★The Tammikuu!★

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja TaTaa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Auuuuuu! Viis tuntia menossa kävellen. Bussipysäkiltä linkutin kotiin ja nyt toi häpyluu on vasemmalta aivan tulessa ja niiiiin kipee :(
Nyt meen saunan lämpöön ja otan särkylääkkeen ja yritän saada unta ees hetken ennen ku lapset pitäö hakea. Yliarvioin omat voimani hieman näköjään..
 
Plääh. :meh:
Tylsä päivä. Ei jaksa mitään.
Oon maannu vaan sohvalla ja katellu netflixiä, lukenu tätä ja torkkunu kissojen kanssa. Nyt jumittaa entistä enemmän ja päätäkin vähä särkee.
Poika pyöriskelee masussa ja oikea käsi on taas puuduksissa... Ei mitään merkkejä, että poju haluis maailmaan. Huomenna neuvola ja viikkoja 39+5. Ois kiva, jos jotain alkais jo tapahtuu.
 
Mä buukkasin kalenterin loppuviikoksi täyteen että ei tarvii olla kotona. Tänään sentään sain pestyä koneellisen pyykkiä ja tein ruuan.
Huomenna vähän kaupungille, torstaina kaverille kylään ja perjantaina kahvittelemaan yhden kaverin kanssa.
Tänään pieni 3h puristus reenisalilla valmentaen! ;)
 
Huomenna se on sitten menoa, aamulla sairaalaan eikä kotiin ole tulemista enää yhtenä kappaleena. :rolleyes: Ihan hurjaa ajatella, että hyvin todennäköisesti viikon loppuun mennessä meillä on vauva sylissä! Toivottavasti käynnistys sujuisi suht helposti, ei kauheesti huvittais päivätolkulla kärvistellä jos ei lähde etenemään... Taitavat tosin perätilatapauksen laittaa aika helposti sektioon, mikäli homma jumittaa liian pitkään. Saakohan sitä edes nukuttua yöllä? Ainakin vois painua tästä koneelta sängyn puoleen metsästämään nukkumattia. :grin
 
EIKÖ VIELÄKÄÄN? Se on mun päällimmäinen ajatus yhtä soittoa. Miten ihminen voi olla näin kärsimätön? Tätä kärsimättömyyttä lisää varmaan se että mua valmisteltiin henkisesti koko raskauden ajan siihen että vauva tulee aika varmasti ennenaikaisesti ja tottakai mitä suuremmassa määrin olen ikionnellinen ettei niin käynyt mutta kun päivät kuluu ja olisi jo turvallista tulla niin mieli elää jo aikaa vauvan kanssa..voi kun olenkin kade teille jo synnyttäneille! :)
 
^sama! Ollu saikulla rv 29 asti ennenaikaisten suppareiden vuoksi.. Ja varoteltiin että voi tulla liian aikaisin. Huoh. Siis hyvä ettei liian aikaisin mut kyl nyt jo vois..
 
Reippaana tekasin pullataikinan! Mutta enää ei oo yhtään reipas fiilis ni mietin että miten jaksan vielä leipoa ne.. :D Jos ottais pienet tirsat ni kerkee taikina kohota sillä välin!

Eilen mulle rupes tuleen tuntuvia, mutta kivuttomia supistuksia ja sit rupes yläälle ja sivuille mahaan sattumaan ja nipistelemään. Ja tuli muutenkin semmonen höntti olo + selkäkipua ja reidet tuntu puutuneilta. Panadol naamaan, mutta ei oikein vaikutusta. Sit mittasin paineet. Yläpaine ollu mulla yleensä siinä 110 kieppeillä. Nyt oli yli 130 ja alapaine oli vähän alta 80 (normisti semmonen 70 tai alle). Mittasin kolmesti 10min välein.
Ähisin ja puhisin kun sattu selkään ja mahaan ja päähän ja sit mies sano että soitat nyt sinne svolle ja kysyt mitä kannattais tehä.

No soitin ja kerroin tilanteen ja minkälaisen vastauksen saan? Naurua ja vähättelevällä äänensävyllä "ei tollasesta kannata tulla näytille" ja vielä naurua päälle. En kysyny edes että tuunko näytille, vaan että mitä kannattas tehä. Purin hetken aikaa hammasta ja mietin mitä sanoisin. Kätilö sit kerkes sanoon että seurailet vaan tilannetta että pitäis olla monta paineitten mittausta taustalla ja ootellaan supistuksia. Sanoin vaan että no selvä ja hei hei!
No onneks olotila meni sitten ohite, mutta ekaa kertaa jäi paska fiilis kyllä..
 
