Ärsyttää, potuttaa, menee hermot!!!

Ärysttää taas niin suunattomasti että taidanpa nukkuu taas viershuomessa tän kin yön (jo 3 yö)
Aamun alko paskalla viestillä ja jatku samana puoleen päivään asti.. sit kun se pääs töistä nii sen piti lähtee autaa sen kaverii rempan kaa ja siellä meni sit koko ilta (ei sitä vois vähempää kään kiinostaa miltä musta tuntuu saatikaan selvittää riidat tai järjestää meille yhteistä aikaa) pyh! Illalla joskus 8 aikaa se pisti sit viestii et haluuks mä jotain ruokaa et se käy hakee nii vastasin vaan kärkääsit että osaan kyllä ite huolehtii omasta ruokailustani eilisestä lähtien.. sit se tuli kotiin joku rasvasen snägäri pyttipannun kaa.. yök! Mua vaan jotenki nii ällötää ja oksettaa sen koko olemus nyt just tällä hetkellä.. aivan kaikki muut asiat menee mun tai meijän yhteisen hyvinoinn edelle ja se mua niin raivostuttaa.. Lakanat se sentään sai vaihdetuu tänään meijän yhteiseen sänkyyn mutta se ei oo kyllä vielä tarpeeks hyvä syy minkä takii menisin taas sinne nukkumaan.. Onneks meillä on vieras huomessa todella hyvä ja pehmee sänky jossa on hyvä nukkuu..
 
Mulla kanssa ongelmana tällä hetkellä, että mulla on oikea jalka poikki. Meni 3kk:tta sitten jalkapallossa sääri, sekä pohjeluu, tuli pohkeen puolelta ulos. nyt sitten pamahdin paksuksi, niin en tiiä miten ne pystyy nyt mun jalkaa operoida, koska siinä on ollut luutumisongelmia :sad001 kontrolli on parin viikonpäästä, niin lekuri tykkää kun kerron raskaudesta. Hyvä tyttö! :wink tällä hetkellä keppien kanssa konkkailen ja voin sanoa, että kepit on saanut muutaman kerran kivaa ilmalentoa ja selkäsaunaa, kun eivät ole totelleet :) nyt täytyy toivoa, että jalka paranee, edes kävely kuntoon, ennen kun painoa kertyy lisää..
 
Nanna88, joko siellä on tilanne rauhoittunut? Tsemppii!

Jahnu, sulla on kyllä haastetta kerrakseen. Toivottavasti jalkasi paranee kuitenkin nyt ilman leikkausta. Jostain oon kuullu et raskauden aikana solut uusiutuis, en sit tiiä onko vaan urbaani legenda, mutta jospa se auttais jalkaakin luutumaan.
 
Juu kyllä se hetkeks rauhottu mut kyllä mä reilun viikon asustelin tuolla vieras huoneessa.. ja olisinkohan mä nyt viikon asunu taas omassa makuu huoneessa kunne taas eilen muutin takasin vierashuoneseen.. Mua niin ärsytää ja itkettää vaan kaikki!!!! Mulla oli eilen ilta vuoro töissä ja miehella alko loma nii se lähti sen kaverin kaa merelle meijän veneellä saunoo, grillaa ja luonollisesti nauttimaan kaljaa.. Ja jo eilen se oli sitä mieltä että se lähtee huomenna eli tänään uudestaan sinne ja jää sinne yöks.. ittelään taas tänään ilta vuoro ja huomenna taas saman juttu.. Tuntuu siltä että mä tässä yksin oon vastuussa tästä tulevasta lapsesta ja alkaa oikeesti fiilikset menee koko perheen perustamisen suhteen kun toisesta ei oo mitään tukee ja apuu tässä raskaudessa vaan hän jatkaa samaa rataa kun aina aikasemminkin.. Ja mulla kun on jo ihan tarpeeks stressaava työ jo muutenki nii toi mies vaan sressaa mua entistä enemmän noilla sen tempauksilla.. Mä meinaan nii vuodattaa mun ihanalle neuola tädeille tästä että miten kurjasti se mua kohtelee ja että se ei oo tukemu mua melkeen laisinkaan ja dokaa vaan joka v-loppu.. ens v-loppuna sillä on sen 30v synttärit nii se on varmaan koko v-lopun ihan kännissä.. mä en oikeesti tiiä miten mun hermot kestää tän kaiken kaa.. Pelottaa itteni puolesta että alkaa vituttaa nii paljon että ite tartun pulloon.. Ahdistaa todella todella paljon! Anteeks mun runa kielen käyttö.. Mua stressaa tällä hetkellä niin paljon kaikki ja tekee vaan mieli vetää röökii koko ajan kun ei oo ketään tukemassa mua..
 
