2010 Syysnaperot ja Uusi Vuosi 2011 ~Tammikuu~

Oiskos se sit taas torstai? Mulle ei maanantait sovi, ku se on mun mummolapäiväni..
 
Treffeistä: mulle käy mainiosti viikon päästä torstaina emoticon

Tulin vaan nyt nopeesti kurkkaamaan juurikin noiden treffien takia, että onko huomenna vai ei. Nyt nukkumaan päänsärkyä pois, migreeni paholainen on palannut taas kuvioihin raskausajan pituiselta tauoltaan...Ei kiva. 

Hyviä öitä!
 
Nyt täällä suunnassa on mamma niin väsy että meinas yöllä itku tulla...ensimmäisen kerran herättiin klo 00.08 ja siitä sitten 2 tunnin välein ja kaikki ne välit sitten herraa tyynnyteltiin nukkumaan kun kitisi tuttia ja joka raaja heilui eri suuntaan....ja nyt syötiin KOLME kertaa yön aikana, mutta ei kunnon annokset kelvanneet. mies laittoi aamulla kuuden jälkeen pojalle tutin suuhun ja sanoi että tää killittelee täällä nyt silmät auki, no kauheen kiva....onneks se jäi itsekseen höpöttelemään mobilelle niin sain vielä puoleksi tunniksi silmät kiinni....hieman on zombi olo.

Mietin tuossa eilen että noin kuukauden päästä koittaa vuosi siitä kun rupes nämä yöunet menemään päin persettä ihan kaamean pissaamisen takia, jota jatkui koko raskauden ajan....mutta enpä siis ole kohta vuoteen nukkunut ainuttakaan kokonaista yötä...


Kauheeta valitusta aina...mutta muualle kun ääneen purat niin saattaa tulla hyviä neuvoja joo, mutta (ne on jo kokeiltu). ja olempa kuullut valitusvirren siitäkin että jos niitä lapsia tekee niin se on sitten voivoi, kaikki on kestettävä sanomatta ainuttakaan valittavaa sanaa....koska kaikkihan on nyt täydellistä...

Anteeksi teillekinemoticon emoticon
 
Huomenta!

Tinztinz: Meillä sama, tää äiti on kyl tosi väsy. Meil syödään peräti jopa 7 kertaa yön aikana. Ennen mentiin yhdellä, tai kahdella heräämisellä ja nyt alkanut reilun tunnin välein heräämään ja tuntuu, että ite saa vasta unenpäästä kiinni, kun toinen jo herää. Ja yhtäkkiä nukkumaanmenostakin on tullut yhtä tappelua, muualle ei nukahdeta, kun syliin ja sekin tehdään kauheiden itkujen kera. Nää rikkinäiset yöt verottaa kyl ja oon ihan poikki. Tutti ei kelpaa yöllä, aina pakko saada tissi suuhun, vaikki söisikin kaksi minuuttia ja sit taas uni. Eilen alotettiin kyl antaa vähän puuroa, josko siitä olis tulevaiduudessa vähän apua. Saatko nukuttua päivällä, kun lapsi nukkuu päikkäreitä? Mä saisin, mut keksin muka aina jotain muuta tekemistä..Sama täällä, neuvot kelpais, mut tuntuu, et kaikki jo kokeiltu ja viikon verran näin ollaan heräilty jo..emoticon
 
Huomenta Juu!

Symppatiani sulle tinztinz!!
Kaikki pitäis olla yhtä aurinkoa, ja kun "nyt menit sitten pyöräyttämään kakaran, niin kärsi seuraukset,turha tulla valittamaan"
 *hakkaan päätäni seinään* emoticon
Eli kun sitä nyt on tullut napero tuohon, niin muu elämä loppuu siihen. emoticon 

Jep, mulla on hilloviikko, ja kaikki *ituttaa suunnattoman paljon. Oli pakko tulla avautumaan... nämä meidän aamut on hanurista! Minä juoksen ympäri kämppää ja laitan karvakamujen safkat,siivoilen *askat (juu,yhteisiä lemmikeitä) ja hoidan naperon aamutoimet,aamupalan, juon itse kylmää kahvia, ja herättelen kahta murkkua kouluun...
(kaataisko vettä niskaan?mutta sitten joudun ne itse kuitenkin siivoomaan,lisää hommaa)
 Isäntä istuu läppäri sylissä sohvalla, ja huutelee:"hani tuotko mullekin kahvia?" Sitten kun katson tuiman näköäsenä, ni:"mikä nyt on?" VÄÄNNÄNKÖ RATAKISKOSTA!!!??? Per**le!!!
Ymmärrätte varmaan pointtini,ilman että mun pitää selittää emoticon
Eikö joskus vois ihan omatoimisesti osallistua tähän mun aamu *sensuuriin*? Aina mun pitäis kehottaa, ja olen niin lopen väsynyt AINA käskyttämään aikuista ihmistä, ja lisänä kahta teiniä.Mullahan ei olekkaan muuta tekemistä...eihän...ARG!

