----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Suomessa se ehkä saattaisi olla vaihtoehto vaikka eivät lääkärit siihenkään olleet kovin halukkaita edes silloin kuin asuin Suomessa vetosivat siihen että alan olemaan lähellä vaihdevuosi ikää :grin
Täällä ei tietääkseni tehdä niitä
Ai. No voi ei. Uskoisin että ajatus on muuttunut koska tämä on nouseva hoitomuoto. Ainakin yksityisellä ehkä tekisivät räätälöidymmin.

Ai. No voi ei. Uskoisin että ajatus on muuttunut koska tämä on nouseva hoitomuoto. Ainakin yksityisellä ehkä tekisivät räätälöidymmin.
Toi on muuten jännä että mun kohdalla on hoidettu runsaita vuotoja vain pillereillä ja todellakin vuosikausia.
Hirveän nihkeää muutenkin ollut suhtautuminen muihin hoitomuotoihin vaikka niitä silloin joskus kovasti kyselinkin.
Täällä taas suhtaudutaan kauhean nihkeästi yleensäkkin pillereihin, sterilisaatioon, kohdunpoistoon ym. Kun täällä monet perustavat perheen vasta todella myöhäisellä iällä ja nimenomaan lapsettomuushoitojen kautta.
Täällä kyllä saa esim. Kohdunpoiston yksityissairaalassa kun maksaa tarpeeksi joten ei siitä jää kiinni ettei sitä tehtäisi.

Olen lueskellut ketua sivusilmällä, kun omassa elämässä on melkoisen surullinen vaihe menossa. Äiti menehtyi viikon tehohoitojakson jälkeen sunnuntaina :sad010Nyt on kaikki hautausjärjestelyt ym. Isän apuna tehtävä, mutta tästä se elämä jatkuu, ei muutakaan voi :dontknow

Minulla menossa Dpo8 ja en kyllä ole huomannut mitään oloja, kun on muutenkin olot on olleet aikamoiset surun takia. Progesteroniverikokeessa kävin eilen, mutta siitä ei ole tullut vielä vastausta. Pitää odotella vielä muutama päivä ainakin ennen R-testin tekoa.
Jos olisin nyt raskaana, niin laskettu aika olisi äidin syntymäpäivää seuraavana päivänä. En tiedä mitä siitäkin ajattelisi... väkisin tulee mieleen, että kun yksi lähtee tulee "tilaa" seuraavalle :smiley-angry017
Mutta taas odotellaan! Plussia kaikille!

Olen lueskellut ketua sivusilmällä, kun omassa elämässä on melkoisen surullinen vaihe menossa. Äiti menehtyi viikon tehohoitojakson jälkeen sunnuntaina :sad010Nyt on kaikki hautausjärjestelyt ym. Isän apuna tehtävä, mutta tästä se elämä jatkuu, ei muutakaan voi :dontknow

Minulla menossa Dpo8 ja en kyllä ole huomannut mitään oloja, kun on muutenkin olot on olleet aikamoiset surun takia. Progesteroniverikokeessa kävin eilen, mutta siitä ei ole tullut vielä vastausta. Pitää odotella vielä muutama päivä ainakin ennen R-testin tekoa.
Jos olisin nyt raskaana, niin laskettu aika olisi äidin syntymäpäivää seuraavana päivänä. En tiedä mitä siitäkin ajattelisi... väkisin tulee mieleen, että kun yksi lähtee tulee "tilaa" seuraavalle :smiley-angry017
Osanottoni ja voimia surun keskelle!

Osanotto täältäkin ja valtavasti voimia suruun. Ihan hirveää!

Osanottoni ja jaksamista <3

Piitula79 :) :hug013:hug013:hug013sanat ei riitä, osanotto

Lähinnä ajattelen, että on melkoinen ihme, jos kondomiehkäisyllä ei yhtään vahinkoraskautta tule 30 vuoden aikana.
Minulle lääkäri sanoi jo ennen kuin yritys alkoi, että jos on parikymmentä vuotta mennyt kondomiehkäisyllä eikä ole kertaakaan tullut raskaaksi ehkäisyn läpi, on hedelmällisyydessä todennäköisesti vikaa. Selibaatissa elävät tietysti erikseen, mutta siis kun on kyse normaalista ihmisestä. Normaalin hedelmällisyyden omaava ihminen kun yleensä tulee tuossa ajasaa ainakin kerran raskaaksi ehkäisyn läpikin.

Minulle lääkäri sanoi jo ennen kuin yritys alkoi, että jos on parikymmentä vuotta mennyt kondomiehkäisyllä eikä ole kertaakaan tullut raskaaksi ehkäisyn läpi, on hedelmällisyydessä todennäköisesti vikaa. Selibaatissa elävät tietysti erikseen, mutta siis kun on kyse normaalista ihmisestä. Normaalin hedelmällisyyden omaava ihminen kun yleensä tulee tuossa ajasaa ainakin kerran raskaaksi ehkäisyn läpikin.
No tämä minulle tuli mieleen. Omat raskaudet ovat olleet suunniteltuja, mutta tuttavapiirissä on useita ehkäisystä huolimatta lapsia saaneita.

