★The Tammikuu!★

Hyvää Uutta Vuotta kaikille mammoille ja jo jakaantuneille! Tästä lähtee loppukiri ennen la:aa ja oireita odotellessa, milloin ja miten se synnytys alkaa. Kieltämättä vähän jännittää! :)
Pikkasen ollut menkkajomotusta ja kivuttomasti supistelee mutta muuten ei mitään. Vielä odotellaan. ...
 
Joo, jännää on, kun nyt tietää (LA:n ollessa huomenna), että koska tahansa saattaa alkaa tapahtua. Iiks! Vaikka jo kolmas on tulossa, niin silti jännittää. Kaks edellistä synnytystä kun ovat alkaneet eri tavoilla, toinen vesien menolla ja toinen supistelulla. Eli yhtään ei voi tästä tietää. Ja siis tavoite päästä tän vuoden puolelle on saavutettu, joten nyt rennoin mielin ja toivoen, että pian sais oman nyytin syliin ♥♥♥
 
Mulla kans laskettuaika ylihuomenna!! Olo kyllä kertoo, että lasketunajan yli menee tämä tapaus :/... Ei kyllä yhtään enää jaksais tätä raskautta ja haluaisin oman ihanuuden syliini :Heartbigred
 
Olipahan ilta ja yö. Ja ei siis mitään tekemistä oireiden kanssa. Iltapäivän päikkärit venähti lähes 5 tuntiin, ja kello olikin herättyä 7, ja piti tietty koiraa viedä ulos. Siinä jo sopivasti paukku silloin tällöin, niin eihän toi kultamussukka pystynyt kakkiin tai pissiin edes yhtä kertaa. Ois pitänyt älytä pistää kello herättään puol kuudeksi. Sain lenkin jälkeen rapsuteltua ja rauhoitettua kaverin tunniks vielä unille, kunnes alkoi tulla paukkuja sen verran tiheeseen, että piti vähän väliä istua lattialle rapsuttelemaan. Käytiin sitten joskus yöllä yhden kahden välillä lyhyesti 50 m päässä alaovesta, niin kaveri sentään yhdet pissat teki ja juoksi sitten takas ovea kohti kun jokunen paukku vieläkin paukahti. Ois siinä ennen puoltayötä tehny mieli unet ottaa, vaan ei voinut, ja sitten unet häviskin. Aamuyöstä sitten nukahdin ja perinteiseen tyyliin maks kahden tunnin välein vessaan.

Käytiin äsken liukastelemassa lenkki ympäri, ja kyllä sitä siinä kovasti toivo, että kävely saisi jotain aikaiseksi. Nyt on puurot massussa niin kivasti supistaa koko vattan kireeksi. Tuu jo pieni mun sylkkyyn!!!!
 
Mulla kans sama et oon yrittäny kävellä pitkiä matkoja edes takaisin jolloin vatsa aina kovettunut kävelleessä (ilmeisesti harjoitus supistuksia tullut) ja sitte tullut näitä sukkapuikkomaisia kipuja kans alapäähän, jos synnytyksen saisi käynnistymään, mutta ei auta ei :/ Olis kyl niin ihanaa, kun sais sitä pikkusta pitää sylissä :Heartred3
 
Ei tehnyt kyllä mieli lähtee eilen illalla mihinkään kun ärsytti vaan kaikki rakettien paukuttelijat :D koiria käy kyllä sääliksi ja ihmiset osaa olla ajattelemattomia kun ampuvat missä sattuu... :sad001
Täällä makoillaan sängyssä, koitin päikkäreille mut eihän se uni tule kun odottaa koko ajan et alkaisi nyt ne supistukset! Heh! :D
Mut eiiii.... mitäään.... nyyh!
 
Voin vaan kuvitella miten kärsimätön olo teillä on kun LA alkaa olla käsillä...kun itse on just hädin tuskin valmiille viikoille päässyt ja kovasti ois tarve saada pikkunen jo kainaloon♡ yritän järkeillä että mihinkään ei kiire ole, sais neiti vielä rauhassa kasvaa ja esikonkin synttärit vietettyä viikonloppuna rauhassa, mutta minkä sitä tälle tunteelleen mahtaa? Tää on vähän sama kun vauvakuume aikoinaan, kun mä vaan niin kovasti haluun :wink ei auta kun oottaa. Tänään supistellut epäsäännöllisesti vähän menkkamaisesti ja selkää särkee tuolta ihan alhaalta häntäluun luota sekä pikkunen ollut todella hissukseen mutta ei muuta erikoista tän taivaan alla.
 
Sama täällä Mellu. Ei millään jaksaisi enää odottaa pienen syntymistä. Vähän on tietty oma lehmä ojassa, kun haluaisi jo eroon tästä mahasta ja vaivoista. :)
 
täällä nyt monena päivänä tunne että olis menkat alkamassa. Kivuttomia harj.supistuksia pitkin päivää, välillä huomaa kun tulee napakampi ja välillä vaan maha kova eikä tunnu miltään. Kummasti oireet muuttuu kokoajan :) selkäjomotus kyllä on ja pysyy. Ihanaa että nyt on uusi vuosi ja uudet kujeet :)
 
Mulla nyt särkee taas tota alaselkää samalla tavalla kun supistukset särki synnärillä esikolta mutta en taas tiiä onko niissä alku ja loppu kun tuntuu että koko ajan jomottaa. On kyllä sellanen olo ettei lähtö voi olla enää kaukana. Torakka, lähetkö samaan aikaan? :wink tehdään treffit :)
 
Mä just sanoin tänään miehelle, että tosi outoa kun normaalisti toivoo että tämmöset pyhät menis hitaasti, kun sitte alkaa taas työt, ja nyt toivoo että aika menis nopeammin.
Pitää yrittää unohtaa kiire ja elää vaan päivä kerrallaan. Nythän poika ei herätä itkemällä, saa ravintoa riittävästi ja oma olo on kohtuullinen.
Närästys on iskenyt tännekin. En ole vielä lääkettä tarvinnut, mutta ruokatorvessa samanlainen olo kuin jos syön tyhjään mahaan raakaa porkkanaa tai tosi hapanta omenaa.