Yöunet: on sitten ollunna sitä ihan itteensä, en tiedä mikä tuota poikaa riivaa... Kätisee vähän väliä, ei nälkäänsä, vaan muuten vaan. Sen että nousen ylös ja laitan esim. peiton päälle takasin, niin taas nukutaan (½-2 tuntiin) ja tätä on sitten koko yö siihen 6 asti, jolloin ei poikaa enään nukuta yhtään...ja minä taas emoticon

Muutomana aamuna on ukko noussu laittaan teinit kouluun, ja minä jääny nukkumaan naperon kanssa, mutta jos toista ei nukuta, niin...Jippii!

"No mutta kun olet sen naperon siihen tahtonu, niin hoida hommat"
Muutomalta kamulta tullut tuo kommentti ja sukulaiselta...joten enpä viitti sanoa enään kenellekkään mitään, vaikka silmät seisos päässä ja silmäpussit roikkus polvissa, apua tuskin saan kuitenkaan.Ja tuota "mukavaa kommenttia" en tahdo enään kuulla!

Allergiaa: Ilmeisesti pojalla vadelmasta posket punottaa...kaikkea muuta on syönyt jo niin pitkän aikaa että...

Kiitos Murmelit että saan vuodattaa tänne, mun pannu sekois muuten!! emoticon

Toivottavasti päivä jatkuis paremmin.... Moiks!emoticon

 
Melkoisella mutkalla tuo meidän mönkijäinen tuolla leikkimatolla, mutta kun on ihan tyytyväinen, niin saapi olla.

PK-Treffit: juu ensi torstai käy kanssa tänne.

Nukkuminen: meillä on nyt 2 yötä ollut yhtä huiskimista ja ininää, herätty parin tunnin välein syömään ja väliajat kädet viuhtoo..argh.. Viime yönä mies tuli sohvalle nukkuun, kun ei makuuhuoneessa saanut nukuttua, kun siellä on niin kova meno :D

Kiinteiden maistelu: neuvolasta käskivät lopettaa ja mennä taas pelkällä rintamaidolla hetki, koska nyt on toinen viikko, kun ei olla kakattu ja alkuviikosta nousi ihottumaakin vatsalle ja poskiin.

Jaahas.. nyt tilda hermostu..

Tikon kuulumisia mietiskelin kanssa? Kuinkas tytöt voi?
 
Täällä kans yöllä on ruvettu herämään syömään yleensä silleen että ne jalat alkaa potkimaan, niinku sanoinki aiemmin. Kädet hinkuttaa naamaa niin maan Prkl:eesti että on poskissa sitten ihan kuivat ihojäljet (tämä hommeli on ollu oikeesti vastasyntyneestä lähtien) ja niitä saa rasvata urakalla. Viime yö oli kuitenkin KAIKEN huippu tähän astisista! suostui nukkumaan vasta 23.30! (kun on nyt alun jälkeen saatu aika hyvin pidettyä se 21-22, pienelle heitolla suuntaan tai toiseen) itte sain unen päästä kiinni vasta 01 ja tämä herää sitten syömään 03.30 (03 lähtien vaan huito ja potki sängyssä minkä kerkes silmät kiinni joten nostimpa syömään kun itekkään ei saa nukuttua). 4.00 sitten nukahtaa ja mullahan siinä vähän aikaa sitte tieten meni ja aah... taas alkaa hirvee möyriminen 5.30, ja eiku viereen jos vaikka rauhottus, vaan eipä ollu kyllä mitään apua, minä pienillä torkuilla kelloinsoittoon saakka makasin. miehellä tosiaan soi kasilta kello ja nousimpa ylös ja nostin pojanki ku silmiään raotteli! nyt se tuolla päikkäreitä vetelee ihan normitahtiin taas... saas nähä mitä ens yöstä tulee..... emoticon

