Nanna mäkään en ole aiemmin kommentoinut kun en oikein tiennyt mitä sanoa. Totta on että kaikissa suhteissa on hyviä aikoja ja huonoja aikoja mutta oma yleisfiilis on hyvä mittari, onko minulla hyvä olla suhteessa silloinkin kun menee huonommin, luotanko tuohon toiseen ja luottaako se minuun, rakastanko siitä huolimatta että menetin hermoni siihen totaalisesti ja pystytäänkö asioista sopimaan ja keskustelemaan.
Kun selvästi olet tunnekuohun vallassa älä ainakaan tee päätöstä abortin suhteen tuossa mielentilassa vaan asiaa rauhassa harkittuasi.
Puhun kokemuksesta itselläni on takana abortti johon mies painosti luvaten vähän vaikka ja mitä, ei vielä vaan myöhemmin, hän on tukena koko ajan, huolehtii kustannuksista yms. Ja oikein mikään näistä ei toteutunut.
Olin vuosia vihainen ja katkera itselleni miehelle ja kuinka kaduinkaan aborttia,tee se mitä kuvittelet katuvasi tulevaisuudessa vähemmän ja siinä on sinun vastsuksesi asiaan. En moralisoi ja naisella on oikeus ja joskus myös velvollisuus päättää jatkuuko pienen elämä ellei pienelle voi tarjota sen ansaitsemaa rakkautta huolenpitoa ja turvaa.
Nyt uuden raskauden myötä olen vihdoin päässyt abortin yli siten että elämä jatkuu mutta en unohda ikinä ja ajoin käy mielessä kuinka vanha esikoinen olisi olisiko siitä tullut tyttö vai poika tai olisiko se selvinnyt raskauden loppuun saakka vai kaikesta huolimatta siirtynyt tähdeksi taivaalle tuikkimaan. Tapahtuneesta on nyt 5 vuotta enkä enää vihaa itseäni sen vuoksi vaan olen antanut anteeksi itselleni.
Mieti asiaa ja tee päätös vasta asiaa rauhassa harkittuasi, tukea ja apua on saatavilla päätitpä kuinka tahansa.
Sent from my iPhone using Vau Foorumi