❤❤ Toukokuun Turinat❤❤ Meirän kuu❤❤

No voi hohhoh tätä nukkumista taas. Sain unta joskus puoli kahden jälkeen, ja sittenhän tietty heräsin jo ennen puolta kuutta ihan pirteänä :D voi hormonit.. Yritin tunnin saada uudestaan unta, mut sitten oli pakko nousta yöpalalle. En millään käsitä, että kaiken tämän keskellä kevät on ehtinyt niin pitkälle, että aurinko paistaa jo!

Tämä meidänkin hölmöläinen on päättänyt tulla läpi ylävatsasta. Välillä sattuu melskaaminen oikein kunnolla, kun päättäväisesti tunkee peppuaan ylös ja ulos. Oon yrittänyt pitää sille puhutteluja, että uloskäynti on alempana, mutta vielä ei ole vaikutusta ollut. Ehkä se sen joskus hiffaa.
 
Hyvää äitienpäivää kaikille!

Täällä kans jalka ja peppu yrittää välillä mahasta/kyljestä läpi. Aika jännän tuntonen kun tuntuu ihan selkeesti toi jalka nahan läpi :) Toki oo enää kovinkaan mukavaa kun peppu vetää mahaa yhteen suuntaan ja jalat toiseen. En silti vaihtas pois :Heartred
 
täälläkin taas yö jäi nukkumatta, ehkä kolme tuntia tuli unta jos tuli. Tänään kevään viimiset kouluhommat tehtävä ja palautettava, silmät ristissä vaan pikkusen vaikeeta. Teen siis avoimessa kirjastoalan-opintoja, et pääsis joskus kirjastoon töihin..

pitäis vissiin hankkia pimennysverhot, on makkari niin lämmin ja valoisa jo aamuyöstä täällä oulussa.
 
Hyvää äitienpäivää kaikille jo valmiille ja tulevillekin äideille! :Heartred Tänään olisi minulla laskettu aika, mutta eipä ole vielä näyttänyt syntyvän. Ehkä se haluaa pihdata siihen asti, että pääsee KYSin uudelle synnärille syntymään, eli syntyy siis 15.5. tai sen jälkeen.
 
Täällä huomenna LA, mutta uskoisin ettei tapahdu mitään vielä about viikkoon. 150515 olisi tosi näppärä syntymäaika, tähdätään siihen!

Mutta tuntuu tosi omituiselta että se kaukainen, kaukainen toukokuu on täällä nyt sitten... Jotenkin aina ajattelee että toukokuu on kauhean lämmin ja kesäinen, mutta aika vilpoisalta tuolla ulkona vielä tuntuu ja yleensä kai onkin. En kyllä vielä keksis laittaa vauvalle mitään lyhythihaisia enkä muitakaan kesävaatteita, brr... Mutta olihan viime vuoden toukokuussa sitten loppupuolella hillitön hellejakso, joten sitä odotellessa:)
 
Hyvää äitienpäivää kaikille! Ihanaa on näin aurinkoinen päivä.

Joku puhui valtavasta turvotuksesta ihan lähiaikoina! Saitko jotain neuvoja siihen? Oliko se jo aamulla herätessä? Mulla menny vähän päivä pilalle turvotuksen ja sen aiheuttamien kipujen takia. Aamulla ei oikea käsi mennyt nyrkkiin kun oli kyynärpäätä myöten turvoksissa! Vasen oli lievempi. Aamulla kiskoin tunnollisesti tuki sukat jalkaan kun eilenkin oli turvotusta.
 
Palmikko, yllättäen tuleva ja erityisesti heti aamusta vaivaava ylävartalon turvotus voi kieliä raskausmyrkytyksestä, olepa tarkka muiden mahdollisten oireiden varalta ja ota varmuuden vuoksi huomenna joka tapauksessa yhteys neuvolaan!
 
mulla on tosi paha turvotus, aamulla pahin. ei oo raskausmyrkytystä. en saa kättä ees kiinni nyrkkiin välillä, sormet on niin paksut. mulla ei siis pelkkää iltasin jalkojen turvotusta vasn kaikkialla.

neuvolasta nyt nää perus: ei suolaa tai sokeria, monta litraa vettä päiväs. omia keinoja on et syön banaanin ja vihreetä teetä joka päivä, ne poistaa nestettä. tosi kevyt liikunta auttaa myös. iltaa kohti vähän helpottaa yleensä.
 
