----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja tuo kahden lapsen raja julkisella on ärsyttävä. Ei se muuten, mutta sorsii ydinperheitä. Jos nainen vaihtaa miestä aina parin lapsen jälkeen, niin taitaa saada aika monta hoitoa julkisen piikkin. Tai miten sitten nainen, joka itsenäisesti hankkii lapsia eri spermoilla. No kunhan vaan taas mietin. Olisihan se kaikkien etu, ettei rajat olisi niin tiukat jos lapsia lisää tahdotaan tänne. Joillekin yksityinen on vaan liian kallis.

Käyttekö te muut aina yytsimässä mahd laskettua aikaa :oops: Mua ihan naurattaa miks mä niin teen. Kuukaudet vaan vilahtelee eteenpäin. Joskus löydän ”elämän tarkoittamia” laskettuja aikoja, milloin se oli melkein sama kuin kuopuksella, nyt se olis sama kuin kakkosella päivälleen, milloin hääpäivä ja milloin mikäkin :sorry: Vielä ei oo mikään noista kohtaloista tärpänny, josko tärppääkään. Ihan typerää :sorry:Harrastus kullakin.
:) minulla oli tapana katsoa ennalta mahdollinen laskettu aika. Viimeinen km osui ihan miehen syntymäpäivän tienoille. Tietysti aina km ottaa koville, mutta tuossa oli vielä se la. Ja sekin, että olisin ehtinyt synnyttää ennen kuin oma "takaraja" tuli vastaan. Mutta oli marraskuukin tosi hyvä aika synnyttää.

:greet025 18mm folli oikealla ja 48Milj. pestyä siittiötä, joista 34Milj eteenpäin liikkuvia.!

Tämä mies lääkäri mainosti taas, mieheni spermaa.. ettei parempaa spemaa ole olemassa,kaan- huipounäyte!!:happy093:happy093

Luomu inssi siis tehty ja piinapäiville!!

Ko17

Käyttekö te muut aina yytsimässä mahd laskettua aikaa :oops: Mua ihan naurattaa miks mä niin teen. Kuukaudet vaan vilahtelee eteenpäin. Joskus löydän ”elämän tarkoittamia” laskettuja aikoja, milloin se oli melkein sama kuin kuopuksella, nyt se olis sama kuin kakkosella päivälleen, milloin hääpäivä ja milloin mikäkin :sorry: Vielä ei oo mikään noista kohtaloista tärpänny, josko tärppääkään. Ihan typerää :sorry:Harrastus kullakin.

Sharmander :) Käyn! Ja uskon, että luvuilla ja numeroilla on tietty merkitys....ja tosiaan elämän tapahtumissa osumia tulee sillai ääripäihin, tiettyihin asioihin, ihmisiin ja tilanteisiin....ihanan typerä harrastus! :laughing002

Mä oon vähän numerologiaankin uskovainen:laughing014:laughing021

Yrityskierroilla kävin. Luomuna kun minä en edes ovuloi, niin noita yrityskiertoja ei ole ollut minun elämässäni kuin 8, ja niistä tuli kolme raskautta -> kaksi lasta. Toki otin jokaisesta noista kahdeksasta yrityskierrosta ilon irti, ja testasin joka päivä raskaustestilläkin. :grin

:greet025 18mm folli oikealla ja 48Milj. pestyä siittiötä, joista 34Milj eteenpäin liikkuvia.!

Tämä mies lääkäri mainosti taas, mieheni spermaa.. ettei parempaa spemaa ole olemassa,kaan- huipounäyte!!:happy093:happy093

Luomu inssi siis tehty ja piinapäiville!!

Ko17
Hienoa, että siittiöt olivat priimaa ja ajoitus oikea. Näillä tiedoilla ihmetyttää vielä enemmän, mitä lisähyötyä teillä on inssistä.

Olen ymmärtänyt, että vasta-aineita on syytä epäillä, jos eteenpäin liikkuvia on vähän, alle 32%.

Hienoa, että siittiöt olivat priimaa ja ajoitus oikea. Näillä tiedoilla ihmetyttää vielä enemmän, mitä lisähyötyä teillä on inssistä.

Olen ymmärtänyt, että vasta-aineita on syytä epäillä, jos eteenpäin liikkuvia on vähän, alle 32%.

Yölento :) Raskaus on toiveissa ja inssi parantaa mahiksia. Miksi en siis käyttäisi tätä hoitomuotoa?

:greet025
työhakemus lähti eilen illalla matkaan...:happy093

Että nyt on toiveet paremmassa:laughing002:cheers

Pomo sitten keksi tänään, että mulle on 13.11. koulutus ja osallistumisen on pakollinen ja ilmoittautua piti heti.
Sanoin...ooookkkoooo...