Nanna,et ole yksin.Täältä löytyy liuta naisia jotka valmiita kuuntelemaan :) Ja tuo kielenkäyttö?Paasaat ihan rauhassa sen mitä sylki suuhun tuo.Täällä varmasti ymmärretään ( itsellä kolmen päivän sota takana) joten tuo kielenkäyttö ei tunnu missään.Mutta oon kanssas samaa mieltä että kun yhdessä ruvetaan perhettä perustamaan niin nainen ei ole ainut kehen se vaikuttaa.Toimisko jos istutat sen ukon pöydän ääreen ja latelet selvät sävelet?
 
Voi kuule kun se puhuminen ei kauheesti auta.. se tekee silti mitä se haluu.. mä oon tällä hetkellä niin stressaantunu että oon tässä 3 tunnin aikana polttanu jo 8 tupakkaa ja oon ihan kahen vaiheilla että soitanko pomolle että mulla on vatsa niin kipee ja kaikki vaan itkettää että voisinko jäädä kotiin lepää.. pistin viestii kin mun miehelle että jos ei se kerran oo valmis uhrautuu tai muuttuu nii eks olis parempi sit vaan tehdä se abortti nii ei tarttis enään miettii mitään..
 
Onko tää teidän eka? Esikoista odottaessa huomas et suht paljon miehillä oli tota, kai se on jonkinlainen paniikkireaktio, kun tajutaan ettei enää olekkaan vastuussa vain itsestään. Miehet tarvii vähän enemmän sitä aikaa, mut ei totakaa kannata loputtomii katella. Ei nyt aborttia kannata miettiä miehen takia, voi sen lapsen yksinkin kasvattaa jos niikseen tulee..Pistät sille ukaasin, et on alettava rajottaa tai sit saa mennä ihan vapaasti niin paljon ku haluu, kun on nimittäin yksinää sen jälkee..
 
Joo on eka lapsi ja mun mies oli kyllä alussa todella tapinöissä mut nyt se on muuttunu taas takasin siihen vanhaan kaavaan.. kyllä se väitää taas että ens viikonlopun jälkeen kun sen kolmekymppiset on ohi että se sit rauhottuu mutta oon kuulu niin paljon tyhjiä lupauksia.. Kyllä se sillonki lupas että kun tuun raskaaks nii se rauhotuu ja lopetaa tupakan polton mutta paska puhetta se kin.. miten mä voin nyt luotaa taas siihen että se muka rauhottuis kolmekympisten jälkeen ens viikolla? no en mitenkään kun se luottamus on menny jo niin moneen otteseen sen suhteen.. ja oonki sanonu "uhkanu" että jos se ei rauhotu nii mä muutan pois mut mä en tiiä että kestäisinkö ite sen koko rumban kun meillä kumiski on okt joka sit pitäis myydä sun muuta nii se vois olla mulle mut tähän hetkeen liian raskasta..
 
Onks sulla siellä ketää kenen luona voisit olla tovin? Et onnistuisi töissäkin käydä sieltä..jos vaikka alkaisi tajuumaan kun et oikeesti oo kotona..kurja tilanne, varsinkin kun lapsi yhdessä toivottu..mutta kuten sanottu miehillä menee se oma aikansa tajuta asia, vaikka ovatkin asiasta onnellisia..
 
Oj sitä kin oon jo kokeillu pariin otteseen mutta ei auta kun vaan hetkes kunnes taas sama rata jatkuu.. musta tuntuu että se kunnioitus mua kohtaan puutuu ihan kokonaan.. ja kyllä moni sitä samaa on sanonu että miehet tajuu asoita vähän myöhemmin ja moni on kans sanonu sitä että antaa juosta nyt mielummin kun sit kun se lapsi on jo pihalla..
 
Nanna88, voimia sulle hirveesti tohon kaikkeen! En tiiä miten miehen sais rauhottuun. Ainakin kannattaa varmasti suoraan sanoa miltä tuntuu ja antaa itkun tulla ettei varmasti jää epäselväksi miltä susta tuntuu. Toivottavasti tajuaa pian että oote tässä tiiminä te 3. Tärkeintä tietysti että pidät huolen itsestäsi ja samalla pikkuisesta masussa. Stressi ei tosiaan tee kyllä hyvää, että jos kovasti ahdistaa niin saikku olis varmasti aiheellinen.
 
