Äitiysvaatteet

Mä tilasin bebesiltä kevät takin, housut ja kesämekon. :)
Edellisessä raskaudessa menin aika pitkälle venyvillä vaatteilla kuin maha ei ollut kovin suuri. Nyt on kesälle tiedossa juhlia niin on varmasti pakko ostaa joku hienompi juhlamekko. Mulla ainakin rinnan ympärys turpoo niin ettei vanhat mee päälle. Samoiten nyt jo tekee tiukkaa et kevät takki menee päälle, niin on kiva ettei koko kesää tartte kulkee tuulitakissa!
Hennesin housuja oli kahdet viime raskaudessa käytössä, hyvin kesti, mut nyt on kyl aika kulahtaneet.
 
Olin tosi pertynyt H&M äitiysvaatteiden valikoimaan. Aleksin liikkeessä ei ollut ainuttakaan housua jotka olisivat kokoa 46. 44 tuntuivat olevan liian tiukat, vaikka yleensä käytän sitä kokoa. Ajattelin kuitenkin että paikat leviää vielä jos turvotustakin tulee.
 
En voi vastustaa pientä mainospläjäystä imetysliiveistä, joita olen myynyt satoja raskaana oleville ja imettäville naisille. Myyn alusvaatteita ihan harrastuksena, mutta rautainen ammattitaito on kyllä vuosien varrella kehittynyt. Omaakin kokemusta moisista kapistuksista on neljän imetyksen verran.

Ensin yksi vinkki: imetysliivit(kin) kannattaa hankkia asiantuntevan myyjän opastuksella. 80% naisista käyttää väärän kokoisia liivejä. Liian pienet liivit imetysaikana voi saada kyllä jopa maidon tyrehtymään. (Tää viimeisin lause on mun omaa havaintoa, en ole lukenut tieteellisiä artikkeleita aiheesta.)

Pxc:n mallistossa on kahdet aivan ihanat imetysliivit.

Toiset Roycen Blossomit ovat pehmeät ja muuttuvat kolme kuppikokoa, mikä on hyvä asia kun rintojen koko muuttuu hurjasti esim sen mukaan miten imettää. Ne ovat niin mukavat, että yölläkin on hyvä ja pehmeä nukkua niissä. Näistä saa kahta kuosia: tummaa, jossa valkoisia pisteitä ja eläinkuosia! Mammaliivin ei tarvitse olla tylsä! Koot 70-90 c-k.

Käy kurkkaamassa pxc.fi ja sieltä hae Blossom. On esittelyvideokin.

Toinen malli, Lauren, on perinteisempi liivi, koot 65-85 d-k.
 
Liian pienet liivit imetysaikana voi aiheuttaa rintatulehduksen. Mulla oli viime keväänä kotona aina mukavia ja pehmeitä liivejä, mutta sitten kaupungille mennessä halusin laittaa paremmin tukevat liivit, jotka saattoivat puristaa. Ja se saattoi vaikuttaa rintatulehduksen alkamiseen. Imetysaikana täytyy muistaa pukeutua mukavasti ja lämpimästi.
 
Mulla mahtuu enää vain yksi hame päälle, vaikka viikkoja vasta 15+3. Tänään kävin läpi vanhoja vaatteitani, että jos niistä sais askarreltua jotain. Jätän insventoimatta mammavaatteisiin (en muutenkaan löydä oikein hyvin sopivan kokoisia saati mieleisiä kuteita valmiina). Joten kait pitäs kerätä voimia ja alkaa surauttelemaan ompelukoneella ees jotain, ettei käy, että joku aamu ei ole töihin lähtiessä sopivia vaatteita.

Onneks kävin tätä lukemassa, en ole tajunnut lainkaan, että on jotain imetysliivejä. Auts. Pitänee tutustua aiheeseen, ja fundeerailla mitä teen, kun allergia vaikuttaa paljon liivivalintaan. Toivottavasti jotain kivaa, suht edullista ja sopivaa löytyy mullekin.
 
Todella nätti toi mekko! Aloin itsekin miettiä että pitäisikö tilata.. Mulla on onneksi aika paljon väljiä mekkoja ja bellybeltin ansiosta taidan pysytellä normaalihousuissa. Yhdet äitiyshousut oon tosin ostanut ja harkitsen äitiysfarkkujen ostoa hennesiltä. Ostin muuten Sellon hennesistä sellasen mustan hiattoman jumpsuitin kesää varten. Aivan ihanaa pehmeää ja viileän tuntuista materiaalia ja lahkeetkin takaa sen ettei tuu sisäreisi-hankaumia. Suosittelen! (sopii muuten myös imetykseen sillä etuosassa oli kietaisu napilla)
 
