★The Tammikuu!★

Phah, täällä vatsa vetänyt ummelle, että ainakaan ei tarvi miettiä synnytystä lähipäiviksi. Kipuja ei ole, mutta välillä vatsa vetää kovaksi, tuntuu kädellä. Noin viikon verran närästystä. Korvat olleet lukossa suurimman osan loppuaikaa, useita kuukausia. Viime yönä unta 5 tuntia + 3 tunnin päästä uudelleen unta ja nukuin 3-4 tuntia, yhteensä siis 8-9 tuntia. Paremmat unet kuin viikkoihin.

Kävely aiheuttaa runsaasti tuntemuksia. Rakkoa on vaikea tyhjentää, ja täysi rakko polttaa alavatsaa.

Että on täälläkin toki kaikenlaista, mutta ei mitään selkeää valmistelevaa. No, on tässä aikaakin. Tavallaan ihan kiva ettei ole tiedossa se synnytyspäivä, kun mietin just että jaksaisko sitten suuppareita ym. Vaikka kaipa ne valmistelee vauvakin maailmaan.
 
Mulla ois s-kokosena se takki. Ja se on todella väljä :O mulla siis normisti vaatekoko m tai jopa l.
 
Mä oonkin miettiny, että onko opemami unohtanu käydä täällä kun ei oo piiiiiitkään aikaan kuulunu mitään! Oot tainnu pysytellä vaan taustalla? Miten menee? :)
 
Täällä tuntuu, että merkkejä on vaikka kuinka muttei kuitenkaan mitään.. Eilinen oli väsynyt ja viime yönä sain nukuttua pitkään aikaan kunnolla ja uniakin tuli nähtyä muustakin kuin vauvan vaatteista tai synnytyksestä :) Eilinen yllätti tosiaan pahoinvoinnilla ja oksennus lensikin komeasti :sick006 Tietysti heti miettimään, että nytkö?!?! Maha on ollut ihmeellinen menkkajomotuksineen reilu viikon verran. Ehkäpä kohta ois aika..
 
Aamuyön kolmen tunnin unet 04-07 ja nyt odottelen likan kanssa pikku kakkosen alkua.
Tänään lähdetään nauttimaan Särkänniemen viimeisestä Koiramäen Joulu -päivästä. Ihana luminen maisema ja vuosi 2015 upeasti käynnissä! :)

Elämä on ihanaa!!
 
Hui, hurja yö ollut täällä monella. Itselläni on outo "ongelma".... Eilisestä aamusta asti vauva ei ole enää painanut virtsarakkoa. Siis olen joutunut ravaamaan viimeisen kuukauden vähintään tunnin välein vessassa ja eilen join vaikka kuinka paljon, mutta vauva ei enää paina rakkoa!! Yölläkin sain olla rauhassa. Tavallaan tietysti aika luxus ongelma, mutta joka paikassa lukee että nämä vaivat vaan voimistuu loppua kohde... Ei kai vauva ole jotenkin vääntänyt itseään pois raivotajunnasta? Kellään samanlaista?
 
Mula on yövessailut kans vähentyny, mut päivällä kyl joutuu juoksee aika useinkin. Tiedä sitte mistä johtuu...
 
mulla loppu selkeet talossa painetta tunteet kun muksu kiinnitty. Toki edelleen on ajoittain vessahätä, mutta ei samanlaisia oloja kuin ennen.

edit: siis talossa, Kyl automaattikorjaus on ihana, korjas uudelleen väärin RAKOSSA
 
Sande kiitos kysymästä :)
Oon enemmän tuolla facessa aktiivinen ollu. Käyny kyllä lueskelemassa täälläkin tiuhaan.

Kuuluu ihan ok. Vähän liian aikasin tässä kolmannessa raskaudessa alko nää ikävät vaivat..valvottavat kivut ja jomotukset. Ja noi infernaaliset liitoskivut ja jäätävä vitutus
Onneks mies otti lapset ja lähtivät päiväksi pois. Mulla tulee kavereita kylään. Syödään ja höpötellään. Jos sais ajatukset hetkeksi näistä vaivoista pois.

Kovasti koko ajan kaikkia merkkejä vahtii. Pitäs vaan lopettaa ja olla vaan ja nauttia. Onneks ke alkaa arki päibäkoteineen ja harrastuksineen niin saa taas päivisin nukkua niin paljon ku haluaa :D
 
Mä enemmän lueskelen fbssä, sillon tällön kommentoin :) en oo tunnistanu kyllä sua sieltä ollenkaan! :D

Hyvä että pääset kohta lepäilemään, meillä jos pyöris tässä muksu jos toinen niin oisin varmaan itekki aika poikki! Ja kaverit on kyllä myös hyvä voimavara! Ei muuta kun hyviä iltamia! :)
 
Ai nii tosiaan oon siellä Tammivauvat 2015 ryhmässä, en siinä mikä joskus tän vaun kautta on tehty. En ees muista mikä sen nimikään oli :p
 
Piti tehä koneella ihan muita hommia mutta kun nyt tuo exceli oli auki niin tein vähän tammivauvatilastoja :wink

Laskettu aikahan on sillon kun raskaus on kestäny 280 päivää.
Keskimäärin raskaus kestää kuitenkin ilmeisesti 268 päivää.
Tähän mennessä tammimammojen synnytys on tapahtunu keskimääräsesti kun päiviä on kasassa 260.
Jos poistan kaksossynnytyksen ja ne joilla oli merkittynä vaan rv eikä tarkkaa päivää (rv+pv) niin keskiarvo on 264 päivää. Ja haarukka on tällä hetkellä 246-275 päivää.

Olkaat hyvät. Tästä infosta on kaikille varmaan kovasti hyötyä.

Ystävällisin terveisin,
"tänään kasassa 262 päivää"
 
:grin:grin:grin
Tilastonikkari tai hauska nippelitietotoimisto. Toivottavasti jaksat tehdä tuota vielä myöhemminkin :)

Itse varmaan (ehkä mahdollisesti) olen nostamassa tuota keskiarvoa.
Toisaalta suunnitellut sektiot laskevat niitä siitä, mitä olisivat luonnostaan, kun ei voi tietää milloin olisi oikea aika. Mut samoin tietysti kaikki käynnistykset aikaistaa.
 
Joo tällä hetkellä tää ei ehkä oo kaikkein luotettavin tilasto :P jos jaksais niin vois tehä hienot kaaviot tästä ja syntymäpainosta ja tietysti vertailla että kuin tilastot muuttuu sen perusteella että monesko lapsi on kyseessä 8) taaaaai sit voisin vaan käyttää tänki ajan tohon lopputyöhön :D
 
Osalla tais olla tasaviikko, vaikka puuttui tarkempi tieto (joltain laskin poksumisista viikot), mut arvaa muistanko kellä olis ollut tarkka +0 perässä jos sitä ei ole merkattu.

Itsellä nyt 266. päivä, kahden päivän päästä ylitän siis yleisen keskiarvon.

Mies joskus totesi, että mä tykkään tilastoista koska olen niitä hänelle lukenut jostain artikkeleista. Kaipa se pitää paikkansa, vaikken ehkä innoissani ole semmosia itse väkertämässä.
 
Onko muuten kellään muulla kipua häntäluussa? Kävin suihkussa ja istuin suihkujakkaralle. Kovalla penkillä en ole aikoihin muuten istunut. Häntäluu tuntui kipeältä. Ilmeisesti on löystynyt?
 
Takaisin
Top