Ärsyttää, potuttaa, menee hermot!!!

No ne kun meni lupaan et kuskaavat mua koko loppu ajan jos tarvin tai auto temppuilee, nii sillä soittivat ja ilmottivat. Muutenhan tosiaan eivät kanssa lupia kysele ja putket on pitkiä.
Muksujen takiakin ärsyttää kun aina juovat kun noilla on synttärit, eli lupaavat tulla ja sitten ei tuukkaan.

Dippaaadappaa.. on se kivaa kun mulle "suututaan" siitä ettei mua potkita kipeesti ;) teki mieli tokasta vastaukseksi että no ei tuoda sitten meidän "ylikilttiä" vauvaa ikinä hoitoon kun pärjätään itekin. 3vko ollu anoppivapaata aikaa, jatkukoon mahdollisimman pitkään ;)

Dippaaadappaa.. on se kivaa kun mulle "suututaan" siitä ettei mua potkita kipeesti ;) teki mieli tokasta vastaukseksi että no ei tuoda sitten meidän "ylikilttiä" vauvaa ikinä hoitoon kun pärjätään itekin. 3vko ollu anoppivapaata aikaa, jatkukoon mahdollisimman pitkään ;)
Siis tä....? En nyt tajunnu :woot: siis suuttuko sun anoppi siitä et vauva ei potki sua kipeesti? :eek: Pikkasen outo anoppi, sori vaa :wink

Jep juurikin näin.. Eli ensin paasasi tyylillä (en muista sanatarkasti) "sullakin varmaan kyljet ihan hellinä etkä jaksais enää kun vauva potkii kylkiluut pas*". No siihen totesin etten oo yhtään oikeesti kipeetä potkua saanu. Niin ilme muuttu sellaseksi että meni vadillinen herneitä hengityselimiin ja tokas "teille tulee kyllä ihan ylikiltti lapsi" ja vaihto aihetta. (ilme säily pitkään vidduuntuneena)

Untuva, sori mut ei voi ku nauraa. On siinäkin aihe mistä vetää herneet nenään!? :D

Ei oo kyllä mullakaan ku ehkä kaks potkuu koko raskauden aikana oikeasti sattunu, vaikka kovastihan tuo tuolla touhuaa...

Joo, tosin se on kyl muutenkin laukonu kaikkee tän raskauden aikana että mä oikeesti toivoisin että asuisi kaaaaaukana.
kootusti:
"Siis eihän kukaan nukuta vauvaa PAHVILAATIKOSSA!"
"ET kyllä varmasti mitään kestovaippoi ala käyttää!"
"Vauvan vaatteisiin menee homeitiöitä jos ne pesee!"
-Miehen siskolle väittäny että meille tulee tyttö ja me tiedetään se => ultrassa ei sillon saatu mitään veikkausta edes
Ja sit tää viimesin suuttuminen..
On noita muitakin ihme juttuja kuten oli varma että mä oon käyttäny alkoholia raskausaikana ja sitten sille sai rautalangasta vääntää näitä veriryhmien periytymisiä ja mitä se tarkottaa että kun mä oon Rh - ja jos vauva on Rh + jne.

Edit: mä oon kyl rivien välistä lukenu ettei kukaan hänen lasten puolisoista oikein tykkää. Eli ei oo vaan musta kii ;) hankala ihminen

Voi ei mikä tollo. Miten sinun mies suhtautuu äitiinsä, ei kai oo puolella? Minun siskolla on todella pässi anoppina ja säälittää se siskonmies siinä välissä.

Ei se oikein oo millään kannalla, yrittää olla puolueeton. (Puolet ajasta ei oo ees varmaan kuullu/tajunnu noita äitinsä juttuja). Tuo ihminen kun on suht hankala suuttuessaan ja sitten etenkin jos on maistissa.
Oli niillä loppukesästä riita ihan kunnolla ja oikeestaan toivoin salaa että niiltä ois menny välit. Manipuloiva ja itsekäs ihminen.

Niin ja siis aion pistää miehen kieltämään kyläilyn synnytyksen jälkeen. Muuten veikkaan että ois raapimassa vuodeosaston ovea 2tuntii synnytyksestä, samoin vielä vähintään viikon kotiutumisen jälkee pysyköön poissa.

No huh huh :D Mun äiti suuttu mulle tänään ku ilmasin sille,että en tykkää yhestä vieraasta kenet mun sisko on kutsunu mun yllätys baby showereille nii tokas vaa et oo vaa tyytyväinen et ne ylipäätään pidetään..

Voi ei :( Mun sisko on ollut miehensä kans 15-vuotiaasta eli nyt jo yli 20 vuotta yhteistä taivalta. Koko sen ajan se anoppi on ollut vaikee!

