Ärsyttää, potuttaa, menee hermot!!!

Mitenkäs muilla kumppanit osallistuu kotitöihin? Meillä isimies kyllä auttaa mielellään, mutta ei jotenkin näe/halua nähdä/hoksaa mitä pitää tehdä. Eli jokainen sukan lattialta nostaminen pitää pyytää erikseen tekemään.. normaalisti se ei haittaa, mutta pienen vauvan ja taaperon kanssa ei jaksaisi isoa miestä paimentaa :confused:

Meillä mies esim. pyykkää ja vie roskat useammin kuin ennen. Aiemmin tehtiin tasapuolisesti hommia... mies tekee nyt enemmän yleisesti ottaen ja ite kokkaan useammin ja huolehdin luonnollisesti enemmän vauvan tarpeista, kun oon kotona ja mies töissä. Ihan luonnostaan on mennyt näin, kun mieskin näki isyyslomalla ollessaan heti alussa, että ei täällä kotona ehdi kovin paljoa yksin tehdä vaikka kotona onkin. Eli ei oo tarvinnu hänelle alkaa saarnaamaan, sehän ois jo hieman huvittavaa...

..Minä en ole tainnut imuroida 7 viikoon kuin kahdesti ja meillä sentään imuroidaan joka 2. päivä. :D Enkä kyllä ole pyykkiäkään pessyt kuin pari kertaa. Ruokaa laitan ja leivon, ne on ne mun kotityöt vauvan lisäksi. Vauvan isä on kyllä myös ollut joulukuusta asti kotona että ihan loogista mun mielestä että sekin jotakin tekee, varsinkin kun lähinnä mun tuloilla nyt elellään. :P

Harmittaisi kyllä jos ei itse tajuaisi imurinvarteen tarttua.

Oma-aloitteisuuden puute mua lähinnä nakertaa, mies kyllä tekee jos minä pyydän. Mutta jos mä unohdan pyytää, niin ei sitä kyllä ite tee. Oon miettiny, että voiko se vaan olla niin, ettei reppana oikeasti huomaa mitä kotona kuuluu tehdä :confused:

Meidän isukki osallistuu nykyään enemmän kotihommiin kuin ennen :) välillä kyllä pitää pyytää tekemään jotain, mut ei haittaa. Tekee paljon todella pitää päivää (06-18) :eek: joten en ees viitti "vaatia" osallistumaan kotihommiin. Mulla on niitä aikaa täällä tehä päivän mittaan ihan hyvin :joyful: ja jos en ehdi tai jaksa ni sit saa olla :p
Mulle riittää kunhan se jaksaa tytön kans touhuta jotain ku töistä tulee :)

Meillä mies kyllä tekee kotihommia, mutta se että millo se ne tekee on eri juttu... Eilen olin imuroinu koko muun talon paitsi keittiön ni hän lupautu sen hoitamaan. Meinas kyllä nukkua muka jotkut päiväunet ensin!?! Että joo.. Tekee mutta on vähä hidas hämäläinen kyllä... :grin

Mulle sopii hyvin se, että mies töiden jälkeen viihdyttää vauvaa ja mä saan hoitaa kotitöitä. Viikonloppuisin sitten mies tekee enemmän, kun mä oon kuitenkin kiinni imetyksessä. Se mua välillä ottaa päähän, että kun vauva vähän osoittaa pieniäkin tyytymättömyyden merkkejä, niin mies on heti lykkäämässä sitä mulle imetettäväksi. Ihan sama, vaikka vauva olis just syönyt eikä mieleenkään tule,että ongelma voisi olla esim märkä vaippa. Kurjaa joutua sanomaan, että en mä ota sitä vauvaa, mutta kun just on ehtinyt aloittaa vaikka leipomisen, niin ärsyttää kun mies ei itse edes yritä.

Mikähän siinä ruoan tunkemisessa muuten on miehillä se juttu?? Meillä on mies ekasta äännähdyksestä lämmittämässä maitopulloa ja kun hän hoitaa vauvaa on puklujen määrä aivan valtava kun menee ihan ylisyöttämiseks jos en kerkee vahtimaan miestä joka vahtii vauvaa...

Esikoisen kanssa joku mahtava kätilö oli sanonut miehelle sairaalassa, että ainut mitä isä voi tehdä on vaihtaa vaipan. Eli jos vauvalla on puhdas vaippa, niin isästä ei ole apua. Sain muutamat itkuraivarit ottaa ennen kuin tämä asenne saatiin muutettua, kun kätilöhän on kuitenkin ammattilainen :mad: onneksi kokemus on tuonut varmuutta isänkin vauvankäsittelyyn, eikä enää joka vikinästä tuo mulle :)

No onpas ollu kätilö!! Kannattais niistäki joidenki jättää ne omat toimintamallinsa ihan vaan sinne kotioloihinsa..

Ohhoh, kuulostaa ihan joltain käntyltä ajalta kun isät kävi vaan töissä ja äidit hoiti lapset.

Eilen oli kyllä superhuono päivä, kun poitsulla oli mahavaivoja... Enkä mä ees tajunnu mikä sillä oli! Iskä tuli ja pelasti onneksi...

Huvittavinta koko päivässä oli se, että ärsytti eniten ku mies sai niin nopeesti pojun rauhoittuu enkä ite osannu! Tää on niiiin sitä naisen logiikkaa!?

Se on just sitä :D sama vika rahikaisella kans silloin ku oikein väsyttää, niin kaikki on paskaa paitsi kusi ja sekin pikkusen saattaa rusehtaa :rolleyes:

Kaikki varmaan (ehkä) muistaa minkälaista mun raskaus aika oli ja ärräpäät lenteli vaikka kuinka paljon kun mies oli vaan ryypiskelemässä ja meillä oli jatkuvaa riitaa koko ajan ja mykkä kouluu yms..

Mut kyllä täytyy sanoo että asiat on muuttunu huomattavasti parempaan suuntaan pojan syntymän jälkeen.. vähän alussa kiroilin kun Leevi oli ihan vauva ja mun mies oli ekan kuukauden kotona meijän kaa ja sit se päätti alottaa terassin rakentamisen.. mut onneks sain sen tajuumaan että se vauva aika menee niin jäätävän nopeesti ja että tää isyys loma on sitä varten että oot kotona perheen kanssa ja tutustut myös pienokaiseen.. Leevi on kohta 3kk ja mun mies on ollu juomassa yhen ainuun kerran tähän menessä ja tuli kotiin ihan ihmisten aikoihin (01.30). just kun puhuttiin siitä nii se sano iteki että oli kyllä tosi hyvä että ei tullu juotuu enempää ja että sitä tuli ajoissa kotiin nii ei ollu seuraava päivä niin tuskanen.. Koti töissä se toki vois auttaa vähän enemmän ja joita kin asioita se myös tekee oma aloteisesti (välillä joutuu kyllä pyytää tekee jotain) Mut täytyy kyllä sanoo että asiat on muutunu hyvään suuntaan taas eikä mulla oikestaan oo mitään mikä mua nyt suoranaisesti ärsyttäis kovin paljoo..

Meillä kin noita ilma vaivoja on jonki verran ja ollaan nyt kuukauden ajan annettu tota kuplatonia ja se on ainaki meillä auttanu tosi hyvin.. on kuulemma melko vanha keksintö kun sitä on kuulemma mulleki annettu sillon kun mä oon ollu pieni..

Niinhän se on että ne isät tulee isäksi vasta kun vauva on syntynyt. Kiva kuulla että teillä menee hyvin :-) Ja yks terassin rakennus nyt joutaa oottamaan vaikka parempia raksa kelejä ;-)

Takaisin