Ärsyttää, potuttaa, menee hermot!!!

Ja tosiaan en uteliaisuudesta kysynyt vaan siksi että voisi auttaa täsmällisemmin kun tietää hiukan mistä on kyse. Tsemppiä kuitenkin Tiada sulle! Ja ota kaikki apu vastaan, mitä vaan tarjotaan tai on tarjolla!

Samaa mietin kuin Sanna eli pyrkisin selvittämään syyn valvomiselle niin sen sietää ehkä vähän paremmin. Ja siihen voi löytyä keinoja, millä tuo valvominen muuttuu uneksi :-)

Se vaan huutaa täyttä kurkkuu ei huoli maitoa ei syliä ei tuttia eikä vaipanvaihtokaan auta.. Päikkäreitä ei nukuta ku max. 10 min ja seki ehkä liikkuvissa vaunuissa.. Äitin kanssa meni välit eli tukihenkilöitä ei enään ole..

Nii ja oon iltasin laittanu panadolin ja sen voimilla ehkä hikisesti nukkuu 2 tuntia,mut en usko että se on siitä..

No siis minusta kuulostaa että vauvallas vois olla jotain kipuja? Ootko ollu neuvolaan yhteydessä tai käyttänyt vauvaa lääkärissä?

Ootko ollu neuvolaan yhteydessä? Hanki ihmeessä apua sinne kotiin ei tuollaista kukaan yksin jaksa. <3 Ei kyllä kuulosta normaalilta jatkuvasti itkeä, mielestäni lääkärille näytön paikka.

Tsemiä. <3

Kuulostaa kyllä siltä että vauvalla on kipuja. Komppaan siis edellisiä eli neuvolaan kannattaa nyt olla yhteydessä ja vaatia että sun jaksamisen vuoksi selvittävät mistä on kyse. Lisäksi kannattaa nyt pian kysyä kotiapua, jos sulla ei oo tukihenkilöä! Ei kukaan pysty yksin kestämään kaikkea! Vaikka sanat eivät varmaan nyt auta, mutta et ole yksin kun uskallat apua neuvolassa pyytää/vaatia. Tiedän kokemuksesta, että mikään ei ole äidin mielestä niin kauheaa kuunneltavaa kuin vauvan itku, mihin ei auta mikään. Jaksamista Tiada!

Ku ei se näytä siltä,että sitä sattuis ja se kumminki sit jonkun ajan päästä rauhottuu kälättää ja mä en periaattestakaan soita sille meijän neuvolan lehmälle sori nyt vaan.. Nyt viime yö meni ok:sti ja tää päivä luulisin et johtu siitä ku koitin vaihtaa isompaan tutti päähän et sielt olis tullu liian nopeesti ja siitä tullu maha kipeeks..

Kovasti tsemppiä tiada! Oliks hällä allergioita, kuulostaa vaan kovin tutulta tuo itkuisuus ja levottomuus. Toki voihan tuo muustakin johtua. Pyydä tiada ihmeessä uus terkkari jos et tuu nykysen kanssa toimeen. Sulla on kuitenkin oikeus hyviin neuvolapalveluihin.

Ootko kokeillu antaa maitohappobakteereja? Meillä annetaan pojille joka päivä Rela Colic Drops-tippoja ja ne lopetti iltakoliikin isommalla aika nopeesti.
Mut joo tosiaan kannattaa sit kysyy et saatko toisen terkkarin koska niinku on sanottu että kaikilla on oikeus hyvään hoitoon.

Miks mua ei väsytä.... >_< kello on aina 12-01 ku katon viimesen kerran kelloo. Päivällä väsyttäis, mutten osaa nukkua päikkäreitä. Raskausaikana päikkäreiden otto ei ollu temppu eikä mikää mut nyt vaa ei uni tuu. Sit se väsy menee ohi ja mä kukun... Tyttö nukkunu 21 asti ja mieski kuorsannu jo puoltoista tuntii... :( tässähän vois alkaa vaikka siivoo ;)

Onhan sillä vaikka ja mitä allergioita,mut ne hoidossa ja en saa vaihdettuu tätiä ku tädit menee osotteen mukaan ja saan sen takia erinlaista kohtelua ku oon yksin.. Joo meillä on ne tipat ei tunnu olevan mitää apua..

