Äitiysvaatteet

Mulla oli viimeeksi la tammikuun lopussa, joten multa löytyy jo ne "talvivaatteet". Täytyy siis tällä kertaa tyytyä ostamaan vaan niitä kesävaatteita. :p Mulla jotenkin painaa inhottavasti kaikki normaalivyötäröiset housut vaikka ois kuinka joistavat, ellei niitä sitten pidä ihan häpyluun päällä ja niin taas en kehtaa liikkua missään. :grin Voi olla ettei kohtu sitten ole vielä noussut tarpeeksi tai sitten tää tapaus vain kasvaa alempana. :rolleyes:
 
Ostin ensimmäisen äitiysvaatteen! Tämä Boob-merkin (virn) mekko löytyi Kampin Bebes-kaupasta mutta samoja näkyy olevan about samaan hintaan Zalandollakin (tai no Bebesissä ale oli 30%). Hirmu venyvää materiaalia, menee jo nyt ja myös raskauden jälkeen. Tissien alla on tuo aukko jonka kautta voi imettää. Sekin jää normikäytössä vyötärövyön alle helposti. Olen mekkojen käyttäjä ja olen vähän pohtinut että mitäs sitten kun pitäisi julkisella paikalla imettää.. Nyt on ainakin yksi vaate jolla onnistuu helposti. https://www.zalando.fi/boob-trikoomekko-grey-black-bx329f00s-q11.html

BX329F00S-Q11@7.1.jpg
 
Mikä ilon ja onnen päivä! Hain tänään henkkamaukasta kolmet mammahousut (kangashousut, kulutetut farkut ja mustat farkut), ja apua, miten upeelta ne tuntuu jalassa!

Kaksissa housuissa on sellainen kengurupussi, joka asettui täydellisesti mahan tueksi. Yksissä taas on vyötäisillä sivuissa joustimet.

Jos olisin tiennyt, että mitkään housut voi tuntua kasvavan mahan kanssa noin upeilta kuin etenkin noi kengurupussilliset, olisin hakenut jo aikoja sitten. Jos jollakulla ei siis vielä ole mammapöksyjä, suosittelen lämpimästi!

Kävi vielä niin hyvä tuuri, että housut oli tarjouksessa 20 e / kpl. Uskoisin, että noilla pärjään ihmisten ilmoilla melko pitkään, eikä enää tartte peitellä pitkillä topeilla auki lepattavia viiluja... :D

Nessu 14+2
 
Te, jotka ootte käyttäneet sekä noita mahapussillisia että niitä housuja missä on sivussa kuminauhat tms, kumpia suosittelette? Mulla on vaan pussillisia mutta oon miettinyt niitä toisia kans...
 
Mulla on kokemusta nyt vain tältä yhdeltä päivältä, mutta musta pussilliset on mukavammat. Pussista mahalle tuleva tuki on upeen tuntunen. Pussittomatkin on ok, mutta jotenkin se pussi tuntui miellyttävämmältä vatsaa vasten kuin pelkkä paita. Lisäks se housun vyötärön reuna asettuu mahaa vasten pussihousuissa huomaamattomammin kuin noissa levikkeellisissä.

Toki varmaan myös makuasia :)
 
Mulla kans oli tänään ekaa kertaa hm:ltä ostetut pussilliset mammahousut ja voi että on ihanan tuntunen ku mistään ei purista! Tähän asti oon pitäny mekkoja ja sukkiksia mutta mammahousut vielä kyllä voiton :)
 
Mä tykkään kanssa siitä pussillisesta enemmän. Kävin sovittamassa niitä kuminauhallisia kans, mutta jotenkin tuntu ettei pysy päällä, kun olivat niin kauhean matalat (h&m). Kyykkiessä on kiva, kun pöksyt pysyy siellä missä pitääkin, eikä tarvii koko ajan vetää ylös niitä.:)
 
Mie vähän ootan et maha vähän kasvais. Nää pussilliset kestää hyvin jalassa kun pussi on kaksinkerroin, mut välillä sekin ahdistaa (harjotussupistuksia?) Ja sit kun pussin oikasee tissien alle asti, niin sit tuntuu et pögät valuu...
 
Mä oon suunnitellut ostavani ulkohousuihin henkselit. Mulla on kyllä monen kokoisia tuulihousuja, mutta eihän ne tossa mahan päällä pysy. En ole ainakaan törmännyt äitiysmallin ulkoiluhousuihin.
 