Ihan ei pysy perässä, että mitä se tahtoo...jos irtisanovat, niin se on viikon päästä. Koulutukseen on aikaa kaksi viikkoa:scratch

Ja olipas taas niin juttelevainen, että halusi kertoa omista asioitaan, siis omasta lapsesta (aikuinen) ja vaiimostaan......että oikein ilolla tätä kuuntelin (??):laughing021Ystävääkö vailla (??)

Last edited by a moderator:
:) minulla oli tapana katsoa ennalta mahdollinen laskettu aika. .

Yölento :) Laskettuaika laskuri näyttää 25.7.2020. Tämä päivämäärä ois aivan uutta ja erikoinen. Jännää, että tuleeko tästä nyt se PLUSSA!:happy:

Mä yytsin joka kierrossa mahdollista laskettua aikaa...
Täällä synkät fiilikset, ovisplussa kp13, nyt kp22 ja tiputtaa jo. Ja testi siis tietysti nega. Voihan pee tätä mun olematonta luteaalia. Täytyy ruinaa taas Terot lääkäriltä.

Oon omalta osaltani valistanut mm meidän terveyskeskuksen henkilökuntaa, etteivät enää koskas sano kenellekään lapsettomuudesta kärsivälle, että 40 v ei olisi mahdollista hakeutua julkiselle hoitoon.

Hippunen :) Lueskelin tarkemmin ja tosiaan osuit sinne minne pitää!
Tätä asiaa "pinitetään".

Mullekin sanottiin terveyskeskuksessa julkisella, ettei enää hoideta täällä, kun raja 40v.. oli ylitetty, sillä olin 41-vuotias. Olisin lähinnä halunnut vinkkejä, siihen, että miten lapsia hankitaan. Alettiin sitten pian ekaa hankkia 42-vuotiaana, mutta iso tyrmäys tuli vasten kasvoja.

Julkista ei kiinnostanut mikään, koska omalääkäri sanoi, että lastenhankinta aika on jo ohi...ei häntä kiinnostanut se, että asiakas/potilas tietäisi vaihtoehdot siihen, että mitä tehdä, ellei lasta ala näkyä. Ja julkinen kyllä hoitaa yli 40-vuotiaita.

Ei julkinen hoida, kun oman linjauksensa ja omien ikärajojen puitteissa. On niin paikkakohtaiset säännöt. Tässä kannattaisin valtakunnallisia ikärajoja. Ja onhan sekin totta, että jos lapsiasiat ovat mielessä vasta viittä vaille, kun munasolut ovat loppu, niin miten se on yhteiskunnan syy? Vähän niinkun kärjistetysti sanoen tämä.

Ja onhan sekin totta, että jos lapsiasiat ovat mielessä vasta viittä vaille, kun munasolut ovat loppu, niin miten se on yhteiskunnan syy? Vähän niinkun kärjistetysti sanoen tämä.

Vastavirran akka :) Jokaisella elämä menee omaa tahtiaan. Ei voi tasapäistää ihmisiä.

Kaikki eivät ehdi/halua hankkia lapsia nuorena. Ja kyllä tässä yhteiskunnassa on se syy, että ihmiset eivät "uskalla" lisääntyä " ns lisääntymisikäisinä"... se on jo yhteiskunnan vika, ei pelkästään yksittäisistä työantajista kiinni.

On naisia, jotka lykkäävät lastenhankitaa juuri siksi, koska se ei työnpuolesta onnistu. Valitettava totuus:smiley-ashamed004 Sitten on jo liian myöhäistä, koska asioita ei kerrota ollenkaan, vaan aina puhutaan pelkästään ehkäisystä.

Sen nyt näkeekin, kun kuuntelee mitä esim. tv:ssä sanotaan - ei mitään!
:chicken:

Vastavirran akka :) Jokaisella elämä menee omaa tahtiaan. Ei voi tasapäistää ihmisiä.

Kaikki eivät ehdi/halua hankkia lapsia nuorena. Ja kyllä tässä yhteiskunnassa on se syy, että ihmiset eivät "uskalla" lisääntyä " ns.lisääntymisikäisinä"... se on jo yhteiskunnan vika, ei pelkästään yksittäisistä työantajista kiinni.

