Helmionni-15, tiedän, että keskustelu on joskus ihan mahdotonta, mutta tuossa ei oikein muu auta kuin kertoa miehelle miltä susta tuntuu ja miten nyt erityisesti tarvitset lepoa ja tukea kaikessa. Jos ei onnistu puhuminen, voisitko esim. kirjoittaa kirjeen? Kannattaa varoa syyttelemästä toista. Toivottavasti tilanne pian helpottaa. Voimia!!!
Meillä tää toinen lapsi oli molempien hartaasti toivoma. Voin siis aina vetää siitä narusta, että "sä teit tän mulle!"
Mies heittää sitten takaisin, että "niin, koska sä käskit!" Mulla on ollut rv 4 alkaen todella voimakas pahoinvointi, jonka takia oon ollut sairaalahoidossakin useampaan kertaan. Luulen, että sen takia mies on ymmärtänyt kuinka tässä ei ole pelkästään kyse vauvan hyvinvoinnista vaan myös mun.
Nyt on rv 20+3 ja edelleen pahoinvointini rajoittaa esim. 1-vuotiaan lapsemme syöttämistä ja vaipanvaihtoa. Mies on joutunut olemaan iso tuki ja apu, kokoaikaisen työnsä lisäksi. Mä olen täällä itkenyt ja huutanut pahimpina päivinä, etten halua olla enää päivääkään raskaana ja tää on yhtä helvettiä. Mieskin on mököttänyt väsyneenä ja harmitellut sitä, miten vaikeaa on. Muistuttelemme toisiamme vuorotellen siitä, että tää ei kestä ikuisesti ja helmikuussa saamme palkintomme. Siihen on kuitenkin vielä aikaa ja molemmilta vaaditaan hyviä hermoja, paljon huumorintajua, kärsivällisyyttä ja ennen kaikkea epäitsekkyyttä. Tästä keskustellaan jatkuvasti ja pyrin aina huomioimaan miestä, kun oma oloni on parempi. Mieskin sitten huomioi mua, kun voimavarat siihen riittävät. Tärkeintä meidän suhteessa on puheyhteys toisiimme. Täytyy uskaltaa ottaa kaikki puheeksi ja lopettaa sen olettaminen, että osaisi lukea toisen ajatuksia. Ei tää muuten toimi.
Voisiko joku ystävä, isovanhempi, tuttava, naapuri, joku lähipiiristänne tulla auttamaan lasten kanssa, jotta saisit levätä ja kerätä vähän voimia? Joskus ulkopuolisen apu voi herättää miehen näkemään missä mennään. Joskus taas on pakko vääntää rautalangasta.
Kukaan ei tiedä teidän tilannetta paremmin kuin te itse. Tässä nyt muutamia vinkkejä, mutta muista, ettei kenenkään toisen suhde tai elämä välttämättä ole sen parempi. Ruoho näyttää aina vihreämmältä aidan toisella puolella, mutta samat ongelmat ja haasteet sielläkin on. Ehkä se ruoho on kunnossa, mutta näkisitpä talon sisälle, mikä sotku! Sä tulisit kuitenkin hulluksi ton mun kukkia tuovan nössön kanssa