Sande se on ollut joku niistä elämäänsä kyllästyneistä kätilöistä:rolleyes: ikävä kyllä olen itsekin muutamaan "saanut" tässä raskaudessa tutustua kun oon ravannut ultrissa ja svolla. Myös vuodeosastolla esikon aikaan oli pari vanhaa ja hyvin hapanta hoitajaa, mutta onneksi suurin osa on mukavia ja inhimillisiä! Mä tunnistan ne naiset jo nimestä joiden kanssa kannattas lopettaa puhelu ennenkun alottaakaan jos ei halua pahoittaa mieltään :(
 
Just ton takia mulla on todella korkea kynnys soittaa saati lähteä käymään tuolla svo:lla. :(
 
Kannattaa vaan haistattaa p**kat tollaselle touhulle. Mulla kiehu sillon kesällä niin yli kun ensin puhelimessa pahoitellaan tilannettamme ja höpistään ummet ja lammet siitä että ollaan samasaa veneessä!!?? Joo se onkin sama asia olla hoitajana ja itse vanhempana kun lapsella selviää jotain peruuttamatonta. Sitten jo seuraavassa puhelussa äkäillään kun "en minä voi sinulle lääkärin ajaksi muuttua" kun itse ensin on ajat sössineet. Kehtasi vielä samainen hoitaja sanoa kun varmistin että sillä kertaa on oikea lääkäri oikeaan aikaan että "lääkärit sairastuu, en lupaa mitään" . Voi hellantuuteli kas kun minähän oletinkin että lääkärin on oltava paikalla vaikka pää kainalossa..itse en tuossa tilanteessa varmasti alkaisi viisastelemaan kellekkään joka aivan sekaisin huolesta yrittää saada asiat eteenpäin. Mutta nää on näitä, niitä ihmisiä on ja löytyy aina joilta puuttuu normaali tilannetaju ja empatiakyky. Toki en soisi niiden hoitoalalle eksyvän!
 
Valitettavasti niitä kyrpiintyneitä vanhoja akkoja tuntuu osuvan kohdalle. Itsekkin silloin soittelin svo:lle rv33 ja jotain että maha on ollu ihan pinkeä koko päivän enkä ole tuntenut vauvan liikkeitä oikeastaan ollenkaan. Liikelaskennassa taisin silloin saada jotain 4 liikettä 2 tuntiin. Kätilö vain tuumasi että pitäisi julistaa pannaan koko liikelaskenta että eihän se edes minua vielä koske kun on vähän viikkoja. öh, mielestäni 33 viikkoa on jo sen verran että seurantaa pitää tarvittaessa tehdä. Kyllä silloin otti päähän kun itse oli jo hiukan hätääntynyt ja toinen vain vähättelee ja valittaa käytöntöjä.
 
Sande, sähän sen sanoit! Pullataikina!! :) sitä pitänyt tehdä pitkään jo, mutta juotiin kyllä se sininen maito tänään esikoisen kanssa aamulla. Että se siitä.
Mitea ton muistin kanssa? Ihan hajamielinen ku koko ajan vaan tulee mietittyä synnytystä. Huoh.
 
Toivotaan että ei eksy synnytykseen tollasia yksilöitä!

Minlex, just otin pullat pois uunista! Näyttää ainakin ihan hyville, mausta en vielä tiijä :D Oiskohan ollu toinen kerta kun yksinään leivon pullaa :p Tulee enemmän piirakoita ja kääretorttuja tehtyä. Heitän noi pakkaseen ni on jotain nopeeta jos tulee ylläri vauvankatselijoita (kunhan tää vaan haluaa eka syntyä täältä..).

Sanoin eilen miehelle, että en jaksa enää stressata että millon tää tulee täältä ja millä keinolla. Toinen oli ihan paniikissa että ei se saa huomenna (eli tänään) tulla! Kun se lähti yöreissulle pitkästä aikaa. Sanoin vaan että tällä menolla tämä tulee vasta pääsiäisenä että elä panikoi! Sano aamulla vielä kun lähti, että "soitat heti jos vedet menee tai alkaa pahemmin supisteleen niin lähen ajamaan ja ei väliä paljon kello on!" Oon vakuutellu sille jo viikon että soittelen kyllä heti <3 Sekin alkaa olemaan niin malttamaton ja jännittyny. Se ei tykkää yhtään jos se ei tiiä/voi ite vaikuttaa asioihin millään lailla :)
 
Mun mies selvästi kanssa odottaa kovasti vaikka se ei uskallakaan kysyä mitään ku mä oon niin kiukkunen :P

Ja terveisiä sohvan pohjalta! Nukahdin ja näin kyllä niin jäätävän hirveen painajaisen että huh!
Synnytin 5kilosen vauvan ylläriperätilassa!! Ja mut laitettiin sairaalasta kotiin ilman et kukaan kerto että vauvalla oli kova ahdinko ja hapenpuute. 2vrk synnytyksestä kysyin mieheltä että mites se synnytys meni ku en ite muista siitä mitään ja hän sitten itkien kerto. Lähin siitä samalta seisomalta sairaalalle vaatimaan papereitani joita ei löytyny :O menin sit hissillä ylempään kerrokseen josta paperien piti löytyä ni hissi hajos ja rysähti alas kovaa vauhtia. Mulle ei sattunu mitään mut ulos lähtiessä huomasin et auto oli hinattu pois.. Ja sit heräsin..

Ai miten niin pelottaa tuleva synnytys ja vauvan vointi.. :(
 
Enää ei taida olla niitä kätilöitä, jotka synnyttäjän huutaessa äitiä tokaisevat, että huusiko synnyttäjä äitiä silloinkin, kun lasta tehtiin :wideyed:
Voin sanoa, että tuommoisen kommentin jälkeen samalla kätilöllä ei olisi mitään asiaa mun synnytykseen.

Mun tekee mieli herkkuja, mutta väsyttää niin paljon, etten jaksaisi tehdä mitään. Lättyjä voisin muuten paistaa.

Mies sanoi tänään, että pojalle pitäisi kertoa että sen pitäisi tulla ulos kun täällä on niin paljon enemmän tilaa :)
 
Takaisin
Top