Ärsyttää, potuttaa, menee hermot!!!

Mulla meni kans hermot eilen, kun laiton naamakirjaan söpön kuvan pikkusukista kuivumassa narulla... Siihen joku sit et "poikako sieltä tulee?" (kuvassa siis parit siniset sukat) ja mä siihen sit että ei oo tietoo kumpi tulee. Tähän sit jatko yks toinen et "kyllähän tyttökin voi pitää sinisiä sukkia" (samaa mieltä) ja tähän mä et samaa mieltä ja vaatteet saatu käytettynä ja blaablaa... SITTEN yks alko vaahtoamaan, et no jos tulee tyttö, niin kyllä jää kaikki siniset käyttämättä, että ei hän poikiensa vanhoja pukenu tytölle vaan kaikki piti olla prinsessaa.... Siis ei tässä sinänsä mitään ihmeellistä, mutta jos kyseinen ihminen tuntisi mua YHTÄÄN, niin tietäis et en oo noin pinnallinen ja muutenkin mua ärsyttää, jos tytöllä pitäis olla vaan pinkkii, mekkoo ja hörhelöitä. Ei vaan mee kaaliin! Niinku se pikkuvauva välittää mitä sillä on päällä, kunhan on ehjät ja puhtaat vaatteet. Oon kiitollinen, et saatiin käytettynä noi vaatteet, jotku ei vaan tajuu!!!!!

Tästä viisastuneena päätin, ettei facebookkiin enää mitään vauvajuttuja, kun ihmiset on niin urpoja! Eipähän tarvi enää kuunnella näitä "totuuksia".

P.S. Mua ärsyttää kans kun ihmiset puhuu niinku elämä ois ohi ku vauva tulee! Tosi positiivinen meininki, kiitti vaan tsempeistä...

Se vasta ärsyttävää onki! Nuku nyt ku voit et voi enää nukkuu ku lapsi tulee sillee ei se auta vaik kuin yrittäisit nukkuu tosiasia on se ettet pysty nukkuu varastoon!

Kateellisten ja tietämättömien höpötyksiä. Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos!

Mun on kyllä pakko myöntää, että mä aloin pukemaan meidän esikoistyttöä röyhelöihin aika pian syntymän jälkeen, vaikka alunperin olin sitä mieltä, että ihan sama mitä vauvalla on päällä. Meille kävi niin, että tosi moni luuli vauvaa pojaksi ja mua rupesi ärsyttämään se todella paljon! :shifty: Omasta mielestä vauva oli niin selkeästi tytönnäköinen, mutta jatkuvasti porukka onnitteli "suloisesta pojasta" ja kaupassa ventovieraatkin tulivat ihailemaan "pientä poitsua". Mä en sit enää kestänyt vaan tytölle alettiin laittaa pastellivärejä ja etenkin vaaleanpunaista päälle. Tutit ja kaikki oli sitten vaaleanpunaisia :hilarious:

Mekin saatiin lahjoituksina tuttavilta paljon ihania vaatteita, sekä poikien että tyttöjen. Olen edelleen todella kiitollinen kaikista vaatteista, mutta pistän nyt pojan vaatteet kiertoon uudestaan, koska meille tulee toinen tyttö.

Miten se anoppi sanokaa yks päivä.... "Nuku aina ku voit. Sitte ku lapsi syntyy et enää nuku. Meidän perheessä ollu tapana et nainen hoitaa lapsen ja kodin ni mies saa käydä töissä, harrastuksissa ja nukkua yönsä rauhassa" siihen päälle vielä nämä kivikautiset vinkit... huhhuh... siis mitä helvettiä... :angry5

Ensinnäkin siitä on 30 vuotta ku se on synnyttänyt, maailma on ehkä pikkusen muuttunu. Toiseksi kyllä meillä mies haluaa osallistua yhtälailla vauvan ja kodin hoitoon. Kolmanneksi tää ei oo enää vaan sen perhe van meidän perhe. Pisti nii vihaksi ku se sano ton, millä kivikaudella se elää... :mad: vieläkö joku ihmettelee miks mä en tykkää mun anopista? :joyful:

Onneks mulle ei oo tultu kauheesti neuvomaan. Ei nyt oo hirveesti semmosia paremmin tietäviä kavereitakaan ja vedän sit leikiks jos alkaa tökkiin.