Eilen käytiin kaverin kanssa pitkällä lenkillä koirien kanssa, 1,5 tuntia reipasta kävelyä + puoli tuntia seisoskelua ulkona. Kävelyn lopulla sitten iski ne alapääkivut ja alaselkäkivut ja supistukset. Hyvin pystyi kävelemään, mutta illalla kotona olikin aika raihnainen olo. Kävin vielä kaupassa ja tein aika kauan ruokaa, ja tuntui että kantapäät on muussina, selkäsärky säteili reisiin ja myöhemmin illalla saunassa oli vaikea löytää asentoa ja päästä sieltä sitten pois.

Uroskoira on vähän paukkuarka, ja kun kuudelta alkoi pamauttelu, koira hyppi syliin ja alkoi läähättää. Onneksi rauhoittui sitten, söi herkkuja eikä läähättänyt loppuiltana, mutta oli koko ajan jaloissa, tuli vessaan ja kaipasi läheisyyttä nimenomaan minulta, ei mieheltä. Tänään se ulisi unissaan, mihin heräsin omilta päikkäreiltä ja herätin sen, minkä jälkeen se yritti nuolla naamaa ainakin vartin verran. Tiedä sitten, mitä painajaista se näki. Narttu ei ole paukkuarka, joten se oli koko ajan ok.

Mietin kyllä, että jos noi supistukset ja alapään kivut jotain tekee, niin kävelemällä saan niitä näköjään aikaiseksi. Tänään ollut taas helppoa, pääsee sohvaltakin ylös ähkimättä.
 
Mellu, ainakin nyt on "oikea vuosi" ja viikot kunnossa :)
Toki synttärijuhlat taitaa sitten siirtyä? Teillä on sitten aika lähekkäin lasten syntymät. Tai no, olishan ne joka tapauksessa.
 
Niin onneksi tilanne on jo näin hyvä♡ lähekkäin ne on kyllä joo jokatapauksessa, yhteis synttäreillä mennään varmaan :) kyllä keretään myöhemminkin pitää esikon synttärit mutta oishan ne kiva nyt pitää kun on jo vieraat kutsuttu. Mutta minä kun olen malttamaton "kaikki mulle heti nyt" - persoona :D
 
Uudet vuodet täältäki kaikille! :) Uusi vuosi ja jännät päivät käsillä.. jännittää jo kaikkien muittenki puolesta et kohta sitä on porukkaa synnyttämässä.. vaikka ittellä la 24.1 ni käynnistys on mahdollisesti jo 12.1 :p eli puoltoista viikkoa pitäs viel jännitellä :D suottapi olla et tulee aikasemmin mut uuden vuoden lupaus oli että en enää ressaa :D *helpommin sanottu ku tehty*.. mutta kumminkin..
 
Ok :) kun mua viedään niin mä vedän sut sit mukana, lähettele säkin h-hetkellä tänne päin reippaita supistuksia :D nyt oon saanu kellotettua n. 20min väliä noille itse supistuksille ja siinä välissä alaselkä ja vatsa on kun menkat ois alkamassa. Ärsyttävää mutta ei varmaan lähtöä enteilevää vielä kuitenkaan..
 
Hyvää uutta vuotta ja tätä nimenomaista kuukautta :Heartred Käsittämätöntä että laskettu aika on tässä kuussa. Lapsen tekoon sopivaa ajankohtaa on odoteltu niin kauan ja tätä lastakin on nyt jo tehty vuos ja 4 kuukautta. Ei oo vielä malttamaton olo muuten mutta tää olotila ois kiva saada normalisoitua. Toisaalta oon nyt jo alkanu pelkäämään että tää on ainoo lapsi joka suodaan ja jos tää on ainoo raskaus minkä saa kokea niin kyllä mä vielä hetken voin tätä fiilistellä :) Tein kyllä sopimuksen itteni kanssa että annan painovoimalle ja vauvalle kaiken mahdollisen avun nyt kun ollaan turvallisesti tän vuoden puolella. Kyykkyjä ja kävelyä siis :wink Oon aika varma että ihan loppukuulle asti mennään. Jos on äitiinsä tullu niin myöhässähän se on :P
 
Näin tää vaan vierähtää. Viikko enää käynnistykseen jos ennen sitä ei oo tullu pois :rolleyes: Toiveet on suuret mutta taitaa olla ku isosiskonsa viihtyy yksiössään ennen ku savustetaan pois :grin :Heartred
 
Joo kyllä täälläkin pieni pettymys ja epätoivo tässä nyt iski. Supistukset on laantunut ja mummu on turhaan kylässä. Toki toivoa saa parasta, mutta kyllä ärsyttää. Tuntemukset oli kuitenkin tosi vahvat ja samanlaisia kun esikoisen kohdalla pari tuntia ennen sairaalaan lähtöä. Höh :sad001
 
Takaisin
Top