3/3 oireet ja ajatukset

Miul ei o viel tullu mahaan mut tuolla kyljissä varmaan on uusia, siellä kyl on niin paljo jo teini-iässä tulleita ni ei haittaa.. Vaikka sillo olin melkeepä alipainoinen ni silti niitä tuli murkkuiässä

Mulle fyssari sanoi, ettei tukivyö auta mun selkään, vaiva on muualla selässä. Kokeilin sitä joskus, ja aiheutti supistuksia. mulla ei ole raskausarpia vielä. Varmaan kohta on.

Mulla selkä ja närästys vaivanneet jo ennen raskautta eli ne toki pahentuneet. Sinänsä kyllä tutut vaivat on helpompi sietää, mutta välillä meinaa motivaatio selän hoitoon loppua. Aiemmin sentään huoltamalla ja jumppaamalla tuli koko ajan paremmaksi, nyt siitä huolimatta koko ajan huonommaksi, niin ei se oikein motivoi.

Nyt pari viikkoa ollut koko ajan armoton hiki ja tuskasen kuuma olo koko ajan. Kaikki yötkin oon ihan hikinen ja kuumissani. Hiki on vielä alkanut haista pahalta.

Ja niin kuin joillain muillakin, siitepölyt. Yskiminen tän mahan kanssa, ei oo kivaa. Toivon sadepäiviä.

Mulla on ollut pari päivää vähän huono olo taas.. Oksentaa ei oo tarvinnut onneksi..

Mulla menee pohkeet/sääret tosi helposti maitohapoille tai kramppaa. Tätä vaivaa on ollut nyt parin viikon ajan. Ihan siis normaalista kävelystä, tai äsken siitä kun kyykistelin kitkemässä rikkaruohoja. Aika vähiin käy mahdolliset liikuntamuodot, jos kintut ei kestä kävelyä - pyörän satulaa ei nimittäin kestä häntäluu, kipeytyy muutenkin herkästi istumisesta.

Oijoi kun lonkkaan sattui jyrkkä ylämäkikävely :o jouduin oikein pysähtymään kaks kertaa mäen aikana että saa kivut laantumaan, vähän sellasta maitohappomaista särkyä. Tai ehkä mulla on vaan huono kunto :D

Onks kellään ollu aamusin herätessä vatsakipua? Sellasta lähes vatsa sekaisin -kipua? Melkein joka aamu herään sellaseen mutta on muutamia aamuja kun ei satu. Ennen raskautta noita tuli jos olin edellisenä päivänä syönyt huonosti, esim suklaata illalla (okei eilen söinkin! :D ) tai jotain pizzaa.. mut harvemmin oon huonosti syöny ja silti se vatsakipu tulee :I aattelin et oisinko nukkunu jotenki oudosti taitai.

Mulla on nyt tänään taas vihlonu ihan kiitettävästi alapäätä. Oikeestaan ihan aamusta asti, mutta toki hieman enempi sen jälkeen kun kaupoilla käytiin. Kävellessä siis vihloo, istuessa ei oikeestaan huomaa mitään. Mietin vaan että miten sitä kävelee sitten kuukauden päästä esim ku vauva alkaa painamaan noiden lisäksi :D

Täällä kanssa yks hikoilija! Hyi! Tuntuu että vaikka alasti olisi nii hiki vaan valuisi. Eilen oli nii kuuma että jopa varpaat hehku punaisena. Kesää odotellessa..

seEnsimmäinen, täälläkin tota saman tyyppistä kipua etenki aamuisin. ei oikeen tiiä et pitäskö pöntöllä käydä mut sitte ei kuitenkaan mitään tuu ja menee ohi. päivän mittaan maha kyllä toimii sitte ihan normaalisti mutta mullakin tulee just tuo maha sekaisin-olo tosta kivun luonteesta :D nyt on viikon sitte ollu myös iltasin sellasta kuukautiskipua muistuttavaa, mutta ei kyllä kovin kovaa kipua..