No tuo on etenkin humalassa tooooodella ärsyttävä. Ja aina sille saa kaiken vääntää ratakiskosta eikä silti välttämättä mee perille (mm. verensokerin mittauksesta oon vääntäny sille). Mutta aiemmin se ei oo oikeestaan puuttunu meidän välisiin asioihin niin mä en oikein arvosta tuota sen kommentointia raskauteen ja meidän valintoihin liittyen.
Ihme kyllä toistaseksi on menny perille että "meille ette osta nyt yhtään mitään kun ei tarvita hetkeen ja ei ees tiedä kumpi tää on"
Ja meille tulee alkukesästä 10v täyteen miehen kanssa.

Kannattaa kyllä olla nyt tarkkana ja opetella sanomaan suoriksi noille anopeille sun muille, jos tuppaavat liikaa puuttumaan ja sekaantumaan asioihin. Se on monen vuoden helvetti edessä, jos tyytyy vaan sietämään semmosta huonoa käytöstä. Meillä oli kans äitin kans riitaa, kun se päästeli kaikenlaisia sammakoita suustaan liittyen raskauteen ja vauvaan. Paloi niin käpy, et oli pakko sanoo sille että saa kyllä opetella vähän rajoittamaan... Tänään käytiin sit sulassa sovussa kangaskaupassa ja molemmat oli hyvillä mielin :)

Toki anopille voi olla vaikeampi sanoa, mutta sun miehenhän kyllä kuuluis olla sun puolella, vaikka se voi vaikeaa ollakin jos ei oo tottunu äidilleen palautetta antamaan. Mut kannattaa varmaan puhua ainakin miehen kans asiasta, niin tietää mikä on homman nimi.

Voi voi......
Heh onneks mä en oo näköjään ainoo jolla veemäinen anoppi. Mä suoraa sanottuna vihaan omaani...

Eriika: kyllä mä suuni tarvittaessa auki saan (ihan lapsen turvallisuuteen liittyvän seikan takia). Ja tuo "vierailukielto" on vähän testinä että pystyykö mies sanomaan äidilleen vastaan. Kyllä se ainakin oli mun rinnalla siinä ettei meille saa ostaa mitään nyt.

Pikku Myy: mä siedän sitä niin kauan kun ei tosiaan puutu meidän asioihin, sitten varmaan palaa mullakin käämi ja mä oon aika lehmänhermonen

Huh huh, kun näitä lukee niin oon kyllä onnellinen, että oon sattunut mukavan anopin saamaan. Mun äitiin palaa sitten välillä hermot, mutta sille on helpompi sanoa suoraan. Appi on vähän omalaatuinen, mutta onneks meillä on sen verran etäisyyttä (sekä maantieteellistä että muutenkin) ettei liikaa tuu oltua tekemisissä. Se muun muassa toisteli mulle koko alkuraskauden "Eihän se raskaus oo sairaus" niin että tuli korvista pihalle. Juu ei, mutta jos ihmiset kyselee miten voin, niin kai mä nyt kerron, että on pahoinvointia jos kerran on.

Mun anoppi on kans tosi mukava ja rauhallinen tapaus. Tosi innoissaan ekasta lapsenlapsesta, mut ei hössötä tai tuputa neuvoja tms... Pari kertaa soittanu ja pari kertaa nähty nyt raskausaikana, asuvat siis erillä paikkakunnalla, joten ei voi sanoa tosiaankaan että liikaa tuppaantuvat :D. Mies toki soittelee heille välillä ja kertoo kuulumisia, ja musta kiva näin että pysyvät kärryillä missä mennään :)

Mä kyllästyin ihan täysin ja räjähdin miehelle sen jatkuvasta draamaprinssessailusta ja jatkuvasta nalkuttamisesta kun kuulin sanat mitään et osaa tehdä oikein ja että hän odottaa hetkeä jolloin meillä on eri osoitteet annoin palaa ja sanoin että kuule sitten meitä on kaksi, totesin että en ainakaan hänen ansiostaan ole voinut keskittyä tähän raskauteen vaan sinusta huolimatta olen nauttinut olostani ja sitten alennuin samalle tasolle ja kunnioitin tätä armasta sanoilla vitun kärttyinen läski joka tuli suomeksi ja olisi saanut jäädä sanomatta, tuli itselle paha mieli kun en pystynyt enää ottamaan high roadia.

Mä en myöskään enää ole varma haluanko miestä lapsen elämään mukaan kun olen kuullut miten se puhuu eks vaimostaan jopa joskus sen lasten kuullen.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin