3/3 oireet ja ajatukset

elmeri jos ei paino pysähdy "tervein keinoin" ni sit oot ehkä vaan niitä naisia joilla sitä painoa tulee, no worries :) :)

Mulla särkee jalkoja iltasin jopa sen verran että vaikee saada unen päästä kiinni. Tarttee varmaan kohta laittaa sänky seinään kiinni, heittää jalat seinälle ja nukahtaa siihen :dead:

On se vauva vaan jo aika iso, tässä kun plösötän tietokoneen ääressä niin tunnen vauvan painavan pallean kohdalla sekä virtsarakkoa yhtä aikaa.. kunhan ei mitään äkkiliikkeitä tee ettei lähde ilmat pihalle ja tuu pissa housuun mammalla :wacky:

Tänään on taas paljon vihlonut alavatsaa. Ja aina kun on jaloillaan, tuntuu että pissattaa, vaikkei oikeasti olisikaan hätä..

Täällä ollaan kasvuarvilta vielä toistaiseksi vältytty, vaikka maha on kasvanut ja paljon! Sf mitta huitelee keskikäyrän yläpuolella. Sen takia joudun myös lääkärin kontrolliin. En tiedä oisko mitään tekemistä käyttämäni ceridal -öljyn kanssa. Onko muilla kokemusta liian isoksi arvioidusta sf mitasta?

Emmä muista mihin ketjuun mä sen kirjotin mutta kun mulla ekalla kerralla mitattiin sf mitta ja se oli normaali ja sitten toisella kerralla joskus rv 27 oli hypänny ihan yläkäyrälle ja kävin rv 30 ultrassa niin painoarvio oli ihan normaali 1500g. Radia mulle ei todettu ja painoa on tullut tähän mennessä 14kg ja maanantaina alkaa rv 31. Mä en osaa sanoa kumpaan luotan enemmän mutta ehkä tuohon lääkärin tekemään kokoarvioon ultralla ja oon lukenu ettei se suuri sf mitta aina tarkoita isoa vauvaa..ja mä tosiaan huomasin, että vatsa otti kasvuspurtin vasta tossa rv 23 jälkeen joskus :)

Vaikuttipas sekaiselta toi mun aikaisempi viesti. Tarkoitin siis tietenkin sitä, että onkohan ceridal-öljy vaikuttanut siihen, ettei raskausarpia ole tullut. Eikä siis sf-mittaan.

Täällä on ceridal-öljy käytössä ja bongasin taas kaks uutta violettia viivaa navan viekusta :sad001

Mä kyllä uskon siihen, kun jo pari lääkäriä ja kätilö sanonut, että raskausarvet tulee jos on tullakseen. Tokihan nyt älytön lihominen repii ihon, se nyt on selvä, mutta että toisten iho on vaan alttiimpi arville. Eräs lääkäri mietti, että hänestä tuntuu vaalean ihon olevan alttiimpi raskausarville, mutta eipä nyt sitäkään minään totuutena julistanut. Hyvähän se on silti öljytä, kai se vähän auttaa arpeutuvaakin ihoa.

Ai kun kuulosti julmalta toi "älytön lihominen", mutta ymmärrättehän mitä meinasin, jos hurjan nopeasti se masu pullahtaa tai vaihtoehtoisesti nopeesti paino nousee.. :oops:

Mulla on joku masennus/jaksamisen hupeneminen/turhautuminen nyt kolmatta päivää. Ihan ku ois viikon ollu töissä ja ihan loppu sen takia. Vaan enpä oo ollu ku sairaslomalla ja onnellisesti kotona koirien kanssa!
Oon kait mää ny imuroinu ja pessy pakolliset pyykit ja näin mutta ku pitäis harjata tukka ja meikata naama että lähtis johonki ni EIEIEIEIEIEI kauhee kiukuttelu alkaa! Minä en jaksa enkä halua laittautua ku en kuitenkaan näytä niin hyvältä ku tahtoisin!! Sitte se kiukuttelu vie voimat ja loppu päivän murjotan ja jupisen koirille ku ne ei osaa kusta pönttöön että pitää ulos viiä , joku vielä näkee mut tukka pystyssä ja reikäsissä pieruverkkareissa. Ärrinpurrin >:(

Koirien ulkoilutus on rehellisesti sanottuna hemmetin virkistävää ja mieltä kohentavaa ku seurailee koirien tekemisiä, pitkälle ei tällä kankulla (kipeytyy) pääse mutta mettässä nuo saa juosta vapaana :) ja ku sais sen hirveän kiukun ohitettua ja läästittyä naamaan pakkelit
ni mukavaa ois käydä vierailulla vaikka ystävän luona. Sitte tulee taas raha. No kaikki maksaa ja minul ei ole rahhaa!! Kiukku kiukku kiukku!!

