Nyt rupesi hieman ärsyttää appivanhemmat! Ovat vähän liian neuvovia lastenhoidosta. Poitsu on ensimmäinen meille, mutta ei sitä nyt tarvitsisi kaikkia neuvoja tulla tuputtamaan. Mies työskentelee pitkiä päiviä. Tulee yleensä myöhään illalla kotiin ja viikonloputkin saattaa mennä töitä tehdessä. No ei minua se työnteko haittaa, mutta anoppi on käynyt nyt täällä avittamassa minua pojan hoidossa silloin tällöin, että olen päässyt kauppaan tai saanut imuroitua yms. Siitä avusta olen erittäin kiitollinen.
Mies sitten kotiin tullessaan viihdyttää poikaa sen aikaa, että monesti vuorotellen syödään, käydään suihkussa ja tehdään illan askareet. Poika on sylivauva varsinkin illalla. Viihtyy kyllä päivällä pitkiäkin aikoja sitterissä tai lattialla, mutta väsyn/nälän/ilmavaivojen tai jonkun muun syyn vuoksi haluaa herkästi syliin. Nukahtaa päivällä oikeastaan syliin tai liikkuviin vaunuihin. Kun kunnolla nukahtaa, niin saattaa nukkua ihan ilman syliä/liikkuvaa vaunua. Yöt nukkuu mainiosti omassa sängyssään, kunhan on illalla hyssytellen nukahtanut syliin. Mies on tottakai ollut väsynyt kun tosiaan sinne töihin herätään viiden maissa ja kotiin tullaan kahdeksan maissa illalla. Siihen sitten ne iltaruljanssit ennen kuin 10-11 maissa päästään koko revohka nukkumaan.
Sanoin anopille yhtenä päivänä kun oli poikaa katsomassa sen aikaa että pääsin isompaan ruokakauppaan, että mies oli yhtenä iltana niin väsynyt, että nukahti pojan kanssa sänkyyn kesken pojan nukuttamisen. Kannoin nukkuvan pojan sänkyyn ja annoin miehen nukkua. Nyt oli sitten appi miehelle valittanut, että ihmekkös että väsyttää kun olemme (siis periaatteessa minä) opettanut pojan nukkumaan/olemaan vain sylissä.
Heidän mielestään näköjään poika pitäisi antaa itkeä itsensä uneen ja pitäisi osata viihdyttää itseään lattialla/sitterissä. Anoppi käydessään antoi pojalle pullon maitoa kun rupesi maruuttamaan, kun olin kaupassa --> nukahti syliin, niin ei sitten röyhtäyttänyt ollenkaan vaikka pyysin. "se nyt niin hienosti nukahti tähän". Kantoi pojan sänkyynsä ja oli oikein tyytyväinen itseensä kuin noin hienosti nukahti hänen käsittelyssään. Anoppi lähti ja poika heräsi vartin päästä kun puklasi sänkyynsä.
Siinä sitten vaihtamaan puklasia vaatteita huutavalta pojalta. ARG sanon minä! Suutunko nyt ihan turhasta kun nämä mamma/imetyshormoonit hyrrää?