Todella nätti toi mekko! Aloin itsekin miettiä että pitäisikö tilata.. Mulla on onneksi aika paljon väljiä mekkoja ja bellybeltin ansiosta taidan pysytellä normaalihousuissa. Yhdet äitiyshousut oon tosin ostanut ja harkitsen äitiysfarkkujen ostoa hennesiltä. Ostin muuten Sellon hennesistä sellasen mustan hiattoman jumpsuitin kesää varten. Aivan ihanaa pehmeää ja viileän tuntuista materiaalia ja lahkeetkin takaa sen ettei tuu sisäreisi-hankaumia. Suosittelen! (sopii muuten myös imetykseen sillä etuosassa oli kietaisu napilla)
Tää?
http://www.hm.com/fi/product/88645?article=88645-B&cm_vc=PRA1#
 
Joo, just toi! Tosi miellyttävä, olin ihan yllättynyt. En sitten tiedä, ei ehkä laadukkain vaate mutta varmasti menee ainakin yhden kesän :happy:
 
Itse tuli joskus ostettua h&m:ltä sekä mama licious myymälöistä mamma vaatteita. Nyt niitä saa taas pikkuhiljaa kaivella esille:). H&m:n imetysliivit tuntu jotenkin tosi rimpuloille,etenkin kun tuota povea jo valmiiksi on ja niissä oli vain sivussa jotkin muovit jotka vääntyilivät oman mielensä mukaan (aih!). lindexiltä ostin ennen pojan syntymää muutoman imetystopin jota käytin paljon etenkin yöaikaan. Tosin, kun maito nous rintoihin ja tissit oikeasti turposi oikein huolella en pystynyt näitäkään aluksi käyttämään. Onneksi oli varuilta muutoma urheiluliivi jotka anto sit myöten heti alusta.
Btw jos meinaa imettää jonkin aikaa niin kannattaa oikeasti panostaa omaan mukavuuteensa ja kunnon imetysliiveihin:smug:
 
Niin ja kesällä oli kyllä ihan ykköseksi kuteina hm mama caprit ja joku kiva mekko tai tunika:playful:
 
Nyt oli hm:lle tullut kivat mammashortsit (löyty sinisenä ja vaaleana), ei ollut vielä viime viikolla. Ostin ja toivon kovasti että kesä tulee nopee jotta saa shortseilla. Mun on ihan turha enää toivoakaan että mahtuisi normishortsit.
 
Jotkuthan käyttää leggareita shortsien alla, että jos tuntuu omalta niin sais äkkiämpää käyttöön :rolleyes:
 
Olisiko jollain vinkata hyviä äitiysvaatekauppoja stadissa? Tarvitsisin laadukkaita businessvaatteita töihin. Nyt rv 16 vatsa on kasvanut hetkessä ja olen ihan pulassa.. Joskus Kampissa oli äitiysvaatekauppoja. Onkohan vielä? Entäs Stocka? Kiitollisena otan kaikki vinkit vastaan.
 
Fiilinki, Freda 57 ja Sello. Sieltä löysin ainakin housut. Oli melko kallis paikka mutta mahtava palvelu ainakin Sellossa.
 
Nyt on stadikierros tehty ja Bebes Kampissa oli ehdottomasti paras. Oli äitiysvaatteita joka lähtöön ja hintaan. Hyvä palvelu myös. Stockalla ei enää ole äitiysvaatteita. Fiilinki oli dyyris ja mun makuun tanttamainen. Liisankadun Lapsenpäästäjään asti ei ehditty, täytyy käydä toiste. HM:ltäkin löytyi jotain. Taitaa kuitenkin netti olla paras paikka, niin harva liike enää pitää äitiysvaatteita valikoimissaan.
 
Mistä löytyy parhaat juhlamekot raskaana olevalle? kesällä tulossa yhdet häät ja nyt jo stressaa mistä löydän mekon, muutenkin huono löytämään juhlavaatteita, saati nyt sitten..
 
haaveilija, mä varmaan tilaisin Etsystä omilla mitoilla, esim tän: https://www.etsy.com/listing/179698396/black-gown-evening-dress-maternity?ref=related-1 vaikka on tuolla kyl paljon muitakin vaihtoehtoja: https://www.etsy.com/search?q=maternity party dress&ref=auto1
Onneks itellä ei oo mitään juhlia tulossa ni ei tarvii stressata. :P Sit tuolla 9kk.fi:ssä oli kans jotain mekkoja, jotka vois sopia häiden prameudesta riippuen: http://www.9kk.fi/epages/9kk.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2014071402/Categories/Mekot
 
Ajattelin, että en kauheesti osta varsinaisia äitiysvaatteita mutta saa nähdä millaseksi tää maha kasvaa.. Ongelma tulee oikeastaan olemaan omat häät, joihin on jo valmiiksi häämekko mutta taitaa käydä niin että se ei kyllä päälle mene. En mitenkään jaksaisi alkaa pyydystämään uutta :wtf:
 
Takaisin
Top