Äitiysvaatteet

Ainakin Budget Sport ja Stadium on usein myynyt jossain kampanjoissa ulkohousuja 19,90. Sellaiset kun bongaa niin on mun mielestä ihan ok hinta muutaman kuukauden käytölle. Kyllä niitä vielä synnyksen jälkeenkin tarvii, minä en ainakaan usko ihan heti olevani entisissä mitoissa. :grin

Jösses. Ekaa päivää kenguruhousuissa duunissa. On nää upee keksintö! Oon niin intona täydellisesti masun kanssa istuvasta vaatteesta, että piti parille työkaverillekin esitellä kenguruhousuja ja supermukavaa mahapussia. Siis niin mukavat, ei ahista, ei juurikaan valu, materiaali on ihanan pehmeää. Maha tuntuu asettuvan tukikangasta vasten tosi mukavasti.

Ihanaa myös, ettei mahaa enää tarvi vetää sisään. Ja hassua, että muutaman kerran oon jo huomannu masua katsottavan. Aikamoista <3

Nessu 14+4

Ostin ekat äitiysfarkut nettikirpparilta. Maksoi kympin.
Ja otin ne jo käyttöön, koska omat normifarkut hankaa vyötäröltä. Nyt vaan pitäisi bongata noita lisää...
Kaikki on vaan kokoa s-m, mutta kun mun ahteri ei sellaisiin mahdu. Enkä ihan uunituoreita viitsisi kaupasta ostaa.
Sekä pitäisi löytää ensikuulle yksi äitiysmekko ristiäisiin, joten sitäkin tässä metsästän. Olishan se kiva kun sellaisen löytäisi jostain käytettynä, kun en muutenkaan ole mikään mekkoihminen, enemmänkin caprit/toppi on mun juttu.

No onneksi ei vielä ole mikään hengenhätä :grin

Tilkku, käy katselemassa kaupoissakin. Itse ostin Henkalta ja Maukalta kahdet. Oli alessa 15€/pari, ei paha.

Onkohan Sellon tai Jumbon H&M:ssä (ja muissa liikkeissä) äityisvaatteita?

Hyvä, kun mulla on kuitenkin melkein 60 km kumpaankin ostoskeskukseen, niin ei viittis ihan turhaan ajella. :)

Joo itsekin löysin Jumbon H&M:n äitiysvaateosaston vasta toisella yrittämällä. Ovat erillään muista naistenvaatteista, pitää mennä miestenosaston läpi lastenosastolle ja kääntyä vasemmalle liikkeen päätyyn.

Mun mielestä äitiysvaatteet on yleensäkin hyvin piilotettu kaupoissa. Kävin mulle vieraassa h&m:ssä, enkä millään löytänyt koko osastoa. Sitten näin toisen raskaana olevan naisen, ja seurasin häntä :grin ja sillä tavalla löysin.
Ne oli lastenosastolla, tyttöjen ja poikien osaston välissä.

Sama kokemus kuin Hormigalla, tosin oon käynyt vasta parissa äippävaatteita(kin) myyvässä puljussa. Salapoliisi sai olla mammakamppeet löytääkseen. Ei tosiaan varsinaisesti mainosteta, että täällä ne on. Mikä on hassua.

Onko kenelläkään vinkata mitään hyvää nettikirppistä? Facebookissa en ole. Olen hävittänyt muutamat farkkuleggarit enkä haluaisi hurjasti hintaa uusille..

Yleensä ne mammaosastot on vauvanvaatteiden välittömässä läheisyydessä. Silleen saadaan mukavasti lisämyyntiä, kun mammat ei voi vastustaa kiusausta napata mukaan jotain pientä ja söpöä heräteostona. Tarkkaan mietitty juttu, jonka erityisesti ruotsalaiset hallitsee. Tietynlaiset asiakkaat kyllä marssii ovesta ulos, jos ei löydä hakemaansa nopeasti (esim. minä itse), mutta lopputulos on kuitenkin kannattava.