Täällä meinaa virta olla vähissä :) isännän kans ollaan kaks päivää sirkkelillä sahattu saunapuita :) kyllä onki paikat hellänä mut jos se olis enteilyä et toukka tahtois ulos :D
 
Sori, näyttävät ihan hirveiltä. Minulla koko ajan ihan tolkuton turvotus koko kehossa. Jalat niin pahat että ihoa kiristää ja varpaat eivät taivu kunnolla. Olen ihan punainen kun olen niin turvoksissa, varsinkin oikean käden sormet puutuvat vähän väliä ja ovat tosi kipeät. Siltikään ei ole muita oireita ja terkkari vain sanoi että minulla turvotus ilmeisesti vain kuuluu loppu-raskauteen. Kiva vaan kun mitkään kengät eivät mene kunnolla jalkaan ja saan kävellä tuolla kengät auki :/
 

Liitteet

  • 1431274632136.jpg
    1431274632136.jpg
    46.4 KB · Katsottu: 61
Tässä äitienpäivän kunniaksi steriloin kaikki tutit, pullot, yms. Ja sain sitt kiehuvat vedet sormille... Nyt sitt kaipaan vinkkejä kiitos, kuinka pirussa noi pullot saa näppärästi kattilasta veke ilman, että sormet paistuu samalla?? Pienemmät pullot tuli näppärästi veitsellä, mutta isot pullot olikin sitt isompi ongelma..
 
Voi kiran! Sympatiaa sulle!

Ja voi jeesus mikä äitienpäivä - kaikki tuntuu tietävän paremmin et mitkä fiilikset mulla on, tai siitä miten voin ja siitä koska tää lapsi saa tulla ulos. Kahvipöydässä puolison mummi kyselee suoraan että kuinka paljon on paino noussut ja kuinka paljon turvottaa. Anoppi selittää että kyllä se lapsi siellä nyt vaan on vielä sen kolme viikkoa - kun sulla ei imetys onnistu niin se tarvitsee kaiken painon. Viddu mää sanon. Jos joku vielä selittää mulle että kyllä sun nyt tarvii vaan kestää (IHAN KU SE OLIS MUN PÄÄTETTÄVISSÄ KOSKA TÄÄ TULEE ULOS) ja antaa hänen kasvaa ni mä revin pelihousuni.
 
Kiran sympatiat todellakin sulle, en ees haluu tietää miltä tuntuu kävellä kun jalat on noin turvoksissa. Ehkä mä en enää valita mun pikku turvotuksistani päivän päätteeks ollenkaan.

Tiukuliisa onko teil semmosii pihtei? Meil mies on käyttäny semmosii pihtei/atuloita millä on pullot saanu hyvin pois, isommatkin.

Tirlitan voi v sanon minä kyllä sun puolestas! Mitähän mahtaa kelleen muulle ylipäätään kuulua? Ei paino, ei turvotus, ei imetys ei mikään kuulu kelleen jolle et sitä halua puhua. Kylläpä alkoi sieppaamaan.

Onneksi itse pystyin hyvällä omallatunnolla skippaamaan kaikki sukuloinnit tältä päivältä, en todellakaan olis lähtenyt mihinkään vantaalle sukulaisia katsomaan. Ensinnäkään sen takia että viikkoja on kuitenkin noin paljon, mut myöskään sen takia, etten todellakaan olis jaksanut kuunnella yhtään mitään veikkauksia siitä kumpi on tulossa ja koska se syntyy ja voi voi kun sä oot jo niin iso. Yrh.

Huomenna on neuvola. Plääh.

Nyt on myös alkanut jännittämään tiistai. Ahdistaa, oksettaa, jännittää, pelottaa.. Vuorotellen toivon et tyyppi kääntyis enkä joutuis veitsen alle ja sit taas toisaalta toivon ettei kääntyis koska sit tietäis et tiistaina sais vauvan syliin.. Hiukan sekava mielentila.
 
Tosi kätevä laite pullojen ja tuttien sterilointiin on Aventin mikrosteriloija eikä ole kallis. Siinä ei polta sormiaan :)
 
Takaisin
Top