Ärsyttää, potuttaa, menee hermot!!!

Kiitos kaikille tsempeistä! ❤️ Nyt koitan vain päivä kerrallaan selvitä ja jaksaa. Miehen kanssa puhuttu asiasta silloin perjantaina, ja syy minkä takia lähtee on siis tuo ettei muiden ehdoilla tahdo elää. Kyllä mulle suoraan sanottuna jää tollasesta tosi paskamaku suuhun, vaikka kuinka yrittäisin ymmärtää. Ei kai auta muuta kun tänään palata kotiin ja asennoitua täysin erilaiseen (raskaaseen) arkeen.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Voi ei, paljon tsemppiä täältäkin ttubu ♡ Tosi epäreilua ja raukkamaista mun mielestä miehen käytös, yhdessä lapsen ootte alulle laittaneet, miksei miettinyt asiaa sitten etukäteen? Todella itsekästä käytöstä ja ennenkaikkea vastuuntonta :/

joo hieman vihaks pistää ttubu toi sun tilanne, selkeestikkään mies ei nyt tiedä mitä menettää :/ mut oon tässä lähipiirissä nähnyt ja kuullut niin uskomattomista lapsellisista miehistä, et en ylläty enää mistään.

Mua taas jurpii tää mun jatkuva flunssa, astma, ja mies joka eilen sanoi että kai me nyt hommataan sit vielä yks lapsi, pitäähän kolmosellekkin saada leikkikaveri. Ykkönen ja kakkonen siis leikkii keskenään tosi paljon. Ikäeroo tulee kuitenkin niin että kolmosen leikit ei sit isoja tyttöjä enää kiinnosta. Mä räjähdin ukolle et ei todellakaan, meidän parisuhde ei neljättä kestä! Mä en tajuu kuin se ei nää sitä työmäärää ja rahan menoo mikä noista lapsista tulee. Yleensä naiset on niitä haaveilijoita, ja miehet stressaa, ei meillä. Ja onhan meillä kohta jo 4 lasta, kun ton haaveilijan laskee mukaan... ;)

jep, onhan se, ja sit mul tulee hirvee morkkis ku hermoon sille.. Se on niin vähän ollut kotona kun tytöt oli pieniä et sillä ei oo mitään hajuu millasta se on kun hoitaa kahta vaippa ikäistä.. Meillä isi on se hauska joka pelleilee ja hauskuttaa, mitään ei oteta vakavasti. Huoh.

Nojoo sellanen on kyl varmasti aika raskasta kun saa yksin olla aina se "paha poliisi" ja isi on vaan hauska ja rento :/

MissT, mun isi ollu meille pienenä just tollanen. Aivan ihania muistoja kyl kun se leikki meidän kans, mutta äidillä olikin sit raskaampaa.

Nyt mä tarviin tätä ketjua!
Yksi sana ANOPPI
Toivotan sen hel.. per.. tuuttiin jotta se lakkais sekaantumasta mei asioihin. Vit.. pitää soittaa suutaan sellasestakin asiasta kun tulevan lapsen silmien väri ja kuinka hää tulee heti tietämään minkä väriset silmät lapsella on.
Sain sentäs todettua miehelle että jos äitinsä on tollasessa kunnossa missä oli tänään (kännissä) niin minua ja lasta ei tulla siel näkemään.

Hyvä, Untuva! Mun mielestä kenenkään ei tartte kestää humalaisia, vähiten lapsen joka harvemmin saa edes valita läsnäoloaan itse. Ja vaikka se lapsi kuinka ei tajuaiskaan asiaa muutamaan kuukauteen, parempi opettaa mummo heti siihen, että känni ja lapsi ei kuulu samaan tilaan.

Muokattu viimeksi:
Täällä taas vaihteeks pinna TODELLA kireellä! Jos muistatte lukeneen nii tossa pari kk sitten oli mun miehen 30v synttärit ja sillon hän lupas mulle että se rauhottuu juomisen kaa ja alkaa ottaa enemmän vastuuta elämästä.. Paska puhetta niinku kaikki muu kin tähän menessä.. viimesen 2kk aikana se on ollu 2 v-loppua selvinpäin josta yhen viime v-loppuna koska sillä oli niin kauhee flunssa.. Olin tietonen siitä että se on lähössä vietää sauna iltaa äijien kaa (lauantaina) eilen.. sain siltä viestin 2 aikaa päivällä että hän lähtee nyt.. sen jälkeen en kuullu hänestä koko iltana tai yönä ja vasta just hetki sit tuli kotiin.. Sanoin sille suoraan että kiitos unettomasta yöstä ja että oot jo varmaan unohtanu sen asian että sulla on "perhe" kotona.. sen mielestä se oli vaan paska puhetta ja sain vielä haukut siihen päälle.. Mä en oikeesti kohta tiedä enään että mihin mä tota miestä oikeen tarviin kun siitä tuntuu olevan mulle enemmän haitaa kun hyötyy.. Mä oon valvonu just sanoilla silmillä kohta 24 tuntii ja töihin pitäis pikku hiljaa lähtee.. Mun mielestä se on todella kohtuuton mua kohtaan eikä välitä mistään muusta kun omasta navasta.. Jos ei meillä olis tätä okt ja lainaa nii muutaisin niin pois tästä talosta jonnekki vuokralle ja kasvattaisin ihan ite tän lapsen oli se sit kuinka raskasta tahansa.. Mulla on kauheen vaikeeta uskoo että asiat muutuu ton juomisen suhteen oli lapsi tai ei.. Samoin kaikki koti työt.. Onko han se tässä viimesen 2 viikon aikana kerran tyhjentäny tiskikoneen ja se kin oli ihan pyynöstä.. Mä oon vaan niin totaalisen hajalla kun tuntuu siltä että kaikki vastuu on mun harteilla eikä toista vois vähempää kään kiinostaa mikään.. En haluis sanoo näin mutta ajoitain kadutaa oma tyhmyys että on tullu tehtyy näin isoja päätöksiä/valintoja siinä uskossa että asiat muutuu vielä hyvään suntaan ja aina kerta toisensa jälkeen sitä joutuu pettymään.. Ei tässä oikeesti vaan oo mitään järkee.. Anteeks taas mun avautuminen eikä mua tarvii säälii ja voivotella.. Mulle riitää se että saan vaan purkaa näitä tuntemuksia vaikeen tilanteen tullen..

