----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä pitäis olla kotiultra. Vaikka olis limat, kivut ja plussa tikussa, niin ei voi tietää. Ja mitä vanhemmaksi käy, niin sitä enemmän sitä kaivattaisiin. Oishan se kiva päivittäin kytätä, mitä tapahtuu milloinkin. Eikä se raskausaikanakaan olisi pahitteeksi. Mutta sitten taas tieto lisää tuskaa, joten ehkä kuitenkin parempi elää vain toivon varassa.
Juuri näin. Lisäks tuntuu että ovuloimattomassa (?) kierrossa on vahvemmat oireet :hilarious: tai ainakin semmoisessa missä raskautta ei kuulu.
Mut joo. Se on vähän ku kotidoppleri. Sit jos ne äänet ei kuulukaan niin iskee turha paniikki. Olishan se kiva mut tieto nimenomaan lisää tuskaa :bag:

Juuri näin. Lisäks tuntuu että ovuloimattomassa (?) kierrossa on vahvemmat oireet :hilarious: tai ainakin semmoisessa missä raskautta ei kuulu.
Mut joo. Se on vähän ku kotidoppleri. Sit jos ne äänet ei kuulukaan niin iskee turha paniikki. Olishan se kiva mut tieto nimenomaan lisää tuskaa :bag:
Toi on muuten totta. Mulla seuraava kierto km jälkeen oli todennäköisesti ovuloimaton. Pituudesta päättelin, vaikka usein on ollut myös ovuloimattomia normikierroilla. Sen vaan muistan siitä kierrosta, että ukko ei ollut kotona ja halut oli oikeasti kovat. Huomattavasti kovemmat, kun normisti.

Millaisia oireita on ovuloimattomassa kierrossa?

Kävin apteekista hakemassa Apteekin ultra -testipaketin. Sain tietoiskun
farmaseutilta, joka kovasti korosti moneen otteeseen, että odota nyt, että
menkat on myöhässä, ennen kuin teet testin. Että kun voi sen plussan
saada näkyviin aiemminkin, mutta ne raskaudet ei usein etene, nimim.
hänellä on valitettavasti omakohtaista kokemusta. Mielenkiintoinen luento
oli kyllä :rolleyes:

Apteekista poistuttaessa näytin tyttärelle pakettia ja sanoin, että arvaatko,
mitä nämä on. Tyttö luki ääneen, että rakkaustesti :hilarious: Repesin ja hän
ihmetteli, että miksi :grin

Sitä on aika vaikea sanoa ja se riippuu myös siitä, että kasvaako folli normaalisti ja muuttuu vaikka kystaksi. Eli silloin ovulaatio tapahtuu, muttei tapahdu. Tai sitten folli ei kasva ollenkaan.

Tuota olen muuten joskus miettinyt, kun noissa hoidoissa on usein todella pitkälle määrätyt testipäivät. Eli pitkälle yli ns. menkkojen alkamisajan. Mihinhän se perustuu. Ja vielä usein yhtä pitkä aika alkion iästä riippumatta.
Minusta siellä pelataan vain varman päälle, ettei kukaan lopeta tukilääkityksiä tai aloita seuraavan kierron lääkityksiä ennen kuin on satavarmaa, ettei voi olla raskaana. Joillain tulos näkyy vasta todella myöhään. Yhdelllä kaverillani tuli plussa vasta 15 päivän kuluttua siirrosta, virallinen testipäivä hänellä oli ollut päivää aikaisemmin.

Minusta siellä pelataan vain varman päälle, ettei kukaan lopeta tukilääkityksiä tai aloita seuraavan kierron lääkityksiä ennen kuin on satavarmaa, ettei voi olla raskaana. Joillain tulos näkyy vasta todella myöhään. Yhdelllä kaverillani tuli plussa vasta 15 päivän kuluttua siirrosta, virallinen testipäivä hänellä oli ollut päivää aikaisemmin.
Juu toki pelataan. Mut juurikin se et verikoe riittäisi aiemmin. Ulkomailla verikoe on pp5 blastoista.

Eipä sitä aina tiedäkään milloin on ovuloimatoon kierto. Se kun voi olla normaalin mittainen tai lyhyempi. Ei aina pitkä. Tai ylipäätään irtoaa huono solu ja tulee huono keltarauhanen. Mutta kirjallisuudessa sanotaan et jos loppukiertoon ei tuu keltarauhasvaikutusta jatkaa estrot jylläämistään ja aiheuttaa rintojen kipua ja PMS tyyppistä oiretta. Vaikka estrotaso olis matalakin. Mut siis se suhde on väärä.