ja semmonen dejavuu kävi eilen illalla kylässä ku aivan yhtäkkiä niin niin huono olo että piti käydä pönttöä halaamassa...hmm... mulla nyt on hormonit olu kyllä aika sekasin! hirvee hiki ja kaikkea mahollista ihan koko ajan! Saipahan taas nauraa kun ukko juoksi veskin ovelle salamana ja kysy että oksensitko sää??!! ja rupes samantien suunnittelemaan lääketehtaalle hirveetä oikeusjuttua ehkäsyn pettämisen takia!
emoticon emoticon emoticon
 
emoticon tä..hä.. ?!?! 

Täälä ollaan ihan pihalla, kiitos über huonon yön!! En etes kykene kirjottaan yön touhujamme, liian paljon tapahtumia :D

Ens yönä ajattelin kokeilla korvatulppia. Josko sitä sitten sais nukuttua paremmin kun ei jokaiseen pojan äänähdykseen havahtuis.. Saas nähäemoticon



Jaksuja meille kaikille!! :) 
 
Iltaa! emoticon

Kylläpä monella tuntuu nyt olevan "huonoja" öitä, meilläkin edelleen tankkaus yöaikaan jatkunut samaa rataa. Tuntuu että juuri kun itse pääsee takaisin uneen, poika herää jo uudestaan viuhtomaan vieressä. 

Väsymyksestä huolimatta jaksoin lähteä tänään jumppaan ja kylläpä teki hyvää. Päälle vielä 45min niska-hartiahieronta, ja tämä mamma on taas virkistynyt. Päänsärky on tiessään ja syy taisikin sitten olla tuossa jumiutuneessa niska-hartiaseudussa. Veeliksen kantelu ja huonot imetysasennot varmaankin pääsyynä siihen. 

Meille on kehkeytynyt tässä pieni probleema tuon imetyksen kanssa..Olen todennäköisesti totuttanut pojan liian ylellisiin syöntiasentoihin, kun nyt istualtaan syöttöjä protestoidaan ajoittain oikein olan takaa, mutta makuultaan sujuu aina oikein mainiosti. Nytpä yritän syöttää aina päiväsaikaan sylissä ja vain yöllä makuuasennossa. Tuossa jälkimmäisessä poika vaan niin paljon helpommin nukahtaa...Kärsivällisyyttä vaatii siis tämä homma.

Jospa sitä nukkumaan malttaisi..Runsasunista yötä kaikille! emoticon

 
Jumaliste.....Mä sain nukuttua pari "ylimääräistä" tuntia....eilen päätin sitten heittää tuon jätkän tiiviiseen kapaloon lakanan sisään....ja siellähän oli...vaikka yöllä pari kertaa saikin houdinmaisesti kätensä sieltä pois.....mutta nukku edes muutaman tunnin pätkät.näin nukkuu lenni pari päivää lisää...
 
valivalivali

mä oon jo nyt niin rikki!!! Miten ihmeessä mä jaksan koko päivän...
Isompi poika kipeenä, minä kipeenä, pikkupoika heratteli taas reilu tunnin välein, mies oikeudessa enkä saa edes puhelimella yhteyttä...
     

kuolema.

ja painokin junnannu koko viikon... eli jo valmiiksi vituttaa!!!
 
Mä niin tunnen teidän tuskan noiden huonojen öiden suhteen! Täällä ihan sama meininki. Ollut jo kuukauden verran suunnilleen. Öisin heräillään ihan koko ajan. Ei nälkään, vaan kaiken maailman viuhtomiseen ja möyrimiseen. Ja sitten, kun ollaan hereillä, aletaan jutella eikä millään suostuta nukahtaan uudestaan.

Lohdullista kuitenkin tietää, että taitaa johtua vaan tästä kehitysvaiheesta nää kaikkien huonot yöt. Itse ainakin olin aluksi tosi huolissani, että mikä neidin jatkuvasti herättää. Meillä, kun on laitokselta kotiin tultua heti nukuttu 5-7 tuntia yhtäsoittoa. Siis normaalisti. Tuntuu tuplasti raskaammalta nyt nää heräämiset, kun oli jo ehtinyt tottua niin hyviin yöuniin.

No onneksi tämä on kuitenkin vain yksi vaihe ja menee varmaan ennen pitkää ohi, vaikka joku pelottelikin, että saattaa kestää jonnekin 8-9 kk asti.

