Ärsyttää, potuttaa, menee hermot!!!

Asiakasmaksulait- ja asetukset on kyllä ollut voimassa jo 2013 ja reippaasti ennenkin. Ilmeisesti kuitenkin jotkut kunnat ovat tukeneet oman kunnan asukkaita siten, että tietty määrä hoitopäiviä on maksettu kunnan pussista synnyttäjän osalta. Turkulaisilla ja TYKSissä raja on ilmeisesti ollut 3 vrk. Eli maksullinen se on ollut silloinkin, mutta teillä vaan on ollut siinä mukana "sponsori" :)

Mä muistelisin, että meillä ois lasku ollut v. 2013 lähemmäs 500e. Oltiin neidin kanssa 8 päivää osastolla, mies 4 päivää perhehuoneessa. Ja neiti aluksi teholla toisessa sairaalassa, sitten valvontaosastolla samassa, ja oliskohan vierihoidossakin ollut vielä valvontaosastolla erikseen kirjoilla kun sai suonensisäiset antibiootit viimeiseen osastopäivään asti. (Raskausdementian takia ei mitään hajua, mihin oon sen laskun laittanut että voisi tarkistaa loppusumman)

kyl mua nyt kävi vähän jurpii et oon jostain vitun epiduraalista maksanu.. Varmaan joku kämmi käynnyt siellä laskutuksessa. En tiedä. Mut mistä sitä ois mitään tiennyt kun ekaa teki tähän maailmaan, usko vaan kaiken mitä sanotaan ja mitä mustaa valkoisella lukee, kyseenalaistamatta mitään. Murr...

Tajusin just, että oon unohtanut hakea äitiysavustusta (tällä kertaa otetaan rahana) ja kaikki muutkin Kelan etuudet. En millään jaksais alkaa selvittelemään asioita. Ärsyttää :sad001

Ei voi käsittää!! Äitin naapuri oli eilen ihmetelly,miks pyörä varastossa haisee palanut,mut jättäny asian sikseen,mutta asia jäi kumminkin häiritsemään ja meni tänään uudestaan ja kappas!! Siellä oli äidin pikku kullanmurut ikää n.13 hikisesti nelos luokalla leikkimässä sytkärin kanssa!! Sytkärin olivat kuulemma saaneet äidiltään ja äidin mielestä tässä ei ollut mitää vikaa??:D Jos se tulipalo ois syttyny nii siellä ois menny monien pikkusten rattaat ja pyörät,mut luojan kiitos jäivät kiinni enne ku kerkes tapahtuu :)

Ai että taas nyppii asiat!! Tytärpuoli oli jättäny kännykän laturin piuhan roikkumaan ja tokihan sillä oli kissa leikkimässä (4 kollia talossa) huomautin asiasta isälleen, että niitä EI jätetä seinään jos ei niissä ole mitään latautumassa. Kivahti, että hitto että täällä ei mikään saa olla rauhassa. Vastasinpa siihen, että niin kun noita eläimiä täällä on ja kohta on pieni lapsikin... Lähti aika liukkaasti äijä paikalta.. :p

Ja tuon mun miehen veljen vaimo... Huoh. Kesällä kun se sai tietää, että meille tulee vauva se hehkutti että hänen tyttären joku kaveri on kanssa raskaana ja joku heidän naapuri myös ja lasketut ajat minä mukaanlukien on joulu-tammi-ja helmikuu. Nyt se eukko sitten on nää joulu-ja tammikuun lapsensaamisasiat raportoinu facebookissa sitä mukaa kun jotain tapahtuu, mm. lapsivesien menot, polille lähdöt, syntymiset... Arvatkaa vaan haluanko mä nyt että kukaan saa tietää mun asioista jonkun naamakirjan kautta sitte ku synnyttämisen aika koittaa. Meillä on kuitenki yhteisiä kavereita ja sukulaisia niin haluan itse kertoa mitä kerron.. Milläs minä kiellän miestä kertomasta veljelleen ja niiden vanhemmille mitään ja niiden kautta se tieto tälle naiselle sitte menee.... Ai hittohemmetti!!! :angry4