Muokattu viimeksi:
Pahoittelen jos nyt kuulostaa tylyltä mutta kyllä lapsen hyvinvoinnin on mentävä henkilökemioiden edelle. Jos tätiä ei voi vaihtaa niin se on vaan nieltävä ja ajateltava lapsen parasta. Tätikään ei tietysti ole mikään yli-ihminen mutta eriävistä mielipiteistä voi keskustella niinkuin aikuiset tapaavat tehdä.

Millaista se erilainen kohtelu on sitten? Epäasiallisesta kohtelusta voi tehdä valituksen.

Se on sanonu mulle alusta lähtien että et sä tuu pärjää ja sillon ku Vivi oli 9 päivän ikänen nii se sano mulle,että oon paska mutsi ku en anna tarpeeks ruokaa mun lapselle nii luuketko et ihan mielellää sille soitan? EN!!

Kyllähän tuo sun tänhetkinen tilanne kuulostaa siltä, että hetkellinen ulkopuolinen apu voisi olla tarpeen. Ei siinä ole mitään pahaa tai hävettävää, ja kyllä sitä apua tarvitsevat välillä myös kahden vanhemman perheet, joissa vaativa vauva. Mutta jos et anna heudän auttaa, niin ei sitten, saattaapi vaan sulla olla todella rankka ja kivikkoinen tie edessä ennenkuin Vivi on kotoa poismuuttamasa. Kannattaa vähintään koittaa saada välit takaisin kuntoon äitisi kanssa, jos hän on ainut keneltä apua huolit. Tsemppiä!

Meidänkin neiti on viime aikoina ollut kärttyisämpi kuin ennen, etenkin iltanukutukset on olleet tuskaa. Itsellä hermot menneet pari kertaa kun väsyneenä ei saa väsynyttä ihmistä nukahtamaan. Valitettavasti tuo pieni ihminen aistii sen hermojen menemisen ja muuttuu vaan levottomammaksi.

Itselle pelastuksena on toiminut siippa, jonja lehmänhermoiseen syliin olen neidin nakannut ja itse vaan painunut sänkyyn ku oon tajunnut hyödyttömyyteni tilanteessa. Isi on sitten nukutellut tytön samalla kun ite oon nukahtanut rättipoikkiväsyneenä. Eli siitä toisesta käsiparista olisi juuri tällaisissa tilanteissa apua, itse kun saattaa vaan pahentaa tilannetta jos ei pysy rauhallisena. (Ellei sitten kyse oo jostain allergisesta kipuitkusta, sillon ei kai dillä hetkellä auta oikein mikään)

mmm, kuulostaa tutulta! Helpottaa kovasti kun voi antaa pojan vuorostaan miekkoselle etenkin iltaisin kun itteäkin alkaa jo väsyttää, jos ei meinaa rauhottua... Oli meilläkin pari aika rankkaa viikkoa tuossa. Tuntui että samaan aikaan oli pojalla kaikkea; tankkauskausi, vatsakipua ja hampaiden tekoa. Ja joku puhui vielä niistä yöhulinoistakin. Oli miten oli niin kyllä meinas lanttu levitä pari kertaa...

Tiada, jos teil on oikeesti noin huonot henkilökemiat sen kanssa / koet että se kohtelee sua jotenkin väärin, niin tee valitus hänen esimiehelleen ja pyydät perustellusti neuvolan vaihtoa. Vaikka se nyt ei läpihuutona kaikilta onnistu, niin voisit kokeilla. Neuvola on kuitenkin se paikka johon äidin pitäisi pystyä matalalla kynnyksellä ottamaan yhteyttä ja saada apua (näin ei toki ole aina, itse tein juuri valituksen meidän neuvolalääkäristä). Ja tuskin teidän välit tuosta enää huonommaksi voi mennä, joten veisin asian eteenpäin. Eipä se neuvola juuri palvele, jos koet ettet saa hyötyä, käyt vain ottamassa mitat ja rokotukset..Kyllähän siellä pitäisi seurata äitin ja vauvan kokonaisvaltaista hyvinvointia..
Ja kannattaisi varmaan harkita perhetyöntekijää, perhekummia tms. vaihtoehtoja varmasti löytyy, kunhan vain etsit.

Muokattu viimeksi:
Takaisin