Ärsyttää, potuttaa, menee hermot!!!

Kyllä tosi oudolta kuulostaa, Tiada. Ei se nyt noin voi mennä. Toivottavasti asia selviää nopeasti.

Meillä taas anopin neuvot on ihan päinvastaisia kuin Pikku_Myyllä. Anopin mielestä isän pitää osallistua siinä missä äidinkin, mutta lisäksi hän on sitä mieltä, että lapset pitää jättää hoitoon aina kun mahdollista ja niin pian kuin mahdollista.

Mä saan edelleen kuulla todella ivalliseen sävyyn valinnoista, joita teimme esikoisen vauva-aikana. Minä olin kuulemma ihan liian kiinni lapsessa ja se, ettei tyttö koskaan oppinut syömään pullosta oli tietysti minun syyni. Myös kestovaippailu oli ällöttävää ja kantoliinailukin ihan typerää. Joopa-joo... :meh:

Tuosta äitiysvapaan palkallisuudesta ei oo mitään laissa mutta monessa tessissä on että 3kk on palkallista niin että joko työpaikka saa siltä ajalta kelan korvauksen tai sit maksaa työntekijälle palkan ja korvauksen erotuksen. Mikä tessi teillä Tiada on käytössä?

Samsam: mä oon jo saanu kuulla että "siihen kestovaippailuun et ainakaan rupea, ällöttävää!"
Veikkaan että menee herneet siitä kun en aio laskee samaan huoneeseen jos imetän, haluun oman rauhan siihen. Jossain kohtaa mä niin tuun sanomaan pahasti, en usko että mun hermot riittää.

Mä oon kyllä niin ylpeä itsestäni, kun tän raskauden aikana oon osannut sanoa vastaan anopille. Oon kai ollut välillä tarpeeksi kipeä ja väsynyt, etten oo jaksanut antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, vaan oon päräyttänyt samalla mitalla takaisin, kun se on päästellyt suustaan sammakoita. Onneksi mies pitää aina näissä tilanteissa mun puolta.

Tuosta äitiysvapaan palkallisuudesta ei oo mitään laissa mutta monessa tessissä on että 3kk on palkallista niin että joko työpaikka saa siltä ajalta kelan korvauksen tai sit maksaa työntekijälle palkan ja korvauksen erotuksen. Mikä tessi teillä Tiada on käytössä?
Kaupan alan tessi :)

Aaargh. Oon vatuloinut asumistukihakemuksen kaa, kun oon aatellu etten saa kännykällä laitettua skannattuja liitteitä... no ne saa suoraan vuokranantajalta ne!! Äääääääää. Vituttaa. Vois taas ajatella etukäteen....

Eikös tuon mukaan sulle pitäs maksaa just noin kun Mirkku kirjottanu? :S

Liitteet

• kaupan tes.jpg
    kaupan tes.jpg
    209.7 KB · Katsottu: 29
Oothan tiada ollut 9kk työsuhteessa ennen äippälomaa? (Onneksi meillä sääntönä vain 6kk, tuli juurikin nimittäin sen verran täyteen..)

Opintotuen takaisinperintälasku tärähti postiluukkuun. Voi tsiisus! Reilu 300€ maksettava kelalle, vain siksi että jouduin jäämään syksyllä kesken kuukauden sairaslomalle alkuraskauden pahoinvointien takia!! Laitoin aiemmin jo valituskirjettäkin kelaan, mutta ei näköjään kelvannut. >_<

Mulla meni luottotiedot kelan takasinperintä juttujen takia. Tein valituksia asiasta monee kertaa, mutta ei... Laskut oli menny jo ulosottoo. Tästä on kyllä aikaa jo vuosia. Mutta edelleen ilman luottotietoja.

Mulla meni luottotiedot kelan takasinperintä juttujen takia. Tein valituksia asiasta monee kertaa, mutta ei... Laskut oli menny jo ulosottoo. Tästä on kyllä aikaa jo vuosia. Mutta edelleen ilman luottotietoja.

No voi helvetti :o
Mäkin niille sillon valituksen yhteydessä ilmoitin, että en tuu saamaan mistään rahaa ennen helmikuuta, mutta eikös laskun eräpäivä ole jo nyt.... miten ne kuvittelee että mä maksan niille tosta vaan 300€ !?

Mä joudun odottaa opintotuen takaisinperinnän laskua, oisin halunnu sen jo joulukuussa ku ois ollu hyvin varaa maksaa (siis sain opintotuen joulukuultakin vaikka peruin sen, oisin halunnu heti pistää sen takas mut ei...) että jännityksellä ootan tässä millon rapsahtaa. Pakko rutistaa myös niitä opintopisteitä jostain kasaan, saikkutodistuksella ehkä eivät nillitä vaikkei tuu 20op, mitäs eivät maksa sairauspäivärahaa vaan katsovat 450km opiskelumatkat ihan kelvollisiksi... (mulla siis muista syistä hoito täällä kotipaikkakunnalla, sitä ei ollu järkeä siirtää syksyksi opiskelupaikkakunnalle ja sit tulikin hoidontarve kesken syksyn ni jouduin palaamaan sairauslomalle tänne kotipuoleen)

Kannattaa kokeilla sopii kelan kans eräpäivän siirtämisestä ja sit et sais sen useempaan erään...

Newi, soita ja kysy, voiko he sun seuraavasta etuudesta (=äpväraha) vähentää tuon 300e. Mulle sanottiin sossussa nimittäin toimeentulotukea hakiessa, että se ois järkevintä, jos jatkossa tulee jotain palautettavaa. En ihan ymmärtänyt kaikkia pointteja mut ilmeisesti tommonenki on ihan mahdollista.

Mä niin vihaan kelaa ja sossua. On nii huonoja kokemuksia molemmista et vähä pelottaa mitenkähän tän äprahanki kans käy. Kai saan jotain ylimäärästä ja sit ne perii kaikki poa takas. Tällekuulle piti saada sossusta rahaa vauvantarvikkeisiin (josta oli sovittu jo sossutädin kans) . Mut liitoksen myötä täält lähti sossu, ni jouduin lähettää ne paperit porii ja siellä sossu päätyi että me pärjätään 200 eurolla kuukausi ja saadaan sillä kaikki tarvitsema vauvalle....

Jooh muaki pelottaa nyt toi äitiyspvraha, että periikö ne sitäkin sitten takasin joskus... :(

Tiada: oliko niillä sitten joku syy miksi eivät maksakaan? Jos ei ole mitään järkevää syytä niin älä luovuta ennen ku saat rahas! Kuulutko liittoon?

Takaisin