Pikku_Myy, sun ois vaan pitäny sanoo et aijaa, onpa surullista, meillä ei kyllä oo yhtään tolleen tapana :D

Mä just kaivoin tuolta tytärten valikoimasta poistoon menevistä vauvan vaatteista Marimekin Booboo-kalsarit&paidan. Tytöt siis raakkasi liian poikamaiset vaatteet pois, mutta ei autokuosi oo liian poikaa eihän? Ja vauvalle tulee myös vaaleensinistä ja vaaleenvihreää koska ne on ihania värejä, käytän itekin! Jos joku luulee pojaksi, aion sanoa "ehei, katsoppas uudelleen höntti" :p

Sain tänään sit tietää et mun äitiysloma on palkatonta!! Wohoo en siis saa mistään rahaa tässä kuussa ja seuraavan kerran tulee rahaa 13.2 ja mulle ei kukaan oo kertonu,että se on palkatonta..

Tuli tosta happyn viestistä mieleen mun kummityttö 2 v. Se ei oikeen jaksa oottaa et tää vauva syntyy ja et sais leikkikaverin, kysyy aina ku nähään et "eikö se oo vieläkään heränny" :joyful: Viimeks ku näin sitä ni kysyin et tuleeko se sit kattoo vauvaa ku se on syntyny, aiko tulla ja silittää nätisti päästä ja pitää sylissä. Äitinsä kysy et mitä viet vauvalle sit lahjaksi, kuulemna pikkuautoja, tytöt leikkii autoilla. :laughing002 Sillä oli itellä kans vähä aikaa sit autot leikissä, mut nyt kivasti hoitaa nukkevauvaa joka on kuulemma kova märisee :laughing021 ihania nuo pienet :love017

Kyllä vähän oudolta kuulostaa Tiada. Selvittelehän asiaa. Pikku_Myy, meijän 12-v oli just viikonlopun kummi-tätinsä luona ja kummi oli muistellu, että: "muistatkos mitä sanoit kun kerroin, että minun mahassa on vauva?" Mun tyttö oli sillon sanonu: "kun se vauva syntyy, mä puhkon sen silmät" :eek:
Eli sulla on aivan ihana kummilapsi!

Oon ottanu yhteyttä jonkaiken maailman tahoihin eihän tuo oo edes mahdollista ja toivon,että asiat järjestyy pakko tänää hoitaa kaikki pois alta ku vähä meinasin et kävisin mäyttäytymässä kättärillä et jos jään sisää nii kaikki tulis ainaki hoidettuu alta pois :D

Joo kyllähän se usein se ihmisten voivottelu tulevalle äidille johtuu siitä vanhanaikaisesta ajattelusta, että nainen hoitaa kodin ja lapset. No kyllä kaikki mun kaverit tietää, että mun mies on reissuhommissa ja hoidanki arkipäivät tätä huushollia yksin. Mutta just esim noi siivoomiset. Pesukoneet pesee pyykit ja astiat. Kuivausrumpu kuivaa. Ei oo iso eikä monen minuutin homma niitä täytellä ja tyhjentää. Ja vkonloppuisin kun mies on kotona niin se auttaa mua isoimmissa hommissa. Yhdessä me tässä perheenä ollaan. Ja hoitaa se mielellään vauvaaki. Mun mies rakastaa lapsia ja mua on kovin tässä vuosien varrella harmittanut kun en oo "voinu antaa hänelle lasta". No nyt se meidän suuri aarre on tulossa ja mies on monesti mut ottanu lusikkaan, paijannu mun masua ja sanonu rakastavansa Meitä. Mä tiedän että me ollaan hyvä perhe. Sikski mua pännii kaikki piruja seinille maalaavat ihmiset meidän ympärillä... Mitä ne mistään tietää. Mä olen vahva nainen ja pärjään kyllä täällä ja mies auttaa niin paljon ku pystyy. Meidän elämä nyt vaan on hieman erilaista ku mun kavereilla, mun mies ei tuu joka ilta töistä kotiin ja sillä selvä.

Kyllä mun äiti ja sen mies teki niin,että vaikka äiti oli kotona ja sen mies töissä ja meni viel aikasin aamuun nii se mies heräs mun pikku sisarusten kans yöllä,et äiti saa nukuttuu ja ennen ku tapasin tän omani nii äitin mies sano mulle et jos haluun nukkuu nii tuo vauva tänne et hän herää mielellään sen kans yöllä :)

Onneks meillä mies hoitaa yhtälailla noit muksuja kun minäkin, ellei vähän enemmänkin. Ja siivoo ja tekee ruuan. Kukaan oo voivotellu ainakaan mulle tosta.
Mä niin nautin kun tää kuu loppuu ja miehen koulu loppuu, et meillä alkaa kämppä taas kiiltään kun sillä on tylsää :D

Takaisin