Äitiysvaatteet

Thelma, varmasti venyykin ja tainnut koko housutkin venyä :rolleyes: oli niin löysät puon ja reisienkin kohdalta..
 
Mä ostin viime viikolla tarjouksesta Mamaliciousin vaaleansiniset mammafarkut ja tänään ne oli ekaa kertaa töissä jalassa. Olipa kyllä ihanaa, kun ei puristanut vaikka farkut jalassa olikin. Ainoo, et joutu vaihtaan vaatteet ulkoilua varten vessassa, ettei työkaverit nää "kengurupussia" niinkuin mieheni kangasosaa kutsuu. :)
Eilen innostuin myös tilailemaan myös Espritin alesta toiset mammahousut ja sukkikset sekä pari isompaa normi t-paitaa kesää ajatellen.
Toivotaan nyt vaan, et vaatteet pääsee kovaan käyttöön (et mitään ikävää ei kävis tässä raskaudessa). Toisaalta, käytänhän noita farkkuja jo nyt, vaikkei vatsa vielä ole iso. Normihousut kuitenkin jo ahdistaa. Vatsaa luulen onnistuneeni piilottelemaan isommilla paidoilla. Tiimiini kuuluvat kaksi työntekijää tietävät kyllä raskaudestani ja pääasiassa heidän kanssaan päivän vietän. Pomon kanssa asioidessa koitan pitää jotain kansiota tms. vatsan edessä tai istua.. :grin
Nittah86 10+5
 
Bebesiin (ja verkkokauppaan) on ilmeisesti nyt tällä tai ensi viikolla tulossa äitiyskompressiotreenitrikoita, X2U-merkkisiä. Instagramissa vaan huomasin kun seuraan esim profiilia Juoksujalkaa. Jos siis kaipaa kunnon treenihousuja.
 
Mä ostin ekassa raskaudessa yhdet äitiysfarkut H&M:lta, jotka on aivan huiput - ehdottomasti paras ja hyvännäköisin äitiysvaateostos. Jos olisin ostanut vain yhden äitiysvaatteen odotusajalle, olisin valinnut juurikin nuo HenkkaMaukan farkut. Ne on jo nyt ollut pari kertaa jalassa tokaa odottaessa, kun vatsa turvottelee varsinkin iltapäivällä niin, ettei tavallisissa housuissa enää koko päivää ole mukavaa, vaikka ne vielä aamulla hyvin mahtuvatkin päälle. Mulle tosin on kertynyt vararengastakin vyötärölle kun koko maaliskuu meni sellaisessa "kestokrapulassa", ettei siihen auttanut kuin vähän väliä jonkun suupalan puputtaminen...

Lisäksi ostin ekaan yhden äitiysmekon muistaakseni Zalandolta, se oli kesällä ihan kovassakin käytössä. Tyylikäs lyhythihainen raikkaan turkoosi/valkoinen - ajatus oli pukea se yksiin häihin, joihin en sitten muusta syystä päässytkään. Käytin mekkoa muuten vaan. Yhden äitiys/imetys-paidan ostin myös Zalandolta, mutta se on niin räikeän oranssi/persikanpunainen, että en tiedä tuleeko sitä enää käytettyä... kolme vuotta sitten se tuntui pirteältä :D

Muuten pärjäsin reilunkokoisissa urheilusortseissa, verkkareissa ja yksissä normifarkuissa, joissa on niin matala vyötärö, että se jäi sopivasti vatsan alle ja sopi hyvin pitkän paidan kanssa. Monet normitopit/tunikat peitti vatsan riittävästi eikä äitiysvaatteita tarvinnut enempää erikseen hankkia. Systeriltä lainasin muistaakseni yhden tavallisen maxi-mekon ja tunikan, jotka kävi mahan kanssa.
 
Ärsyttävä välitilavaihe näissä vaatteissa. Omat housut ei mahdu enää päälle. Iso osa paidoista on liian tiukkoja tai lyhyitä. Äitiyshousujen pussi on liian suuri ja housut tippuu (ehkä oon ostanut liian isot housut ylipäätään?) ja mammapaidatkin on vähän roikkuvaisia. Mitä mie paan päälle? Mulla ei oo mitään sopivaa!
 
Napu, sama tilanne! Ei tiedä mitä pukis päälle. Pari päivää sitten kaivoin esille kaikki vanhat ja nyt kirpparilta ostetut äitiysvaatteet ja löysin yhdet sopivat housut. Varsinaisia äitiyspaitoja en haluis vielä käyttää. Mutta ootan kyllä innolla et saan pukea kesällä pari viime raskaudessa ostamaani äitiys t-paitaa. :) Tilasin sillon ebaystä hauskoja paitoja. Yhdessä on vatsan päällä piirretty kuva vauvasta kohdussa käpertyneenä ja yläpuolella teksti "It's a girl" (nythän on tyttö tulossa taas), toisessa on piirretty mun rintakehän kohdalle kylkiluut ja sydän ja vatsan kohdalla on vauvan luut ja sydän, eli kuin röntgenkuva musta ja vauvasta (vaikee selittää mut mun mielestä söpö) ja kolmas on joulun punainan paita missä vain vatsan päälle piirretty ohut valkoinen nauha ja rusetti, eli kuin vauva joulupaketissa (käytin sitä siis joulun aikaan).
Ostin kans käytettynä tosi hyväkuntoisen tukivyön nyt. Viimeksi mulla oli lainassa veljen vaimon tukivyö mut se oli hiukan liian piukka, tää uus on kokoa suurempi. Vielä en ole kokeillut. Äitiys "pikku"housut otin kans esille jo. Ne on aivan ihanat päällä kun tulee vatsan yli mutta ei kyllä mitenkään seksikkäät... Mutta eipähän tarvii enää vedellä pikkareita ylös kun normi pikkarit valuu vatsan alle.
 
