Sharmander
Asioista perillä oleva
Mun mielestä sun kohdalla asiat on ollu enemmänkin fiksuutta kuin tyhmyyttä. Mä haaveilin jo exän kanssa lapsista ennen nykyistä suhdetta mutta luojan kiitos ei silloin raskaus koskaan alkanu vaikkei nyt varsinaisesfi kunnolla ehditty yritettääkään. Sikäli kiitos surkealle lisääntymiskyvylle nuorempanakin. Sitä vaan tuntui että heti vaan se lapsi. Olen monesti sanonyt että onneksi olin ”jo” 33 kun esikoinen saapui. Ja parisuhde oli aikuismaisen järkevä. Vaikka toki hänen kanssa haluttiin jo silloin aiemmin. Mut joo, toisaalta hyvä näin.Tarkoitin, että terveydenhoitoalanammattilaiset eivät tiedä, että julkisella hoidetaan myös 40v, eivätkä näin ollen osaa asiasta kertoa tietoa sitä tarvitsevalle.
Tottahan nyt luulisi jokaisen tämän ikäisen naisen olevan kuullut, että ne parhaat lisääntymisvuodet ovat jo taakse jäänyttä elämää.
Itse todella tunnen itseni typeräksi. Säännöllisesti tsekattiin tää asia miehen kanssa ja aina todettiin, että kummallakaan ei ole sellaista tunnetta, että haluaisimme lapsen. Meillä näkökulma oli se, että lapsi on niin iso asia, että sitä täytyy todella haluta, eikä lähteä hommaan vaan siksi, kun niin nyt vaan kuuluu tehdä.
Ehkä se oli sitten se biologisen kellon raksutus, plus muutama muu tekijä, joka sai ajattelemaan, että pitää varmaan tämäkin kortti kuitenkin katsoa, ettei sitten vanhana tarvi katua, ettei edes yritetty.
Ekassa rakkaudessakin olin vielä ihan cool-mielellä, että kävi miten kävi, niin onpahan kokeiltu. Vasta kkm jysäytti päälle todellisuuden; tyhjän sylin kaipuun, lapsettomuuden surun ja ypätoivoisen yrittämisen. Sen jälkeen sitten onkin tehty kaikkemme asian eteen, eikä yhtäkään kiertoa ole jäänyt hyödyntämättä.
Aika moni kuitenkin tuntuu painavan äkkiä suhteesta toiseen ja aina se lapsi siihen. Julkkiksetkin. Sitäkään ihan ymmärrä.