Ärsyttää, potuttaa, menee hermot!!!

Joo kieltämättä ei kuka tahansa todellakaan saa sitä pussailla! Sylissä saa sukulaiset pitää, mut ei vieraat. Eikä kuvia tai nimiä jaella yhtään missään ilman lupaa. Mulle kun on ensimmäinen tulossa ni en yhtään tiiä haluunko et tädit ja sedät pitää sylissä vai haluunko ite pitää, mut sen mukaan mennään miltä sillon tuntuu. Jännä kun alusta asti sanottiin et halutaan tän olevan meiän kahen asia, eikä mikään kaikkien kumminkaimohen yhteinen. Sitä ei kaikki oo osannu kunnioittaa.

Meinaan pitää meillä ton saman linjan kun Mippu. Ja kuvista ei tarvii ees kysyä lupaa jakoon koska sitä ei tuu. Meinaan sanoa jokaiselle joka kuvia ottaa et niitä EI sitte laiteta mihinkään someen!

Tajusin nyt kans, että munkaan anoppi ei ole tainnut koskaan kysyä lupaa masun koskettamiseen ja siksi se on mua niin paljon ärsyttänytkin! :mad: On ihan eri asia jos sille ite sanon kun vauva liikkuu, että haluaako se kokeilla. Mutta se on niin ärsyttävää kun tullaan kädet pitkällä kysymättä hiplaamaan o_O

Ei todellakaan laiteta someen. Pelkästään jo senkin takia, että laps saa ite päättää mitä nolouksia itestään haluaa nettiin, kunhan on niin iso että tajuaa, että mikä on kerran nettiin laitettu, on siellä ikuisesti.
Onneks sisko(n mies) on niin tarkka omistansa, että mun puoli on jo tottunut. Esikoisensa odottaa huhtikuuta ja 13v-synttäreitä kuin kuuta nousevaa, että saa tehdä fb-tilin : D

Joo, ei meilläkään laiteta someen kun tod.näk.ilmoitus että muksut on pihalla. Mua kyllä pöyristyttäis tuo pussailu. Eikö ihmiset tiedä, että vauvoilla ei ole kariesbakteeria suussa ennenkuin ne saa sen vanhemmiltaan?! Lie mitä muuta voi vauvat saada "vierailta" ihmisiltä! o.O Hyvä kun sanoitte, ei olis tullu edes mieleen et joku voi olla niin ajattelematon!

Juu ei mullakaan tullu mieleen et joku pussais mun vauvaa suulle :eek:
(Tosin meni mulla pasmat sekasin keväällä kun yks hoidokki-eskari pussas mua suulle kun istu sylis. Oltiin kyllä aiemmin puhuttu pusuista että äidille, isille ja muille tärkeille ihmisille voi joskus antaa pusuja.)

Mä vien vaven heti koirakylään ja annan koirien vähän kielellä helliä naperoa yms enkä ole kaivamassa koiran raksuja taaperon suusta jos sillä vaan on hampaat millä purra. Miehen lapset sen aikaisemmasta liitosta on pidetty lähes steriilissä ympäristössä ja ne on valitettavasti allergisia kaikelle ja kaikille. Mun 10 vuotias pikkusisko söi koiran kanssa samaa luuta / porkkanaa ja söi hiekkaa ja joi kura rapakosta vettä silmän välttäessä ja se oli ekan kerran kipeä kun oli 3..
Someen ei päädy munkaan lapsen kuvat, jaan niitä perinteisinä kuvina :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Jos minä olisin pöpökammoinen niin enhän minä voisi antaa isimiehenkään pitää Tirppaa :eek: Sillä on aina mustat kädet ja äskenkin haisi niin hevosenkaviolle, että sain tosissani hallita naamalihaksiani ettei ne väänny irveen :) Voin kuvitella miten Tirppa ja Tirpan pinkit vaatteet on mustana öljystä isin jäljiltä...

Koira meilläkin on ja on varmasti kovin utelias pojista ja saakin olla. Kyllä allergeeneille ja bakteereille altistuminen on hyvästä. Ei meillä kovinkaan siistiäkään aina ole :D
Jotenkin vaan nuo ihmisten suut ällöttävät, kun tietää paljonko niissä voi olla bakteereja :)

Mä en oo pöpö kammonen mut en halua et kukaan muu ku minä ja mies suukottelee meidän lasta suulle.

Meillä ei lapsia suukottele suulle kukaan, ei siis edes me vanhemmat, juurikin tuon karieksen tarttumisen ehkäisemiseksi. Muuten muksut saa kyllä elukoita pussailla ja muutenkin nauttia vastustuskykyä vahvistavasta (eli ei niin steriilistä) ympäristöstä. Enhän mä oikeasti laiska ole, ihan vain tästä syystä en viitsi liian usein siivota. :wink Mitäpä sitä ei ihminen tekisi lastensa hyvinvoinnin eteen...

