❤❤ Toukokuun Turinat❤❤ Meirän kuu❤❤

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jonsku88
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Satuvee, kuulostaa tuolta. Paine tekee vaan lisäksi kipua. Säikähdin aamulla kun en saanut käsiä normaalisti pestyä.
 
(Ikean) Parsakattila on kätevä sterilointiin. Korkea ja kapea ja kattilaan sisälle tulevalla korilla saa pullot nostettua pois kunhan vaan saa ne alassuin veden alle. Mutta keittiöatulat tosiaan ja etenkin kärjestä silikoniset pihdit on hyvin tarttuvat pulloihin.

Kyselin taannoin jälkivuodosta sektion jälkeen. Omissa vanhoissa neuvolakorteissa on merkinnät vuodon kestosta 3-5 viikkoa. Nyt tuntuu loppuneen viikossa! Haavakin parantunut hienosti. Tikkien poiston jälkeen saunottu joka ilta, ihanaa!

Jäätävä tuo turvotus, Kiran. Pitäisikö kuitenkin käydä näytillä neuvolassa, paino-, RR- ja pissanäytekontrollissa? Vaikka ei aiemmin mitään ole ollutkaan.

Mitähän mun piti muuta kommentoida. Hirveen hyvä tämä muisti edelleen...
 
Tässä äitienpäivän kunniaksi steriloin kaikki tutit, pullot, yms. Ja sain sitt kiehuvat vedet sormille... Nyt sitt kaipaan vinkkejä kiitos, kuinka pirussa noi pullot saa näppärästi kattilasta veke ilman, että sormet paistuu samalla?? Pienemmät pullot tuli näppärästi veitsellä, mutta isot pullot olikin sitt isompi ongelma..
Atuloilla mäkin olen ne pois kattilasta ottanut. Ja maitoa luovuttaessa, kun keitettävää oli paljon, keittelin 7litran kattilassa kaikki kerralla ja sit vaan kippasin vedet pois niinkuin perunoita keitellessäkin. Noukin vasta hetken jäähtymisen jälkeen pullot ja pumpun osat talouspaperin päälle kuivumaan.
 
Juu mikrosteriloijaa käytetään Aventin pulloihin, mutt noihin muihin härpäkkeisiin tarvii kattilaa... Toi parsakattila kuulostaa hyvältä idealta, eli Ikeaan ;) Atuloilla sain pienemmät jutut kattilasta, mutt noi isommat olikin ongelma. Muutoin kaataisinkin veden ensin poies, mutt nyt keiteltiin varmaan 6 kattilallista tavaraa kun steriloitiin KAIKKI mahdollinen. Kiitos vinkeistä :)
 
Ei siis ollut tarkoitus maalata piruja seinille, että turvotus automaattisesti tarkoittaisi raskausmyrkytystä, mutta kyllä munkin mielestä kannattaa usein tarkistella verenpainetta ja pissaa, jos turvotusta on erityisen paljon.

Mies pisti juuri pannukakun uuniin melkein ekan äitienpäivän kunniaksi, nami nami! Muuten ollutkin ihme herkistelypäivä, itkinkin iltapäivällä. Kaikkea sitä. On vähän hassu olo, kun en lähtenyt äitille ja mummille käymään, mutta en mä nyt enää tässä vaiheessa jaksanut lähteä 200km kulkemaan, kun viikko sitten siellä olin. Soittelin toki molempien kanssa :) Ensi vuonna sitten juhlitaan taas porukalla!
 
Suvitus :) yök pannaria mä sain kammon kyseiseen tuotokseen Ahvenanmaan luokkaretkellä vuonna -99 :D joo mäki itkin miehellä kun tultiin hänen mummolastaan että oon ihan poikki enkä jaksa mitään :)
 
On saanut apua. Oli kolmen päivän katkaisussa ja aloitettiin antabus-lääkitys. Pääsi eilen kotiin. Nyt 3 kk lomalla (saikkua isyyslomaan asti) ja tiiviissä hoidossa sekä työterveyshuollon, että päihdepuolen kautta. Toivottavasti järkkäävät hälle viel psykologin auttamaan solmujen avaamisessa ja löytämään syyt miksi juo ja mikä töissä mättää niin ett aiheuttaa juomisen, koska itse ei niitä syitä tahdo löytää eikä ymmärrä syytä juomiseensa.