Kaneli, pitääpä kans harkita henkseleitä. Mä oon pitäny ulkoiluhousuja vetskari auki ja jatkanut vyötäröä hiuslenkillä, jolla se pysyy löysästi kiinni. Tosin housujen kursiminen vyötäisiltä tuntuu pikkuisen epämukavalta, joten henkselit vois olla hyvät. Oon harkinnu, että kokeilisin myös miehen ulkoiluhousuja, kun se on vain 10 cm mua pidempi.
 
Googlasin äitiysulkoiluhousut. Löytyy niitä. Mm. kuorihousut, joilla hintaa 149€. En investoi muutaman kuukauden takia! Ehkä noi henkselit voisi olla hyvä idea...
 
Mäkin hankin H&M:n pussilliset housut. Ne on ollu päällä vasta yhden päivän. Tuntuivat muuten tosi kivalta, mutta voi ei kun ne valuu! En tiedä ostinko sit liian isot (ihan samaa kokoa mitä ennenkin oon käyttänyt), ja mahakin on vielä aika olematon mut kun joudun töissä kyykkimään ja muutenkin liikkumaan tosi paljon niin saa koko ajan olla nostamassa. Ärsyttävää! Kotona kun on rauhassa ni pysyy paremmin. Mulla on muutenkin nyt se tilanne että pitäis uusia housuvalikoima kun entiset rupee hajoomaan niin mietin vain että ostanko vielä lisää tavallisia housuja joita ei ehkä kovin kauaa pysty enää käyttää vai sitten satsaanko noihin valuviin mammapöksyihin... Sitä toista mallia äitiyshousuista en kokeillut edes, oiskohan se parempi.
 
Itse pidän enemmän mallista joka nousee vatsan päälle. Vielähän sen vyötärön joutuu kääntämään, mutta mukavat päällä. Housut kyllä valuu toisinaan johtuen mun kohdalla takapuolen muodosta (=pyrstö). Pysyy paremmin sit kun vatsa kunnolla kasvaa, ja saa pidettyä sen pussin ylhäällä.
 
Mun äitiysfarkuissa on vyön lenkit ja käytän vyötä. Yhdet housut ilman vyönlenkkejä pysyi päällä vasta kun maha oli oikeasti iso. Vyö tulee niin matalalle ettei mua ainakaan paina yhtään :)
 
Mä tykkään myös enemmän siitä mallista, jossa on se pussi. Vaikka se tuntuukin aluksi vähän hölmöltä kun mahaa ei vielä juuri ole, mutta mahan kasvaessa se on mielestäni ehdottomasti mukavampi. :) Viime raskaudessa ostin aluksi kokoa liian suuria farkkuleggareita. Sellaisia, joissa ei ole mitään kiinnitystä vaan joustava vyötärö. Samoja käytin sitten synnytyksen jälkeen kun kroppa ei ollut vielä entisensä enkä halunnut missään tapauksessa enää mammahousuja laittaa jalkaan. :grin Joten tuli niillekkin loppupeleissä aika paljon käyttöä. Nyt tosin siirryin suoraan noihin pussillisiin mammahousuihin kun niitä jo kerran valmiiksi kaapista löytyi.

Ulkoiluhousuja olen myös käyttänyt auki ja ponnarivirityksellä. Ei kovin mukavaa mutten myöskään ala yli satasta laittamaan äitiysulkoiluhousuihin kun käyttöaika on kuitenkin sen verran lyhyt ja todennäköisesti tämä on meidän viimeinen lapsi tai ainakin toisiksi viimeinen. :p Voi olla toki, että syksyllä marja-/sienimetsässä turhaudun ja kiroan miksen hankkinut niitä ulkohousuja. Miehen housuja en voi lainata kun meillä on pituuseroa 40 cm. :hilarious:
 
Mä en myöskään halua maksaa äitiysulkoiluhousuista (kauhea sana) yli satasta koska käyttöikä on niin lyhyt. Mulla ei taida olla yksissäkään ulkohousuissa vetskaria, ne on kaikki kuminauhalla joten venyy kyllä hyvin. Ei varmaan loppuun asti mene, mutta ajattelin, et voi sit miettiä että ostaako syksyllä jotkut halvat ja reilun kokoiset tavalliset.

Miehen housut ei myöskään ole vaihtoehto kun se on niin paljon pidempi kuin minä. :)
 
Itse kans tuskailen ulkoiluhousujen kanssa. Töissä päivittäin ulkoilen ja vaikka vähän joustava vyötärö + nappi housuissa on, niin kyykistyessä pamahtaa nappi auki, eikä ne pysy jalassa ilman napin kiinnioloa. Tuota pompulaviritystä vois kokeilla. Ehkä vois jostain alesta ostaa isot, mutta vähän vaikea ennustaa vielä syksyn kokoa...
 
Takaisin
Top