Ärsyttää, potuttaa, menee hermot!!!

Suomen perhelainsäädäntö perustuu lapsen oikeuteen ja lapsen etuun, niinkuin touhotin jo sanoikin tämä kysymys on perhejuridiikan peruskauraa mutta kirjaa ei just nyt ole käsillä enkä muista enää noita kieltoperusteita ja aikarajoja :(

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Lyhyesti: mies.... grrrrr.... Jep, ei auta saman katon alla, eikä tarvi mulle joka askelta tiedottaa mutta kyllä sitä arvostaisi, et jotai ilmottaisi vapaapäivänä itsestään ja suunnitelmistaan. Toki sen olin arvannut, että tänään menee kavereidensa kanssa illalla, mutta ilmottaisi nyt edes onko tulossa yöksi vai häh.... ärrinmurrin....

Kyllä mua taas eilen illalla niin ärsytti kun mies lähti viettää "pikkujoulu juhlia" kavereiden kanssa :mad: Ja varsinkin kun se on just tossa porukassa nii sillä on joku pakko olla kauheen kovis ja jostain syytä kauheen ilkee ja tympee mua kohtaan.. soitti 12 aikaa eilen illalla ja alko mesoo ja lesoo jostain kun sanoin sille että se kuulostaa jo melko humalassa olevalta että meinaako olla vielä kauan liikenteessä.. ja siihen vaan totes että mä rajotan sen elämää ja blaa blaa blaa.. mähän vaan kysyin ja ajattelin sen parasta.. no Lopulta se soitti sit 03.15 ja pyyteli kyytiä kotiin.. kun kävin hakee sen nii yks sen kaveri joutu melkeen pitelee sitä pystyssä kun ei omin jaloin meinanu pysyy :wacky: Ja kyllä mä sillei olin ihan sujut ton eilin sillan kaa koska se oli sovittu jo monta viikkoo sitten mut silti se ärsytti kun piti vetää niin jäätävät kännit ja olla niin ilkee kun se oli.. Mut tänään oonki sit saanu nauraa vahingon ilosta sille :grin juossu varmaan 5 kertaa vessassa tunnin sisään paskalla ja oksentamassa.. Mahtaa olla melko hyvät olot tänään ja taitaa muistaa taas hetken.. Onneks tää oli vähän niinku sen viimenen ryypy reissu todella pitkään aikaan :) Koska kohta alkaa se ihana vauva arki ja toivottavasti jonain päivänä myös mä pääsen tuulettumaan..

Vai että pikkujoulut :eek: viettikö jälki- vai etukäteen? :joyful: No aattele sillee et ne on viimesiä kertoja nyt (toivottavasti) ku saa huolettomasti mennä ja juhlia, kohta ei enää pystykkää noi vaa lähtee.
Mun piti kans miehelle eilen illalla vähä motkottaa et se ei voi enää joka vkloppu ottaa koska sen on oltava ajokunnossa sit ku pitää lähtee. Viikolla ei onneks ota edes saunakaljaa. Kotona se on ollu ettei mihinkää oo lähteny eikä kännejä oo vetäny, mut mä en uskalla lähtee kyytille jos se on juonu enemmän ku kaks... :nailbiting:

Eikös ne "pikkujoulut" oo ravintola-alalla yleensä tammikuussa?
Meillä vähän sama homma tuon ukon kaljoittelun suhteen. Oli eilen ns. viimeistä kertaa ulkona ennen vauvan tuloa. Oli oikein innoissaan menossa. Sit sen joku kaveri olikin ollut ottanut pohjia jo aamu 10 alkaen ja tuo mun mies tuli hieman pettyneenä jo 9 aikaan illalla kotiin, kun sanoi ettei ollut kivaa kun se sen kaveri oli jo aika tuhdissa kunnossa alkuillasta. Sääliksi vähän kävi toista, kun oli niin innoissaan ulos lähdössä.
Oon sille kyllä painottanut että sen satunnaisenkin iltakaljan saa nyt alkaa jättää välistä, kun ei sinne synnärille pääse mukaan, jos on ottanut.

Joo eihän toi toinen kaan arkisin juo mitään ja on koton suurimaks osaks iltasin.. ja onhan mullaki tässä vielä (huomenna tasan 1kk laskettuun) eikä tää oo antanu mitään vinkkejä että olis tulossa vielä piiiiitkäään aikaan nii ei se mua sillei pelottanu että lähti vetää lärvit ja kun kumiski tietää että tais olla viimenen kerta.. joo jälkikäteen ne vietti ne kun ei oo aikasemmin ehtiny kun piti olla jo aikasemmin mut oli ongelmii saada sauna vuokrattuu yms..