Pitääpä kommentoida tähän kariesjuttuun.
Perhevalmennuksessa oli kerta, jolloin hammashygienisti puhui lapsen suuhygieniasta, suurin osa toki tuttua. 3-vuotiaaksi asti kariesbakteeri saa tarttuessaan ison alan suun bakteeristossa, sen jälkeen vaikka tarttuisi, ei koskaan tule olemaan niin suuressa roolissa. Toisaalta hampaattomana suuhun ei kuulemma niin herkästi tartu, eikä välttämättä yhdestä tai kahdesta kontaktista.

Mutta vältettävä siis on, että äiti putsaa tutit tm. omassa suussaan tai pussailee lapsen a) suuta b) käsiä c) jalkoja, koska nää voi päätyä suuhun.
Lapsi ei myöskään saisi koukkia omilla käsillään muiden suuta, koska sitäkin kautta kariesbakteeri voi tarttua.
Vanhempien xylitolin syönti vähentää kariestartunnan todennäköisyyttä.

Pelkään, että anoppi ei tätä tiedä... Olen yrittänyt miehelle asiasta puhua, mutta ei ainakaan vihjeistä ole tajunnut, että pitäisi äidilleen asiasta mainita, itse tarkistin että oma äitini asiasta on tietoinen. Koirat pitävät kyllä huolen lapsen bakteerikontakteista, enkä pese pintoja antibakteerisilla aineilla enkä kovin usein.

Mä tiedän että annan lapselleni ton kariesbakteerin kuitenkin jossain vaiheessa, niin en oo hysteerikkona asiasta. Näitten nykyisten muksujen kanssa kun on aina tullu tilanteita vastaan, et on ollu samasta lusikasta pakko kokeilla ruuan lämpösyyttä tai sitten on muksun kädet ollu mun suussani.
Joku voi sanoo et oon huono äiti sen takia, mutta mä en vaan jaksa nähä stressiä tästä.

Meidän talo lämpenee puulla ja sähköllä. Alkaa toi miehen hysteria v*tuttaa ton lämmittämisen kanssa. Se on taas mättäny puita uuniin "ettei vaan mami ja vauva vilustu"-tyylillä. Makkarissa on 27 astetta lämmintä!!!! Ite äijä nukkuu olkkarissa että saisin paremmin nukuttua ku se ei kuorsaa vieressä... Kolmatta yötä hikoilen ku herra pikkusen lämmittää taloa... Jos se taas aamulla kysyy, ettå sainko nukuttua hyvin ni mä survon ton lämpömittarin sen hanuriin!!!!! :mad:

Voi mashnu mä niin samaistun sun fiiliksiin tädin luona +25 ja sama äidillä hyväähän ne ajattelee mutta ne ei hoksaa että entinen vilukissa on pullukkana paljon lämpöisempi..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Täällä kanssa lämmitysintoien mies. Kiskoo puita takkaan niin että oli toissapäivänä takkahuoneessa +35!! Sit se ihmettelee miks mä en viihdy siellä.. Olkkari takkahuoneen päällä, ja siellä melkein aina +25. Ja mä availen ikkunoita perässä..hih hih hii.. :)

Meillä on tässä rivarissa +25 teki melkein mitä tahansa. Mut mielummin ehkä tää lämpö kun jääkylmä kämppä...

Voi juma, että meni hermot tänään äidin kans. Se tuli käymään pitkästä aikaa ja ajattelin, että tuleepa siitä mukavaa. MUTTA ei. Ei tietenkään. Äiti ei ollu nähny vielä mitään meidän vauvatavaroita ja nyrpisteli nokkaansa kaikelle pinniksestä uuteen sohvaan, joka oli aivan liian iso meidän olohuoneeseen. Meidän asuntokin on niin pieni ja mun mieskään ei kuulemma tajua tulevansa isäksi. Tää viimeisin oli kaiken huippu! Teki niin mieli vääntää siltä niskat nurin. Mä en jaksa sitä ihmistä... Sillä on itsellä ollut niin vaikea elämä, sitä se vaan jankuttaa. Mä oon saanu kaiken niin helpolla hänen mielestään. Tiedän että se on vaan kateellinen, mutta kyllä se sattuu kun se ei voi olla vaan onnellinen mun puolesta. Edes hetken. Ei, se tekee kaikkensa että muillakin ois paha olla. Onnistui kyllä, nyt täällä on yks pillittävä mamma :'(

Takaisin