Ärsyttää, potuttaa, menee hermot!!!

Mä oon Mashnu ollu välillä niin väsynyt, yliväsynut siis, että nukahtaminen on ollut vaikeaa. Eilen sanoin miehelle, että enää en päästä itteäni niin väsyneeksi!

Joo mä tiedostan, että mä olen jo yliväsyny. Käyn niin kierroksilla koko ajan, että kun laitan "nukkumaan" niin päässä vaan kohisee ja pulssi tuntuu paukkuvan niin että mä luulen et se kuuluu jo läpi musta. Sellanen kierre, että vaikee saada millään katkeemaan. Ootan periaatteessa sitä, että mun kone vaan sammuu...nyt jo tuntuu siltä että mennään viimeisillä höyryillä. Mitään stressiä mulla ei tietääkseni ole mistään, on vaan hyvin hyvin levoton ja kiree olo. Skitsoa... o_O

Mulla tulee yliväsyneenä rytmihäiriöitä. Ne tuntuu semmosina muljahduksina rinnassa. Niitä on ollut paristi nyt raskauden aikanakin. Neuvola tosiaan käski nukkua millon vaan uni tulee. Saan sen yliväsymystilan pois silleen, että puran pahinta väsyä pikkutirsoilla tai vaan makaamalla sängyssä. Yleensä en saa unta, annan vaan kropan levätä. Jossain vaiheessa kun kroppa on tarpeeks "relax", se unikin tulee. Monesti se,että on syönyt vatsan sopivan täyteen ja käynyt lämpösessä suihkussa/saunassa edesauttaa mulla sitä unentuloa.

Mä kans makaan tabletin kanssa tai kuuntelen Areenalta jotain radion historia- tai luontosarjoja. Edes kroppa lepää vaikka pää oiskin hereillä. Kyllä sitä sit jossain kohtaa nukahtaa.

Jep. Lepäs. Sen samperin 2 tuntia nukuin ja heräsin taasen. Tää ei oo todellista...

Taitaa ruveta meistä aika monella olla nukkuminen vaikeeta. Aina oon ollut hyvä nukkuja, mutta nyt ei vaan enää pysty joka yö veteleen kymmentä tuntia unta. Tällä kertaa toukka ahistaa makuuasennossa hengittämistä sen verran, että pakko kukkua jokunen aika, että hengitys alkaa taas kulkea. Ja heti kun oon ollut valveilla kymmenen minuuttia tulee järjetön nälkä. Äskenkin vetelin ensiavuksi banaanin ja edelleen nälättää.

Mullakin, Happy, tulee väsyneenä rytkimäiriöitä tosi helposti. Ihan kammottaa, jos loppuaika menee niin, että saa nukuttua vaan pieniä pätkiä kerrallaan.

Ja oikeesti: Kello on puoli neljä aamulla ja sekä mies, että mein 4-vuotias heräs :rolleyes:. Taidetaan vetää ryhmärämänä piiitkät päikkärit tänään,

2,5 tuntia saatu lisää unta kuulaan. Yleensä mä tässä vaiheessa luovutan ja lähden aamupalan tekoon, mutta nyt on pakko koittaa pyöriä vielä muutama tunti lepoa että jaksan edes melkein väsykiukkuilematta suoriutua Ikean reissusta tänään...

Mä heräsin 4.30, enkä enää saanut millään unta ja nälkäkin siinä valvoessa tuli :( Aika harvoin tulee näin surkeita yöunia nukuttua, eikä toivottavasti tarvi tällaisista öistä useammin kärsiä. Vauva tykkäsi kun söin ja se päättikin aloittaa oman aamujumpan syömisen jälkeen. Meidän koira tykkäsi myös kun kannoin peiton ja tyynyn alakertaan ja se tietää että silloin pääsee äipän kanssa sohvalle ja lämpimään peiton alle :Heartred Onneksi tänään on vapaapäivä! Voin kuvitella kuinka pitkäksi aika käy teillä jotka joudutte joka yö valvomaan ja miten nuutunu olo on tällaisten öiden jälkeen :/

