★The Tammikuu!★

Mä sain sitten ehkä joskus kolmen jälkeen unta..siirryin sohvalle ku mies kuorsas ja meidän sänky tuntuu liian pehmeelle :D
Taidan asustaa tässä nää loppuviikot. Lapsilla on tänään vapaapvä pk:sta ja mies tulee illalla kuudelta töistä. Mä oon ihan raatoväsyny ja hermot kireellä..
Lapset oli itte ottanu aamupalaksi viilit ja viisvee oli laittanu areenasta niille dinojunan :Heartred sano vaan et lepää vaan äiti.
Vitsi että harmittaa olla tällänen ramparaato :/
 
Minä otan tänään eilisen vastapainoksi rennosti...kun en muuhun kyllä edes kykenisi. Pyykit viikkasin äsken kaappiin niin johan nivuset oli kun tulessa ja tuli siinä muutama kipeä supistuskin välissä. Alaselkää ja vatsaa jomottaa nyt niin että hautaudun tähän sohvan nurkkaan siksi aikaa kun esikko sen suo :)
 
Joo, pitäis ensin se pulkkakin käydä ostamassa, kun en ole semmoista tarvinnut omaan käyttöön sitten lapsuuden :grin

Ja muut äidit vois aika pitkään katsella, jos johonkin puistoon yrittäisin ängetä itseni katsomaan muiden lasten touhuiluja, vaikka tää vatsa onkin jo selkeästi näkyvissä.

On tämäkin: vaivoja ei liiemmälti ole, mutta eipä ole energiaakaan. Tiedätte sitten, että synnytys on lähellä kun raportoin täällä kaiken maailman siivouksists ja huonekalujen uudelleenjärjestelyistä ym. koirien pesuista. Tai sitten sitä kuuluisaa pesänrakennusta ei koskaan mulle tule.
 
No, luulis että noilla kivuilla Mellulla jotain tapahtuisi kohdunsuulla...

Onpa ihania pikkuihmisiä! Empaattisia lapsia.
 
Kobe mä olen jo niin apaattinen näiden kipujeni kanssa kun tuntuu ettei mikään edistä mitään. Vaikka tokihan se voi olla että edistää, ei vaan vielä ihan synnytykseen asti. Voi meidän pikku neitiä kun haluisi jo tulla..Meidän porukat menee taas loman jälkeen töihin maanantaina ja sit hoitokuviot on entistä hankalemmat:eek: tässä ois pari päivää tehokasta peliaikaa :) mutta niin tää vaan taitaa mennä että kun valmistauduttiin että likka tulee viimestään tässä rv 37-38 niin hän onkin päättänyt viipyi vielä piiiitkään:rolleyes:

Opemami älä välitä, täällä toinenkin raato:cool:
 
Mä siirryin kans suosiolla sohvalle nukkumaan, kun sänky on useana yönä tuntunut liian pehmeältä ja kääntyminen on ollut kamalan ähinän takana. Toki sohvallakin saa ähistä ja lantio puutuu nopeemmin, mutta oli se silti helpompaa. Ja sai mieskin nukkua rauhassa, kun sillä kuitenkin oli herätys jo viiden jäljissä. :wink
 
Aamulla sängyssä kuului mahasta poks. Ajattelin nousta ja käydä vessassa, siitä asti onkin sitten lapsivettä lorissut. Illalla pitää mennä näytille, jos ei nyt ennen sitä ala tapahtua. Tänään poksahti just rv 37. Jännittää, pelottaa… Minulla, kun on se synnytyspelko. No nyt vaan odotellaan.
 
Oon kyl kade. Vaikka synnytys pelottaakin niin tää olo on niin huono et mieluummin synnyttäisin kun kärsisin..
 
Onnea matkaan lintu! Positiivisella mielellä, kyllä kaikki menee hyvin! Pian on sinullakin maailman paras lahja kainalossasi :-) Pitelen peukkuja!
 
Täällä oli neuvola tänään ja sf mitta 1cm pienentynyt viime kerrasta.. Kuulemma vauva painautunu kunnolla ales.. Mut siltä se tuntuukin. Häpyluu kipee, vihloo koko alapäätä ja nivuset kipeet.. Ja tänään rv 40+0! Odotellaan odotellaan..
 
Miten yhtäkkiä voi öiset pienet pissalirut muuttua kunnon määräksi :eek: Pitkään jo öisin joutunut nousemaan välillä puolen tunninkin välein liruttelemaan vessaan kun muksu painaa rakkoon niin, että tuntuu kuin olisi kovakin hätä vaikkei edes mitään tule.. Viime yönä ei ollut edes hädäntuntu kun nousin muuten vain kävelemään kun jalkoja särki ja ajattelin, että käyn samalla vessassa ja pelästyin jo että lapsivedet meni siinä samassa :grin Eipä kai ne menneet kun sama toistui tunnin päästä.. Voiko tuo vielä liikkua niin, ettei yhtäkkiä painakaan rakkoa vai mikä kummajainen tuo öinen oli.. Tuntui todella kummalliselta, vaikkakin helpottavalta :grin:grin:grin

Olisi kyllä myös ihan valmis jo synnyttämään ja toivoo, että vaikkei suurempia supistuksia olekaan ollut, että kaikki alkaa sitten yhtäkkiä varoittamatta sen kummemmin.. Tosin alkaa tuntua, että yli mennään.. :oops:
 
Onnea matkaan lintu. Toivottavasti synnytys on positiivinen kokemus että synnytyspelkokin vähän laantuisi.
 