Mut noin ylipäätään tuntuu että plussakierroissa ollu jopa vähemmän mitään ku niissä ”kuvitelluissa” oirekierroissa :hilarious:

Kävin apteekista hakemassa Apteekin ultra -testipaketin. Sain tietoiskun
farmaseutilta, joka kovasti korosti moneen otteeseen, että odota nyt, että
menkat on myöhässä, ennen kuin teet testin. Että kun voi sen plussan
saada näkyviin aiemminkin, mutta ne raskaudet ei usein etene, nimim.
hänellä on valitettavasti omakohtaista kokemusta. Mielenkiintoinen luento
oli kyllä :rolleyes:

Apteekista poistuttaessa näytin tyttärelle pakettia ja sanoin, että arvaatko,
mitä nämä on. Tyttö luki ääneen, että rakkaustesti :hilarious: Repesin ja hän
ihmetteli, että miksi :grin
No olipas luento :hilarious:

Jaa. Täällä dpo 7 alkaa taittua iltaan. Ollaan tässä kliimaksi kohdassa kun voi vielä mielikuvitella mitä tahansa kunnes huomenna taas tajuaa että kierto alkaa 1-2 pv sisällä :laughing001:laughing014

Jaa. Täällä dpo 7 alkaa taittua iltaan. Ollaan tässä kliimaksi kohdassa kun voi vielä mielikuvitella mitä tahansa kunnes huomenna taas tajuaa että kierto alkaa 1-2 pv sisällä :laughing001:laughing014
Kuinka kauan käytät oviksen jälkeen noita Lugeja? Mietin vaan sitä, että jos nyt jollain ihmeellä vielä plussan saisin, niin kannattaisiko minun käyttää niitä alkuraskaudessa? Teroja en saanut viimeeksi lupaa jatkaa. Ja en usko, että minun vuodot raskauksissa olisi olleet keltarauhasjuttujen takia, mutta ei kai siitä haittaakaan olisi. Mutta näin vanhemmiten ainakin ne voivat mielestäni siitä johtua.

Kuinka kauan käytät oviksen jälkeen noita Lugeja? Mietin vaan sitä, että jos nyt jollain ihmeellä vielä plussan saisin, niin kannattaisiko minun käyttää niitä alkuraskaudessa? Teroja en saanut viimeeksi lupaa jatkaa. Ja en usko, että minun vuodot raskauksissa olisi olleet keltarauhasjuttujen takia, mutta ei kai siitä haittaakaan olisi. Mutta näin vanhemmiten ainakin ne voivat mielestäni siitä johtua.
Mä käytän dpo 10 asti. En jaksa sen kauempaa kun nää tekee niin vahvan väsymyksen. Kuulemma ne lopetetaan enivei jos raskautuisi. Saa toki käyttää sinne vk 9-10 tjsp jos haluaa. Haittaakaan ei oo!
Muoks aloitin ne nyt dpo 4 vasta. Yritän pitkittää aloitusta kun oon ihan raato muuten.

Terot on hieman eri keltsiä. Niille ei oo suoraa indikaatiota raskausaikana ja turvallisuus ei siten oo todennettu. Tosin tiedän että jotkut käyttää niitä alkion siirrossa mut niitä ei yleensä jatketa plussan jälkeen. Ulkomailla toki tehdään näitäkin hieman toisin. Luge on ihan hoidoissa käytetty, mä käytik muistaakseen 11-12 vk asti molemmissa alkion siirroissa. Mut silloin ei ollu sitä omaa keltarauhasvaikutusta lainkaan (lääkkeellinen kierto)

Joo noissa Teroissa on vielä jokin poikavauvojen virtsaputken tms kehityshäiriön mahdollisuus, ettei varmaan siksikään niitä suositella. Mutta mietin vaan, että jos ovis on huono ja oma keltsi heikko, niin onko hyötyä tuesta vai ei. Vai onko se tuhoontuomittu juttu silloin.

Kyl on muuten ollu koko kierto ihan kostea. Oon helokkiöljyä ja Geleetä käyttänyt niin sen takia varmaan o_O Kiva näin, kun en kuivasta kaudesta oikein välittänytkään :grin

Joo noissa Teroissa on vielä jokin poikavauvojen virtsaputken tms kehityshäiriön mahdollisuus, ettei varmaan siksikään niitä suositella. Mutta mietin vaan, että jos ovis on huono ja oma keltsi heikko, niin onko hyötyä tuesta vai ei. Vai onko se tuhoontuomittu juttu silloin.
No. Lääkäri sanoi aikanaan että jos munasolu on pska tai alkio pska niin mikään lisälääke ei sitä raskautta ylläpidä tai tee todennäköisemmäksi. Huono keltsi tulee huonosta oviksesta/munasolusta.:sorry: Mä syön nyt lähinnä sen vuotohomman takia.

No. Lääkäri sanoi aikanaan että jos munasolu on pska tai alkio pska niin mikään lisälääke ei sitä raskautta ylläpidä tai tee todennäköisemmäksi. Huono keltsi tulee huonosta oviksesta/munasolusta.:sorry: Mä syön nyt lähinnä sen vuotohomman takia.
Näin minäkin olen ymmärtänyt. No niin minäkin, mutta utelias kun olen, niin miksi käytetään keltsitukea vaikkapa ovulaation induktion tukena vaikka inssissä tai ilman tai alkion siirroissa omaan kiertoon. Kun niissähän pelittää oma keltsi. Kaikkea sitä taas tulee mietittyäkin.

Takaisin