Äitiysvaatteet

JenCa

Oman äänensä löytänyt
Vähän aikaisessa ehkä tällainenkin ketju. Mulla on kuitenkin ollu plussaamisesta asti semmonen fiilis, että ei tee mieli ollenkaan pitää vatsaa yhtään painavia housuja, joten nyt on menty kollareilla ja yksillä rönttöfarkuilla. Oon alkanu miettimään, josko ostais jo nyt äitiysfarkut, niin ei tartteis ihan rönttövaatteissa aina kulkea.

Tarjontaa on ihmeen vähän, edes Hgin keskustan Sokoksella ei myydä ollenkaan äitiysvaatteita. Toisaalta suht edullinen hinta olis toiveena, kun käyttövuosia pöksyille ei hurjasti kerkeä tulemaan. H&M:ssä olis ihan kivan näköisiä ja hintaisia farkkuja. Äitiyspaitoja tuskin tulee kauheesti osteltua, eiköhän tuolta kaapista löydy ainakin aika pitkäks aikaa vatsan kohdalta sopivan löysiä tai venyviä paitoja.

Mutta kokemuksia kaipaisin, mistä ootte löytäny hyviä äitiysvaatteita? Meinaatteko satsata näihin paljon vai meettekö vanhoilla vaatteilla ja jätti t-paidoilla loppuun asti? :)
 
Mä oon pari paitaa ja pari mekkoa/tunikaa hommannut kasvavaa mahaa silmällä pitäen: normivaatteita, mutta kaikki pidempiä malleja. Kooltaan muutenkin pikkasen reiluja. Farkut menee vielä jalkaa, mutta vyötä olen joutunut jo löysyttämään. Varmaan parin viikon päästä ku olen hiihtolomalla voisin käydä jotkut housut ostamassa mammaosastolta. H&M varmaan paikka, aika niukkaan on tarjonta täällä pohjoisempanakin.
 
mä kävin viimeksi hakemassa hm:ltä yhet farkut.... sitten käytiin virossa ja tukholmassa, jossa oli mustia trikoohousuja (http://www.hm.com/fi/product/52051?article=52051-A) joita ei siis myyty suomen hm:ssä (silloin ei ollu edes netti hm:ssä, nyt näytti olevan), niitä mulla kolmet kaapissa..
mama licios:ksella on paljon vaatteita. niitä löytyy ympäri ämpäri, kannattaa googlettaa.. :D
täsä muutama vinkki :wink
 
Henkkamaukan äitiysvaatteet on yllättävän hyviä. Mun kaveri hankki sieltä toppatakin ja farkun näköiset leggarit tai mitkä ne ny on ja pari mammapaitaa. Istuvat hyvin päälle, näyttävät kauniilta ja kasvava masu mahtuu niihin hyvin. Ja hintakaan ei oo kauhia. Sieltä aattelin itte hankkia.

Imetysliivit on kuulemma siellä rimpuloita. Mistähän sellaisia tukevia sit löytäis, tietääkö kukaan?
 
Lindeksille on tullun kuulemma kivannäköisiä imetysliivejä. itte tykkään kyllä noista hm:n liiveistä, ei kiristä eikä purista.... lopetin imetyksen 2kk jälkeen, ja silti 3kk vielä imetysliivit päällä :wink
 
Juu pakko myöntää että näitäkin on tullut hamstattua vauvan vaatteiden lisäksi jo nyt aika paljon :D
Yks vinkki muille odottajille: Tiedättekö näitä Freddy-fitness farkkuja vai mitkä onkaan. Nää on ihan MIELETTÖMÄT päällä ja menee varmasti raskauden edetessä pitkään kuminauhavyötärön ansiosta.
Aika tyyriit oli (119e) mut mun mielestä ehdottomasti hintansa väärti. Ja menee myös raskauden jälkeen toisin kuin perinteiset mama housut
 
Oliskohan ne Lindexin liivit hyviä. Pittää käyä kattomassa. Mulla on pienet rinnat normaalisti, monen lapsen imetyksen tuunaamat, mutta jos vanhat merkit paikkaasa pittää nii dolly ja parton tullee taas kyllään ja ne tarvii kunnon kulettimet. :D Ja olishan se mukava jos ne näyttäiski kivoilta ku kerranki multaki löytyy tissit. :D
 
Ostin tänään H&M:ltä yhdet äitiysfarkut, yhdet collegetyyppiset housut ja 2 paitaa. Housuja tarvin nyt jo kun on ihan hirveä turvotus ja närästys, ne paidat vaan oli niin ihania et oli pakko noukkia mukaan jo nyt :wink Farkkuja vaan en meinannu millään löytää kun kaikki oli jotain ihme super skinny-malleja, joihin mun paksut pohkeeni ei mahdu. Yhdet tosiaan sit lopulta löysin, mutta ne ei kyllä tuu mahtumaan enää loppuraskaudessa jos tulee turvotusta samaan tapaan kuin esikoisesta... pitää yrittää etsiä netistä leveälahkeisia äitiysfarkkuja.
 