On naisia, jotka lykkäävät lastenhankitaa juuri siksi, koska se ei työnpuolesta onnistu. Valitettava totuus:smiley-ashamed004
Ja sitten on jo liian myöhäistä, koska asioita ei kerrota ollenkaan, vaan aina puhutaan pelkästään ehkäisystä.
Sen nyt näkeekin, kun kuuntelee mitä esim. tv:ssä sanotaan - ei mitään!
:chicken:
Ei ole tarkoitus arvostella ketään, mutta fakta on se, että paras lisääntymisikä on yli 40v ehdottomasti takana päin. Jotkut vielä onnistuvat tuon ajan jälkeenkin ja hyvä niin. Mutta lähinnä kyse on yhteiskunnan osallistumisesta lapsettomuushoitoihin, jos itse lykkää liian myöhälle asian. Jokaisella on omat syynsä, eikä ne ole tässä pointtina.

Yölento :) Raskaus on toiveissa ja inssi parantaa mahiksia. Miksi en siis käyttäisi tätä hoitomuotoa?
Minulla ei ole kokemusta hoidoista, mutta mitä olen muita seurannut, niin useimmiten samaa hoitoa kokeillaan noin kolme kertaa ja jos ei toimi, tehdään muutoksia. Pari vuotta samaa hoitoa on poikkeuksellisen pitkä aika siitäkin huolimatta, että esikoinen on sillä saanut alkunsa.

Ei kyllä yhteiskuntaa voi syyttää omista henkilökohtaisista valinnoista. Toki moni asia vaikuttaa, mutta kyllä lopulta ihan itse kukin päättää, onko tärkeämpää raha vai lapset, näin kärjistäen.

Kyllä, se on juurikin niin. Eikai kukaan täysjärkinen oleta että 40 vuotiaaksi voisi lykätä lapsen tekoa ilman mitään ongelmia?! Siis vapaaehtoisesti. Ymmärrän jos ei oo parisuhdetta tai suhde on pska ja vaihdos tulee tai on yritetty aktiivisesti luomuna. Olen ihan samaa mieltä että jos lapsia ei haluakaan ”normi aikaan” nii ei se tosiaan sit enää oo yhteiskunnan asia hoitaa meikäläisen ikäisiä.
Ja tuo kahden lapsen raja julkisella on ärsyttävä. Ei se muuten, mutta sorsii ydinperheitä. Jos nainen vaihtaa miestä aina parin lapsen jälkeen, niin taitaa saada aika monta hoitoa julkisen piikkin. Tai miten sitten nainen, joka itsenäisesti hankkii lapsia eri spermoilla. No kunhan vaan taas mietin. Olisihan se kaikkien etu, ettei rajat olisi niin tiukat jos lapsia lisää tahdotaan tänne. Joillekin yksityinen on vaan liian kallis.
Samaa mieltä. Täysin.

Ja öööö..tähti. Jos simpat on priimaa toisin kuin monella kolmekymppiselläkään nii miksi inssit!?

Minulla ei ole kokemusta hoidoista, mutta mitä olen muita seurannut, niin useimmiten samaa hoitoa kokeillaan noin kolme kertaa ja jos ei toimi, tehdään muutoksia. Pari vuotta samaa hoitoa on poikkeuksellisen pitkä aika siitäkin huolimatta, että esikoinen on sillä saanut alkunsa.

Ei kyllä yhteiskuntaa voi syyttää omista henkilökohtaisista valinnoista. Toki moni asia vaikuttaa, mutta kyllä lopulta ihan itse kukin päättää, onko tärkeämpää raha vai lapset, näin kärjistäen.

Yölento :) Tänään Klinikalla lääkäri sanoi, että inseminaatioita on takana 16 yritystä.... ei hän yhtään ihmetellyt, taikka päivitellyt asiaa...On kulut aikaa tasan 2-vuotta.

Myös on siis yksi IVF viime välissä keväänä.

Hoitoa jatketaa inseminaatioilla, koska (ainakin tämän låäkärin mielestä) lopputulos tässä iässä (46v.) on molemmilla hoitomuodoilla (IVF ja inseminaatio) lähes yhtä hyvä.

Kyllä, se on juurikin niin. Eikai kukaan täysjärkinen oleta että 40 vuotiaaksi voisi lykätä lapsen tekoa ilman mitään ongelmia?! Siis vapaaehtoisesti. Ymmärrän jos ei oo parisuhdetta tai suhde on pska ja vaihdos tulee tai on yritetty aktiivisesti luomuna. Olen ihan samaa mieltä että jos lapsia ei haluakaan ”normi aikaan” nii ei se tosiaan sit enää oo yhteiskunnan asia hoitaa meikäläisen ikäisiä.

Samaa mieltä. Täysin.

Ja öööö..tähti. Jos simpat on priimaa toisin kuin monella kolmekymppiselläkään nii miksi inssit!?

Sharmander :) Kyllä täysijärkisetkin lykkää lapsen hankintaa 40+

Takaisin