Ärsyttää, potuttaa, menee hermot!!!

Täällä taas poitsu röyhtäsee lähes aina miehekkäästi ruoan jälkeen (suihkutissit ja pullosta hotkii nopeasti) ja vaikka nukkuu syliin syöttäessä niin olkapäällä nostettuna yleensä jatkaa uniaan kun röyhty tulee siinä samalla. :) Olen itse tuon oppinut kantapään kautta että monesti se oksu sitten tulee ilman mukana myöhemmin. :p Kyllä varmasti tarkoitti hyvää ja yleensä oikein mainioita ovat nämä appivanhemmat. Tämä muksu on vain heidänkin ensimmäinen lapsenlapsi ja tavat ovat muuttuneet siitä kun heidän lapsensa ovat olleet pieniä. Itse esim. en ole antanut pojalle vettä kuin ihan satunnaisesti hikkaan ---> appivanhemmat antoi melkein koko pullollisen kun se pojalle niin maistui.

Mä tiedän tuon ajat ovat muuttuneet ärsytyksen mä meinasin kastroida miehen kun se nuolaisi vauvan tutin puhtaaksi ja kun se ei meinannut uskoa kun luettelin sille miksi se on ehdoton ei.. Grrrr

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Oon kuullut tuosta uneen itkettämisestä yleensä vahemmilta sukupolvilta, en keneltäkään nuoremmalta. Esim yksi vanha pappa tokaisi mun kasvimaalla"itkeminen vahvistaa keuhkoja", kun poitsu alkoi heräilemään vaunuissa ja ilmoitti siitä itkemällä. Ihan hyvää hän varmasti tarkoitti ja on muutenkin kiltin oloinen henkilö, mut sanoin sille et nykysuositusten mukaan ei lasta itketetä. Hän ymmärsi ihan hyvin.
Juttelin asiasta äitini kanssa ja hän sanoi että meidän perheessä ei ole ikinä lasta itketetty (huh!)

Mun äitiki sano joskus tosta jotain. Ku venla itkee toooosi harvon. Mutta siis ei tarkottanu että itkettää pitäs tyttöö ruveta.

On kyllä ihan tyhmä neuvo. Onneks mun anoppi ei mua neuvo. Ja oma äitiki totes, että hänen vauva-ajoista on sen 33 vuotta niin asiat on muuttunu moneen kertaan sen jälkeen. Mua ei uskalla neuvoa kukaan, oon mä niin jyrkän akan maineessa!!! :grin

Tämä varmaan kuuluisi tuonne tyhmiin kysymyksiin, mutta voiko noin pientä pitää liikaa sylissä? Pidän kyllä itsekin yksin sitterissä ja lattialla makoilemassa, mutta yleensä kuulen jo äänensävystä milloin poikaa rupeaa tympimään, nälättämään, väsyttämään jne. (rupeaa jo aika ärtyneesti leluille juttelemaan) niin sitten nostan jo syliin ennen kuin kunnon poru alkaa. Tosiaan tämä mummi odottaa vielä siihen asti, että poika jo tosissaan itkee, niin sitten nostaa syliin. Kuulemma tuo vihainenkin juttelu leluille on hänestä ihan ok, kun tosiaan ei vielä kunnolla itke.

Nyt aika useasti olen nostanut nukkuvan pojan iltaunille omaan sänkyynsä, niin herää vartin päästä itkemään kun huomaa olevansa yksin. Silloin yleensä nostan sänkyyn kainalooni ja poika tuhahtaa tyytyväisesti, sulkee silmänsä ja nukahtaa pää tissille. Minusta tuo hetki on vain niin ihanaa :Heartpink, mutta tosiaan opetanko nyt siihen että ilman äitiä ei pystytä nukkumaan? Yleensä kun on kunnolla nukahtanut siihen viereen, niin sitten nostan takaisin sänkyynsä ja siinä sitten nukkuukin aamuun asti kunnes massu huutaa täydennystä.

Ei voi pitää liikaa sylissä, päinvastoin. Pohja perusluottamukselle luodaan nyt ja mitä nopeammin vauvan viesteihin reagoi, sitä luottavaisemmaksi vauva oppii.

Kyllä se siitä vierestä pois oppii viimeistään armeijaan mennessään. :)

Joo se kannattaa nyt sylitellä. Lähipiirissä on pari yläasteikäistä poikaa jotka edelleen nukkuu äitin vieressä yöt... :eek:

Ei voi liikaa pitää sylissä itsellä on huono omatunto joka kerta kun lasken sitteriin tai imetän makuullaab enkä sylissä. Toki voi tulla asentokyllästyminen ja sylissäkään ei loputtomiin viihdy mutta kai siihenkin joku kauhun tasapaino löytyy.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Vivian kyl itkee melkee kokoajan varmaa yleisee vitutukseen tai johonki muuhun ku mikään ei tunnu auttavan.. Nyt sillä on menossa semmonen vaihe ettei äiti saa poistua 2 metriä kauemmaks..

Joo ei todellakaan voi liikaa sylitellä. Nautitaan nyt tästä kun nämä sylissä vielä viihtyvät. :-)

Kyllä mä pyrin viljon pyyntöihin vastaamaan ennen kuin ehtii itkuun asti. Ja viljo kun on melko rauhallinen kaveri niin harvoin tuo itkee. Raivarit tulee lähinnä maitobaarin hitaasta palvelusta...

Täällä sama. Itkun syy on useimmiten liian hidas tarjoilu. Toinen mikä itkettää on oudot ja kovat äänet. Meillähän ei siis voi enää nykysin imuroida ilman että toinen meistä on ulkona tai toisessa huoneessa pojan kanssa sillä aikaa ku toinen imuroi. Kivaa tällee ku mies on reissuhommissa ja oon viikolla pojan kanssa kaksin ja kämpässä asuu meidän lisäks 2 koiraa ja 4 kissaa...

Voi voi vou tätä viikkoa, menisi jo ohi! Joku epäonnen pilvi leijuu mun ylläni :-(
Oon mm tiputtanut kännykän wc-pönttöön, nukuttanut lapset (kouluikäiset) pommiin, pessyt toisen hammasharjalla hampaani, tänään kaupassa tiputin kukkaruukkuja lattialle niin että särki, luulin vierasta miestä omakseni... Mikään noista nyt ei oo mikään maata kaatava tapaus, mutta kun nuita tasaseen tahtiin sattuu niin pikku hiljaa tässä alkaa suurikin ego nöyrtymään...

Tää on nyt kolmas yö putkeen ku toi ei vittu nuku.. Vittu mä en koht enää tiiä mitä vittua mä teen..

Tiada oisko tiheän imun kausi tai tulossa sairaaksi tai hampaita tekemässä? Tai olisko kyse tästä? http://www.imetys.fi/index.php/tuke...vauvavuoden-vaiheita/538-nelikuisen-yohulinat
Tiheä imu ja hulinat tulee yhtälailla pullottelevalle vauvalle kuin rintaruokitullekin. :) Saatko päivisin nukuttua vauvan kanssa? Tämä vaihe ei kestä ikuisesti <3

Pystyisikö äitisi tulemaan vaikka viikonloppuna hätiin niin saisit itse nukuttua? Voimia. <3

Takaisin