----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
MiisaS :) Saa kysyä...välissä on ollut kesäloma. Mulla on lisäksi töitä vaikka muillle jakaa, eikä poissaoloja katsota tosiaam hyvällä. IVF vaatii, onneksi vähän poissaoloja.

Mutta työtä on mulla liian paljon ja pieni taapero, sekä miehen uusi ura.

IVF ei ole ihan ihanne, koska en pidä piikeistä. Mutta hyvän asian eteen tekee toki mitä vaan. Klinikalla tätä on myös pohdittu ja valitettavasti tilastot näyttää aika samalta inseminaatiohoidon ja IVF hoidon osalta, kun ilkää on 46-vuotta.

Nuorella IVF onnistuminen on rutkasti parempi todenmäköisyys.
Ivf:ssä on käyntejä klinikalla noin 4-5. Inssissä, jos ultrataan, vähintään kaksi. Eli yhden ivf:n käynnit tulee kuitattua jo kahdella tai kolmella inssillä. Ivf:ssä voi tehdä myös alkiodiagnostiikan (edellyttää toki et niitä alkioita ylipäätään saadaan), jolloin onnistumisen mahdollisuudet taas paranee. Tai ainakaan ei turhaan yritetä siirtää sellaisia, joista ei elinkelpoisia tule. No, jokainen toki tekee niin kuin itselleen parhaaksi kokee, hullulta vaan itsestä tuntuu, että tehdään toistakymmentä inssiä ilman tulosta. :wideyed:

Ilmoittaudun. Vaikka käyn all inclusive - hotelleissa, en juo muuta kuin vettä ja kahvia. Valitsen täysihoidon, jotta vältyn valitsemasta ravintoloita ja ruoka-annoksia, jotka tuodaan eteen. Tahdon valita itse, mitä lautaselle laitan ja miten ne siihen asettelen. Tykkään myös syödä perheen kanssa yhdessä, joten all inclusive on ainoa vaihtoehto. Minä en ole kaikkiruokainen, on paljon ruoka-aineita, joista tulen kipeäksi. Toinen isoista lapsistani on kasvissyöjä ja toinen oli pitkään lähes vain lihansyöjä. Yritä siinä sitten rentoutua lomalla! All inclusive toimi meillä. Eikä tarvinnut juoda alkoholia.

Tykkään myös lomailla perheen kanssa. En ole tahtonut käyttää hotellien lastenhoitomahdollisuutta. Varmaan olisin toista mieltä, jos lapset eivät jaksaisi istua ravintolassa pitkän kaavan mukaan tai jos tarvitsisi koko ajan ohjata ja komentaa. Vaikka minulla ihan temperamenttisia lapsia onkin, niin lomalla ovat käyttäytyneet aina hyvin. Paitsi teininä! Mutta teineille ei ole säilytyspaikkaa maailmassa.

Yölento :) Tykkään myös lomailla perheen kesken. Vaikka ollaan all incl. matkalla se ei tarkoita, että jotain "joisi". Asiat tehdään sivistyneesti ja maltilla. Vesi on paras ystävä, etenkin vihreä tee :)

Meillä on viimeaikoina ulkomaan matkat olleet tosi onnistuneita, koska ollaan lapsen myötä saatu kokea ihan uusia juttuja ja matkakohteita, kuin mitä kaksin matkaillessa tekisi:laughing002
Baby first!:laughing002

Talvilomaa odotellessa..:happy093

haluaisin itse kokeilla jotain muuta... Tosin olisin kokeillut muuta jo parin inssin jälkeen, en noin pitkään olisi insseihin halunnut rahoja laittaa. Eikä mieskään olisi kyllä varmaan noin montaa kertaa halunnut purkkiin ruikata.... :grin Ei se ainakaan omalle miehelle mikään kaikista miellyttävin tehtävä ole vaikka sen tekeekin kun lasta kuitenkin molemmat toivotaan.

MissaS :) Kerrohan jotain itsestäsi? Olet siis kokeillut IVF hoitoja? Ja inseminaatioita?

Miten nämä ovat edenneet kohdallasi? Monesko lapsi kyseessä?
Oletko jo 40++ ?

Kiitos viestistä, ja kyllä se laittaa mietityttään, kun plussaa ei vaan näy(??:sad001)....

Mullahan on ikä suurin syyllinen tässä. Tilaston mukaan siis mahis onnistua on vain 0.8% Mutta klinikka veikkaa jopa 5%....:p

Last edited by a moderator:
MissaS :) Kerrohan jotain itsestäsi? Olet siis kokeillut IVF hoitoja? Ja inseminaatioita?