Neuvolassa ollaan tietoisia tilanteesta ja kehoitettiin ottamaan herkästi yhteyttä, jos mun voinnissa ei tapahdu muutoksia tai menee huonompaan suuntaan. Myös sosiaalitoimi on ollut yhteydessä mun jaksamisen suhteen ja tulevat lastensuojelun puolelta käymään synnytyksen jälkeen. Ilmoitus sosiaalitoimeen oli tehty selviämisaseman puolelta.

Itse voin tällä hetkellä jo huomattavasti paremmin, kun asiat on viimeinkin lähtenyt rullaamaan eteen päin ja miehellä on kova motivaatio saada itsensä kuntoon. Korostaisin vielä, että kyseessä on maailman ihanin, kiltein ja herkin ihminen, joka on myös aivan liian tunnollinen mitä tulee mm. töihin. Ikävä kyllä tämä on usein juuri tälläisten ihmisten sairaus.
 
Muokattu viimeksi:
Suvitus, olen samaa mieltä ja riski oli kyllä ensimmäisenä mielessä. Tuntuu vaan että kokoajan ollu jotain ja sitten kaikki tarkastuskäynnit ksks synnärillä eli 39€ kerta. (vai 32) kuitenkin. Aamulla kyllä soitan ja kerron tilanteen, koska jätetty neuvola käyntejä vähemmälle synnäri käyntien takia, sielä tehään samat jutut. Ja onneks oon kertonut mikä on se kouristus juttu niin tietää ampparin soittaa heti ja sanoa että on myrkytys vaikkei ookkaa todettu... Tulipas juttua
 
Hyvä juttu Tiukuliisa et asiat tuntuu järjestyvän :) Toivottavasti pääsee pian jutteleen psykologille :) mulla ainakin auttoi aikanaan kun kävin käsittelemässä isän kuolemaa kylläkin melkei 10 vuotta kuoleman jälkeen. Parempi myöhään ku ei milloinkaan :)
 
Nyt ollaan sitten jännän äärellä. Mies lähti työmatkalle 3h ajomatkan taakse, kun tämän viikonlopun aikana ei mitään tapahtunut. On itse kyllä asennoitunut, että joutuu jonakin yönä ajamaan kiireenvilkkaa kotiin. Nähtäväksi jää, miten käy.
 
Hienoa Tiukuliisa, että noinkin hyvälle mallille on asiat saatu! Varmasti on helpompi olla, kun mies saa apua. Tsemppiä tulevaankin, mutta ainakin nyt tilanne kuulostaa ulkopuolisenkin korvaan hyvältä. Toivottavasti saat ihanan miehesi takaisin viinapirulta lopullisesti :Heartred
 
Olen tosiaan tarkkaillut päivittäin verenpainetta ja synnärillä sanottiin viimeksi että jos alapaine alkaa hipomaan sataa niin silloin soitto sinne. Pissa tarkistettiin just torstaina, turvotus oli yhtä paha ja kaikki ok pissassa.
 
Ihana kuulla että teillä Tiukuliisa menee paremmin ja mies päässyt hoitoon. Toivottavasti nyt pääsee lopullisesti eroon.

Tänään meillä vuorossa ikkunanpesua ja äippäpolikäynti. Saa nähä minkälainen möhkäle siellä näkyy.
 
Ristiverikokeissa käyty. Oli mukava näytteenottaja <3 Eikä mun normaali pistämiskammoni ehtinyt ees nostaa päätään kun hän höpötteli niitä näitä. Ihan mahtavaa!