Suunnatkaa siis lastenosastolle etsiessänne äitiysvaatteita. Siellä ne yleensä lymyilee.

Onko semmosia äitiyshousuja olemassa, missä ois se masupussi mutta että siinä ois joku kuminauhasysteemi tms ylhäällä? Mulla ne valuu koko ajan... En tiiä onko sit liian isot mutta pienempi koko ois varmasti ollut muuten sit pieni. Äh, miten hankalaa.

Christalli, sellasia housuja mäkin olen kaivannut! Mulla on yhdet Polarn o' Pyret äitiystrikoot ja niissä on selässä kiristyskuminauha, eli se vetää samalla etupuolta tiukemmalle ja se on todella näppärä!

Mä en oo kaivanut periaatteesta vielä yhtäkään äitiysvaatetta esiin, vaikka kaikki on tallessa edellisen raskauden jäljiltä ja aihetta olis. Jotenkin se on ihan ylivoimasta "enhän mä niin iso oo!" Suurimman osan normaalifarkkuja ja -hameita oon joutunut hylkäämään, mut kuljen löysemmissä college- yms housuissa, jotka ei kiristä/saa säädettyä. Onneks alkoi lämpimät säät, nii ei tartte huolehtia enää mihinkään toppahousuihin ahtautumisesta. Pukeudun normaalistikin vähän löysiin vaatteisiin, nii vielä mahtuu.

Sillei sattuu hyvin tää, että laskettu aika on 2 vkoa myöhemmin kuin viimeksi, (ja esikoinen syntyi just sen 2 vkoa myöhässä), joten raskausvaatteetkin sopii ehkä sit samaan aikaan. Ei tartte hankkia mitään kallista äitiystoppatakkia tms. Silloin vajaa 3 v sitten syksy oli kieltämättä jo melko kirpeä kun pääsi laitokselle, mutta toisaalta itse valui hikeä jo kymmenen askeleen jälkeen, joten paksumpien vaatteiden puute ei ollut mitenkään ylitsepääsemätön ongelma. ;)

Mä kans viimeiseen asti vitkuttelin äitiysvaatteiden käyttöönottoa, mutta kyllä se vaan pakko oli antaa periksi noin viikko sitten (ymmärtänette jos katsotte masukuvat ketjua).

Noista korkealla masuresorilla varustetuista housuista mä oon moniin laittanut itse kuminauhan sinne kun se on kansinkertaista trikoota tai resoria se yläosa, niin leikannut vain pienen reiän ja hakaneulan kanssa pujottanut napinläpikuminauhan sinne, johon oon toiseen päähän ommellut napin. Näin saa sitten tarvittaessa kiristettyä tai löysytettyä...

Mä kans viimeiseen asti vitkuttelin äitiysvaatteiden käyttöönottoa, mutta kyllä se vaan pakko oli antaa periksi noin viikko sitten (ymmärtänette jos katsotte masukuvat ketjua).

Noista korkealla masuresorilla varustetuista housuista mä oon moniin laittanut itse kuminauhan sinne kun se on kansinkertaista trikoota tai resoria se yläosa, niin leikannut vain pienen reiän ja hakaneulan kanssa pujottanut napinläpikuminauhan sinne, johon oon toiseen päähän ommellut napin. Näin saa sitten tarvittaessa kiristettyä tai löysytettyä...

Mihin kohtaan se reikä kannattaa tehdä? Varmaan taakse tai sivulle, jos ei se sieltä näkyis niin paljoa tiukan paidan alta?

Yläreunaan ja taakse/sivulle, sauman viereen yleensä oon tehnyt ja vain siihen sisimpään kankaaseen, niin ei näy mihinkään kun päällimmäinen kangas jää ehjäksi. Ja trikoota/resoria kun on, niin ne ei edes purkaannu. :)

Takaisin