Onneksi on kesä tulossa, ehkä ei farkkuja tarvi hommata ollenkaan, kun menee kevyemmällä varustuksella. Mekot, pitkät paidat ja legginsit voivat olla kova sana. Toivottavasti kesä on lämmin, mutta ei liian kuuma. Jos saa toivoa... Omat farkut jäänevät kohta kokonaan kaapin perälle odottamaan laihempia aikoja.
 
Fredyt on kyl superit ne tavis housut on halvemmat ku farkut. Mulla ollu pikkusen turvotusta niin ne housut vaan tuntuu hyvält päällä. Ei purista mistää tai ehkä perseestä mut niinhän niiden on tarkotus.
 
Täällä myös otettu äitiysfarkut tällä viikolla käyttöön. Turvotus on sitä luokkaa ettei kärsi mitään kiristävää pitää. Sitä samalla unohtaa kätevästi työpäivän ajaksi edes olevansa raskaana.
 
Täälläkin otettiin tänään käyttöön mammafarkut. Ah tätä ihanuutta kun ei tarvitse nappia enää aukoa eikä mistään päin purista. Ongelmana alkoi olemaan tuo napin aukaisu täällä töissä, kun en meinannut muistaa laittaa sitä kiinni kun lähdin työpisteeltäni kävelemään :woot:
 
Viime raskaudessa hyviksi havaittuja H&M (housut, paidat, tunikat), Mamalicious-imetyspaidat, Noppies (jeggingsit) ja Anita-imetysliivit. Anitat on kalliit, mutta kaksilla hyvillä liiveillä (+jotain muita rimpuloita, huonoja ostoksia lisänä) pärjäsin ekassa imetyksessä ja imetin sentään melkein kaksi vuotta. :D Ostin ekat imetysliivit joskus raskauden puolivälissä, jos muistan oikein.

Singutin viime raskaudessa liikaa toppeja yms. paitoja, kun pidin niitä vaan mahan kasvaessa. Olivat sitten entisiä toppeja, kun löystyivät niin paljon. Toki olin aika valtava viimeisellä kolmanneksella, eli ei päde kaikkiin tietystikään. :wink
 
Mietinkin juuri, että pitääkö mennä ostamaan hm:ltä äitiystoppeja ja paitoja sitten kun maha alkaa kasvamaan. En haluaisi vanhoja vaatteita kuitenkaan heittää pois venymisen takia. Varmaan normitopit alkavat puristamaan inhottavasti mahan kasvaessa? Ensiodottajalla ei kokemuksia näistä asioista vielä :)
 
Mulla piti normi topitkin muotonsa vaikka vedin masun päälle. Eniten tykkäsin Seppälän pitkän mallisista topeista. H&M:n äitiystopit oli myös kyllä hyviä, puuvillaset t-paidat koin oudoiksi päällä.
 
Ne H&M:n T-paidat meni lähinnä lopussa, koska se tila ja joustovara mahalle oli niin suuri. Tai sitten olin ostanut liian isoa kokoa. Mulla oli kans pitkät normitopit käytössä ja hyvin toimivat edelleen. Äitiysleggingsit oli kovassa käytössä etenkin viimeiset kuukaudet, jotka onneksi osuivat kesälle. Käytin niitä vielä synnytyksen jälkeenkin kun eivät puristaneet mistään. Masutuubi on kyllä mulle täys mysteeri. Onko jollain kokemuksia tai hyviä perusteluja semmoisen hankintaan?
 
Masutuubista on hyötyä jos omat topit/paidat jää liian lyhyiksi ja haluaa pitää niitä. Jotkut masutuubit on tukevaa kangasta ja tukevat mahaa, osa ihan lörppöjä kangassuikaleita.
 
:cat:moikka! Tulin tuolta marraskuusta kurkkimaan ja pakko pistää kun kävin UFFilla ja aiä oli 7€ päivät ja löysin kahdet h&m mamafarkut eli yht 14€ ja hyvässä kunnossa!

terkkuja LA marraskuusta!
 
Takaisin
Top