Sain muuten tuttavalta vinkin, että homeopaattista kamomillaa kannattaa kokeilla hampaidentuloon tai ylipäänsä tuollaiseen levottomuuteen yöaikaan. Oli kuulemma ainakin hänän omilla lapsillaan auttanut hampaiden tulon aikaan.

Täälläkin on varmaan ihmisiä puolesta ja vastaan noiden homeopaattisten lääkkeiden suhteen. Toisethan pitää ihan lumelääkkeinä. Niin kyllä itsekin ajattelin aluksi, että uskon tehoon vasta kun nään. Sitten meidän toiselle koiralle tuli kolmisen vuotta sitten tosi ärhäkkä karvatupentulehdus. Koko koira oli kauttaaltaan täynnä kauheita pahkuroita, jotka kutisi ihan älyttömästi. Ei auttanut antibiootit eikä rasvat. Sitten löysin netistä tarinan koirasta, jolla vastaavanlaista tulehdusta oli hoidettu homeopaattisilla lääkkeillä. Ajattelin sitten itsekin kokeilla, kun ei noista homeopaattisista lääkkeistä oikein käytettynä mitään haittaakaan ole. Kuinka ollakaan patit pienenivät huomattavasti jo kahdessä päivässä ja hävisivät kokonaan viikossa.

Puoli vuotta myöhemmin tulehdus uusiutui ja aloitin heti homeopaattisilla lääkkeillä ja pahkurat olivat tipotiessään muutamassa päivässä. Nyt ei ole yli kahteen vuoteen ollut tietoakaan mistään tulehduksista!

Itse laitoin nyt tytölle kamomillarakeet tilaukseen. Voin sitten raportoida tänne hoitotuloksia.

Mutta siihen saakka jaksuja kaikille huonojen öiden kanssa! Tää lähtee nyt vaunulenkille.
 
Piristävää perjantaita!

Tulimme juuri neuvolasta sekä lääkäristä ja saimme niin hienoa palautetta ettei voi olla pikkuemännästä kuin ylpeä. Pään kannatuksesta lääkäri tuumasi, että saisi vielä vähän roikkuakin mutta kun ei niin sitten ei. Niin, ja hampaannysiäkin tuntuu... Neuvolatädille näytettiin kuinka kierähdetään ja jopa varvasponnistusta mahaltaan lelun perässä - ja tietenkin päälle naurettiin riemukkaasti. Äiti ja isi olivat niin .

Refluksivaivaa oli konsultoitu 2kk lääkärin jälkeen polilta, josta tuli vastaus, että runsaaseen puklaamiseen saa aloittaa kiinteet jo 4kk. Ollaanhan tässä jo reilu viikko maisteltu bataati-kesäkurpitsaa sekä itsetehtyä mangososetta - joka teki taikansa ja nielemisrefleksi lähti sujumaan ilman tukehtumiskakomista. Nyt maistellaankin kasviksia ja itsetehtyä päärynää - voitte arvata kumpi uppoaa sujuvammin. >0D

Soseitten kanssa teemme niin, että syötän hänelle kaksi kertaa päivässä sekä ruokaa, että hedelmiä - toinen lähempänä iltaa. Näin olemme saaneet tiputettua yhden syötön häiritsemästä yöunia. Muutoin nappulalle on alkanut muodostua kohtuullisen tarkkakin unirytmi. (kop,kop,kop)

Itse olin tuosta puklaamisesta sitä mieltä, että ongelma on emännän suihkutissisyys, silloin kun sitä enää esiintyy. Nyt kun tarjonta vastaa kysyntää, on puklaaminen vähentynyt reilusti ja yritän myös poistaa "turhat paineet" pumppaamalla. Näin olemme saaneet ongelman lähes kokonaan pois.

Saimme myös "luvan" siirtyä (kippa)mukiin, kun ei kerran pullot mene ja ruoalla on hyvä saada riittävästi nestettä ettei maha mene kovalle, joten kauppaan käy tieni jälleen. Hainhan eilen jo syöttiksen, josta neiti nautti suuresti - hän kun inhoaa sitteriä. Hän haluaa istua kuin isot neidit. Voi tuota pientä.

piia84: Tuo teidän Toscanan matka kuulostaa aina vain upeammalle ja tuolla tavoin siitä ei tule kovin kalliskaan. Ihanaa reissun suunnittelua! Ja tuo sinun de ja vu - voe poijjaat!

