----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ikean sänky ja patjat (puolikova) tai jysk jenkki meillä nyt vielä mietinnässä. Ikean sängyssä olisi laatikot alla niin saisi päiväpeiton piiloon. Mietityttää meneekö liian kovaksi sänky. Jyski 1400 ja ikean setti 1100. Minusta nuokin hinnat kovat saati joku Jensen 4000... Käydään vielä testaamassa futon jos ehditään. Liikkeet on huonosti auki näin toimistotyöläiselle.

:greet025 jopas alavatsaa juilii....munasolu irtosi eilen.

Hedelmöitys siis meneillään (?):happy093

Tätä kiertoa varten olen ottanut (joka toinen päivä) Ubiqinon 100mg, kun Klinikka tätä vitamiinia suositteli.

Toiveet korkealla tämän kierron suhteen:bounce

DPIUI 2

Plussaa kaikille ja hyvää odotuksen jatkoa odotajille :cheers :cheers :cheers

Meillä on ikean sänky, umpipuinen, korkeat päädyt, neljä laatikkoa alla, korkea runko, että pääsen aamulla jalkeille. Siihen säädettävä sälepohja ja kovat patjat. Käytiin ihan makoilemassa huonekaluliikkeissä. Oli tosi vaikea löytää, kun runkopatjasänkyä en enää koskaan huoli, en halpaa enkä kallista. Olen kokeillut.

Mökillä on maailman paras sänky, umpipuinen vanha vesisänky, jossa uudistetut painon mukaan valitut patjat.

Tulis varmaan tekijänsä näkönen :hilarious: oivoi sentään. Voi meitä käppyröitä.

Tuleeko teille kellekään enää semmosta haikeuden aaltoa jos/kun joku lähipiirissä lisääntyy? Etennin jos se oma haaveilema lapsimäärä jollain muulla toteutuu? Mä luulin päässeeni tästä jo aikaa sit eroon mutta nyt kun tuli parikin raskausuutista niin muljahti mahanpohjassa. Nämä molemmat on yötä nuorempia, täysin normaalissa lisääntymisiässä joten eipä siinä. Mut silti tuli semmonen olo että niisk. Vaikka mulla on jo enemmän kuin olen uskaltanut toivoa mutta silti.
Kyllä iskee haikeus ja kateus, sekä tässä tapauksessa myös ärsytys.Täälläpäin yksi nuori äiti sai kaksi lasta ja erosi. Riensi heti uuteen suhteeseen ja tuli raskaaksi samantien. Erosi myös uudesta suhteestaan. Somessa ruoti suhdettaan ikävästi ja pohti tekeekö abortin. Päätti sitten pitää lapsen kuitenkin ja on nyt kohta kolmen yh. Samaan aikaa olisi meillä syntyneet eli joulukuussa. On se toisille helppoa ja aina kaikki sujuu hyvin. Mutta harvemmin onneksi näin vahvaa reagointia koen.

0BE43C27-19F5-403A-979E-6D0F1420D811.jpeg Mulla tuli takan vieressä kuuma ja vähensin vaatetusta. Menin toiseen huoneeseen ja lisäsin vaatetta. Ukko aikansa ihmetteli touhujani ja muisti sitten tuoneensa mulle tuliaisia reissultaan. Musta huumori on parasta.

Kyllä iskee haikeus ja kateus, sekä tässä tapauksessa myös ärsytys.Täälläpäin yksi nuori äiti sai kaksi lasta ja erosi. Riensi heti uuteen suhteeseen ja tuli raskaaksi samantien. Erosi myös uudesta suhteestaan. Somessa ruoti suhdettaan ikävästi ja pohti tekeekö abortin. Päätti sitten pitää lapsen kuitenkin ja on nyt kohta kolmen yh. Samaan aikaa olisi meillä syntyneet eli joulukuussa. On se toisille helppoa ja aina kaikki sujuu hyvin. Mutta harvemmin onneksi näin vahvaa reagointia koen.

Kyllä näitä näkee...vaihdetaan miestä lennossa ja lapsia tehdään usean kanssa...valmiiksi jo raskaana, kun mies jo vaihdettu ja sitten tehdään abortti. Jälkiehkäisypillereille on ollut käyttöä monessa välissä. Taas lapsi uuden miehen kanssa ja hetken päästä haetaan avioeroa. Same goes on...

Jotkut vaan lisääntyvät helpommin, mutta en osaa olla kade tai katkera tuon tyylisestä elämästä, jossa mennään niin tunteella, että järki jättää ja jälkikasvu jää jalkoihin, kuin oman onnensa nojaan, koska eivät tietenkään ymmärrä, että miksi isät ja kodit vaihtuu koko ajan. So sad:sad001

Pahin tässä yhdistelmässä on vielä mahdollinen perheväkivalta, joka saattaa olls seurauksena siitä, että mustasukkaisuus draamat tulee esille, sillä petetty osapuoli ei ehkä niele kevytkenkäistä huinastelua helpolla. Sama koskee tietty miehiä, kyllä näitä on...salasuhde, syrjähyppy ja "salalapsi", jne..

