3/3 oireet ja ajatukset

anNa_87 Onko sulla todettu mitään syytä siihen? o_O Ittellä varmaan johtuu alhaisesta hemoglobiinista, mutta pitää kysyä ens viikolla neuvolas.. ei kannata itse alkaa diagnosisoimaan :grin

En oo muistanut koskaan neuvolassa mainita erikseen ku oon ajatellut että on vaan joku raskausoire. Ei oo mitään sen suurempia kipuja eikä muita nii en oo osannut huolestua tuosta. Voihan se olla että verenpaineet heittelee juuri tuolloin tms, mutta onneksi menee nopeesti ohi.

Yöllä ja aamulla oli sitä kovaa vihlontaa alavatsalla. Äsken vauva liikahti niin, että sattui, enemmän ehkä selän puolella tuntui kouraisu. Kahdesti on kävellessä tullut alapäähän ihan tyhjästä ikävä tunne/kipu , jonka takia on joutunut ihan pysähtymään. Vähän kuin sieltä yrittäisi jotain ulos, ei kuitenkaan pissaa tms. Pitäisköhän huolestua... o_O Oon ollut tänään enemmän liikenteessä, vietin kolme tuntia shoppailemassa.

hmm eka kertaa tuli jälki paperiin kun kävin pissalla, siis jotain punertavan rusehtavaa mutta onneksi vain vähän :eek: haistelin sitä sitte (oikeesti, mitä jos joku laittais kameran vessaan...:hilarious:) ja vähän tunkkaselle se haisi en keksiny muuta sanaselitettä sille . Onhan tässä tänää supistellu ja reilun viikon aktiivisesti alapäätä jomotellu, kai ne paikat pikku hiljaa alkaa valmistautumaan vaaveliin :) mutta vauva ei saa tulla ulos ennen rv 34, please :stop:

muoks. Aijuu, vetäsinhän mä tänä aamuna ne raskauden ajan ekat pannut tuolla mettäs, mut se oli niin smoothisti laskeuduttu että olis karma pelissä jos se ois tehny jotain :o

Mulla ei muuten oo yhtään raskausarpia
Ei mullakaan, mut mies puhisee siitä koko ajan. Tai ainaki tosi usein. Ek jaksais ku ei sille voi mitään, niitä tulee jos tulee, mut rasvata mun pitäis muutenki ja teen sitä sikski ettei pääse tuo sit sanomaan,että sanoinhan mä.. :D

Mullekkaan ei oo tullut raskausarpia muuta kuin rintoihin.. niin kuin murkku iässäkin, vaikka nämä on nytkin tällääset rusinan kokoiset :grin

Ei ole muillekaan tullut vielä, vaikka murrosiän jäljiltä on reilusti vaalenneita viukeloita.

Mulla on pari ensimmäistä hailakkaa viirua ilmestynyt mahan sivuun. Toisessa rinnassa on ollut jo pidempään muutama punainen jälki (ja niihin tuli teini-iässäkin). Toivottavasti ei kovin paljoa repeäisi... ehdin jo elätellä toiveita, että mahan arvilta välttyisin, kun ei tähänkään asti ollut mitään tullut ja äidillekään ei kolmessa raskaudessaan tullut ainoatakaan arpea. No, eipä niille tosiaan mitään voi.

Mulla ei oo rinnat kasvanut oikeestaan yhtään, niissä ei mitään jälkiä ole. Vatsa aloittanut repeilyn ja jännityksellä seuraan, kuinka hurjan näköinen on 8 viikon päästä. :/

tuli noista arvista todistettua se että ei tosiaan välttämättä liity siihen venymiseen juurikaan.. mulla on tullut vain toiseen rintaan ja siihenkin 2 sellasta selvää, violettia. no, rinnat on olleet pienet ja on edelleen, ja siitäkin kun ne vähän kasvo on jo monta kuukautta ja nyt sitten arpia.. vatsa taas joka on kasvanu todella paljon nopeesti on säästyny arvilta kokonaan -- toistaiseksi

Miulla tuli arvet esikoisesta ja nyt taijan säästyä uusilta niinku kakkosestaki :)

ei ole täälläkään tullut arpia, maitoa on alkanut jo tihkua, onkohan se normaalia jo tässä vaiheessa?

On normaalia että maitoa tihkuu, multa on tihkunut jostain 25 viikosta. :-)

Pari vkoa ollut mahassa yksi kohta navan vieressä, joka tosi tosi kosketusarka (niin "sisältä" kuin ulkoa) ja eilen kysäisin moisesta lääkärituttavalta ohi mennen.. Ilmeisesti joku vatsan pintakudos tm. hiukan revennyt, kun siinä tuntuu ihan sellainen "reikä", mut ihan normaalia sekin. Esikoisesta ei moisia ollut. Tosi inhottavan tuntuinen vaan, kun jos maha siitä osuu hiukankaan johonkin pöydän reunaan, niin siihen koskee..

Ilman uusia arpia on selvitty, mut johan niitä tuosta poitsusta sillon tulikin, ja vielä on nahkaa mihin masulla tilaa kasvaa :grin

Mulla on oikeen kivat tiikeritissit. Öisin kärsin ihan karseista suonenvedoista pohkeissa ja aamulla pohkeet särkee. Iltasin nilkoissa kauhee turvotus ja aamulla ne nilkat särkee kun herään :o Onko muilla moista?
Painoa tulee edelleen melkeen kilo viikossa :( En tajua miten saisin sen kuriin, kun lenkkeily ja jumppa saa aikaan sukkapuikkokipuja ja ikävää paineentunnetta alakerrassa eikä tästä syömismäärästäkään oikeen olis paljoo vähennettävissä ilman nälkäkuuria :(

Takaisin