Äitiysvaatteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Klaara
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä kävin juuri hakemassa ystävän pikkusiskolta, joka asuu naapurikunnassa ja on myös raskaana, hänen siskonsa (tämän ystäväni) itselleen tekemät mustat suorat äitiyshousut lainaan, niitä mummuni hautajaisia varten. Sain samalla mukaan pari muutakin alaosaa, jotka ei tällä pikkusiskolla ole enää käytössä, hänellä jo kesäkuussa laskettu aika ja olivat jo pieniä. Mukava saada töihin päälle jotain muutakin kuin kolme viikkoa putkeen käyttämäni henneksen äitiysfarkut.

Eleonora: ompa hyvä, että sinulla on tuttu, jolta voi saada vaatteita itsellekin. Itse olen joutunut kaiken tarvittavan hankkimaan..

Tässä nyt ensimmäinen ''työvaatekuva''. Siis olen toimistotöissä ja nämä ovat ehkä värikkäimmät vaatteet, mitä normaalisti pidän. Hyvin usein on jotkut housut ja sitten toppi+villatakki tms.
21_0vaatteet.JPG

Ainiin: housut on Mamalicious ja t-paita on ostettu Sokokselta. Musta pieni villatakki on joku vanha.

Menna: Joo, oon kyllä ollut tosi iloinen tuosta, että saan lainailla muiden äippävaatteita. Ne on kuitenkin niin vähän aikaa käytössä ja osa aika kalliitakin... Viikonloppuna menen käymään vanhempieni luona ja sillä reissulla saan ilmeisesti mukaan kälyni äitiysvaatteita ja noiden nyt saatujen lisäksi on muutama työkaveri ja yksi ystävä luvanneet lainata ja/tai antaa omista varastoistaan. Olen ostanut varsinaisia äitiysvaatteita tähän mennessä ne yhdet farkut, joilla olen mennyt nyt jo monta viikkoa tosiaan... ja yhden paidan. Sitten jotain väljempiä ns. normaaleja vaatteita. Kesävaatteissa onkin osa omista vanhoista hameista ja topeista sellaisia että varmaan menee myös mahan kanssa. Ja lainavaatteita saatuani katson sitten että mitä vielä uupuu ja sitten täydentää jotain sellaista. Uikkarin tosiaan ajattelin kyllä jostain ostaa ja pitää katsoa josko shortsit tms. jos ei moisia saa lainaksi.

Ai niin tännehän niitä päivän asu kuvia tuli laittaa :) Laitanpa siis saman kuvan ko tonne ultra- ja mahakuvia ketjuun :)

975823_10151649176570692_2121637386_n.jpg

Eli paita H&M (äitiys), toppi Ginatricot, farkut lainaksi saadut Mamalicious ja kengät TOMS.

• Tykkään
Reaktiot: Wow
Kiitos tiedosta retrokki! Sinne olikin näemmä tullut viime nettisivuilla käynnin jälkeen muitakin kivoja kesävaatteita :)

Tilaamani Bravadon Silk Seamless liivit tulivat tänään postissa ja ne on ihanat! Tosi tukevat ja silti tuntuu, ettei mistään kisristä eikä purista. Voin kyllä suositella ja taidan tilata vaikka jostain ulkomailta yhdet-kahdet lisää. Jos sieltä löytyy edukkaammin. Nyt kun tietää tämän koon sopivaksi..

Minäkin olen nyt Bravadon liivien onnellinen omistaja :) Kuvittelin että niitä ei täälläpäin pääse kokeilemaan, mutta google pelasti: hakusanoiksi Bravado Body Silk Seamless kotikaupunki, niin löytyihän sieltä yksi kauppa, jossa niitä on. Oli kyllä hyvä päästä sovittamaan. Kaupassakin vielä mietin aika pitkään S- ja M-kokojen välillä, kun oon just siinä rajalla. Mutta valitsin M:t. Ne on mulla tiukimmissa hakasissa kiinni, eli lisäkiristämisvara ei haittaisi, mutta toisaalta nyt kotona tuntuis, et ne on ihan hyvät päällä. Ja S-koossa tuntui se kuppi hieman pieneltä, eikä niissä olisi ollut kasvunvaraakaan yhtään. Ja ostin oranssit, kerran on niin paljon värejä tarjolla. Ihonväriset ois voinut olla monikäyttöisemmät, mutta myös tylsemmät ja toisaalta ajattelin että voin käyttää noita oransseja ihan hyvin uikkarien yläosana tarvittaessa :)