Hyi helkkari mitkä 2 päivää töissä pe ja la! Meillä oli koko ravintola ihan täys buukattu ja asiakaita oli tulossa ovista ja ikkinoista.. Lauantaina olin pomon taa ja mulla palo käpy ihan totaalisesti ihan kaikkeen ja sanoin kin pomolle että nyt mä kyllä meen tonne sivuun tekee jotain muuta viimesen tunnin kun ei vaan hermot pysyny kasassa.. en ollu ehtiny edes syömään koko päivänä ja kaikki tuntu vaan kaatuvan niskaan.. Jalat oli ihan sika kipeet tosta 2 päivän juoksemisesta (Tullu nyt +14.5kg) ja alkaa kyllä tuntumaan.. nukkumien kin on ajoitain tosi hankalaa tän vatsan kaa ja päivisin en edi edes ottaa mitään päikkäreitä kun on nii paljon muuta tekemistä koko ajan kuten koti hommia sun muuta.. jotenki sitä ei oo ehtiny nautii tästä raskaudesta kun ei oo ollu mitään "ongelmia" eikä oo tarvinnu hidastaa tahtia yhtään.. Nyt sitä vasta alkaa puupumaan ja tajuumaan että pitäis varmaan laskee pikkasen kieroksia ja alkaa ottaa vähän lungdimin.. Pyysin mun miestä hakkamaan mulle vähän puita sanunaan että pääsen oikeen rentoutumaan kun hän lähti sit illalla kavereitten kaa ulos.. ja ai että se sauna teki kyllä hyvää keholle ja mielelle.. Tänään oon sit saanu nautii vahingon ilosta kun mies on juossu makkarin ja vessan välillä koko aamun. hahaaha! Ja viime viikolla se vielä sano että se ei haluis juoda kun ei se kestä sitä krapula tilaa kun koko päivä menee ihan pilalle.. siitäs sai taas kun lähti juomaan!Tänään ja huomenna olis niinku vapaa päivä ja meinaan vaan keskittyy itteni ja lepäämiseen nyt.. Onneks on enään 3 päivää töitä ja sit oon viikon koko joulun yli vapaalla.. tekee kyllä varmasti tosi hyvää..

Nii ja se mun piti vielä sanoo että viime yönä mulla oli ihan tosi järkyttävä juonenveto pohkeessa ja mä oikeesti luulin että mä kuolen.. mies kin jopa heräs ja kysy että on kaikki kunossa että mihin sattuu..

Jup Jep... Nää mun raskauskilarit alkaa olla jo arkipäivää... Tänään sai huutia pari kakskymppistä kouluavustajaa mun tyttären koululta. Kutosluokkalaisilla tytöillä on tanssi jonka nämä avustajat on ohjanneet. Kotoa pyydettiin hankkimaan valkeet sukkahousut esitystä varten eikä siinä mitään. Mutta nyt kotiin on kantautunut viestiä, että kaikkien tyttöjen sukkikset ei kelpaa heille. On liian paksua, ohutta, läpinäkyvää yms. Nyt pitäisikin olla legginsit! Että ei kun vaan äippä ison mahan kans vielä kerran kaupoille. Ja mä oon autoton ihminen! Ja kun ois Joulua laitettavana ja perjantaina ne hautajaiset! Happylla taas LIEVÄSTI ilmaisten kiehahti yli ja sammakot suorastaan lenteli suusta! Sanoin mm. "Mistä ne repii nuita aivottomia bimboja sinne", "hiton ylioppilaat ketkä ei saa opiskelupaikkaa", "tuommoset painukoot torille pyllynmyyjiksi lapsia kiusaamasta", "te saatte tanssia vaikka ukin kalsareissa ja niissä on sitten jarrujäljet"... Aivan käsittämättömiä asioita tirppa suolsi tulemaan äidin suulla :rolleyes:
Tytöillä oli tässä hyvän lisäksi kaveri kuulemassa minun vastineen tälle sukkahousu-legginsiproblemalle. Tyttöjä kyllä onneksi vain kikatutti... Laitan opelle Wilman kautta vähän rauhallisemman viestin.
Joulurauhaa!

Mä oon ollu ihan kauhee ärripurri aiemmissa raskauksissa ja oon kuvitellut, että tässä raskaudessa kaikki sujuis vähän seesteisemmin. Ja on ihan Ok mennytkin, mutta mutta... se onkin se lohikäärme vaan uinunut tuolla jossain!

Mä raivoon kans joka asiasta, ymmärrän sua Happy täysin. Miehelle kilaroin monta päivää myöhemmin, kun se eräs kaunis aamu uskalsi valittaa että hirveetä mennä aamulla vessaan, kun siellä haisee kauhee kusi. Minä siis käyn öisin monta kertaa pissalla, en vedä vessaa enkä edes laita kantta päällä. Saatana sentään mitkä kierrokset otin, monta päivää mökötin ja mäkätin ( okei, vieläkin vähän vituttaa:D) perkules sentään, joka päivä jynssään jonkun haisevia ralliraitoja noista vessanpöntöistä, enkä oo valittanut!

Lapsistakin tullut kauheita mäkättäjiä, ja vaan tappelevat keskenään. Mistä lie ottavat mallia....

Hahah, minä kannoin sillon yks yö unenpöpperössä käytetyn vessapaperimytyn sänkyyn. Olin viskannut sen ukon ja ihteni väliin! Onneks siinä oli vaan pissaa, mutta herkempi ois voinu hermostua. Tuo kysy vaan, että käytänkö minä sen uudestaan :rolleyes:

Hih, tuosta tuli mieleen että joko mä oon normaalistikin ailahteleva tai sitten toi isäntä on ihan laput silmillä. Viikko sitten perheohjaajalle tuumas ettei oo huomannu mitään mielialanvaihteluja mulla :D

Takaisin