No johan on törkeä ihminen! En tykkäis minäkään. Onko itsellään lapsia ollenkaan vai mikä on ettei osaa ajatella omalle kohdalleen tuommosta?
Mulla on yks mun sisko vähän semmonen lirkuttelija, että sille ei kovin yksityisiä asioita kannata kertoa. Se vaan ei voi pitää mitään sisällään. En tiedä tajuaako se mitä se tekee vai lörpötteleekö vaan typeryyttään. Suutuin sille aikoinaan aika hyvästi kun odotin esikoista ja se lauleli asiasta kylillä ennen kuin raskaus edes näkyi. Nyt kerroin sille viimesten joukossa... Luuletko Mashnu, että se loukkaantuu jos sanot sille suoraan, että tästä synnytyksestä ei someen päivitä muut kuin te ite, jos tekään?
Minusta on ihanaa kun noi lähimmät ystävät ja perhe kunnioittaa minun yksityisyyttä eivätkä tästä utele ja huutele, mutta sitten nuo puolitutut... Miks jotkut ihmiset luulee, että kaikki asiat vaan kuuluu kaikille??? En voi kirjoittaa tästä aiheesta enempää kun ihan tunnen miten mun paineet nousee...

On sillä itellään kaks lasta mutta ne on jo 14 ja 16 vuotiaat niin tuntuu olevan suuri tarve elää muiden kautta tota vauvaelämää. Se on semmonen tapaus, että se vetää herneet nenään jos sille jotain sanoo. Ottaa hyvin herkästi itteensä. Siks onki melkone pattitilanne nyt.

Kauhee tilanne!! Onneks mun sukulaiset ei oo kirjottanu mitään :)pelottaa et sit ku vauva syntyy,et kuin moni "haluaa" jakaa sen kuvan netissä ja sitä en halua! Nimittäin on ihmisiä,joiden EN HALUA näkevän lastani :)

Muokattu viimeksi:
Jos mä oisin tossa tilanteessa ku sinä ni mulle ois aivan sama vaikka vetäisi 10 kg herne-maissi-paprikaa nokkaansa.... kyllä alko risoo :angry4 ei toisten asioista huudella missään helvetin naamakirjassa!!! onneks ei oo itellä tollasia sukulaisia tai kavereita....

Mä aion pyytää että ei toi armas mieskään kerro kenellekään yksityiskohtia synnytyksestä. Mieluiten sitä tekis niin, että lyödään puhelimet kiinni ja ilmoitellaan sit jälkeenpäin mutta kyllähän sitä kai tarvii isovanhemmille infoa antaa tai on pian välit poikki koko sukuun....

No joo mut rajansa kuitenki kaikella... ei kai nyt koko Suomen tarvii tietää kaikkee :eek::)

Meette synnärille ja paatte puhelimet kii. Minkäs sille voi jos akku loppuu :wink Ei tartte infota siis yhtään mitään. Jos ne ihmettelee niin sanotte, että miten sitä on ennen vanhaan osattu synnyttää ilman kännyköitä...:rolleyes:

Mä jo varoitin, että ryömin johki piiloon synnyttämään salaa jos sitä lörpöttelijää ei saada kuriin. Saa mies jutella veljensä kanssa että vie viestiä eteenpäin sille naiselle.

Nyt tuli itelle mieleen, että meillähän nää isosiskot varmaan facettaa pikkusiskon syntymästä! Ja varmaan jo ennen kuin ehdin laitokselta kotiin, Tirppa on jo instagramissa ja twitterissä!! Pitää jutskata tyttöjen kans näistä asioista...

Mashnu mitähän se sisko sanois, jos laittaisit sille linkin johonkin niistä jutuista, missä neuvotaan, että toisten vauvauutisia ei jaeta? Sillon se ei olis sun kielto vaan ihan yleistä etikettiä ja tavallaan osoittais sen omaa tyhmyyttä kun se ei ite tajua.
Parasta vinoiluahan olis vielä jos sen sais linkattua johonkin sen jo jakamaan juttuun, mut asiatonta ja provosoivaa.

Voishan sellasen linkin nakata yhteen päivitykseen joka sen oli ollu pakko laittaa pari päivää sitten ja ilmoittaa jonkun polille lähdöstä..

Nyt vaan sanot ihan suoraan sille naiselle, et tää on teidän yksityinen asia. Mulla on semmonen kutina ettei välttämättä vihjailut toimi. Ja parashan se on et kuulee asian suoraan teiltä. Meinaa voi olla ettei miehensäkkään uskalla kertoa asiaa ihan niinku te ootte halunnu.
Vaikka mä tykkään kirjottaa faceen aikas paljon, niin yksityisyys on kuitenkin mulle hirveen tärkee asia siitä huolimatta.

Takaisin