Kävi mielessä sellanen juttu että olisko vähän kauheeta jos nyt joutuis lähtee synnyttää ja mies lähtis kauheessa krapulassa mukaan ja joutuis kuuntelee mua ja mun ärräpäitä ja sit vielä se kaikki kusi, paska, veri sotku siihen päälle.. et että mä voisin vaan kuvitella miten se heräis :laughing021

Vois olla aika erikoista krapulassa seurata synnytystä... Etenkin kun oikein pitkittyis se synnytys ja emäntä huutais ku hyeena :D täällä mies ei juo kyl ku pari kaljaa kerralla 1-3 kertaa/kuussa, joten ei kyl kännissä oo ku ehkä kaks kolme kertaa vuodessa. Ja ei oo todellakaan nyt menossa minnekään kekkereihin, onneksi tajuaa sen sanomattakin :)

Mua rupee ärsyttämään se että nyt kun synnytys lähenee niin on ruvennu tulee kavereilta näitä "nuku ku vielä pystyt"-kommentteja yhä kiihtyvämpään tahtiin. Ja nääki varoittelijat on äiti-ihmisiä iteki. Ihan niinku mun elämä olis tyystin ohi kun vauva syntyy?!!? Ihan niinku mä en sais nukkua, syödä tai peseytyä ennenku meidän lapsi on kouluikäinen?!!! Tottakai mulla on sitten vastuullani semmonen pieni tissitakiainen kun vauva syntyy, en mä mikään tyhmä ole. Mutta toi jatkuva toitotus kaikilta siitä miten elämä on ihan ohi moneks vuodeks menee yli mun hilseen. Siis sen takiahan on äitiysloma että on aikaa antaa hyvät eväät elämään pienelle ihmisenalulle eikä siks että on aikaa ite käydä vaikka useammin jossai jumpassa. Ärsyttäviä ihmisiä. En tiiä onko kaikki vaan pessimistejä vai onks ne vaan kateellisia ku ikätovereista valtaosa on vauvansa jo tehneet ajat sitte... Tuntuu ku ne ajattelis että ku oon saanu elää 33-vuotiaaks lapsivapaata elämää niin mä en nyt sit osaa olla äiti.

Tuttu tunne! ja sit kun alkaa tulee kans näitä viestejä ja puheluita jo että alkaako tuntuu siltä että vaua alkais jo tulemaan tai onko ollu jotain tuntemuksia.. :) Mut aika helpolla pääsee kun sanoo vaan että joo joo lepään lepään ja että ei oo ollu mitään erikoista tuntemuksia että vihtyy niin hyvin tuola masussa :Heartred Naapurin 5v poika odotaa tosi innolla että koska vauva syntyy (tietää että on poika tulossa) se kysyy melkeen joka kerta kun nähdään että koska se vaua tulee sieltä masusta pois :Heartred

Minä oon varmaan niin tunnettu minun temperamentista ja erinäisistä luonteenpiirteistä kun ihmiset ei hirveesti päästele sammakoita tai kommentoi tätä odotusta ja tulevaa vauva-aikaa minun kuullen... Tiedän suurin piirtein mitä se on, kun vain muistaisin.... ;) Mutta sen oon päättänyt, että nautin ja teen ihan miten ite lystään! Ja oon vaikka kotona koko äitiysvapaan jos haluan. Siis KÄÄK! Oon juossut SRK:n ja MLL:n perhekerhoja, vauvauinteja, muskareita ym. Kaikkee mitä ympäristö tarjoo ja ODOTTAA. Nyt haistatan huilut nuille, Tirppa pikkunen saa olla köllötellä kotona ja siellä missä millonkin viihdytään.

Minä oon muutenki kotona viihtyvää sorttia niin ei kyllä ole edes mitään hinkua ruveta hyppäämään missään kerhoissa. Tosta ku lumet sulaa pääsee hyvin vaunuilemaan kylälle kävelemään niin se piisaa mulle. Omalla pihalla riittää ihmeteltävää. Ainoa ehkä mikä vähän kiinnostaa on vauvauinti. Muuten viihdytään kyllä jäbän kanssa kotona aika pitkälti niin mihkä mun elämä tästä muuttuu. Täällä ollaan sit ja nukutaan ja syödään ja käydään pesulla yhdessä. Kyllä meistä hyvä tiimi tulee!