Niin ja tulis jo pian niin lämmin et vois alkaa käyttää kesämekkoja! Mulla on pari aivan ihanaa mekkoa missä on kuminauharypytys rintojen yli, olkaimettomat ja heti rintojen alta levenee pitkiksi, löysiksi mekoiksi. Niissä on tilaa vatsalle kasvaa. :)
 
Janna75 mää vissiin käytän sit mamma alkkareita koko ajan :D oon ostanut kappahlista sellasia alkkareita normi käyttöön mitkä tulee tohon navan korkeudelle ja ylikin. Vihaan nimittäin kaikkia muita kun ne tuntuu rullautuvan tai tippuvan päältä. Eihän ne mitkään hirmu seksikkäät oo mut mukavat.
 
Yllätys, nää mun alkkarit tulee rintojen alle asti! :D Kun on mustat alkkarit ja rintsikat näyttää tosin siltä kuin olis korsetti päällä. :D
 
Mun noi kalsarit ei onneksi sinne asti yllä :D mut totesin ne hyväksi ison masun kanssa joten pitää käydä hakemassa niit lisää, kun käyttöä nillle raskuden jälkeenkin tulee. Voin kuvitella ton "korsetin" olevan super sexy kokonaisuus :D
 
Mun tekis mieli ostaa äitiyshousut. Ikinä en oo semmosia kokeillut, vielä ei ole edes maha kasvanut kovin paljoa (sitä kun on jo valmiiksikin). Mutta mistä sitä tietää minkälaiset hankkia? Tai kun en tiedä kuinka iso mahasta tulee. Saako sitä mahajuttua säädettyä jotenkin? Ja kun tarttisin niitä jo nyt kohta puoliin varmaan... Pitäis varmaan käydä testailee.
 
Mä ostin henkka maukasta äitiysfarkut. Meillä pitää töissä olla farkut ja niiden kanssa pitäis vielä kyetä hyvin liikkumaan koko päivän. Vk11 kohdalla rupes maha kipeytyy duunifarkuista, kun puristi.
Mullakaan ei mahaa varsinaisesti kyllä vielä oo, mutta niin paljon helpompaa olla töissä näil :)
 
Mä tykkään H&M:n farkuista. Tosin niissä taitaa olla melkein kaikissa se vatsan yli tuleva kangas. Nyt kun vatsa ei oo vielä kovin iso mutta normaalit farkut jo puristaa, vois sellaset sivuilla olevat venykkeet olla mukavammat. Tosin viimeeksi ainakin loppuraskaudessa se mahan yli tuleva kangas taas tuntui mukavan tukevalta. Mutta voi olla toki ettei nyt ostetut housut muutenkaan mahdu enää loppuraskaudesta! :grin Viimeeksi naureskelin paitojen kanssa, että tulikohan ostettua kuitenkin liian isoja, mutta loppuraskaudessa olisi melkein saanut olla vielä kokoa isompia kun paidan pituus alkoi loppumaan kuitenkin kesken. :p
 
On toki kivempi ja itsekkään en enää tavallisia farkkuja käytä kun niissä ei ole mukava olla, vaan lähinnä leggareita tai sukkiksia ja yhdet vanhat äitiysfarkut olen myös jo ottanut käyttöön, vaikka niissä onkin juuri tuo koko vatsan yli tuleva kangas. Mutta kun niitä kerran viime raskauden jäljiltä löytyy, niin toki niitä käytän! :) Mutta jos nyt ostaisin uudet, niin harkitsisin esim. Mamalicious-merkin farkkuja, joita saa sillä venykkeellä.
 
Hennesillä näin yhdet sellaiset housut, missä venykkeet sivuilla, muuten oli näitä mahapussillisia. Mulla kyllä masua on vähän omasta takaa, niin hyvin tukee pussiin täytettä. :D
 
Ostin tänään kirppikseltä mammafarkut ja äitiysleggarit, aaah mikä tunne! Farkut ekaa kertaa jalassa varmaan kuukauteen. Maha niin pulleana että voipi olla että nämä housut menee max. kuukauden ja sitten saa hommata jo isommat :-D
 
Mä löysin kanssa kirpparilta parit Mamalicious farkut ja otin jo valmiiksi kahta eri kokoa, kun ei ne koko raskautta mahdu mitenkään vaikka niissä onkin napeilla ja kuminauhalla vähän säätövaraa :)
 
Tilasin tänään alennuksesta parit shortsit ja yhdet pellavahousut kesäksi. Vielä kun löytäisi muutaman kivan mekon! :)
 
Ai niin, olin kokonaan unohtanu kesävaatteet, kun ei oo mammakoossa vielä mitään normivaatteitakaan. Viikonloppuna aion kyllä hakea parit housut mammalevikkeellä.

Ja varmaan lähempänä kesää on pakko hommata muutamat sortsit myös, ehkä joku mekkokin. Vanhat pellavahousut ehkä saattais mahtua, kun niissä on matala ja joustava vyötärö. Ehkä. Tai sit ei. Ei mitään käsitystä, millaisella vauhdilla maha kesää kohden kasvaa.

Nessu 14+0
 
Takaisin
Top