Kyllä näitä näkee...vaihdetaan miestä lennossa ja lapsia tehdään usean kanssa...valmiiksi jo raskaana, kun mies jo vaihdettu ja sitten tehdään abortti. Jälkiehkäisypillereille on ollut käyttöä monessa välissä. Taas lapsi uuden miehen kanssa ja hetken päästä haetaan avioeroa. Same goes on...

Jotkut vaan lisääntyvät helpommin, mutta en osaa olla kade tai katkera tuon tyylisestä elämästä, jossa mennään niin tunteella, että järki jättää ja jälkikasvu jää jalkoihin, kuin oman onnensa nojaan, koska eivät tietenkään ymmärrä, että miksi isät ja kodit vaihtuu koko ajan. So sad:sad001

Pahin tässä yhdistelmässä on vielä mahdollinen perheväkivalta, joka saattaa olls seurauksena siitä, että mustasukkaisuus draamat tulee esille, sillä petetty osapuoli ei ehkä niele kevytkenkäistä huinastelua helpolla. Sama koskee tietty miehiä, kyllä näitä on...salasuhde, syrjähyppy ja "salalapsi", jne..
Joo eikai kukaan tollaiselle ”elämäntyylille” oo kade. Ehkä kyse oli piekemminkin siitä miten eri tavoin onnen lantit täällä jaetaan. Semmoset lisii ketkä ei ehkä osaa edes arvostaa asiaa

Joo eikai kukaan tollaiselle ”elämäntyylille” oo kade. Ehkä kyse oli piekemminkin siitä miten eri tavoin onnen lantit täällä jaetaan. Semmoset lisii ketkä ei ehkä osaa edes arvostaa asiaa

Sharmander :wink työkaverini (vuosia sitten) kertoi, että ovat yrittäneet lasta, eikä se vaan onnistu. Mies oli silloin 50v ja nainen lopulta 40v.. olivat yrittäneet kai pitkään ja lopettivat sitten siihen.

Hän ei ollut katkera siitä, ettei heillä sitten onnistanut ja ottivat koiran. Mutta hän oli ns. "katkera" siitä, että heidän naapuritalossa asui pariskunta, joka ryyppäsi ja rällästi koko ajan. Näille oli kertynyt liuta lapsia ja lisää oli tullossa. Elivät kuin hunningolla.

Hän oli katkera siitä, että ne jotka lapsia haluaisivat "oikeasti" ja varmasti pitäisivät lapset hyvin, niin eivät onnistu aina niitä saamaan, toisin kuin ne, jotka eivät edes arvosta lapsia ja elävät miten sattuu. On se lapselle kova paikka, jos vanhemmat koko ajan riitelevävät ja räyhäävät, etenkin humalapäissään.

No kyllä näinkin on käynyt ja on sanottu, ettei ihan vielä sovi lapsia hankkia, kun on uudessa työpaikassa aloittanut. Tosin en ole ollut hankkimassakaan lapsia vielä silloin.

Ompa kyllä ollut harvinaisen töykeä työnantaja jos on sanonut ettei vielä sovi lapsia "hankkia". Eihän lapsen"teko" kuulu kyllä kenellekään. Eihän kukaan toinen ulkopuolinen ihminen voi päättää milloin niitä saa "hankkia".

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006292937.html

Jutussa puhutaan vain etnisestä syrjinnästä, mutta kun tuloksia katsoo, niin ei siellä näy, että äitejä syrjittäisiin. Naiset saavat todennäköisemmin kutsun haastatteluun kuin miehet, vaikka miehet eivät jää äitiyslomalle. Suurin osa työikäisistä naisista on myös lisääntymisiässä.

Yölento :) Naiset on usein työmaailmassa vetureita, vaikka monesti tekevät enemmän myös kotona, kuin miehet. Naisilla palkka on miehiä matalampi, joten nainen on miestä edullisempi.

Lapsettomien naisten osuus on koko ajan kasvanut ja kyllä pätkätyöt on naisten ongelma, ei niinkään miesten. Myös lapset hankitaan myöhemmällä iällä, kuin ennen.

Suurin osa naisista tulee äidiksi ennen 40v. ikää. Monet naiset eivät kuitenkaan etene urallaan samalla tavalla, kuin lapseton nainen.

Yölento :) Naiset on usein työmaailmassa vetureita, vaikka monesti tekevät enemmän myös kotona, kuin miehet. Naisilla palkka on miehiä matalampi, joten nainen on miestä edullisempi.

Lapsettomien naisten osuus on koko ajan kasvanut ja kyllä pätkätyöt on naisten ongelma, ei niinkään miesten. Myös lapset hankitaan myöhemmällä iällä, kuin ennen.

Suurin osa naisista tulee äidiksi ennen 40v. ikää. Monet naiset eivät kuitenkaan etene urallaan samalla tavalla, kuin lapseton nainen.
Uskon vasta, jos asiasta tehdään useita kunnollisia tutkimuksia ja kaikissa tulee sama tulos.

Pätkätyöt ovat nykyisin yleisiä monista syistä. Vanhempainlomat tuskin ovat siihen suurin syy.