Mä oonkin Nanna miettinyt miten teillä menee kun et oo hetkeen kirjotellut aiheesta... Ikävä kuulla et tilanne on edelleen toi :/ Olisko sun mahis lähtee jonnekin "evakkoon" jokski aikaa, jos se sillä välin miettis ja tajuais mitä haluaa? Toi juominen on sellanen mikä loppuu vaan omasta tahdosta, siinä ei auta vaikka kuin joku kiukuttelis asiasta vieressä, reaktio on yleensä just suuttumus...

nanna88: Mä niin tiedän miltä susta tuntuu. Täällä just sama tilanne... Tsemppiä kovasti!!

Tsemppiä Nanna myös täältä. Musta tuo Femin ehdotus kuullostaa hyvältä, kannattaa miettiä auttaisko se sua.

Nanna: Omasta kokemuksesta voin sanoa, että älä vielä luovu toivosta. Meillä oli esikoisen odotusaikana ihan samoja ongelmia. Mies ei vaan jotenkin tajunnut, että mun elämä oli jo muuttunut, vaikkei lapsi vielä ollutkaan syntynyt, ja että olisin toivonut hänen olevan mukana siinä muutoksessa. (Välillä noi miehen puolet osaa sitten olla hölmöjä joissakin asioissa, vaikka muuten olisivat kuinka fiksuja yksilöitä...) Kuitenkin ukosta kuoriutui tytön syntymän jälkeen mitä mainioin isä, joka on mukana lapsen arjessa ja joka jakaa ilot ja surut, pitää sylissä ja pohtii maailman ihmeitä yhdessä pienen kanssa.

En mä haluu kenekään nurkkiin mennä asuu.. onneks meillä on iso talo ja paljon huoneita johon aina jonneki voi eistäytyy miettimään asioita.. Kyllä mäki haluisin uskoo että asiat muutuis viimeistään sillon kun lapsi syntyy mut parempi se on olla pessimisti nii ei ainakaan pety jatkuvasti kerta toisensa jälkeen.. Mä en vaan tajuu mitä sen päässä liikkuu vaikka monesti oon sanonu sille että en pidä sen juomisesta ja pidin turpani kiini 2kk että ei tulis riitaa asiasta ja se tyhmänä ihmettelee nyt että mikä on menny pieleen kun meillä "meni niin hyvin pitkän aikaa" ennen tätä riitaa.. no miks? no siks koska mielin kaiken paskan 2kk aikanaeikä se ite ymmärtäny lopettaa missään vaihhees vaan varmasti luuli että se on mulle ihan ok vaikka oon monesti sanonu että en pidä siitä..

Samoilla linjoilla Samsamin kanssa, vaikkei omakohtaista kokemusta just kyseisestä tilanteesta ole, mutta omassa lähipiirissä nähty pahoja alko-ongelmia. Ettei sitä miestä vaan huolettais joku tai sit perinteisesti elää nyt viimeisiä mahdollisia hetkiä nuoruuttaan? Eihän ne oikeuta noin toimimaan, mutta en usko että tekee noin ihan vaan kiusatakseen sua. Kannattais vaan puhuu, puhuu ja puhuu - ei syytellä.

Itekin oon tehny virheitä eikä mun kanssa oo aina niin helppoa elää, kuitenkin mies tietää että teen parhaani, tukee ja ymmärtää. Se lohduttaa mua ja kuuntelee, aina ollaan lopulta samoilla linjoilla. Ei meistä kukaan oo täydellinen.

Toivottavasti tää ei nyt alkanu ärsyttää vielä enemmän!?

Meillä se puhuminen autaa yleensä vaan pieneks hetkeks ja miehen puolelta tulee aina lupauksia toisensa jälkeen joka ei sitten teoriassa ikinä toteudu ja taas joutuu pettymään.. syy siihen minkä takia se juo on sen ystävä piiri kun kaikki muut juoa ja se ei osaa olla niiten kaa selvimpäin.. mun näkökulmasta sillä on vaan tusina ryyppy kavereita ja vaan ja ainoastanna 2-3 oikeesti hyvää ystävää kenen kaa se vietää aikaa myös ryypäämisen ulkopuolella..

Takaisin