Anteeksi säädytön purkautuminen. tyhmä nainen oon kun en osaa arvostaa tätä odotusaikaa :(

Miks metsään mennessä tarttee laittaa pakkelit ;)
Täällä on ollu nyt suht oireetonta. Mitä nyt tietty välillä tulee pieniä suppareita ja vihlaisuja jos jonkun väärän liikkeen teen, mutta kaikki loppuu heti ku hengähtää. Nyt ei oo liitoskipujakaan ollu lantiossa, mitä nyt nivuset on kipeät. Pidemmät kävelyt toki tuntuu ja kävely täytyy olla hidasta ettei ala supistaa tai koskemaan. Mutta hyvin pysty ikeassa ja kauppakeskuksessa kiertämään eilen eikä illasta ollu sen enempää kipeä ku muinakaan päivinä.

Arvilta säästty niin esikoisen aikaan kuin toistaiseksi nytkin. Esikoisen aikaan en rasvaillut, mutta nyt oon niin jumissa tuohon kookosöljyyn.. ihanaa tavaraa!!! Että tulee levitettyä masuunkin :) ilmeisesti omaan ihon joka ei arpia tee... tosin masukin kasvaa hyvin maltillisesti.

Vanha ystäväni liitoskivut on taas palanneet :inpain: Tuntuu koko alakerta halkeevan jos vahingossa erehtyy ottamaan yhtään pidemmän (=normaalin) askeleen. Itku meinasi tulla kun jalka vähän lipesi suihkusta tullessa, sattu aivan sairaasti :hungover: Sängystä ei pääse ylös. Tää paikallaan olo ei sit taas selkäkipuja helpota ollenkaan.

Miks metsään mennessä tarttee laittaa pakkelit ;)
Täällä on ollu nyt suht oireetonta. Mitä nyt tietty välillä tulee pieniä suppareita ja vihlaisuja jos jonkun väärän liikkeen teen, mutta kaikki loppuu heti ku hengähtää. Nyt ei oo liitoskipujakaan ollu lantiossa, mitä nyt nivuset on kipeät. Pidemmät kävelyt toki tuntuu ja kävely täytyy olla hidasta ettei ala supistaa tai koskemaan. Mutta hyvin pysty ikeassa ja kauppakeskuksessa kiertämään eilen eikä illasta ollu sen enempää kipeä ku muinakaan päivinä.

Ehä mää mettään mennessä pakkeloi :P tukkaa yritän vähän siistiä, talvella oli helppo ku pipa vaan syvälle päähän ja oli bad hairday 4ever ratkaistu :P
kaupoille mentäessä lähinnä eli julkisille paikoille ois kiva vähän läästiä ettei ihan pulsulta näyttäis (omistan vakiona punavalkosen naaman, mustat silmän aluset ja väsyneen katseen sekä ripset ja kulmat niin surkastuneet ja valkoiset ettei niitä näy xD)

Eilen laskin 7 supistusta, yksi sattui menkkakipumaisesti alavatsaan. Oli sen verran voimakkaita että tuli vähän vahingossa laskettua :D tänään oon huomannu kaksi mahan kovettumista, kivuttomia :) tulevat lähinnä jos/kun kantaa esim kauppakassia tai koira rykäisee hihnan päässä tai jos yrittää reippaasti lenkkeillä.. hitaasti kävellään täälläkin :D

Mulla on tänään ollu ihan koko ajan nälkä. Tai no ainakin sen jälkeen ku lounaan söin. Hitto. Pitää varmaan mennä ottamaan toinen yhtä iso annos sitä kana-kasvispataa.. Oon syöny jo ruisleipää ja banaania sen jälkeen... Ja siis lounaasta on vajaa puoltoista tuntia :D
( tää lätkäisi äsken tuohon "ruisleipää banaanikastikkeella", kuulostaa muuten herkulliselta ;) )

Iltaisin nukkumaan käydessä on alkanut tuntua supistuksia. Ihan vaan 1-2 per ilta, ja menkkamaista kipua. Päiväsaikaan ei supistele käytännössä yhtään, tosi harvoin huomaan kivuttomia harjoitussupistuksia.

Meikäläine oli kyllä ihan kuutamolla kun kävin neuvolassa.. On meinaan alkanu supistelee ihan kiitettävästi kun lähen esim. lenkille tai liikun enemmän. Puhuin neuvolan tätille tätä niin nyt mulla on aika fysioterapeutille ?????? Jos hakisin tukivyön.. jalat ja selkä kyllä toimii niin mitenkä ihmeessä tukivyö auttaa asiaan. Onko kellään tietoo :anyone

En tunne minkäänlaisia supistuksia, en myöskään harjoitussupistuksia, vaikka rv 32.. Liekö tuokaan hyvä.. Mutta hengästyttää todella helposti. Tietenki liikkuessa, mutta myös jos käsillä nostelee (kevyitäkin) tavaroita pään korkeudelle. Ja myös nukkuessa tuntuu välillä hengästyttävän. Joskus tämä haittaa jopa nukahtamista..

Takaisin