3/3 oireet ja ajatukset

Päärynä on muuten toinen mikä löysentää vatsaa, toki niitä hiilareita siinäkin. Ja mustikka on sellanen vatsan tasapainottaja, löysää koventaa ja kovaa löysentää. :)

Ymmärrän tietty pointin tossa ulostusrutiinissa, mut paha rutinoituu jos maha toimii miten tykkää :D Eiks se just toiveena ole, että se toimisi aina esim aamiaisen jälkeen :D
Tulipa just mieleen, että oon joskus kuullu limen herättelevän aineenvaihduntaa (hitto et piti miettii kauan tota sanaa suomeks :D) eli aamulla voi juoda vaikka pari lasia vettä, missä on limen paloja puristettuna :) En tiiä onko totta, mutta vesi on aina hyvästä :D!

Ja sitruunaa laittavat myös :) mut hyi piru ku on pahaa :P

Nyt on alkanut kivasti vauva/kohtu painaa tuonne kylkiluihin... Toinen puoli välillä ihan tulessa. Jos jotain positiivista ettis tästä niin ainakin tulee kiinnitettyä huomiota hyvään ryhtiin, sillon ei niin pahasti paina kun on selkä kunnolla suorassa.

Just eilen aamulla sanoin miehelle ja myös työkavereille, että ompa kiva, ettei ole selkäkipuja ollut vielä ollenkaan, monella kun tuntuu olevan niitä jo. Ja että muutenkin tosi hyvä olo ollut viimepäivinä. VIRHE! Työpäivän mittaa selkä kipeytyi tosi ikävästi, alavatsassa tuntui tosi kovaa painetta, supisteli ja muutenkin hankala olla. Että silleen, sen siitä saa kun ihan ääneen kehuu hyvää oloa :D Vielä pitäisi jaksaa vajaa kuukausi töitä :o

Mulla on aivan kauhia väsy, eileenkin töitten jälkeen vaan nukuun ja makoilin ja nyt en mennyt ollenkaan töihin, ku aivan on veto pois.. :dead: varmaan hemoglobiini alhaalla, kun pääskin niin heittää, vaikka viimme viikolla aloitin syömään rautalääkkeitä...

Mulla on pientä väsymystä havaittavissa myös, ja huimausta. Luulen että johtuu matalasta verenpaineesta vain, koska ainakin viimeksi neuvolassa oli niin korkealla vielä hemotkin. Väsymys taas ajoittuu jokaiseen pilvisen päivään... Kun aurinko paistaa ei väsytä yhtään! :D

Hengästyminen on nykyään enempi sääntö kuin poikkeus. Pidemmissä rappusissa joutuu joskus jopa huilimaan! :o
Maha tuntuu painavan ja toisinaan ahistaa tuolta yläosastaan. Pitäis aina olla jotenkin suoraselkäisenä ja skarppina että tuntuis maha hyvältä. Ja se yöllinen vessaravaaminen on alkanut taas, ei auta enää tahdonvoima! :P

Marsupilami, mulla kesti useampi viikko ennenkuin rautalääkket alkoi vaikuttaa, olikohan reilun kolmen viikon syömisen jälkeen noussut 102: sta 109:ään. Nyt on noussut jo 120:een enkä enää nappeja syö, mutta hirmu pitkään mielestäni kesti. Ja olo oli sen mukainen, eli yhtään mitään ei jaksanut tehdä.

rautalääkkeet vaativat tosiaan pidempi aikaisen kuurin, että alkavat hemoglobiinia nostamaan. 1-3kk on sellainen aika,että alkaa olla tehot parhaimmillaan. Itsellä siis anemia taipumusta ollut jo lapsesta asti ja siitä opittu seuraamaan.. ärsyttää vaan kun menee tosiaan se 1-2kk ennen kuin tietää onko annos kohdillaan.

Hirveesti oon hehkuttanu ääneen ja pään sisällä et jes 10 viikkoo ja LA tavoitettu! Sit iski sit paniikki et ei hitto! Loppulaskenta enkä tosiaan oo vielä valmis ottamaan ihmislapsesta vastuuta apuapua tarviin vielä paljon opetusta!! :D

Tosta hemoglobiinista.. Mua niin huvitti muutama viikko sitten neuvolalääkärin vastaanotolla kun kyseli kuulumisia.. Olin saanu omalla terkkarilla just tietoon, että mulla tässäkin raskaudessa rd on ja sanoin siitä lääkärille, että olin sen jo arvannutkin, että mulla se taas on. "Aijaa, mistä sä sen sitte arvasit?" "No väsymyksestä lähinnä.. Oon ajatellu, että joko se tai alhainen hemoglobiini.." "Siis se, että hemoglobiini on matala, ei kyllä aiheuta väsymystä!" kuului vastaus. Siinäs kuulitte :stop::wacky::hilarious:

Hän myöskin tuolla samaisella käynnillä kysyi esikoisen ikää ja kun sanoin, että 1,5v niin siihen kommentoi "ohhoh! Onpas teilläkin kiire. Vaikka eikai siinä mitään, ikävää vaan, että usein jos on kovin pienellä ikäerolla lapset syntyneet, vanhemmat eroaa ennen kun se nuorempi täyttää 10kk." :eek: Sillälailla! :hilarious:

Onneks mä tiedän ihmisen jo esikoisen ajalta, ihan kaheli lääkäri ja osasin varautua..

..Ja sitäpaitsi, jos ei mies tänäkään - elämäni toisena äitienpäivänä - mua mitenkään muista ja huomioi, niin se ero saattaa olla hyvinkin todellinen jo näin paljon aiemmin :mad::sad001
Viime äitienpäivä oli elämäni hirvein, vaikka sen olisi pitänyt olla se kaikkein paras, olinhan itsekin ekaa kertaa äiti ja onniteltavien joukossa.. :sorry: Sunnuntaina nähdään oppiko tuo mies vuoden takaisesta mitään.. Odotukset ei kyllä kovin korkealla ole..

Kalaäiti & Kyytiläinen 31+1

Pitäisikö miehen muistaa äitienpäivänä ?? :D siis ihan tosissaan. Tämä on toinen äitienpäivä, enkä edes ajatellut että toinen oli unohtanut viime vuonakin. Ja silloin sitä edellisvuona laskettu aikakin oli melkein samana päivänä kuin äitienpäivä, olisi silloinkin voinut jotain kivaa keksiä. En kyllä edes odota, että tämä muistaa edes hääpäivän..

Libero- meillä on sama tilanne. Mitään ei varmasti tee jos en erikseen pyydä, hääpäivästä vähän vihjailin että olisi kiva tehdä jotain niin totesi vaan, että eikös meillä yksi hääpäivä jo ollut?
Eli en juuri odota mitään. Synttärit olisi parin viikon päästä, muistaa varmaan nippanappa onnitella kun naamakirja muistuttaa asiasta. :)

Muistatteko te isänpäivää tai puolisonne synttäreitä? Jos muistatte ja järkkäätte jotain ni mun mielestä EHDOTTOMASTI miehenkin pitää muistaa! Meil nousis kyl semmoinen paskamyrsky jos mun synttärilahja tai äitienpäivä (kyllä, odotan jo tänä äitienpäivänä muistamista vaikka esikoinen tulossa) unohdettais tai mikä pahempaa, muistettais mut sivuutettaisiin turhana hömpötyksenä! Ihan samalla lailla tykkään ja haluan muistaa miestäni sen merkkipäivinä!

Mies on syntynyt jouluna joten vähän väkisinkin tulee muistettua. :) Lapsia ei vielä yhteisiä ole joten ei ole isänpäivää vielä ollut tarve ajatella. Joululahjan ostaa kyllä kun kertoo ensin mitä pitää ostaa. ;)

Kyllä mä muistan lasteni isää isänpäivänä. Ja ensimmäisenä äitienpäivänä hänkin muisti mua, mutta seuraavana vuonna ei muistanut mitenkään ja olin kyllä todella pettynyt.

täällä vielä joululahjaa ootellaan :D hahha ! en oleta että mies muistais äitienpäivää.. mutta paremmi ainaki hääpäivän muistaaa ku mä :D synttärit muisti mutta ei meillä mitää erikoista ikinä :) mä vaa leivon kakun aina miehelle namnam syytä syödä kakkua :D oishanse kiva vaikks mentäs hesee sit äitienpäivänä :D

Kyllä meillä muistetaan molempien synttärit, joulusin annetaan joululahjat ja ollaan me jopa vuosipäivänäkin jotain pientä kivaa toinen toisillemme hankittu/ käyty syömässä tai leffassa tai jotain muuta mukavaa. :D Mä sain viime vuonna synttärilahjaksi lahjakortin kappahliin ja joululahjaksi sain polar loopin sekä lahjakortin lastentarvikeliikkeeseen. Kyllä mies kysyi, että kuuluuko mun jo juhlistaa äitienpäivää ja mä vastasin, että ei. :) Kaipa tuo silti taitaa tuoda valkovuokkoja, kuten muinakin vuosina kun ollaan yhdessä oltu, ja todeta jälleen, että tuo näitä yksinään, kunnes on kaveri kenen kanssa poimia. ;)

Takaisin