Kiitos manna! Onks se oikeesti liikaa vaadittu teijän mielestä jos haluu että mies tulee yöks kotiin? (jos ei nyt lasketa etukäteen jotain suuniteltuja reisuja/risteilyitä mistä nyt ihan noin vaan ei pääse kotiin) Eilen meni sit koko aski tupakaa koska olin niin stressaantunu aivan kaikesta (nyt pelottaa että pikkusella ei oo kaikki hyvin) enkä edes ehtiny syömään koko työpäivän aikana yhtään mitään kun oli niin helkkaristi asikkaita ja kauhee stressi päällä koko ajan kun meitä oli niin vähän töissä porukkaa.. Tää elämä tuntuu yhtä helvetiltä! Onneks tänään on vika päivä duunii ja sit olis 2 viikkoo lomaa.. Oon kyllä niin totaalisesti loman tarpeessa kun olla ja voi ja meinaan vaan syödä ja nukkuu.. Ehkä menki saatais vihdoin ja viimein laatuaikaa toisillemme ja kaikki muutuis taas parempaan päin..
 
Ihanaa että pääset lomalle! Ei musta oo liikaa vaadittu toi. Tosin joskus voi miestä auttaa että pääsee vähän oleen itekseen välillä. Jospa loma piristäis teitä kaikkia! :)
 
No älä muuta sano.. oon kyllä niin hajalla tosta työstä kun olla ja voi.. Pitää oikeesti olla vähän päästä piki että kestää olla tossa työssä missä ite oon.. Kyllä mä mieleelään annan sille omaa aikaa ja sillä myös on sitä koska teen pää asiassa ilta ja yö töitä plus että kyllä se saa lähtee minne vaan kunan se on sovittu etukäteen..
 
Manna88: Mulla oli kans tosi rankka duuni niin henkisesti ku fyysisesti. Mä sit kylmästi irtisanoin itteni vajaa pari kk sitte. Puol vuotta harkitsin sitä kunnes päätin et nyt riittää. Rupes olee burn out lähellä ja tapeltiin vaa miehen kaa ku en ollu ikinä kotona. Voimii sulle tosi paljon, toivottavasti saat asiat kuntoon ettei tartte stressata. Se ei tee kummallekkaan hyvää :Heartred
 
8sepe9: mä olin tossa alku vuodesta pari kk vuorotteluvapaalla toisessa duunissa huilaamassa ja oon kun hullu puurona ettiny toista duunii mut täällä päin ei oikeen oo mitään töitä just nyt tarjolla nii joudun tässä vielä odottamaan sen suhteen.. työttömäks ei oo varaa jäädä kun on asuntolaina nii pankki ei varmaan kauhhesti tykkää.. onneks tän masun kaa saa helposti saikkuu nii voin olla saikulla vaikka seuraavat puol vuotta jos huvittaa..
 
Noniin.. Nyt vasta koetelaan kin hermoja urakalla.. koko ensinäinen loma viikko on menny mun miehen 30 vuotis synttäri järjestelyihin eikä olla saatu viettää yhtään laautaikaa yhdessä tän ensinäisen viikon aikana.. oon jääny ihan totaalisesti sivu alalle einkä oo saanu minkään laista huomioit.. päivä ohjelma alkais tossa 12 aikaa ja siihen kuuluu splättistä, saunomista ja sit ruokailua.. Vatsa pömpötää jo niin paljon että on ihan turha kuvittella menevänsä saunaan ilman että kiini jään nii pakko vaan sanoo että on vaikka menkat tai jotain että en mee saunaan mukaan.. siis kukaan ei oikestaan vielä tiedä tästä paitsi mun pari hyvää ystävää ja sit pomot.. Illalla olis sit tiedossa isot pirkseen minne tulee bändi sun muuta ja pari "kokkia" jotka tekee ruuan siellä paikan päällä.. onneks meillä on koira ja diabetiko kissa nii en suhteen voi ainaki iltaan asti pidätellä sitä juoma puolta kun pitää vielä ajaa kotiin edes takas ilalla.. sit en oikeen tiiä että mitä enään keksin sit.. Koitakaapa arvata koska mulla menee hermot ekan kerran tän päivän aikana??? kerron sit huomenna että miten tää täivä päätty.. Voin sanoo että mulla nyt jo on hermot kireellä ihan vaan sen takii että en oo saanu minkään laita huomioit ja tuskin tuun saamaan mitään huomiota koko päivän aikana.. Tiiätekste se olon kun tuntuu sitä et on vaan kun tiski rätti? roikkuu mukana vaan joka paikassa..
 