Lintu, tsemppejä täältä. Itsellä ehkä enemmän synnytyspelkoa ollut ennen raskautta, noi hormonit vaikuttaa varmaan eri ihmisillä eri tavoin, mutta itseen niillä ollut rauhoittava vaikutus. En pelkää synnytystä, enkä odota hirveästi mitään.

Toisaalta luulin joskus, että leikkaukseen meneminen pelottaisi, mutta kun olin menossa leikkaukseen, tunsin itseni valmiiksi ja luottavaiseksi. Etukäteen olin miettinyt ties mitä. Sitten tajusin, että olen hyvissä käsissä, nuori ja terve. Noh, siis ainakaan en ikäloppu :grin

Mariel, joku muistaakseni sanoi, että kun lapsi oli laskeutunut niin pissahädän tunne helpottui. Toisaalta jos käyt tunnin välein pissalla ja sitä tulee reilusti, niin olisko turvotukset vähenemässä? Tai olet juonut paljon vettä? Tai verenpaine on korkea...?
Itsellä vauva ei ole laskeutunut. En herää öisin pissalle, mutta jos olen yöllä hereillä riittävän kauan, pitää käydä. Päivällä sama juttu, mutta tuntuu että mitä useammin käyn vessassa, sen nopeammin se tuskainen pissahätä tulee uudelleen.

Keksin tekemistä! Kävin lounaalla äidin kanssa ja kävin kirjastossa, jossa myytiin vanhoja lehtiä poistohintaan. Ostin muutaman nipun, ja nyt mies lukee pyörälehtiä ihan innoissaan :p
Sitä on aika helppo ilahduttaa :)
 
No vauva on laskeutunut todella alas.. Ehkäpä se on syynä, toivottavasti.. :) Neuvolassa eilen verenpaineet hyvät eikä turvotuksiakaan ole ollut kuin jaloissa vähän.. ja on kyllä edelleen :p Iltaisin koittaa juoda vähemmän, jottei joutuisi jatkuvasti juoksemaan, tosin taitaa olla myös niin, että mitä useammin juoksee niin sitä useammin tarvitseekin.. Nukkumaan mennessä tämä pieni innostuu aina pyörittelemään päätään kunnolla tuolla alhaalla ja ensimmäisen puolen tunnin jälkeen saa nousta ekan kerran vessaan.. :D Ehkäpä sitten se alemmas tipahtaminen tosiaan syynä..

Hyvä että on joku muukin, joka ei jännäile leikkauksiakaan niinkään.. :wink
 
Huomasin muuten, et oon antanut jotain epämääräisiä arvioita joihinki kirjoituksiin.. Joku muu taisi tästä jo aiemmin kirjoitella. Jätän tabin usein sohvapöydälle ja lapsukaiset monesti ehtii räppään jotain tämän kanssa kun en huomaa. Ja koska täällä olen koko ajan kirjautuneena, niin liekö niitten toimesta sitten jotain kommentointia annettu.. Tiedä häntä, mut jos jotain epämääräistä arvioi on tullut multa, niin luultavasti ihan vahingossa :-)
 
Mä voin syyttää omista arvioista vain itseäni ja iPadia. Ei nimittäin ole ihan yks eikä kaksi kertaa kun näytön selailu on aiheuttanut arvioinnin johonkin tekstiin, koska rullaan näyttöä kosketuksella eteenpäin. Aika usein arvio on ollut "roskaa", välillä jotain muuta :mad: . Kiusallista!
 
Näkyykö tekemänsä arvioinnit jostain erikseen? Monesti mietityttänyt ettei tulisi puhelimella selatessa mitään ihmeellisiä arvioita ihmisten teksteihin..
 
Kirpparilla taas pyöritty kera supistusten. Nyt syömässä ja kohta kaupunkiin kaupoille. Sitten vielä ruokakaupassa ja illaksi kotiin saunaan. Jos uhallakin oottas vielä sen kolmannenkin s:n käyttöön:wink shoppailu, sauna ja seksi..siinä mun kolmen coctail tälle päivälle!
 
Toivotaan mellu että sulla toimis. Ite eilen käynyt kolme kertaa koirien kanssa pitkällä lenkillä, imuroinut, viikannut pyykit kaappiin, tehnyt miehen apuna lumitöitä ja päälle seksiä ja tuloksen jo tiedätkin.:confused:
 
Takaisin
Top