Ärsyttää, potuttaa, menee hermot!!!

Ei kestäis minunkaan hermot tuommosta draamaa aikuiselta mieheltä, suotta podet pahaa mieltä ja voi että, mikä aasi koko mies jos ei tajua mennä itseensä! :mad:

Sillä on itsellä asiat päin pyllyä epätyydyttävä työ perhesuhteet huonossa jamassa meidän suhde ollut katkolla kesästä saakka jne mutta sen tapa "käsitellä" asiaa on räyhätä muille sen sijaan että se a kertoisi mikä nävertää ja että se tekisi niille asioille jotain.
Jos sen asenne ei nyt hyvin nopeasti ja hyvin dramaattisesti muutu se ei ole tervetullut mun synnytykseenkään koska jos silkka sen näkeminen vituttaa mua niin paljon kuin nyt niin siinä taitaa olla ainekset synnytyksen pysähtymiseen kun äiti on kaikkea muuta kuin rento :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Se on tuommoinen olosuhteiden uhri joka marttyyrinä kiukuttelee kaulukset pystyssä kun häntä vaan kaikki sorsii ja syy on aina kaikissa muissa..

Mä oon kieltänu tän isää tulemaat synnytykseen pelkästään se,jos se laittaa mulle viestiä aiheuttaa supistuksia ja nyt päätettiin perhe tntekijän kans yhdessä et parempi,ettei isyyttä tunnusteta mut en oo kyl viel kertonu tälle isukille sitä,koska tiedän et siitä syntyy sota..

Mä vähän luulen että mun tarvii harkita samaa vaihtoehtoa ellen nyt näe jotain todella suurta ja nopeaa asenteen muutosta.

Tiada: ehkä ei kannata kertoo ennen kuin on "pakko", otat vaan loppuraskauden mahdollisimman pehmeesti ja rennosti.

Mju: Jo on kyllä draamaillu se ukko siellä, voihan se olla että sitä jännittää kun alat olla loppusuoralla. Mutta ei se oma paha olo tosiaan oikeuta mitään rähjäämistä. Sulle ei tarvii kyl sanoo että sinä ja Katkis ootte nro 1 priolistalla, mutta älä anna masentaa itteäs missään tapauksessa.

Meniköhän se niin et jos äiti kieltää isyyden, nii isä voi oikeuden kautta hakee sitä tunnustamista sitten. Tai ainakin näin oli 12 vuotta sitten. Voi olla et nääkin on muuttunu.

"Lastenvalvoja ei saa aloittaa tai jatkaa isyyden selvittämistä vastoin äidin tahtoa, jos lapsen äiti on kirjallisesti ilmoittanut lastenvalvojalle vastustavansa isyyden selvittämistä ja lapsi on äitinsä huollossa tai hoidettavana.

Isyyden selvittäminen on kuitenkin toimitettava, vaikka äiti on vastustanut isyyden selvittämistä, jos mies, joka katsoo olevansa lapsen isä, on tunnustanut isyytensä. Äidin velvollisuus on antaa totuudenmukaiset tiedot lastenvalvojalle kaikista seikoista, jotka ovat tarpeen isyyden selvittämiseksi. Äidin tulee erityisesti ilmoittaa, ketkä miehet ovat maanneet hänet lapsen siittämisaikana."
"Mitä tarkoittaa isyyden selvittämisen kieltäminen?
Äidillä on mahdollisuus kieltää isyyden selvittäminen, jos hän esimerkiksi ajattelee selvittämisen olevan lapsen edun vastaista. Jos isyyden selvittäminen kielletään, on lapsella vain yksi vanhempi, äiti, joka vastaa yksin myös lapsen elatuksesta.
Äiti on kieltänyt isyyden selvittämisen, mutta haluan tunnustaa isyyteni. Miten toimin?
Ota yhteyttä kotipaikkakuntasi lastenvalvojaan. Miehellä, joka haluaa tunnustaa isyytensä, on mahdollisuus käynnistää isyyden selvittely. Miehellä tulee olla tiedossaan henkilötietoja lapsesta ja lapsen äidistä. Asian hoitaminen on yksinkertaisinta, jos myös lapsen äiti saapuu paikalle. Mikäli mies haluaa oikeusgeneettiset tutkimukset tehtäväksi lastenvalvojan lähetteellä, on myös lapsen äidin suostuttava tutkimuksiin. Lapsen äitiä kuullaan isyyden tunnustamisesta, jonka jälkeen lastenvalvoja toimittaa paperit maistraattiin vahvistettavaksi. Mikäli lapsen äiti ei hyväksy isyyden tunnustamista, maistraatti ei voi vahvistaa isyyttä ja mahdollisesti miehelle syntyy kanneoikeus käräjäoikeuteen."

http://www.ouka.fi/oulu/sosiaali-ja-perhepalvelut/lastenvalvojilta-usein-kysyttya

Joo noinhan se pääpiirteissään menee aika harvoin tosin mies lähtee vaatimusta esittämään. Kiitos untuva joo kyllä nämä prioriteetit on aika selvät turhauttaa vaan että toinen voi noin tyhmä olla

Miks mulle sanottiin,että jos mä kiellän isyyden tunnustamisen ei asiaa voida viedä oikeuteen? Nyt rupes pelottaa..

Voihan tuol olla vanhaa tietoakin, tai olosuhteet olla jotenkin sellaset että siksi kertonu noin, tuon vaan google löys. Luulis että voi työntekijän sanaan luottaa.

No mä tapasin sen työntekijän perjantaina ja se sanoi mulle et jos laitan rastin ruutuun,että isyyttä ei tunnusteta ei isä voi lähteä sitä myöskään vaatimaan et joku laki suojas äitiä tms..? En nyt tiiä,mut rupes kyllä pelottaa et mitä tarkottaa henkilötietoja henkilöstä? Riittääkö nimi ja puhelinnumero?? Apuaaaaaa...

Äiti voi kyllä äidin nostamaa isyysksnnetta ei ole sidottu määräaikoihin eli voidaan tehdä milloin vain. Isän puolelta siinä taisi olla aikavaatimus ja äidin oikeus kieltää.

Mitä äkkiä luin netistä, niin isyyden tunnustus vasten äidin tahtoa on että raskaus on saanut alkunsa esim. raiskauksen yhteydessä. Eli silloin katsotaan että isällä ei ole oikeutta isyyteen lapsen edun mukaisesti.
Muuten taitaa ikävä kyllä olla että jos isä haluaa tunnustaa isyytensä, niin siihen löytyy mahdollisuus, vaikka sitten oikeuden kautta.
Kannattaa toki kysyä Tiada mielummin lastenvalvojalta tai lakimieheltä tätä paremmin. En menisi luottamaan perhetyöntekijän sanaan, kun heiltä ei välttämättä löydy oikeaa tietoa.

Ja kun se taitaa olla lain silmissä lapsen oikeus isään eikä isän oikeus lapseen.. Ja toisaalta valtio varmasti mielellään kaivaa vaikka kiven kolosta elareitten maksajan ku hyppää ite niihi housuihin.. Varmaan tosiaan sosiaalityöntekijä ja paremminkin lasten valvoja on se henkilö jolla varma tieto..

Tuohon liittyen mua henk. koht. inhottaa ne etävanhemmat jotka toistuvasti ja jatkuvasti peruu ne lapsensa tapaamiset :( kiva sitten lähivanhemman selittää lapselle että miksi ei näekään.

Takaisin