❤❤ Toukokuun Turinat❤❤ Meirän kuu❤❤

Toissa yön nukuin sikeästi kun pieni possu, mut viime yö... Nukuin varmaan kaks tuntia! Mua jännittää niin paljon huominen sektio, et ei vaan tuu uni...
Fiksuinta on väsyneenä kattoo telkkarista jotain eläintenpelastajat ohjelmaa ja vollottaa, kun ihmiset on niin julmia :sad001 yhyy!
 
Tiukuliisa voimia.. Ite olen elänyt alkoholisti isän kanssa ensimmäiset 11 v elämästäni kunnes hän päätti ettei maailmalla ole hänelle mitään enää mitään annettavaa.. Toivottavasti mies saa apua ettei vauva jää ilman isää kun juo itsensä hengiltä tms...
 
Tiukuliisa, toivottavasti saat itsellesi tukihenkilön ja klaaraat synnytyksen sekä pikkuisen elämän alkutaipaleen. Miehesi tarvitsee ammattiapua ja jospa pääsisi nyt pitkään hoitosuhteeseen. Sinä hoidat itsesi ja lapsenne. Se on sun ykköshomma. Toivottavasti sulla on turvaverkostot olemassa tai rakenteilla tulevaan. ❤️

LMK, hengitä vaan rauhallisesti. Onhan se jännä päivä edessä. Voisi ajatella, että sun synnytys on jo käynnistynyt, joten kuulostele fiiliksiäsi, yritä nauttia jännitykseltä.
 
Voimia Tiukuliisalle myös täältä. Tuntuu tosi pahalta puolestasi. Toivottavasti saat tukihenkilön synnytykseen, ja miehesi saa apua. Vaikka eihän sitä tässä maassa oikein meinaa saada. Itselläni ei ole kokemusta alkoholistiläheisistä (vaikka mielestäni isälläni jonkinsorttinen ongelma onkin), mutta pikkuveljeni ei oikein ole meinannut ikinä saada kunnollista apua mielenterveysongelmiinsa. Monta kertaa saanut ällistyä siitä, miten lääkärit, terapeutit ym. toimivat. Olen tullut siihen lopputulokseen, että apua saa vasta kun joko itsen tai jonkun toisen henki on uhattuna :angry4 Todella raivostuttavaa. Surullista.
 
Lmk ihana varmaan tietää koska vauva syntyy :) mä just kävin painoarviossa niin tuli 3kg +- 440g nyt menos 40+0... Et jos sit jouluna tulis toukka ulos :D
 
  • Tykkään
Reaktiot: LMK
Tiukuliisa - tsemppiä! Toivotaan että tämä on ny herätyksenä miehellesi ja tajuaa lopettaa juomisen kokonaan. Joillekkin alkoholi ei vain sovi ja viinapiru vie mennessään. Toivottavasti hänelle tarjotaan myös mahdollisuutta terapiaan selvittämään mistä juominen johtuu ja tätä kautta hän ymmärtäisi itse omat käytösmallinsa ja opettelisi muuttamaan niitä. Toivottavasti saat tukea muilta läheisiltä sekä ystäviltä synnytykseen sekä vauvan kanssa olemiseen ensimmäisinä viikkoina. En pysty edes kuvittelemaan kokemaasi ahdistusta ja tuskaa :sad001

Jonsku - ajattele positiivisesti. Enää max kaksi viikkoa ja sitten käynnistelevät. :)

Satuvee - selvisikö koskaan miksi sinut lähetetään lisätutkimuksiin?

LMK- eilen yksi ystävä antoi vinkin että jos joudun sektioon niin kannattaa sairaalasta nyysiä muutamat sairaalapikkuhousut. Ei sen vuodon vaan lähinnä sen takia että arpi oli hällä sattunut niin paljon että sairaalan verkkopikkuhousut olivat olleet todellinen pelastus kun venyivät ja paukkuivat joka suuntaan :D ja suuret tsempit huomiselle! Mieti - huomenna tähän aikaan sulla saattaa olla jo nyytti sylissä :Heartred

Ihana auringonpaiste ulkona... Jos sitä menisi hiomaan ja öljyämään puutarhakalusteet. Loppupäivän saakin sitten varmaan retkottaa sohvalla kun supistelee niin paljon :D
 
