★The Tammikuu!★

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja TaTaa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Höh. Toivossa on hyvä elää :D mua taas korpee kun touhuilun päätteeksi taas supistaa ja jopa säännöllisesti 10min välein muttei nimeksikään kipeästi..mä en kestä omaa malttamattomuuttani enää:mad:
 
Harjoteltiin äsken turvakaukalon poisottoa isofix telakasta. Eeei helekkari mitä hommaa! Tämä kappale vaatii sorminäppäryyttä ja sormivoimaa.
Mies vieressä koko ajan et eihä tää oo vaikee kato nyt! No ..ttu minä sitä saa kunnolla irti ja sormet punasena ja tunnottomina. Ois tehny mieli rähjätä ja itkee, mutta purin hammasta.
Mitäs sit ku vauva on kyydis ja telakka on vielä autossa (eli ei oo tilaa niinku sisällä) ni saanko mä ees ollenkaan kaukaloa irti sieltä o.o
 
Minäkin tein samanlaisen huomion oman kaukalomme kohdalla. Valtavasti vaatii voimaa, että irtoaa. Mutta varmasti harjoitus tekee mestarin!
 
Joo pidin pienen luovan tauon (keräsin itteni) ja koitin uuestaan. Toiselta puolelta suht hyvin onnistu, mutta vasen käsi on sen verta voimaton että en jaksanu vetää sitä vipua tarpeeks ylös.

Mutta kyllä se tästä. Oli pakko päästä äskö purkamaan turhautumista ja tänne se on niin helppo kirjottaa, niin ei tartte miehelle räyhätä :)
Kyllä me tää vielä opitaan!
 
Koittakaa ajatella positiivisesti: on ainaki jämäkästi kiinni nii jos joutuu onnettomuuteen nii ei ainakaa nii helposti petä!! ♡

Mä pakkasin (nyt jo! :D) VÄHÄN kasseja:
- Esikolle hoitokassi kun lähtee mummulle yöks
- Esikolle toinen hoitokassi koska saattaa olla isin kans hotellissa yötä ti-ke
- Esikolle kolmas hoitokassi kun menee toiselle mummukalle ke
- Oma sairaalakassi (ja keittelin nyt vasta vauvan tutin, rintakumit ja maidonkerääjät että sain ne sinne...)
- Autoon varavaatekassi siltä varalta että voidaan vavin kaa hyvin päästään potilashotelliin
- Vauvalle kassi potilashotelliin & kotiutumiseen
- Oma kotiutumiskassi
- Lisäks olin makutuomarina ja henkisenä apuna kun mies pakkas omaa kassiaan. Se on lähdössä heti huomenna viettään varpajaisia ja sit jos menee esikon kaa hotelliin ja sit jos päästään potilashotelliin nii tarviipa sekin varmuudeks koko viikon kassin mukaan...!

On tää yhtä hulinaa! Kohta pitää ottaa peräpuikko ja tyhjentää suoli ja sit vielä tos tunnin päästä ne esilääkkeet. Ja sit syödä ja juoda reippaasti ku huomennahan en saa......

Alkanu jännittää!! Ja supistaan.... Mun tuurilla tästä joutuu lähteen jo yöllä! :D
 
Onnea kasapäin matkaan Lila ♡ toivottavasti saat yön nukuttua hyvin ja supistukset jättää rauhaan!

Täällä kipeytyny noi istuin luut tän päivän aikana, niitä ja koko takapuolta jomottaa koko ajan ikävästi. Liekö neiti kuitenkin supistusten voimalla painunut syvemmälle lähtökuoppiinsa!? Vaikea istua normaalisti kun tulee niin kaamee paine takapuoleen.

Nyt kun miekkonen nukuttaa esikkoa, minä löhöön sohvalla, koko kämppä kiiltää kun oon touhunnu tän päivän kun kaistapää, pitsat paistuu uunissa...on taas parempi olo, kyllä tässä vielä jaksaa. Kunhan yöt sais nukkua niin vois tuudittautua sen varaan että sitten kun likka syntyy niin ei enää saa..mutta kun ne tuppaa menemään nyt jo niin katkonaisesti. Ehkä ensi yönä Nukkumatti pitää mut vieraanaan!
 
Tsemppiä kaikille!! Lila, ei ihme jos supistaa kun mua hengästyttää jo toi pakkaamisen määrä!

Opemami, mä jo tuolla toisessa ketjussa epäilin että toi hermojen meneminen ja yksin haluaminen olisi ennakoivia oireita. Josko tosiaan...? Kun nyt on noi menkkakivut... Hmmm.

Ja mulla menee hermo tän ennakoivan tekstinsyötön kanssa!!
 
