Äitiysvaatteet

Onko kukaan teistä tehnyt itelleen äitiysvaatteita? Niksejä ja huomioon otettavia seikkoja kaipailisin. Vielä en uskaltaudu tuohon lähikirjastoon kattelemaan lehtiä...
 
Mistä löytyy parhaat juhlamekot raskaana olevalle? kesällä tulossa yhdet häät ja nyt jo stressaa mistä löydän mekon, muutenkin huono löytämään juhlavaatteita, saati nyt sitten..

Mä oon löytänyt OzBabysta juhlamekon. En tiedä millainen valikoima siellä on nyt, mut kts sivut
 
Ostin hääpuvun tästä brittiläisestä nettikaupasta: tiffanyrose.com
Siellä oli myös tosi kivoja juhlamekkoja!
 
Www.asos.com löytyy kans kivoja äitiysvaatteita. Sieltä tilasin itse edellisessä raskaudessa yhden arki- ja yhden juhlamekon.
 
Jouduin kaivaan vanhat mammaleggarit käyttöön jo tyyliin viikolla 8 kaikki normihousut tuntu inhottavilta alavatsaan kohdalta... H&Mltä oon löytäny kivoja ja istuvia jegginsejä ja toppeja. Ainakin ekassa raskaudessa imetysliivit ei sopinu ollenkaan mulle, ihan liian rimpuloita mutta nyt en oo asiaa tutkaillukkaan vielä. Bebesistä ostin silloin kahdet ihan superhyvät imetysliivit ja yhdet maksoivat silloin 4 vuotta sitten jotain 70e mutta joka sentin arvoiset koska käytin niitä sen vuoden kun imetin ja ne on edelleen käyttökelpoiset ja toivon että tissit ois suurinpiirtein samankokoiset tälläkin kertaa

Lindexillä on tosi kiva äitiysmallisto myös verkkokaupassa ja oon tilannu sieltäkin nyt muutaman paidan, parit leggarit ja yhet housut. Tilaan usein aina pari kokoa ja sovitan ja sit palautan sopimattomat, mun mielestä tosi kätsyy ja palauttaminen helppoa imetysliivimallisto on myös tosi hyvännäköinen ja löytyy monipuolisesti kevyempiä liivejä ja sitten tukevampia. Luulen et otan sieltä tällä kertaa testiin parit lisäliivit sitten kun sen aika on. Ei nimittäin oo hinnoilla pilattu

Hei jos joku löytää jostain TUMMANSINISET ohuet sukkismatskumammalegginsit pitkät tai 3/4 niin mulle saa vinkkaa, mä niiiiiiiin tarttisin sellaset ☺️

Terkuin, vaatehullu
 
Mä voin lämpimästi suositella www.9kk.fi verkkokauppaa. :) Siellä on tosi kivoja äitiys/imetysvaatteita. Edullisia ja ilmainen toimitus.

Lisäksi H&M:n mama farkut on olleet tosi hyvät!
 
Mistähän löytäisi kivan uimapuvun kesäksi? Netistä en oikein osaa ostaa. Bebesin tiedän, mutta onko muita? Vai sitten joku normi löysempi malli kuin nykyinen...miten te muut ootte valmistautuneet rantakeleihin?
 
Esikoisen kohdalla käytin ihan normaaleja bikinejä, mutta yläosan kuppikoko sai olla reilusti isompi kun mitä normaalisti. Sitten mulla on myös ihan tavallinen uimapuku, joka antaa kyllä paljon myöten. Nytten kun tää maha näyttää jo valmiiks karttapallolle, ni voipi olla että ainakin yleisillä paikoilla verhoudun tähän jälkimmäiseen malliin. Ja kumpikaan ei oo mitään mama mallistoa.
 
Ostin bebesistä kokouimapuvun mikä on tosi kiva, mutta mitotus on hieman reilunlainen.. Kannattaa ehkä, kokouikkareista ainakin, ottaa pienempi koko
 
Tilasin muistaakseni Bella Bambinasta äitiysuimapuvun viime vuonna ja oon tykännyt kovin!
 
Tuli mieleen, että jotain imetyspaitoja varmaan kannattais olla valmiina? Onko kokeneilla suosikkeja? Oon h&m:n paitoihin tutustunut mutta ne ovat kauhean rumia..
 
Nyt alkoi minullakin housut valua. Olen ollut tosi tyytyväinen Mamaliciousin housuihin, mutta nyt valuvat, samoin HM shortsit. Pöh. Mekot ovat parhaita, mut nyt on ollut niin kylmä kesä, että on pitänyt pitää sukkiksia alla ja ne vasta rullautuvatkin inhottavasti.
Mä en ikinä oo käyttänyt imetyspaitoja kun ovat minusta aika rumia..
 
Eli tavallisella topilla tms pärjää? Ne ovat niin auttamattoman rumia etten haluis turhaan niitä ostaa (ja tuskin ostankaan). Bebesillä oli muutama ihan ok näköinen mutta hinnat sitten nousee aika kivasti. Oli muuten bebesillä myös todella hienoja imetysliivejä!! Ajattelin että voisi sitten viimeisen kerran 20 vuoteen panostaa itseeni ja ostaa jotkut hienot eikä mitään puuterinvärisiä actuelleja :D
 
Juuh, pärjää ilman varsinaisia imetyspaitoja. Tietty täytyy miettiä miten paljaaksi itsensä joutuu riisumaan jos ihmisten ilmoilla imettää. Itse oon ihan tavallisia paitoja käyttänyt, lähinnä just toppeja ja paitoja, en paitapuseroita.

Imetysliivit on tosi tärkeä juttu. Niissä pitää olla tarpeeksi tilaa kun maito nousee synnytyksen jälkeen. Liivejä on hyvä olla monet ja kannattaa huomioida se, että liivejä pitää mielellään myös öisin, eli jotkut kannattaa olla vähän pehmeämmät ja mukavammatkin. Vaikka liivinsuojuksia käyttää, niin maitoa saattaa silti pusuta yli äyräiden. Sanotaan, että imetysliiveihin pitää käden hyvin mahtua tässä vaiheessa. Sitten on tarpeeksi tilaa maidon nousta.
 
Kotioloissa käytän ihan normipaitoja imetysvaiheessa. Jopa helpompi, kun ei tarvii imetyspaidan kankaita asetella kohdilleen. Mulla ei h&m:n imetyspaidat toimineet. Satsaan pariin imetyspaitaan bebesiltä ihmisten ilmoilla liikkumista varten. Elloksella on jotkut myös ihan kivoja ja toimivia.
 
  • Tykkään
Reaktiot: jnk
Mä ostin esikoisen vauva-aikaan yhden imetyspaidan ja sitä ei montaa kertaa tullu pidettyä... Itse enemmän tykkään pitää toppeja tai trikoopaitoja, joissa on sen verran iso kaula-aukko, että tissin saa nostettua kaula-aukosta esiin. Esim. v-aukkoinen paita, jonka alla olkaimeton toppi, on aika kätevä :)
 
Takaisin
Top