Jaksamista sulle Nanna88! Toivottavasti helpottais sit noitten pirskeiden jälkeen. Ens viikko sit sun mielihalujen mukaan, eiks vaan?

Mulla vähän päinvastanen ongelma kun ensviikolla olis mieheni 35v-synttärit eikä se aio juhlia ollenkaan. Olisin vähän halunnu järkätä jotain kun ei olla ehitty tupareitakaan viel pitää (nyt 1v just asuttu täs). Mutta ei auta kun se on töissä viikonloppunakin. Ja sit toisaalta mä voisin nyt lähtee viikoks mun porukoille, mutta mies taitaa kuitenkin haluta että mä oon sille jotain lahjaa antamassa oikeena synttäripäivänä. Huoh...
 
Mulla kanssa ongelmana tällä hetkellä, että mulla on oikea jalka poikki. Meni 3kk:tta sitten jalkapallossa sääri, sekä pohjeluu, tuli pohkeen puolelta ulos. nyt sitten pamahdin paksuksi, niin en tiiä miten ne pystyy nyt mun jalkaa operoida, koska siinä on ollut luutumisongelmia :sad001 kontrolli on parin viikonpäästä, niin lekuri tykkää kun kerron raskaudesta. Hyvä tyttö! :wink tällä hetkellä keppien kanssa konkkailen ja voin sanoa, että kepit on saanut muutaman kerran kivaa ilmalentoa ja selkäsaunaa, kun eivät ole totelleet :) nyt täytyy toivoa, että jalka paranee, edes kävely kuntoon, ennen kun painoa kertyy lisää..

Ihan kamalaa olla jalka kipeenä ja raskaana! Mulla oli nilkan kanssa ongelmia (myös jalkapallovamma; liukastuin juostessa ja nilkka väänty, jonka seurauksena kaikki nilkan tärkeimmät luut poikki. 3 vuotta sitä korjattiin). Toiseen leikkaukseen menin 2kk tyttären syntymän jälkeen. Siihen asti kärvistelin. Raskausaika oli vaikea, koska en päässyt kävelemään ilman kipuja, mutta muuten kaikki meni tosi hyvin. Lääkärit olivat tosi ymmärtäväisiä ja tukivat raskautta.

Tsemppiä sulle ja koita kestää! Kyllä se jalka kuntoon tulee ajan kanssa. Ei välttämättä ihan samanlaiseksi kuin ennen murtumista, mutta kuitenkin käyttökelpoiseksi!
 
Nanna88: Nyt sain luettua noi sun tekstit. Meni jotenkin silmät heti tohon Jahnu:n jalkaan, kun itsekin oon samanlaista kokenut. Mutta siis... Sä olet raskaana!!! Se on maailman isoin juttu! Sun sisällä kasvaa ihminen ja sun kroppa käy läpi niin hurjia juttuja, ettei sanat riitä kuvailemaan kuinka ihmeellistä se on. Ehdottomasti sulla on oikeus saada huomiota, tukea ja helkkarin jalkahieronta JOKA PÄIVÄ! :Heartred Ja kyllä nyt 30-vuotiaan miehen luulis tajuavan ottaa vastuuta tekosistaan. Ihmeellistä touhua sun mieheltä! Jos ihan rehellisiä ollaan niin en itse katselis tuollaista menoa hetkeäkään. Mutta siinä se just onkin: rakkaus, vauva ja elämä ylipäänsä tekee aina välillä kepposet, ja sitä tajuaa, ettei kukaan ole täydellinen.

Toivottavasti saisitte puhuttua sitten, kun kaikki synttärijuhlimiset on ohi. Sun mies varmaan käy nyt jotain kriisiä läpi tai sit se vaan on ihan pässi! :wink Joka tapauksessa, me ollaan kaikki sun puolella tässä asiassa, koska tiedetään millaista on olla raskaana, yksinäinen ja kovan stressin alla. Yritä kestää ja lepää välillä!
 
Takaisin
Top