Äitiysvaatteet

Haha, mä oon ilmeisen myyty näille tarvejutuille :) Mutta siis mä kyllä tarttesin imetyspaitoja! Liikuin vauvan kanssa paljon ja koin tavallisissa paidoissa imettämisen melko paljastavaksi puuhaksi :)

Mutta kotioloissa pärjäsi hyvin tavallisilla paidoilla. Mulla on h&m:n muutama imetystoppi ja t-paita, joita pidin aina jonkin hupparin tai neuletakin alla. Sit tilasin zalandolta kaksi siistimpää pitkähihaista imetyspaitaa. Kovassa käytössä olivat.

Tosi yksilöllistä siis!
 
Mä myös imetin vierailla ja kahviloissa sen verran, että koin imetyspaidat ihan hyödyllisiksi. Bebesiltä ostin yhden lyhyt- ja yhden pitkähihaisen, plus h&m:ltä pari lisää. Kyllä niihin tappokyllästyi aika nopeasti, mutta kotona ja perheen luona vieraillessa käytin aika pian normipaitoja. Ja perusimetystoppi toimi vetuketjullisen/napillisen hupparin ja neulepaidan kanssa. Sellainen imetysliina on kanssa joillain toiminut hyvin, olen nyt kuullut pari hyvää kokemusta tutuilta.
 
Laittakaas vinkkejä noista tukijutuista eli millainen esim toi belly belt on? Mulla on useamman tapaturman takia selkä melko heikko joten kaikki tuki on tarpeen
 
Kävin köyhtymässä eilen imetysliivien ostamisen muodossa. Ehkä ostan vielä yhdet ns. paremmat kaarituettomat imetysliivit ja sit paketin niitä hm:n tuplapakkauksia. Yks kaveri sanoi että alkuun niitä tarvii 6 kpl mutta sekin varmasti riippuu pitkälti siitä kuinka paljon maitoa erittyy?
 
Mulla ainakin rinnat veny ihan uusiin uomiin kun maito alkoi nousta n.2pv synnytyksen jälkeen. Kaiken parhaimmat oli alkuun urheilurintsikat. sitten kun maidon tulo tasaantu ni ties paremmin sen pysyvämmän koon joka tais olla ainakin 3-4 x isommat suuntaan jos toiseen kuin normaalisti. ja h&m imetysliivit koin täysin vempuloiksi, niissä oli jotkut muovi tuennat sivuilla jotka menetti hetkessä muotonsa ja sen myötä painoivat kupeita. Onneks ne ei ollu kovin kalliita. Lindexillä oli hyviä imetysliivejä mielestäni. Ja tais täällä joku aiemmin mainostaa jotain nettisivua ja ne näytti ihan ok:lle.
 
Kävin ihan varta vasten bebesillä ostamassa imetysliivit, sieltä ainakin saa asiantuntevaa palvelua :) Oon muutenkin tosi tarkka että rintaliivit on hyvälaatuiset, en muutenkaan ostaisi niitä hm:ltä tai lindexiltä (osittain siksi että mun kokoa ei löydy niistä). Budjetillisistä syistä varmaankin joudun silti ostamaan niitä esim. yöliiveiksi
 
Äidiltä sain imetysrintaliivejä, hän kun on joutunut sellaisia käyttämään erään sairaudenjohdosta. Itse ostin vain yhdet kaarituettomat. Ne on fiksusti vielä vähän liian isot, kun ajattelin että rinnat ehtii vielä kasvaa. Alkaa muuten isommat topit tulla venumisen suhteen tiensä päähän, varmaan pakko sittenkin käydä jossain ostamassa sellaisia imetyspaitoja missä on mahallekin paikka, tai oikeastaan en oikein edes ymmärrä miksi niissä on se kummun paikka?
 
Luulisin sen kummun paikan ilman vauvamasua vaan olevan ihan ookoo näkönen. Paitojen käyttöikä vaan kasvaa ku voi ny raskausaikanaki käyttää. Mulla on niitä kaks ja sit yks äitiyspaita. Ihan erikivastihan ne istuu tohon massun päälle ku tavallinen paita.
 
Ja kun ei se masu valitettavasti välittömästi synnytyksen jälkeen katoa (ainakaan kaikilla), istuu paita sitten silloinkin mukavammin.
 
Kyllä niitä äitiysvaatteita tarvitsee synnytyksen jälkeenkin ellei ole joku kummajainen jolla maha häviää samantein.
 
Niin siis tarkoitinkin tuohon edelliseen viestiin jatkona, kun oli puhetta masusta joka ei yleensä heti häviä, että ei ainakaan minulla häviä. :D Tullee raskausajan vaatteet olemaan varmasti vielä ainakin loppuvuoden käytössä. Ja varsinki ku joulu tullee heti perrään. :D
 
Katsoin elokuvaa, nainen nosti paidan helmaa ja alkoi imettämään. Mies jäi tuijottamaan. Nainen vaan totesi että etkö ole ennen rintaa nähnyt! Jo loppui tuijotus.
On se vaan kumma kun imettämistä ihmetellään tai rintoja yleensäkkin. Oma mies juuri huvittavin kun aina tuijottaa..silleen et oothan sä nyt nää nähnyt miljoonia kertoja jo?! Ei ymmärrä mikä niissä tisseissä nyt niin omituista/kiehtovaa on? :hilarious: Päivähepuli.
 
Ajattelin kotona hillua ihan leggareissa ja topissa, mutta sitten julkimaailmassa hyödyntää tätä vinkkiä: http://www.olivialehti.fi/nelliinan-vaatehuone/2015/02/imetysvaatteet/

Mulla on paljon väljiä mekkoja joissa kuitenkin on korkea pääntie niin alusmekon kanssa sopii passelisti imetykseen. En tietenkään ihan missä tahansa rupea nostelemaan mekkoa kaulaan.. :D Mutta kavereilla, sukulaisilla jne toimii varmasti hyvin
 
Mulla ei aikaisemmin liiemmin ylimääräisiä kiloja ollut, niin raskauden jälkeinen maha oli kyllä aikamoinen järkytys turvotuksen kera. Ihan mielellään sitä käytti sitten löysempiä ja peittävämpiä vaatteita.
 
Joo ne ekojen viikkojen valokuvat on kivaa katseltavaa jälkikäteen..mulla ei paljoa kiloja tullut, mutta turvotuksen kanssa naama näyttää niin leveeltä. :D
 
Tietääkös kukaan mitään äitiysvaatekirpparia, netissä/hämeessä? Tarvis keksiä jostain juhlamekko juhliin, jotka olis vielä viikolla 37, joten ei raaskis uutta ostaa. Ja sais olla räväkkä/näyttävä, teemabileet. :wink
 
Ozbaby netissä, saa halvallakin kivoja juhlamekkoja. Ostin itselleni esikoista odottaessa kivan juhlamekon sieltä, oisko neljälläkympillä saanut :)
 
Kiitti vinkistä! :) Pitää katsastaa hetimmiten.
 
Mäkin menin heti katsoo ja ne oli taas aika kivoja. Toivon mukaan löydät jonkun! Nyt ryhdyin miettimään, että ei oo mitään sellaisia juhlia missä saisin käyttää mekkoa, höh. Toivon mukaan ois ees jotkut..
 
Takaisin
Top