Nyt pitää teiltä kysyä, onko kukaan perehtynyt asiaan tarkemmin ???

Minulla on siis pcos todettuna jo joskus muistaakseni 15-16 vuotiaana ja menkat olleet äärettömän epäsäännölliset varsinkin nuorena. Menkat ovat alkaneet kaikkien raskauksien jälkeen suhteellisen nopeasti max.4 kk synnytyksestä.

Koska itsellä on menkat olleet hyvin runsaat ja vuodot kestäneet kauan(12-16pvä)on aikanaan päädytty neljännen synnytyksen jälkeen siihen että söin yhdistelmäehkäisypillereitä taukoamatta vuosikausia ( niillä siis pidettiin menkat pois kokonaan) ja niin jatkettiin siihen asti että täytin 36-vuotta jolloin katsottiin niitten syöminen jo riskiksi ja siirryttiin minipillereihin joilla siis myös menkat pysyivät poissa. Luomu menkat on siis ollut viimeksi ennen viimesyksyn yritystä joskus vuonna 2002.

Nyt kun lääkäri täällä minut tutki ja vielä ei ole mitään viitteitä siitä että vaihdevuodet olisivat edes lähettyvillä.
Voiko tuo että olen syönyt yhdistelmäehkäisypillereitä noin kauan vaikuttaa siihen vai onko tässä vain ehkä perinnöllisyys takana? ( mulla siis ei lääkäri millään haluaisi tehdä kohdunpoistoa, tekee kyllä jos vaatimalla vaadin)
Suvun naisten vaihdevuosista ei ole oikein mitään tietoa kun äiti kuollut 36 vuotiaana ja äidinäiti myös kuollut nuorena. Isän äidistä tiedän että vaihdevuodet ovat alkaneet myöhään 56 vuotiaana ( hänellä menkatkin loppuneet vasta 58 vuotiaana) ja hänellä ollut luomu raskaus 46-vuotiaana

Itseäni stressaa ajatus ”pelkillä” pillereillä ehkäisy ties kuinka kauan vielä ja mies haluaisi kuunnella lääkärin mielipidettä kohdunpoistosta ja jos oikeasti sinne menen niin saan kotona varmasti aikaan maailmansodan.(täällä kun kuuluu kulttuuriin totella lääkäriä aivan kaikessa)

Mitä kaikkia tutkimuksia on millä voi selvittää oman hormonitoimintansa tilan ja ehkä myös saada jotain viitteitä siitä milloin ehkä vaihdevuodet saattaisivat alkaa?
PCOS-naisilla vaihdevuodet tulevat keskimäärin 2 vuotta myöhemmin kuin muilla naisilla, ja perinnöllisyyskin vaikuttaa. Omalla äidilläni kuukautiset tulivat vielä kuusikymppisenä... en kyllä halua kuukautisia enää, kun munasolutkin ovat laadultaan jo ihan kuraa, enkä ainakaan enää kahtakymmentä vuotta. :bored:

PCOS-naisilla vaihdevuodet tulevat keskimäärin 2 vuotta myöhemmin kuin muilla naisilla, ja perinnöllisyyskin vaikuttaa. Omalla äidilläni kuukautiset tulivat vielä kuusikymppisenä... en kyllä halua kuukautisia enää, kun munasolutkin ovat laadultaan jo ihan kuraa, enkä ainakaan enää kahtakymmentä vuotta. :bored:
No sekin vielä että alkavat myöhemmin :bored: täällä on kyllä tämmöisissä asioissa aivan turhaa odottaa lääkäreiltä mitään informaatiota :shifty:

Voimia, Piitula, ja osanotto! :Heartred

Minun elokuinen vauvani on saanut nimensä keväällä kuolleen sukulaisen mukaan, harmi ettei hän ehtinyt kaimaansa tavata. Nimi oli päätetty jo ennen suru-uutista. Kyllä nämä tuntuvat menevän juuri niin, että joku kuolee ennen kuin toinen syntyy.

No sekin vielä että alkavat myöhemmin :bored: täällä on kyllä tämmöisissä asioissa aivan turhaa odottaa lääkäreiltä mitään informaatiota :shifty:
Minulle gyne kertoi tuon kun olin lapsettomuusklinikalla 5 vuotta sitten tutustumiskäynnillä, että PCOS on sinänsä kiitollinen vaiva, koska oikeilla lääkkeillä lapsi saadaan yleensä aikaan ja hedelmällisiä vuosia tulee keskimäärin myöhempään kuin muilla naisilla.

Suski75 :) Mulle kyllä on kerrottu, että kortsu oikein käytettynä on jotaim 99% varma ehkäisy keino.

Nuorena tosin pelättiin ihan sitä 0.01% joten ostin apteekista ehkäisyvaahtoa lisäksi. Onkohan sitä enää myynnissä? Nimeä en muista enää (?)... sellainen ehkäisy puikko, josta muuttuu vaahdoksi js estää sperman etenemisen.

Meillä oli kyllä niin sata varma ehkäisy, kuin olla ja voi. Mies ei halunnut isäksi nuorena. Nyt vasta viimevuosina vauvakuume on ollut todella kova varsinkin tällä hetkellä, kun on 50-vuotias :)

Meidän suvussa ilman ehkäisyä ovat nuorena tulleet raskaaksi kaikki melkein heti kerrasta. Meillä on suvussa paljon lapsia, meidän taaperolla paljon serkkuja ja pikkuserkkuja ja serkkujen lapsia...siis tälläkin hetkellä ihan pienokaisia ja vauvoja..

Meillä on nuorena saatu lapsia, mutta myös myöhemmällä 40+++iällä om saatu lapsia luomusti sinne 45+ ikään saakka.

Suski75 :) Mulle kyllä on kerrottu, että kortsu oikein käytettynä on jotaim 99% varma ehkäisy keino.

Nuorena tosin pelättiin ihan sitä 0.01% joten ostin apteekista ehkäisyvaahtoa lisäksi. Onkohan sitä enää myynnissä? Nimeä en muista enää (?)... sellainen ehkäisy puikko, josta muuttuu vaahdoksi js estää sperman etenemisen.

Meillä oli kyllä niin sata varma ehkäisy, kuin olla ja voi. Mies ei halunnut isäksi nuorena. Nyt vasta viimevuosina vauvakuume on ollut todella kova varsinkin tällä hetkellä, kun on 50-vuotias :)

Meidän suvussa ilman ehkäisyä ovat nuorena tulleet raskaaksi kaikki melkein heti kerrasta. Meillä on suvussa paljon lapsia, meidän taaperolla paljon serkkuja ja pikkuserkkuja ja serkkujen lapsia...siis tälläkin hetkellä ihan pienokaisia ja vauvoja..

Meillä on nuorena saatu lapsia, mutta myös myöhemmällä 40+++iällä om saatu lapsia luomusti sinne 45+ ikään saakka.
Jos sinun mielestäsi ehkäisyvarmuus kondimissa on 99% ja nuorena pelkäsitte sitä loppuosaa, jota varmistettiin vaahdolla, niin se loppuosa on 1%. 99+1=100. Jos pelkäsitte vain 0,01%, niin se on vain 99,01. Mitä se loppu oli?

En nyt halua viisastella, vaan kysyn, että pystytkö itse näkemään nämä epätäsmällisyydet, joiden vuoksi sinua epäillään jopa valehtelijaksi?

Dimou :) Siis ekasta inssistä tärppäsi. Sen olen kertonut jo monta kertaa ja vuosia sitten:laughing002

Minkälainen tausta sinulla on? Onko lapsia? Oletko yrittämässä raskautta?

Mutta jos uusi keskustelija tulee paikalle, miten hän voi mitenkään tietää asioita joita olet kertonut vuosia sitten?

Musta on hassua se, että sanot ettei iän vuoksi teillä ole juurikaan enää mahdollisuuksia. Silti aikaa ja munasoluja tuhlataan insseissä. Mulla on yksi IVF-alkuinen lapsi. Sain hänet 27-vuotiaana, eikä mulla omasta mielestäni silloinkaan ollut niin paljon aikaa ja mahdollisuuksia että niitä kannattais asiakseen ottaa tuhlailla. Nyt yritetään toista, takana viisi kuukautta yritystä ja hoitoon pyritään jos meidät sinne jo otetaan (julkinen puoli).

Mullakin eka IVF meni niin, että kasvoi 11 follia, joista saatiin 4 solua, joista yksi hedelmöittyi. Se kuuluu asiaan, ekalla kerralla testaillaan mikä toimii. Ei sitä voi etukäteen tietää.

Jos sinun mielestäsi ehkäisyvarmuus kondimissa on 99% ja nuorena pelkäsitte sitä loppuosaa, jota varmistettiin vaahdolla, niin se loppuosa on 1%. 99+1=100. Jos pelkäsitte vain 0,01%, niin se on vain 99,01. Mitä se loppu oli?

En nyt halua viisastella, vaan kysyn, että pystytkö itse näkemään nämä epätäsmällisyydet, joiden vuoksi sinua epäillään jopa valehtelijaksi?

Yölento :) Näen kyllä:laughing002 Siksi kirjoitinkin, että on jotain 99%, josko vilkaiset uudelleen.

Matikka ei tosiaan ole ollut mulla mikään vahvuus, mutta riittävän hyvä kuitenkin, että sillä on tullut silti pärjättyä... :)

Takaisin