Tinztinz: Koitahan sinäkin saada itsellesi pääntuuletus-hetkiä isännän harrastuksien lomassa. 

Meillä taas meni niin, että annoin isännälle "huoltopaketin" joululahjaksi, jossa oli mm. pyyhe ja uintilahjakortti. Keskiviikkona uimasta tullut mies toi järjettömän ison puketin tulppaaneita muassaan. Taisi tulla hengähdystauko tarpeeseen. ;0) Reiluuden nimissä on myönnettävä, että tässä on "oma lehmä ojassa" - muistuttaa siitä, että joskus karkailen minäkin tammasen selkään... >0D

Niin, kiitos kaikille tsemppaajille. Eilen olin siinä työhaastattelussa. 40 hakijaa joista viisi haastateltiin eilen. Olin ensimmäisenä jonossa... No, jos ensi viikolla jotain kuuluu niin kuuluu. Rehellisesti sanoen, en ole surullinen vaikken tulisi valituksikaan - enkä tiedä olisiko kokonaistaloudellisesti fiksua ottaa paikkaa vastaankaan, mutta pääasia on, että haettu on ja naamaa näytetty. Että olikin Helmeä ikävä kun ajelin pääkallopaikalta toistasataa kilometriä kotio. 

Aurinkoista viikonloppua kaikille mammoille ja perheille. Koetetaan pysyä "kulkutaudeilta" turvassa ja nautitaan keväästä!
 
Heippatirallaa!

Kovasti jaksuja kaikille!

Täällä on nyt tainnut vakiintua toi yörytmi semmoseks, ettei 3 tuntia enempää saa putkeen nukuttua... Toisaalta taidan nyt olla jo tottunu siihen, niin ei tunnu enää niin pahalta vaikka vähän väsyttääkin. emoticon

Käytin pojua tänään lääkärissä, kun nuha vaan jatkuu ja jatkuu. Halusin vaan varmistuksen, ettei oo mitään vakavampaa, mutta tuntuu, että se lääkäri katteli meikäläistä siihen malliin, että oon ihan pöhkö, kun tommosen takia lapseni lääkäriin raahasin...

Tänään lähden kyllä käymään lenkillä. Alkaa seinät kaatua niskaan, kun melkein sen kaksi viikkoa oon nyt vaan nysvänny sisällä flunssan takia. Vielä en ehkä ihan täysin terve ole, mutta pakko on päästä urheilemaan!

Hyvää viikonloppua kaikille! emoticon
 
Täällä yöt sujuu edelleen yhdellä syötöllä. Nukkumaan mennään 21-22 ja kun kello lyö 4 niin poika herää. Sit syödään ja nukutaan yleensä 9-10. Hyvä niin. Ei mahtais tää mamma muuten jaksaa kun pääasiassa yksin täällä tätä huushollia pyöritän.

Piia, mulla on kans iltasin aivan järjettömän huono olo! Ei oo onneks tarvinnu vielä käydä norjaa pöntölle juttelemassa vaikkei se kaukanakaan oo ollu.. Se on varmaan tää Kuopion ilmasto, eikö vaan?! emoticon

Huomenna taas vapaata kun poika menee isälleen yöks. Tää mamma käy hemmottelussa ja huoltaa kynnet ja moikkailee kavereita. Ens viikolla mulla onkin yks leikkaus ja joutuu ole pojasta erossa kokonaiset 2 yötä emoticon

Hyvää alkavaa vkonloppua mammat ja toivottavasti ne yöt pikkuhiljaa paranee!

Edit. Mutta missä on Jänö ja H1987?? Huhuuu?
 
Iltoja täältäkin.

Elämä alkaa taas voittaa ja saakin voittaa melkein 100e lääkesatsilla. Tuli sitten eilen sitten makailtuu päivystyksessä, kun ei millää migreeni lähtenyt. Sit mietittiin, ihmeteltiin, hakattiin lääkkeitä ja odoteltiin. Jos ei olis mikään auttanut niin Meilahteen neurologille olisivat laittaneet, mutta sitten onneks olo koheni.