Se on just kumma kun kaikki odottaa, että kun olet pienen kanssa kotona, niin on AIKAA ja PITÄÄ käydä kerhoissa tms harrastuksissa. On ihan syrjäytynyt ja kummallinen jos ei käy.

Toki kerhot on kivoja ja monille ihan henkireikä vauva-arjessa, mukaan vain jos tuntuu omalta! Mutta pitäisi meille kotihiirillekkin antaa äitiysloma rauha ilman että pelotellaan epäsosiaalisilla vauvoilla ja synnytyksen jälkeisellä masennuksella, kun on liikaa omissa oloissaan. Toiset nyt vaan on tämmösiä :rolleyes:

Muokattu viimeksi:
Mua kans ärsyttää noi et nuku kun voit. Ja kohta se arki vaikeutuu kun vauva syntyy.
Siis oikeesti kun ne ei vaan ymmärrä et se vauva on helpoin tässä. Enemmän noi isommat vie aikaa ja hermoja uhmiensa ja teini-ikiensä kanssa. Ja miten nukut kun ei vaan uni tuu?

Mä yritin ekan kanssa käydä SRK:n kerhossa, mutta ei se oo mun juttuni. Mä mielummin kans käyn vaunuilla jossain kavereilla kahvilla tms. En jaksa välittää vaikka hetkeks liikuttaiskin vaan pakollinen kauppa-koti väli. Onneks on turvallinen piha minne päästää toi 5-vee kavereitten kanssa leikkiin :)

Mua taas ärsyttää ihmiset jotka vitsailee kuinka miehelle nyt varmaan alkaa tulla useammin menoja ja alkaa viihtyä pitkää päivää töissä. Ei naurata yhtään tollanen vanhanaikanen stereotypia et miehet ei kestä vauva-arkea. Meillä ainakin mies luultavasti ei missään muualla haluis ollakaan ku kotona vauvan kanssa! Ihmeellistä vauvavuoden demonisointia.

Mua ärsyttää se,et tän vauvan isän kaveri(nsispuoleinen) on alkanu kyselee mun tuntemuksia ja tiedän kyllä miks! Oon ilmoittanut etten meinaa ilmottaa tän lapsen isälle ku lähen synnyttämään,koska mua ei suoraan sanottuna kiinosta vi**uakaan,eikä siit oo kuulunu joulukuun jälkeen. Eilen se taas kysy ja alko jo ärsyttäl,koska ei me olla oltu tekemisissä koskaan ollaan ehkä kaks kertaa nähty ja sillonkaa ei hirveesti puhuttu ja tää nainen on myöski haukkunu mut tän lapsen isän äidin kuullen kun kävin sen kans keskustelemassa,joten asia tuskin kuuluu sille,koska mä synnytän..

Minun mies puhelee, että kohta pääset juoksemaan ja salille ja viihteelle jne. Se oottaa ihan oikeesti, että minä pääsen "jatkamaan elämääni" ja hoitaa Tirppaa sillä aikaa :) Ainut vaan etten minä todennäkösesti raski jättää vauvaa... Ainakaan ihan heti. Katotaan ...ööö... elokuussa..?

Noiden takia mä varmaa viihdyn nii hyvin nyt kotona ku en jaksa kuunnella muiden voivotuksia mun olosta ja siitä ku en saa nukuttua :eek: mä kyllä itekki tiiän millainen olo mulla on ilman et siitä tulee joku mulle erikseen kertomaan. Oonki alkanu vastaamaan et "siinä sivussa" ku joku kysyy oloja, vaihtuu äkkiä puheenaihe ja miestä meinaa naurattaa :joyful:

Mä oon alkanu vastaamaan että ei tässä elämäsä kunnossa olla mutta tilanteeseen nähen vointi on oikein hyvä. Ei oo tullu jatko kysymyksiä. Tosin tottahan se on.
Noista joko on tuntemuksia kyselyisyä määkään en välitä, kuten täälläkin palstalla on nähty ni kaikenlaisia tuntemuksia on mutta harva niistä merkkaa mitään.. Itelläkin on suppaillu jo rv 26 asti, on kypsyny kohdunsuu ja tässä ollaan..
Harmittaa vaan nää kaiken maaliman lisähuolet, mää tykkään olla raskaana ja en oikeesti ole korvia myöten täynnä.. Ja sitä suuremmalla syyllä jos ja kun tämä on vimonen ni hyvin voisin ootella sinne laskettuun aikaan ja vaikka yli.. Mutta ku olis nii mukavaa et kaikki ois hyvin, ei ois ongelmia paineitten kaa tai kasvun tai istukan taitaitai.. :/

Takaisin