Ärsyttää, potuttaa, menee hermot!!!

Oonko ainut kellä palaa taulu tässä ulkoiluasiassa kun pakkaat tuon kultamurun ja itsesi ulos aikeissa mennä megapitkälenkki ja tuo pikku apina onkin jo ekassa risteyksessä sitä mieltä, että blaah mennään takas himaan... ja vauhdilla, menee herrrmooo :mad: Tullaan kotiin, rauhotellaan tissillä ja siihen se pirulainen nukkuu. Se nukkuu tunteja. Ulkona paistaa aurinko ja kadut on täynnä hymyileviä ihmisiä. Minä katon ikkunasta ulos. Sillon vähän sieppaa, ei paljo mutta sen verran, että tekis mieli soittaa miehelle töihin ja sanoo "v**un äkkiä tänne, tää lähtee nyt terdelle" :mad:

Et oo ainut... Täällä kävi viimeks eilen noin :) tänään käytiin 2,5 tuntia kävelee ja neiti nukku tyytyväisenä:) suolesta oli vaan et puolessa välin alko sataa kaatamalla :( mamma litimärkänä, mut onneks neiti nukku tyytyväisenä vaunuissa sadesuojan alla :)

Me saatiin tänään vihdoin terassi kesäkuntoon. Ainoa vika on se että Veka ei malta esim syödä siellä. Vetäs megaraivarit niin että koko tienoo raikas. Ei muuta ku äiti sisälle pojan kanssa syömään ni toiset saa istua iltaa pihalla. Nyt sit jäbä nukkuu tyytyväisenä sohvalla. Ehkä mäki joku päivä saan viettää aikaa terassilla. Ehkä.

Mä oon sinnikäs... lähdettiin kokeilemaan uutta vaunulenkkiä. Puoli tuntia Roosa nukkui ja sitten käännyttiin kotia kohti... Nyt luovutan. Vietetään tämä kaunis perjantai neljän seinän sisällä. Hampaat hampaat :-(

Ai teilläki. Meillä otettiin kiukut prisman lastenhoitohuoneessaki tänään (eikä asiaan auttanu se että jonkun keski-ikäisen kurpan piti tunkea sinne kattomaan että rääkätäänkö me lasta siellä) alas vasemmalle hammasta pukkaa, yhdistettynä nälkään, väsyyn ja kakkaan vaipassa, pukluihin rinnuksilla ja kaaripissaan niin että oli kusi sukassa kirjaimellisesti... Kyllä mulla riemu repes siinä tilanteessa ku pikku-ukko huusi kuuppa punaisena pissasissa ja puklusissa vaatteissa paskat housussa... miten niin kaikki kerralla? Onneks oli varavaatetta mukana.

Vitsit, kun saiskin ton mukulan ees joskus nukkumaan sisällä ees puoli tuntia, niin kämppä ei ois kaiken aikaa kuin pommin jäljiltä. Liikkuviin kärryihin nukutaan ok, kunhan sinne laitetaan juuri otolliseen aikaan, mutta hereillä ne ei tosiaankaan kelpaa, joten rengasliina on ehdoton varuste vaunulenkeille.

Jos tämä vaunuissa viihtymättömyys on uudehko ilmiö (alkanut aurinkoisten säiden myötä) niin kannattaa kokeilla laittaa vauvalle aurinkolasit. Kaverin vauva rupes viihtymään ulkona kun sai omat arskat, hänellä oli vissiin kovin valoarat silmät, kun esim harso kuomun edessä ei auttanu.

Me ostettiin kans arskat viime viikolla. Nukahti ekalla käyttökerralla heti ku ne pistettiin päähän, kun pimeys laskeutui ihanasti ylle jo sisätiloissa :grin Täällä on poitsulla alkanu kans tympii vaunuissa olo, kun ei näe mitään eikä enää oikein mahdukaan koppaan... eilen säädettiin sit vaunut ratasmalliin, niin pääsee ihmettelemään maisemia :) Kantoreppureissullakin on käyty jo kerran. Poika oli aivan mielissään ja ihmeissään katteli kaikkea.

Hei, onko joku sen verran nörde et osaa kertoo miksi mun tietokoneen näppäimistö kirjottaa vaan isoja kirjaimia?? Ei, ei ole capsi päällä??