Jaahas, tänään olis edessä Ikean reissu :p Ei mulla ole kyllä niin mitään ostettavaa sieltä, mutta ystävät pyysi mukaan, jos en ole liian raskaana, ja mä aattelin että miksei :) Samalla pääsee maistaan niitä vegaanipullia, joita ovat alkaneet tarjota lihapulliensa rinnalla. Ihan mukava, kun vielä pääsee johonkin käymään... tällähetkellä kaikki tuntuu kauheen eksoottiselta ja kivalta, kun vaan pääsee neljän seinän sisältä pois :joyful: Toki Ikea onkin mulle aika eksoottinen matkakohde, ehkä kaks kertaa siellä käyny.
 
Tirlitan- Joo paljon vähemmän edessä ku takana päin ❤ Onneks ei oo mitenkään tukalaa olla että sinänsä saa toukka rauhassa oleilla vuokra yksiössään ❤
 
Näin just yhden kaverin vauvan ja jestas se oli pieni. Äkkiä se unohtuu miten pieniä vastasyntyneet on! En oikein edes uskaltanut ottaa syliin, ettei se hajoaisi... Oma olo tuntuu niin isolta valtavan vatsan kanssa et tuntuu et odottaa jotain norsunpuoliskoa, mut kyl ne kaikki juuri syntyneet silti aikas pieniä on...onneksi.
 
Tirlitan: vissiin painon takia, huomenna selviää paikan päällä tarkemmin. koska sf-mitta normaali. eli ei siis lapsen vaan mun painon, mikä on hassua. kukaan ei oo kertaakaan kysyny multa mitä mä syön, jos sanoisin että vähintään yks suklaalevy menee päivässä niin tuskin ihmettelis :)

on se kyl just niin et viikolla 36 on viä ihan innoissaan et kohta se tulee ja tarkkailee kaikkee, mut sit ku alkaa olla 38 niin huomaa että kaikkia oireita on jo ollu jonain päivänä ja mitään ei tapahdu ja toivottomuus iskee. nukkuminen on se pahin ongelma, kun ehtii pitkät yötkin miettiä ja kärvistellä.

lapset on mummolassa, että sain viime yön nukuttua, unilääkkeillä siis kun muutenhan se ei onnistu enää. ainut homma tälle päivälle on siivota kevyesti, ja sitte ens yö onkin vissiin pakko valvoo kun yritän ottaa korkeintaan joka toinen yö lääkkeitä. ja aamulla kuolleena neljän tunnin keskusneuvolareissu. jospa se synnytys sit vaikka käynnistyis.
 
Mä nyt kyllä tänään aion ihan rehellisesti lipsuilla syömisistäni. Tänään kannellut lasten huonekaluja edestakaisin ja se muutaman napakamman supistuksen saanut aikaan. Mies tulee huomenna kotiin, joten tänään istun jumppapallon päällä keikuttelemassa ja katsomassa Suomen peliä herkkueväin. Josko tää baby, vaikka haluis valua alaspäin joskus ja pääsis synnärille äitienpäivää viettämään (only in my dreams)...
 
OIIiii etta Sintti2014 se oiski iiiiihana aitienpaiva lahja se ...maaaliman paras! Sulhan tuli viikot tayteen, toivotaaan et sun toive toteutuiss :wink
 
Olipas kanssa. Eilinen meni niin hienosti. KUnnes sitten kun oltiin saatu esikoinen nukkumaan ja katottu yks leffa loppuun ni likka heräs itkemään et korvaan sattuu. Ja yöllä nousi kuume. Olin ajatellut tälle päivälle siivoulua ja semmoista, mutta se taitaa vaihtua terkkarikäyntiin ja vanumiseen kipeän lapsen kanssa. Esikoisen oli myös tarkoitus mennä tänään mummin ja vaarin luokse yökylään ja meillä oli tarkoitus olla laatuaikaa miehen kanssa, mutta ylläripylläri se taas kariutui. Meidän parisuhdeajat on viimeaikoina kaatuneet aina siihen et esikoinen on kipee :/
 
Korvatulehdus löytyi esikoisen korvasta. Toivotaan et se nyt menee tol ab kuuril ohi eikä pitkity yhtään. Olis kovin turhauttavaa et esikoinen on kauheen kipee ja sit olis viel vauvakin..
 