Pitäny jo muutaman päivän kysyä et kutittaako teijän kainaloita? Mulla on nyt viikonverran ja en tiiä mistä se johtuu. En oo muuttanu mitään hygieniatuotteitakaan o.O
 
Ei oo mulla ainakaan ollut kummempia kutinoita..yläselkä kuivuu ja kutiaa joskus..jospa se om jotain hormonihommia?

Esikon kanssa ulkona pelattiin jalkapalloa ja käppäiltiin vähän. Hitsi kun onkin kylmä..hrrr. Posket on molemmilla hehkuvan punaiset nyt :D hyvää teki vaikka nivuset huusi hoosiannaa! Nyt syömään ja päikkärit. Mä niin toivoin että menis vedet tossa meuhkatessa esikon kanssa mutta pyh..
 
Laitan aina suihkun jälkeen vauvaööjyä iholle, nyt myös kainaloihin, että helpottaisi.
 
Kutisee joka paikka. Myös kainalot. Nyt uusimpana korvakäytävät ja silmäluomet. Kävin hepatoositesteissä ja sekä sappi- että maksa-arvot kunnossa, joten ei auta kun kestää ja koittaa öljytä ja rasvata. Korvakäytäviin en kyllä osaa tunkee rasvaa :P
 
Huhhuh. Tää päivä on tuntunu todella pitkältä vaikka kello on vasta noin vähän. Sen liikehälytyksen jälkeen kävin nopeesti kaupungilla ostamassa pojalle yhen legopaketin ku ne oli puoleen hintaan. Se on sit vauvan lahja isoveljelleen jos ja kun (kädet ristissä) kaikki nyt menee hyvin. (Ai miten niin oon vähän pessimisti ja hermoheikko..)
Kotiin tulin ja söin kunnolla ja johan alko jumpat. Tossa ulkoiltiin lasten kanssa vajaa tunti ja senkin ajan tuntu liikkeitä. Ehkä mä nyt uskallan hetkeksi huokasta. Olipa muutenn hassua ku naapuri kysy että millon on la ni sanoa että ens vkolla..siis ENS viikolla. Jee! Kyllä se sieltä kolmeen viikon sisään siis savustetaan ;)

Kohta lapset lähtee isänsä kanssa jumppaan ni mä saan vähän aikaa olla itekseen. Lämmitän saunan ja nautiskelen.
Liitoskipu vaivaa mut muuten on ihmeellisen vaivaton olo :D

Tsemppejä kaikille kärvistelijöille.
 
Mä kans toivon että tää tästä virkistys ku haen esikoisen tarhasta. Vielä ei mitään selkeää liikehdintää ole tullut. Alkaa kans pelko hiipiä ajatuksiin..
 
Vappu, osta ceridalia, sitä öljyä jota suihkutetaan. Meille suositeltiin sitä muksun vauva-aikana ja sittemmin sitä on suositeltu esim korviin. Sitä voi varovasti suihkauttaa korvaan ja jättää sinne!
 
He. He. Heee.. Just meinasin vitsillä heittää että ei muutaku suihkauttaen ceridalia korvaan! Mutta kaikkea sitä oppii! Ja se on kyllä hyvää ainetta, tullu pari pulloa kulutettua kaikkeen muuhunukin vaivaan. Ja nyt voin laittaa sitä korvaankin jos on sellane fiilis! :D

Mullakin silmäluomet kutis eilen lenkin jälkeen. Luulin että mun silmät jääty tuolla pakkasessa ja tuulessa.
 
Aamulla mies totesi, että laskettu aika on ensi viikolla.. Havahtui itsekin, että se todella on ENSI viikolla :grin Olen vain katsonut noita laskurin viikkoja.. kaksi viikkoa ja niin ja niin monta päivää.. viikko ja neljä päivää.. Tuo "ensi viikolla" kuulosti jo paljon paremmalta ja lähemmältä ajankohdalta.. :p

Onkos se kaksi viikkoa yliaikaa vai kuinka kauan odotellaan, ennenkuin tehdään "häätö"? :rolleyes:
Tänään tosin jotain jo taas sentään tapahtui kun olin lähdössä streptokokkinäytteeseen niin menkkajomotukset löytyivät ja kun parkkipaikkaa ei ollut tietenkään lähellä niin kävelymatka ylämäkineen oli tuskaa.. Kotiin päästyä oli todella kova paineen tunne vajaan puoli tuntia.. Tuntui koko lantiossa ja häntäluussa yms.. Ei voinut seistessä kumartua yhtään eikä istumista ajatellakaan ja tuntui kuin olisi ollut todella kovalla vatsa ja vessahätä :grin Mutta tuo tunne meni pian ohi..
 
Husissa ya kontrolli 41+6 jos kaikki ollu ok ja säännöllinen raskaus.
 
Takaisin
Top