Uusi vanha oire eli jano on tullut takaisin. Alkuraskaudessa janotti koko ajan ja nyt on viikon tai pari ollut samat fiilikset. Tänäänkin on mennyt vettä jo puolisentoista litraa, ihan vaan työpöydän ääressä notkuessa.

Sama täällä, litkin vettä pitkin päivää ja yölläkin herään janoon, vesilasin koko yöpöydällä vaan kasvaa, tuollanen normilasi ei enää riitä koko yöks tai sit pitää kärsiä janosta kun ei jaksais millään nousta hakemaan vettä. Samoin nyt taas maistuu kaikki raikas, kuten hedelmät, niinkuin alkuraskaudessa - ihan hyvä näin, se suklaaputki alkokin jo vähän venymään...

Hengästyttää ja happi loppuu, sillonkin kun en oo tehny mitään raskaampaa. Pitääköhän mun majottaa autotallissa viimeset viikot, enhän mä jaksa kohta noita rappusia kavuta kerrostalon toiseen kerrokseen.. o_O

Tääl kans yks janoinen, varsinki yöllä janottaa jos päiväl ei muista juoda

tuo jano on kyllä! ja ihan vettä tekee mieli, kun yleensä juon paljo mehuja yms.. Nyt on kyllä ollut jotenki inhottava viikko oireiden suhteen. hermopinne vaivaa yötä päivää ja jotenki nyt on ollu tosi hankala olo koko ajan. hengästyttää, vatsa on koko ajan kipeä, joko on suppareita tai sitte pikkuheppu änkee itseä kirjaimellisesti vatsasta ulos. alapäätä särkee epämääräsesti.. plah. ja vähän ku liikkuu enempi ni seuraava päivä on inhottava. jotenki ollu kiukkunenki koko ajan :(

tuo jano on kyllä! ja ihan vettä tekee mieli, kun yleensä juon paljo mehuja yms.. Nyt on kyllä ollut jotenki inhottava viikko oireiden suhteen. hermopinne vaivaa yötä päivää ja jotenki nyt on ollu tosi hankala olo koko ajan. hengästyttää, vatsa on koko ajan kipeä, joko on suppareita tai sitte pikkuheppu änkee itseä kirjaimellisesti vatsasta ulos. alapäätä särkee epämääräsesti.. plah. ja vähän ku liikkuu enempi ni seuraava päivä on inhottava. jotenki ollu kiukkunenki koko ajan :(

Samat oireet täälläkin, kiukkua pukkaa myös kun on vaikea olla välillä.
Kävin tänään kaupassa yksin, otin ihan vaan korin että pidän kantamukset minimissä. No kyllähän sen sain sit kuitenkii tungettuu niin pirun täytee ja jäi osa kamoistaki ostamatta ku painavan korin kantaminen rupes supistaan oikein huolella ja selkä oli aivan tulessa! :o tuli kiire kassalle, pysähdyin hetkeksi pakastealtaille tukea ottamaan ja jatkoin matkaa. Kauppatäti katsoi vähän pää kallellaan et mitä toi muija nojailee tossa ja puuskuttaa :D
Mut joo, ei kiva. Meinas tulla vähän hätä :(

Mä en varmaan juo edes litraa päivässä :/ Siis vettä. Kahvia juon ja syön kurkkua ja viinirypäleitä jne.
Tarvii ottaa missio impossiple ja alkaa litkii sitä vettä se 2,5l/päivä.

Huiii mä en kyllä tajua kuin vähällä juomisella selviätte te jotka juotte vähän. itse oon tässä lätkää katsoessa juonut jo yli litran vettä... varmaan menee yli 3l päivässä helposti.

Ja oli muuten jännä peli!! :D jäi pesuhuoneen siivoukset ihan kesken ku muka HETKEN peliä katon (1.5h vikasta erästä eteenpäin xD).
En todella oo lätkäihminen, joskus vahingossa saatan vähän vilkasta :P :P

Meillä oli täällä kisastudio :hilarious: Kisajuomat oli vaan hieman poikkeavat, pregorionia ja teetä :joyful:

Takaisin