Hyvässä vaiheessa kuitenkin sai kuurin päälle, että ehtii jo auttaa hyvin. Se on tosi kurjaa, jos perhe sairastaa vauvan synnyttyä heti. Meillä kuipuksen synnyttyä mies oli ensin noroviruksen kourissa kotona. Toki oli hänen hyvä sairastaa, kun sai yksin rauhassa olla muiden lasten ollessa isovanhemmilla hoidossa. Sit kun päästiin vauvan kanssa kotiin, sairastuin seuraavana päivänä itse. Oli melko kuiva olo, kun mikään ei pysynyt sisällä ja imettääkkin piti. Mun jälkeen vielä muut lapset sai sen. Onneksi oli kuitenkin ärhäkkä, mutta nopea tauti. Ja mikä parasta, imetys piti vauvan suojassa.
 
Pakko avautua jonnekin kun niin ottaa päähän :meh: Tässä kun nyt on muutama päivä oltu kotona niin huoh minkä huonoäitiolon voikaan saada kun näitä vierailijoita käy ja kun kuvia tulee läheteltyä omille vanhemmille kun kauempana asuvat, tähän mennessä lähes joka kuvaan on tullut joku negatiivinen kommentti pukeutumisesta, asennosta tms. "ei saa tehdä noin, ei saa olla noin, laittakaahan lisää vaatetta, varpaat paleltuu, sormet jäätyy, pää pitää pitää lämpimänä" ja tosiaan ovat sellaisia tilanne kuvia mm. kun ootellaan tissille pääsyä, kylpyhommia mistä vauva ei vielä nauti lainkaan jne. Peiton alta kun nostaa vauvan niin on tosi lämmin että en ole ajatellut sen tarvitsevan vanttuita tai pipoa sisällä. Eilen piti vähän tirauttaa kyyneliäkin kun niin harmitti. Tosi tympeetä. Huomenna on tulossa taas vanhempia ja tätejä että saas nähdä mitkä nootit saan kun vauva ärsyyntyy jokaisesta vaipanvaihdosta hiiteensä :sad001

Laitan kohta vierailukiellon ja munalukolla portin kiinni, pitäköön tunkkinsa :angry3
 
Anna niiden mussuttaa. Noita kaiken maailman "minä tiedän paremmin kuin sinä, miten sinun lastasi tulee hoitaa tai kasvattaa" tulee vastaan joka käänteessä. Ja ihan reilusti sanot, että nyt haluutte hetken olla ilman vieraita. On ihana kun ihmisiä tulee vauvaa ihastelemaan, mutta on myös tosi rankkaa, jos siinä joka päivä joku ravaa.

Ja jos siitä loukkaantuvat, että haluat alkua rauhoittaa ihan koko tuoreen perheen vuoksi, niin voi voi.
 
Meillä on tumppuja tai kääntöhihabodya pidetty vastasyntyneellä koko ajan, mutta johtunut pitkistä kynsistä. Ja kyllähän sen herranjestas huomaat, jos sormet tai varpaat tuntuu kylmiltä, niin ihan luonnostaankin sitä niille laittaa jotain lämmintä päälle.
 
Etsijä Antaa muiden mussuttaa. Kyllä sitä itse lapsensa parhaiten hoitaa.

Esikoisen kans muistan hyvin kun mul oli jälkitarkastus ja odoteltiin neuvolan aulassa et pääsen sisälle. Esikoinen oli toppahaalari auki kaukalossa ja sillä oli alla puolipotkarit ja body. Oltii otettu haalari auki ja myssy ja lapaset pois kädestä kun tuo on ollu vauvasta saakka semmonen kuumailija ni eikös siit meidän ohi kulkiessa 2 ihmistä sanonu et pukekaa vauvalle enemmän vaatetta, sehän paleltuu. Joo, ei palellu.

Kuuntelet vaan omaa intuitiotas ja haistatat pitkät muiden sanomisille. Ja jos pitää naputtaa jokaisesta kuvasta jonka lähetät ni lakkaat lähettämästä kuvia. Miettikööt sitten. Ja jos vieraat naputtaa niin vierailukielto. Ei tartte tulla inisemään.
 
Takaisin
Top