Ressi ja ahdistus nostaa päätään, jännittää huominen. Iltapäivällä neuvola viel tänää. Saa nähdä. Oon edelleen varma et tää on pää ylhäällä ja polkee pikku jaloillaan mun toosaani tohjoksi. Nukuin viime yön tosi huonosti, en haluu ees ajatella kuinka huonosti nukun ensi yönä, kun aamulla pitäisi suunnata tyksiin.. voin pahoin pelkästä ajatuksesta. Jotenkin sitä on onnistunut sulkemaan kaiken pois tähän asti...

Onneksi kaveri tulee kohta puolin kahvittelemaan niin saan ajatuksia edes hiukan muualle kuin huomiseen :)
 
Tiukuliisa, hyvä kun asiat saatiin hoitumaan, nyt on vauvankin parempi syntyä kun sinunkin stressitasot laskevat.

Kiran, oletko ajatellut kokeilla lymfaterapiaa? Kipeän näköiset jalat, noihin kyllä varmasti toivoisi jotain helpotusta!

Mullakin on tänään ä-polin käynti ja aion pyytää, että ronkkisi kohdunkaulaa mahdollisimman paljon niin voisi synnytyskin käynnistyä. :) Ikkunoiden pesukin alkaa kuulostaa houkuttelevalta hommalta tekemisen puutteessa...
 
Äitiyspolikäyntiaika meikäläisellä vasta viikon päästä. Juttelin Melskaajalle, että syntyis vaan vaikka viikonloppuna, niin ei tarttis mittailla häntä. On jotenkin sellainen olo, että mittauskäynti on turha. Varmasti hän on komia poika, mutta ei liian!

Mitäs sitä sitten, söiskö aamiaista. Helsingissä käyn päivällä visiitillä, haen vuokralle sellaisen tens-laitteen. Ihan mielenkiinnosta, kun nyt luomusynnytyksen onnistumisesta haaveilen.

Hienoa, Tiukuliisa, että asiat on nyt parempaan päin! :Heartred
 
Alkaa kohta naurattaa tämä oma ajatusmaailma. Toisaalta sitä haluis ihan hirmuisesti supistuksia ja pian pian synnyttämään...toisaalta pelkää hullun tavalla jokaista supistusta. Illalla oli ihan pakko käydä suihkussakin sitä varten, että jos alkaakin tapahtua ja tulee kiire hoitaa kaikki asiat ennen lähtöä pienessä sumussa. Kuitenkin monta asiaa ois sillä hetkellä hoidettavana, kun pitäis eka ilmoittaa miehelle, että lähtee nilkka suorana ajamaan kotiin, joku täytyy hoitaa lasten seuraksi (ja se kuka se joku on riippuu täysin päivästä ja vuorokaudenajasta) ja vielä muistaa soittaa taksi, että pääsee ylipäätään sairaalaan. Toisaalta ois kamala, jos lähtö tulis päivällä. Ei ois kiva, että lapset näkis sen kaiken tuskan ennen lähtöä...
 
kiran ja muut joilla turvotusta: tsemppiä! oli tänään aamu ihan kauhee, särki jokaista niveltä ja taas kädet pelkkää turvonnutta pullataikinaa..

muutenkin oli kauhee aamu, pahin tähän mennessä. sattu mahaan vasemmalle puolelle, oksetti, kädet tärisi nivelkipujen lisäks. mies toi aamupalaa ekaa kertaa sänkyyn ja särkylääkkeet alko sitte vaikuttaa ja join sitkeesti vettä ja söin aamupuuron. oli kyllä niin inhottava olo, et pelkäsin jo et ei kai se synnytys oo tällä kertaa tällästä, ku ne supistukset ei oo läheskään niin inhottavia ku sellanen kokovartalokipu ja terävä jatkuva vihlonta ja oksetus ja tärinä. onneks oli neuvola niin testattiin taas kaikki, paineet vähän koholla mut ei mitenkään pahasti. sain silti tikut kotiseurantaan.
 
Takaisin
Top