Omat lapseni ovat vielä pätkätöissä, sillä toinen valmistui kesällä ja toinen nyt vuodenvaihteessa. Opiskeleva lapsi on koko opiskeluajan silti tehnyt töitä kolmelle samalle työnantajalle ja valmistuttuaan jatkaa kokoaikaisena yhdessä niistä, toki määräaikaisena, mikä on myös hänen oma toiveensa.
Toisen lapsen työpaikka on sellainen, että jatkuvuus varmistuu myöhemmin, kun rahoitus varmistuu. Ei siis ole iästä, sukupuolesta tai lapsien määrästä riippuvainen.

Mä en usko että vähänkään suuremmissa työpaikoissa pidetään tänä päivänä ongelmana lapsien saamista. Voi se toki estää etenemisen uralla, mutta aina sitä sijaisia löytyy. Ongelma on ennemminkin muutaman hengen pikku yrityksissä joissa äitiyslomalle jäävä työntekijä voi oikeasti tulla yrittäjälle liian kalliiksi. Joten luulen että niihin saatetaan vielä karsia uutta työntekijää etsiessä nuoret pois. Miesvaltaisella alalla myös varmasti vielä törmää kaikenlaiseen, mutta onhan asiat muuttuneet valtavasti kymmenessä vuodessa. Itse olen logistiikan puolella töissä niin siellä näkee hyvin selkeästi vanhempien ja nuorien työntekijöiden mielipide erot sekä suhtautumisen moniin asioihin.

Mä en usko että vähänkään suuremmissa työpaikoissa pidetään tänä päivänä ongelmana lapsien saamista. Voi se toki estää etenemisen uralla, mutta aina sitä sijaisia löytyy. Ongelma on ennemminkin muutaman hengen pikku yrityksissä joissa äitiyslomalle jäävä työntekijä voi oikeasti tulla yrittäjälle liian kalliiksi. Joten luulen että niihin saatetaan vielä karsia uutta työntekijää etsiessä nuoret pois. Miesvaltaisella alalla myös varmasti vielä törmää kaikenlaiseen, mutta onhan asiat muuttuneet valtavasti kymmenessä vuodessa. Itse olen logistiikan puolella töissä niin siellä näkee hyvin selkeästi vanhempien ja nuorien työntekijöiden mielipide erot sekä suhtautumisen moniin asioihin.

Eclipse :) Sinä puit niin sanoihin mitä tarkoitin, että uralla eteneimisen voi estää, ei suinkaan sitä, etteikö töitä naisille löytyisi.

Tämäkin missä mulle kanssa raskaaksi tulosta sanottiin, oli iso kansainvälinen yritys ja se oli vuonna 2000. Logistiikka-alam yritys oli tämä. Syrjinnän kanssa ei asialla mitään tekemistä, vaan ennemmin "kiristystä". Työtä oli todella paljon, eikä äitiysloma olisi ollut työnantajan mielestä ollenkaan sopiva juttu.

Mulla on muuten oltu jatkamatta työsopimusta kun tulin koeajalla raskaaksi silloin vuonna 1999

Ajattelin sillon, että pitäkööt tunkkinsa. Työllistyin heti äitiysloman jälkeen ensimmäiseen haastattelupaikkaan. Eroja on, ei voi yleistää.

Sekin on tyyppikysymys, kuka tahtoo edetä uralla. Minä olen joutunut taistelemaan, että en halua edetä minkääntyyppiseen esimiesasemaan. Vaikka minulla on lapsia. Se, joka tuli täyttämään pahimman ylenemisriskin paikan, tuli äitiyslomalta ottamaan paikan vastaan ja jäi sen jälkeen hoitovapaalle. Ei ollut kenellekään ongelma. On sen jälkeen edennyt vielä uralla juuri niin pitkälle, kun on halunnut. Minä olen joutunut senkin jälkeen ilmaisemaan, että en halua edetä, koska olen parhaimmillani perustehtävän äärellä. Vaikka olisin hyvä johtaja, niin inhoan sitä.

Sekin on tyyppikysymys, kuka tahtoo edetä uralla. Minä olen joutunut taistelemaan, että en halua edetä minkääntyyppiseen esimiesasemaan. Vaikka minulla on lapsia. Se, joka tuli täyttämään pahimman ylenemisriskin paikan, tuli äitiyslomalta ottamaan paikan vastaan ja jäi sen jälkeen hoitovapaalle. Ei ollut kenellekään ongelma. On sen jälkeen edennyt vielä uralla juuri niin pitkälle, kun on halunnut. Minä olen joutunut senkin jälkeen ilmaisemaan, että en halua edetä, koska olen parhaimmillani perustehtävän äärellä. Vaikka olisin hyvä johtaja, niin inhoan sitä.

Yölento :) Uralla voi edetä muutenkin, kuin esimiesasemaan. Löytyy hyväpalkkaisia tehtäviä, jopa parempaa ansiota, kuin esimiesasemasaa.

:greet025 voiko alkaa etoa jo dpo3 (??):depressed:

Vai onkohan tää jotain muuta

Närästää myös ja jotain migreeniä...

Last edited by a moderator:
Takaisin