Monella on ollut huonoja öitäemoticon
Meillä ei oo vielä ainakaa yöt olleet huonoja, mutta katellaan nyt, kun tänään totesin että Aada on kipeä. Vähän on lämpöö vain.
Mä kiroan kyllä jos on taas korvissa. Mies kävi tiistaina tarkituttamassa tytön korvat kontrollissa ja puhtaat oli. Vaikkua vaa oli.
Meilläkin tuo bataatti-kesäkurpitsa sose on aika hitti ja olen aika tyytyväinen että kauppoihin on tullut muutakin kun peruna sitä ja tätä.

Tänään käytii kaiverruttamassa kihlasormuksemme ja arvatkaa mitä!!! Mä sanoin väärän vuosiluvunemoticon
Nyt meillä komeilee 10.7.10 eikä 10.7.09. No onneksi saa korjattuu, mutta siihen menee viikko.
Samalla mies osti mun vihkisormukseni, kun viel alennusta saiemoticon 70e säästettiin ja että mä oon tyytyväinen.

Missäs ne ens viikon torstain räffit on?

Sunnuntaina mä pääsen zumbaamaan, kun tytön kummisetä lupas tulla vahtimaan muksuja....
Mutta nyt pehkuihin ja kun mies on töissä, niin koko peti on mun. No koira änkee vieree jossain kohtaa...

 
Iltaa iltaa!

Piti sanomani tosta jääpuistosta, et kaveri käski mun ilmottaa ajoissa, jos sinne mennään, kun "tilaavat" meille sit erikseen luennoitsijan paikalle.. Ollu kuulemma nii kökösti tiedotusta tosta jutusta, ettei siel ikinä oo ketää paikalla

Meillä on muute hyviä öitä ollu, mut jostai hemmetin syystä mies on päättäny, et klo 00:30 on oikein hyvä aika puhua afrikan sukulaisille puhelimeen.. eli siis huutaa, mikä tarkoittaa sitä, et saan hyssyttää Edithin puolen tunnin välein unille. Eikä kuulemma voi sanoa kavereilleen/sukulaisilleen, että soittavat ihmisten aikoihin. Elikkä meillä vallitsee nyt kylmä sota kotosalla.

Kiinteistä: meillä menee perunaa ja peruna-porkkanaa ihan kivasti Ens viikolla mennää varmaa bataatti-linjalle. Mulla on tosiaan tuolla kaapissa yks peruna-kukkakaalipurkki, mut sen säilytän hätävarana. Luumua en oo vielä antanu, ku maha on pelittäny ihan normaalisti.

Custos: oon kyl niiiiin kade tosta hieronnasta! Mä saan mieheltä hartiahieronnan vasta sitte, ku sanon et mua oksettaa/pyörryttää tai jos oon ensin hieronu itte joku 3 päivää putkeen hartioitani jatkuvasti.

Tsemppejä kaikille joilla meinaa pää räjähtää syystä taikka toisesta!!
 
Huomenta, hyvää sellaista!


Nyt on ihan pakko hehkuttaa... =)

Meillä nukuttiin ekan kerran yö vain 2 syötöllä!!!! emoticon


(pöh, en saa fonttia enää pienemmäks...emoticon)


Voi että ku jäis tavaksi, mutta ei pidä toivoa liikojaemoticon


Poitsu oppinu myös kääntyy mahalta takas selälleen..nytkin täytyy lähtee siirtään hänet takas leikkimatolleen kun on näköjään kieriny sieltä pois... :D

Mukavaa lauantaita itsekullekkin! =)









 
Heissan!

Mä tuun nyt pilaamaan mun mahikset jatkossa saada tyttö näin helposti unille, mutta se nukahti ihan ilman mitää taistoja parvekkeelle!!!! Eka kerta pariin kuukauteen!!!! Sit aattelin et alan varmaa yrittää saada neidin rytmiä silleen, että noustais kasilta ylös ja ekat päikkärit ois kybältä. Se ei siis varmaa tytölle oo ongelma, vaan lähinnä mulle Ku oon vähä huono heräämään aamusin ellei oo ihan pakko nousta ylös. Ku aika hyvin tuo on päivittäi ollu eka kaks tuntii hereillä ja sit puolesta tunnista tuntiin unta.. Ni tarttis vaa aamu saada kuntoon, ni hoituis loppu päiväki ihan helposti..
 
Rintatulehduksenhan se sitten lykkäs :( Torstaina oli kipeä olo ja to-pe yönä kipeyty rinnat ja eilen laukas kuumeen. Onneksi antibiootti on jo purru ja helpompi olo. Mies on vaavin kanssa vaunuilemassa, niin saan levättyä.