Kaveri teki pimennysverhosta verhon vaunuihin niin ei sinne häikäse. Ajattelin kopioida idean ja tehdä sellaisen myös meille :-)

Nyt rupesi hieman ärsyttää appivanhemmat! Ovat vähän liian neuvovia lastenhoidosta. Poitsu on ensimmäinen meille, mutta ei sitä nyt tarvitsisi kaikkia neuvoja tulla tuputtamaan. Mies työskentelee pitkiä päiviä. Tulee yleensä myöhään illalla kotiin ja viikonloputkin saattaa mennä töitä tehdessä. No ei minua se työnteko haittaa, mutta anoppi on käynyt nyt täällä avittamassa minua pojan hoidossa silloin tällöin, että olen päässyt kauppaan tai saanut imuroitua yms. Siitä avusta olen erittäin kiitollinen.

Mies sitten kotiin tullessaan viihdyttää poikaa sen aikaa, että monesti vuorotellen syödään, käydään suihkussa ja tehdään illan askareet. Poika on sylivauva varsinkin illalla. Viihtyy kyllä päivällä pitkiäkin aikoja sitterissä tai lattialla, mutta väsyn/nälän/ilmavaivojen tai jonkun muun syyn vuoksi haluaa herkästi syliin. Nukahtaa päivällä oikeastaan syliin tai liikkuviin vaunuihin. Kun kunnolla nukahtaa, niin saattaa nukkua ihan ilman syliä/liikkuvaa vaunua. Yöt nukkuu mainiosti omassa sängyssään, kunhan on illalla hyssytellen nukahtanut syliin. Mies on tottakai ollut väsynyt kun tosiaan sinne töihin herätään viiden maissa ja kotiin tullaan kahdeksan maissa illalla. Siihen sitten ne iltaruljanssit ennen kuin 10-11 maissa päästään koko revohka nukkumaan.

Sanoin anopille yhtenä päivänä kun oli poikaa katsomassa sen aikaa että pääsin isompaan ruokakauppaan, että mies oli yhtenä iltana niin väsynyt, että nukahti pojan kanssa sänkyyn kesken pojan nukuttamisen. Kannoin nukkuvan pojan sänkyyn ja annoin miehen nukkua. Nyt oli sitten appi miehelle valittanut, että ihmekkös että väsyttää kun olemme (siis periaatteessa minä) opettanut pojan nukkumaan/olemaan vain sylissä. :shifty: Heidän mielestään näköjään poika pitäisi antaa itkeä itsensä uneen ja pitäisi osata viihdyttää itseään lattialla/sitterissä. Anoppi käydessään antoi pojalle pullon maitoa kun rupesi maruuttamaan, kun olin kaupassa --> nukahti syliin, niin ei sitten röyhtäyttänyt ollenkaan vaikka pyysin. "se nyt niin hienosti nukahti tähän". Kantoi pojan sänkyynsä ja oli oikein tyytyväinen itseensä kuin noin hienosti nukahti hänen käsittelyssään. Anoppi lähti ja poika heräsi vartin päästä kun puklasi sänkyynsä. :angry3 Siinä sitten vaihtamaan puklasia vaatteita huutavalta pojalta. ARG sanon minä! Suutunko nyt ihan turhasta kun nämä mamma/imetyshormoonit hyrrää? :grin

Chipmunk et ollenkaan tehän olette lapsenne vanhempia :) ja tunnette lapsenne parhaiten.
Oma esimerkiksi viis veisaa moisesta röyhtäytyksestä röyhtäilee äärimmäisen harvoin vaikka kuinka hetkauttaisi pystyasennossa ja manaisi masujumalia avuksi, uinahtaa meilläkin usein ruokapöytään eli tissille mutta tälle natiaiselle unenpuute on se itse piru enkä uskaltaisi herättää vaan odottelisin heräämistä. Ymmärrän pointtisi että ohjeiden noudattamatta jättäminen nyppii mutta ehkä ajatus taustalla oli hyvä ?
Tuo itke itseSi uneen on aika brutaali senhän voisi ohittaa nätisti sanomalla että meillä ei nukuta itkien uneen ja parkkeerata aihe siihen ?

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin