Ärsyttää, potuttaa, menee hermot!!!

Miten on vauva-arki lähteny sujumaan? Satabiljoonaa kertaa ihmiset jaksaa sitä kysellä joka käänteessä!!! :mad: No vauvat tuppaa nukkumaan, kakkimaan ja syömään. Ja joo, ne valvottaa öisin ku niitä tarvii ruokkia silloinki. Kivahan se on että ihmisiä kiinnostaa, mutta alkaa ärsyttää ku puhelin pauhaa ja kauppareissuillaki joutuu raportoimaan...

Mua ei ärsytä niinkään yleinen kysely, mut ne neuvot mitä annetaan joka käänteessä, niin vois jokainen tunkea sinne hanuriinsa poikittain!!!!! Mä kyllä kysyn, jos haluan neuvoja prkl... Etenkin näin alussa pitäis antaa rauhassa opetella, miettiä mitä mieltä on mistäkin ja miten haluaa toimia ilman että joku on koko ajan tuputtamassa näkemyksiään. Tänään kävi vihdoinkin kaks sellaista kaveria kylässä, joiden kanssa ei menny hermot! Heureka :)

Mua ehkä eniten risoo sen takia ku kaikki jaksaa kyllä kysellä ja sanoo tulevansa kylään mutta sit ei kuitenkaan tuu käymään. Turhaa sanahelinää kaikki.

Mä oon huomannu saman Mashnu. Kaikki on kyllä tulossa ja sitten kun kyselet, niin aina on jotain selityksiä. Ottaa niin päähän toi. Sitten kaikille kyllä sais mennä mutta kun ne ei ymmärrä ettei mua kiinnosta tyyliin puolen tunnin takia alkaa vauvaa pukeen.

Minä tänään räjähdin! Kun kaikki soittelee ja neuvoo kuinka imetys toimisi,huusin kahdelle henkilölle: kun te osaatte ja tiedätte kuinka imettää ja kuinka maito vaan hyppää lapsen suuhun,
kun kerran osaatte niin, TULKAA JONOSSA VITTU IMETTÄÄN,mä voin vaiks nukkua sen aikaa...

Mhm..en tiennyt taantuvani murrosikäisen tasolle,mutta viesti meni ilmeisesti perille..

Mulla meni kans hermot ku alettiin neuvomaan ja sit ku miekkonen,jonka nyt otin siis jo takas kotiin lempattuani sen pihalle tulee töistä ja kertoo kuinka joku Pentti oli kehottanu ostamaan pullon strelisioijan...argghh ja ku kaikki on neuvomassa sitä miten pitää tehä nii se ottaa liian vakavasti ne...

Mua ei kukaan oo käyny neuvomaan missään asiassa... Mä olenki ollu hyvin hämmentyny moisesta :wideyed: Ehkä ympärillä olevat ihmiset on Vihdoinki saanu iskostettua päähänsä että mua ei määräillä ja että mulle ei tartte tyrkyttää tapojaan... Terkuin: Minä Itte! :joyful:

Mä lähinnä odotin että muut äiti-ihmiset käy neuvomaan mua että miten kuuluu toimia... Ei onneks. Tai no, se jolta odotin niitä "parhaimpia" neuvoja on kyl kadonnu kokonaan johonki hetikohta ku vauva synty.

Imetys varsinkin on semmonen asia, että siihen ei pitäis ulkopuolisten puuttua. Jos äiti stressaa niin se vähäkin maito loppuu! Huomaan ite, että jos en lepää niin en kyl kohta imetäkään.. tai mistä imetän jos ei vaan heru! Tytöillä on talvilomaviikko koulusta ja ne valittaa koko ajan tekemisen puutetta ja sitä kun ei lähdetty reissuun. Siis tuon reissuasian selitin niille jo aiemmin, vauva on liian pieni kylpylälomille. Sillon ne asian ymmärsi, mutta nyt on nyt... No jouduin jo vähän muistuttamaan mistä juteltiin, akatpa alko ratkuttamaan mitä tehdäån kesälomalla... En stressaa, imetän silmät ja korvat tukossa ja ajattelen vaan vauvaa kunnes... Toinen näistä alakouluikäsestä tyttärestä sanoi "päätä kutittaa". Heidän koulussa on jatkuva täiongelma joten alan käydä heidän päänahkaa läpi ja tittidii... toiselta löyty 3, toiselta 2 elävää ötökkää päästä!! Ei juma minä meinasin itkee! Eli ei päikkäreitä tänäänkään vaan älytön pyykkääminen, tukanpesu ym mitä tuohon liittyy... Sanoin tytöille että ei kavereita tällä lomalla tänne. Mitä teki toinen kun soitin iltaruualle? Toi 2 kamua mukanaan.... Kyllä! Ja kyllä, mua nyt vähän ärsyttää, potuttaa ja menee hermo. Kaikki tämmönen p-aska vaan tuntuu heti tuossa maidonnousussa :(

Juu, tuo imetys on itselle todella arka aihe,kun koitan joka päivä tsempata itseäni ettei se ole maailmanloppu kun ei onnistu ja en ole huono äiti,kun kuitenkin yritän ja yritän.

Neuvojat ei vaan ymmärrä asian arkuutta ja kuinka jo synnärillä toivat mulle pumpun,kun ei vauva vaan pystynyt, kaikista kumeista ja tempuista huolimatta imemään kunnolla ja kaikki keinot on ammattilaisten kanssa kokeiltu, mutta tottakai silti sukulaiset neuvoo,nehän aina kaiken osaa ja tietää..paskaax me kätilöillä yms, kun kerta maallikot osaa ja tietää.

En oo ikin ymmärtäny miten se imettäminen joillekkin määrittää sen kuinka hyvä äiti oot? Jostai luettua: "6kk täysimetystä, ei tuttia, ei tuttipulloa" ja sitte muut kehuu kuin hyvä suoritus, siis mahtava juttu, vau mikä äiti!! Tuntuu ennemminki että siittä on tehty äitien kesken joku kisa, kuka pystyy ja kuinka kauan!!! En ymmärrä! Mä lykkäsin tytön suuhun 2 päiväsen tutin. Itse kyllä imetän, suurimmaks osaks sen takia että se on ilmasta! Mutta kyllä se vituttaaki. Aamulla herätä siihen ku rintsikat,peitot,tyynyt, vauva ja mies on märkänä suihkutissien ansiosta!!!

Tytöt nukkuu saunanpuhtaina puhtaissa lakanoissa hiukset myrkytettyinä. Minä join pilsnerin ja koitan olla positiivinen (lue=onnellinen lehmä) ettei meijeri ehdy. Meille ois tulossa hirveesti vauvankatsojia, mutta minä en jaksais puhua synnytyksestä enkä imetyksestä. Jos mä puhun nuista täistä niin ehkä niitä vieraita ei pian olekaan...

Saa olla aika innokkaita vieraita, jos täiden mainitsemisen jälkeen vielä haluavat tulla :D

Täit on sitten inhottavia. Onneks oppinu jo siivoon sillein suht nopeesti, jos sattuu täitä tuleen likkojen mukana. Mä joskus ilmotin kouluunkin etten laita lapsia sinne, ennenku täit on varmasti poiss luokkakavereitten hiuksista. Tätä ennen siis oltiin jo tehty melkein kymmenen kertaa toi häätö.
Mut Happy puhu vaan niistä niin ehkä tosiaan kukaan ei tuu käymään :)

Miksi tuo lapsi ei syö tuttia?!? Tai edes nuku vähän pidempiä unipätkiä päivällä?!?

Tosi kiva käydä ihmisten ilmoilla, kun itku alkaa satunnaisesti ja kiihtyy nollasta sataan parissa sekunnissa, ja ainoa toimiva vaimennus on tissi. :( Tänäänkin oli ruokaostokset kesken ekan parkaisun kohdalla, pakkonoli vaan suunnata kassalle kun maksaessa oli jo täysi huuto päällä, sitten kassojen ulkopuolelle "mummopenkeille" imettämään vähän pidemmäksi toviksi. Äh ja pöh ja höh.

mmm mä pelkään tota joka kerta kaupassa :-/ Pitäs varmaan opetella liinaimetys. En oo vaan saanut tota vielä ilman itkua liinaan, kummallakaan (!) kerralla. Tokalla tosin itku alkoi vasta kohta. Pitäs varmaan mennä jonnekin liinaopastukseen tytön kanssa.

Mäkin pelkäsin ultimate raivareita kun lähdettiin ekaa kertaa ulos 20 min ulkoilua ostarille ja siellä pyörimistä mummin kanssa 2 h ja takaisin 20 min. Kaveri söi ennen lähtöä ja vauva loungessa syötin ja vaihdoin vaipan. Yllätyksekseni yhtään itkua ei reissun aikana tullut. Mutta maailmaan mahtuu vauvan itkua suurin ongelma taitaa itsellä olla jännittäminen siitä miten vauva reagoi :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Sama täällä, ekat kerrat kun menny ihmisten ilmoille vauvan kans niin on jännittäny aivan älyttömästi. Nyt helpottanu kun osaa jo jotenkuten noiden vaunujen kanssa liikkua ovista ja muutenkin niitä käsitellä. Oli se kyllä aluksi semmosta sähellystä, että teki mieli kääntyä kotiin kesken reissun ja jäädä sinne loppuiäksi!

Takaisin