Miten nämä ovat edenneet kohdallasi? Monesko lapsi kyseessä?
Oletko jo 40++ ?

Kiitos viestistä, ja kyllä se laittaa mietityttään, kun plussaa ei vaan näy(??:sad001)....

Mullahan om ikä suurin syyllinen tässä. Tilaston mukaan siis mahis onnistua on vain 0.8% Mutta klinikka veikkaa jopa 5%....:p

Meillä alkaa kolmas ivf hoito tän viikon perjantaina suunnittelukäynnillä. Näitä ennen tehtiin kaksi inssiä noin vuosi sitten. Yksi lapsi on ennestään (reilu 4 vuotias), joka sai alkunsa nopeasti luomuna. Mut toista yritetty heti ensimmäisen syntymän jälkeen eikä toivottua tulosta ole tullut. Yksi tuulimunaraskaus ja yksi kemiallinen raskaus mahtuu tähän neljän vuoden yritykseen. Ikää mulla tänä vuonna 40-vuotta, mies nuorempi.

Meillä alkaa kolmas ivf hoito tän viikon perjantaina suunnittelukäynnillä. Näitä ennen tehtiin kaksi inssiä noin vuosi sitten. Yksi lapsi on ennestään (reilu 4 vuotias), joka sai alkunsa nopeasti luomuna. Mut toista yritetty heti ensimmäisen syntymän jälkeen eikä toivottua tulosta ole tullut. Yksi tuulimunaraskaus ja yksi kemiallinen raskaus mahtuu tähän neljän vuoden yritykseen. Ikää mulla tänä vuonna 40-vuotta, mies nuorempi.

MissaS :)
Toivotaan, että tämä IVF nyt onnistuu!!:cheers :cheers :cheers

Pikaista plussaa sinne!!:happy:

Mietin tässä sitä, että miksi ehkäisyssä valistetaan liikaa esim., ettei toista lasta kannata ihan liian heti alkaa yrittämään, kun se tärppää ekaa helpommalla (??) Mulle valistettiin näin jopa neuvolassa ja sitä ennen synnytyssairaalassa.

Siksi lykättiin toisen hankintaa vielä.44-vuotiaanakin, mutta eipä sitä toista vauvaa ole vielä näkynyt näin 46-vuotiaana.

Eka tärppäs tosi helpolla ja kerrasta! :grin

Hurjasti plussatuulta sinne!!!:cheers
:wav

kyllä on toivoa :Heartred!
Jep siis ton arvon jälkeen kuitenkin olen luomuna ollu raskaana. Aina on se mahis. Mutta tosiaan ivf on käytännössä lähes turha, folleja sieltä tulisi 1-2. Toki se yksikin alkio voisi riittää mutta todennäköisyys alkion saannille ja sille että se olisi kunnollinen on niin häviävän pieni että itse en enää lähtisi muutenkaan siihen ralliin ellei mulla olisi miljoonat takataskussa:sorry:

Sharmander :) Jee....Sä tiedät näistä kaiken... kyllä meidän täällä palstalla nyt kelpaa:Heartblue

Täällä mennään kuitenkin omilla soluilla loppuun saakka, koska en saa miestä ympäripuhuttua lahjasoluille.

Plussaa sinne!!:cheers :cheers :cheers

Mietin tässä sitä, että miksi ehkäisyssä valistetaan liikaa esim., ettei toista lasta kannata ihan liian heti alkaa yrittämään, kun se tärppää ekaa helpommalla (??) Mulle valistettiin näin jopa neuvolassa ja sitä ennen synnytyssairaalassa.

Siksi lykättiin toisen hankintaa vielä.44-vuotiaanakin, mutta eipä sitä toista vauvaa ole vielä näkynyt näin 46-vuotiaana.

Kauanko yrititte luomuna ennen ekaa tärppi-inssiä?

Ehkäisystä valistetaan ehkä myös sen vuoksi että saattaa joukossa olla minun laisiani jotka raskautuvat helposti, mutta esim.raskaudet eivät sitten sujukaan aivan helpost ja raskaus itsessään on jo suuri riski molempien terveydelle + tietysti olisihan se hyvä antaa kropan toipua aikamoisesta hormoni myrskystä sekä synnytyksestä varsinkin sektion jälkeen. Sekä riskithän ovat monesti suurempia vanhemmalla iällä ja tiheät raskaudet myös osaltaan niitä lisäävät myös nuoremmilla.

Kyllä ainankin itsellä näin vanhemmalla iällä tämä toipuminen ja jaksaminen synnytyksen jälkeen on aivan toista kuin silloin nuorempana kun sain vanhemmat lapseni ja meillä on super hyvin nukkuva vauva joten univelkaakaan ei juuri ole. Näin 4kk jälkeen en todellakaan olisi valmis tulemaan uudelleen raskaaksi, en todellakaan jaksaisi sitä enkä usko että kroppakaan on yhtään sen valmiimpi.

Nyt esimerkiksi kesällä 5 viikkoa synnytyksestä ( täysimetyksellä) ultraäänellä varmistettu ovulaatio 41-vuotiaana ja minä en todellakaan saa enään tulla raskaaksi.
Joten hyvä että huomattiin ja kerkesin aloittamaan pillerit ajoissa. ( edelleen siis olen menossa kohdunpoistoon kunhan saadaan yllätys asumiskuviot hoitoon)

Enkä edelleenkään halua pahoittaa kenenkään mieltä, mutta tämmöinen tulee itselle mieleen.

Ehkäisystä valistetaan ehkä myös sen vuoksi että saattaa joukossa olla minun laisiani jotka raskautuvat vähän ”turhankin” helposti, mutta esim.raskaudet eivät sitten sujukaan aivan helposti+tietysti olisihan se hyvä antaa kropan toipua aikamoisesta hormoni myrskystä sekä synnytyksestä.

Nyt esimerkiksi kesällä 5 viikkoa synnytyksestä ( täysimetyksellä) ultraäänellä varmistettu ovulaatio 41-vuotiaana ja minä en todellakaan saa enään tulla raskaaksi.

Joitakin kuukausia, ei ole tullut kirjattua ylös....ööö..oisko reilu puoli vuotta (??)

Mutta koska ikää oli jo paljon, niin ei kannattanut jäädä odottelemaan
:) utelen nyt vielä, kun alkuun pääsin. Mikä ehkäisy teillä oli aiemmin, kun kuitenkin oli pitkä suhde ennen yritystä?

Nää menee mun mielestä siihen trollauksen kategoriaan, kun ensin sanotaan että tärppäsi kerrasta ja sitten myöhemmin paljastuukin että niin ensimmäisestä inssistä, yritystä yli puoli vuotta alla :facepalm:

Minä ehkä kaipaisin ehkäisyvalistukseen enemmän totuutta, siis että ihmisiä on monenlaisia ja toisilla raskautuminen on helppoa ja toisilla vaikeaa ellei peräti mahdotonta. Ei pelottelua puoleen eikä toiseen.

:) utelen nyt vielä, kun alkuun pääsin. Mikä ehkäisy teillä oli aiemmin, kun kuitenkin oli pitkä suhde ennen yritystä?

Yölento :) Meillä on pitkä suhde...30vuotta. Siihen mahtuu jo monenlaista :)

Oli kortsut ennen, kuin vauvaa ryhdyttiin hankkimaan. E-pillereitä en ole käyttänyt, ellei satunnaisesti 20-vuotiaana pari kuukautta tuli niitä kokeiltua.

Nää menee mun mielestä siihen trollauksen kategoriaan, kun ensin sanotaan että tärppäsi kerrasta ja sitten myöhemmin paljastuukin että niin ensimmäisestä inssistä, yritystä yli puoli vuotta alla :facepalm:
Yleensä Tähti kyllä mainitsee, että onnistui ekasta inssistä. Siksi kiinnostikin, että oliko alla luomuyritystä.

Trollaus on mielestäni tahallista. Monta vuotta täällä kirjoittaneena ja muiden juttuja seuranneena minulle on tullut tuntuma, että Tähti ei tahallaan trollaa, mutta totuus on muuttuvainen. Me muut muistamme kirjoitukset paremmin kuin Tähti totuuden. Ja totuushan on se mitä kerrotaan?

Yölento :) Meillä on pitkä suhde...30vuotta. Siihen mahtuu jo monenlaista :)

Oli kortsut ennen, kuin vauvaa ryhdyttiin hankkimaan. E-pillereitä en ole käyttänyt, ellei satunnaisesti 20-vuotiaana pari kuukautta tuli kokeiltua.
Kortsut 30 vuotta muutamaa pillerikokeilua lukuunottamatta?? Sisukkaita olette!

Kyllä ja kun oikeen penkoo, niin yritystä onkin yli vuosi.

Takaisin