuri näin. Lähinnä tarkoitin sitä että noi on monella niitä syitä miksi kotiin ei jäädä pitkäksi aikaa. Lapsia toki varmasti hekin tekevät ja tekevätkin mutta sit kotona ei olla ainakaan putkeen vuosikausia.

mun aivokapasiteetti on kutistunu :wtf: en tiedä onko ikä vai valvotut yöt mut mikään ei enää meinaa pysyä päässä ja uuden oppiminen vaatii paljon enemmän kuin ennen lapsia :hilarious:
Töihin palaamisessa pitkän ajan jälkeen voi käyttää apuna täydennyskoulutusta. Minä kävin kaksikin yliopiston täydennyskoulutuskokonaisuutta siinä vaiheessa kun olin ollut pitkään kotona ja töihin lähdössä. Ensimmäisen kävin, kun olin vielä kotona ja toisen työn ohessa.

Viimeisimmältä vapaalta palasin kylmilteen, mutta seuraan kyllä alan tutkimusta ja lainsäädäntöä ihan mielenkiinnosta.

Sharmander :) Mulle siis jysähti lisäksi ihan migreeni tyyppinen päänsärky myös...yritän selviytyä panadolin voimin töissä...
Ja tosiaan etoo:wtf:

Olo jotenkin krapulainen...

Ompas mahtavaa:chicken:
Migreeni on kyllä syvältä! Mulle alkoi vähän päälle vuosi sitten tulemaan loppukierrosta migreenityyppistä särkyä lähes joka kuukausi, joskus joko ovulaation jälkeen tai sitten pari päivää ennen menkkoja. Estrogeenitason lasku on yleinen migreenin triggeri, ja se tosiaan droppaa sekä ovulaation jälkeen että ennen kuukautisia.
menstrualcycle4_med.jpeg

Migreeni on kyllä syvältä! Mulle alkoi vähän päälle vuosi sitten tulemaan loppukierrosta migreenityyppistä särkyä lähes joka kuukausi, joskus joko ovulaation jälkeen tai sitten pari päivää ennen menkkoja. Estrogeenitason lasku on yleinen migreenin triggeri, ja se tosiaan droppaa sekä ovulaation jälkeen että ennen kuukautisia.
menstrualcycle4_med.jpeg
Jep. Sama täällä :greet025

Minulla oli ennen tätä hormonikierukkaa migreeni aina ovulaation aikoihin pari päivää ja ennen menkkoja 2-3 päivää ja vielä menkkojen alkaessa useimmiten päivä tai kaksi.

Vieläkin on migreeniä joko koko ajan tai useamman kerran viikossa, mutta ei niin voimakkaita kaikki kohtaukset.

menstrualcycle4_med.jpeg

Motto78 :) Mulla tämä johtuu siitä, että kyyhötän työpöydän äärellä ilman, että on tietoa siitä, mitä pomo tekee seuraavaksi.

Käytös on täysin arvaamatonta...onko tulossa uusi lappu, vai puhuuko koulutuksesta, vai antaako suoraan kenkää...näyttää juonivan jotain:wtf:
Epäilen tänään tätä jälkimmäistä.

Last edited by a moderator:
Sharmander :) Klinikan mukaan oikein hyvän kokoinen inssiin.

Muistaakseni raskauduin juuri tämän kokoisesta (18mm) follista, joten toiveet korkealla. Iso folli (yli 20mm) ei aina ole laadultaan se paras, näin muistelen Klinkikalta kuulleeni.

Mitä sinulle kertoo follien koko?:rolleyes:

Voi. Mulla alko viime kierrossa kans dpo 3-4 mut raskaudesta se ei toki viel johdu :sad001

Sharmander :) Oletko sinä tuntenut "hedelmöityksen"? Siis sellaista tunnetta, että jokin liikkuisi alavatsalla ennen kiinnittymistä?

Mä oon tuntenut tätä useita kertoja inssien jälkeen ja juurikin aikavälillä dpo3-6. Koskaan muulloin ei tunnu mitään, eikä ilman inssiä ole tuntunut. Olen ajatellut, että tässä on kyse hedelnöittymisestä ja alkion vaeltamisesta munatorvesta kohtuun.

Kuullostaako utopistiselta? Tietty voihan mielikuvituskin tehdä tepposia:laughing002

Yölento :) Kehittäisin mielelläni, jos siihen olisi aikaa. Kehittynytkin olen RUTKASTI, mutta suurin ongelma on se, että pitäisi tehdä monen ihmisen työt, kun kymmenen on lähtenyt liitään, eikä ketään tilalle.

Jonkun on pidettävä tää pulju pystyssäkin ja tuntuu siltä, että kaikki työ on kasautunut mulle:smiley-ashamed004. Oon ekana paikalla ja lähden vikana kotiin. Oon lisäksi ainoa, jolla on pieni lapsi.

Apuja ei saa, koska pomo ei käsitä näistä töistä mitään, vaikka tietää tilanteet. Pyytämällä ei saa. Jakelee vaan lappuja. Kehitä siinä sitten jotain....mulla suurin kehittyminen tällä hetkellä itsensä koossa pitäminen:smiley-ashamed004....huoh!:smiley-angelic006
Kai jokin tarkoitus on tälläkin :)l):schoked025

Takaisin