Nukkuminen: meillä mennään nyt ainakin toista viikkoa sitä tahtia, että öisin syödään 2h välein ja päivisin on pidempi väli syömisissä, mutta päikkäreitä ei nukuta kuin yhden kerran korkeintaan 2h ja muuten 45min pätkissä suunnilleen 4 kertaa. En oikein tiedä mitä tehdä, että saisi unipätkiä pidemmäksi, kun ei auta, vaikka oon täysin liikkumatta, kotona on täysin hiljasta, niin herää tuon 45 min jälkeen, eikä auta, vaikka tunnin lykkisin vaunuissa, niin se on tarkalleen tuo 45 min.. toivottavasti vaan levottomuus johtuu siitä, kun on alkanut kovasti liikkumaan. Ensi yöksi suunnittelen sitä kapaloa pienelle.

Hieronta: eipä meilläkään kauheammin vapaaehtoisesti hierota, tosin ei sano eikään usein, jos pyydän.

Kiinteet: meillä kokeiltiin porkkana sosetta, jonka olin lantrannut äidin maitoon siten, että se oli vellimäistä. No pikkuisen masu meni siitä kuitenkin niin tukkoon, ettei kakannut viikkoon-> neuvolasta käskettiin laittaa peräruiske. Kakkasi 3 vaippaa täyteen. Sen jälkeen ei oo kakannut. Peräruiskeen annosta on nyt yli viikko. Soitin uudestaan neuvolaan eilen, käskivät antaa peräruiskeen, jos kakkaa ei tänäänkään näy. Annoin peräruiskeen, eikä kakkaa edelleenkään näy. Vähän oon peloissani ja ymmälläni. Kiinteiden kokeilu jätettiin siis jo alkuviikosta ja taas mennään pelkällä rintamaidolla, joka ei siis selvästi riitä, kun ei pahemmin nukuta päivin eikä öin. Neukkutäti suositteli, että aloitettaisiin kauravelli, sitten kun pienen masu taas toimii, mutta eipä näytä toimivan vieläkään... Täytynee lääkäriin mennä sitten ensi viikolla. Mutta melkoisen pelokas olo tuon ruokailun aloituksen kanssa, kun neiti sai siitä maissista oireita, sitten sai tod.näk. perunasta punoituksen poskiin ja vatsaan, niin nyt on pakko pitää tauko kiinteissä, mutta pakko olisi myös aloittaa joku, kun neidin painokäyrä putoo ja on melkoisen hoikan oloinen nykyään. Enköhän tuota kauravelliä kokeile sitten, kun ollaan muutamat kakat saatu tulemaan.

Ja taas täytyy ihmetellä noita neuvolantätien erilaisia ohjeita. Ensin käskettiin se maissivelli aloittaa (neuvolantäti nro1). Sitten, kun se ei sovi, niin käsketään aloittaan soseiden maistelu (teinineuvolantäti), kun soitan neuvolaan, niin neuvovat, että anna porkkanan lisäksi aina luumua, päärynää tai ruusunmarjaa (taas neuvolantäti nro1. suusta), että tulee kakka. Kun soitan kolmannen kerran neuvolaan, kun kakkaa ei tule luumusosestaa ja peräruiskeista huolimatta, niin käskevät lopettaa maistatuksen ja odotella, että elimistö taas toimii normaalisti ja sen jälkeen aloittaa kauravellin (neuvolantäti nro.3), eikä noin pienelle, reilu 4kk, kuulemma tarvii mitään muuta antaa kuin sitä kaurapuuroa iltaisin ja tämä 3. täti on siis soseita vastaan. Teinineuvolatädin ja neuvolantäti nro1 mielestä taas puuroja ei saa aloittaa missään nimessä ennen 5kk ikää.Hulluksihan tässä tulee, kun ohjeita on yhtä monta kuin terveydenhoitajaa. Ja sitten, kun ei oo edes kokemusta, niin en nyt oikein tiedä mitä tekisin, mutta pakkohan tuhdinpaa tavaraa on toiselle alkaa antamaan, kun on selvästi nälissään.

Argh.. mutta nyt meen tekeen itelleni ruokaa, että sitä maitoa edes jonkin verran tulisi neidin tarpeisiin..

Mukavaa viikonlopun jatketta!
Ja paranemista kaikille kipuileville :)
 
Takaisin
Top