Muutenkin oli hyvä päivä, löysin mm. kirpparilta kivan farkkuhameen 2€:lla, menee nyt ainakin vähän aikaa päälle. Ja sitten hennesin äitiysosastolta löytyi 3 paitaa ja yhdet caprilegginsit (jonkun mekon alle tms) ja yhdet sellaset ohuet mustat housut. Ne housut oli legginsien kanssa samassa paikassa, mut ne on leveämpimalliset etenkin lahkeista. Vähän niinkuin olohousut, mutta voisin mä lähteä kaupungillekin niissä ja normaalissa t-paidassa, ehkä jopa töihinkin. Kun ne on kumminkin mustat ja suorat, niin niissä on sellasta tiettyä tyylikkyytä, vaikka tosi ohuet ovatkin. Eli vaatevarasto kasvoi kyllä ihan kivasti, kun mulla on tähän asti ollut vaan yhdet housut, mitkä menee jalkaan. :)

Minä sain tänään kälyltä muovipussillisen äitiysvaatteita lainaan eli täälläki vaatevarasto kasvoi kerralla :) Pitää oikein alkaa miettiä mitä huomenna laittaa päälle, kun vielä muutama päivä sitten ei ollu varsinkaan alaosalle paljonkaan vaihtoehtoja :)

Vinkki : Tuubitoppi käy loistavasti odotusajan hameena!

Itselläni on noita tuubitoppeja kaapit täynnä, eikä ne uutenakaan maksa HMssä kuin 4,95. Tarpeeksi suuri koko niin menee ihan loistavasti. Itse olen ollut nyt vain legginssi ja hame linjalla, noissa henkkamaukan tuubitopeissa on hirveesti värivalikoimaa ja ne istuvat mun mahan ja pepun päälle aivan täydellisesti. Laitan sen siis alkamaan heti tissien alta. Niissä on sellainen "kääntöosa" jossa saisi tuplakankaan rintojen päälle, mutta vedän sen siis suorana pötkönä päälle. Taitaa olla tämän kesän pelastus!

Imetysliivejä en ole vielä ostanut, noi Bravado Body Silk Seamless liivit kiinnostaisi, mutta ei huvittaisi ostaa ilman sovitusta. En ainakaan nopealla haulla löytänyt Turusta jälleenmyyjää. Ostin sovittamatta aivan liian ison tukivyönkin, en ollut ymmärtänyt että mammamitoitus on aika paljon suurempi kuin mitä normaali.

Joo, mulla on S-koon tukivyö, vaikka en kyllä mihinkään S-kokoiseen noin muuten mahtuisi. (Ellei puhuta käsineistä tai kengistä :D)

Joo aivan totta, mammamitoitukset on tosiaan aika isoja! S-koko on monessa pienin ja se on sitten jo aika iso jopa minulle, mietin vaan miten ne oikeasti pienet odottajat pärjää.. :)

EnniK: minulla on ennen raskautta ollut liivit kokoa 75D tai 75DD. Raskauden myötä ovat jonkun verran vielä kasvaneet. Tilasin nuo Bravadon liivit koossa M ja nyt puolisen viikkoa niitä käyttäneenä pidän niitä erittäin tukevina.Niissä on leveät olkaimet ja hakasia on takana aina kolmet, mitkä pitää kiinnittää.

EnniK, Mun koko oli ennen raskautta 75C ja nyt ehkä 75D, eli Bravadon taulukon mukaan olisin juuri ja juuri M. Siltä tuntuukin, se S-koon kuppi tuntui liian pieneltä. M-koko tuntuu ihan mukavalta, mutta mulla on kyllä epäilys, että nää tukis paremmin jos saisi ympärysmittaa kiristettyä enemmän. Nää on kyllä tosi mukavat, mutta en taida ostaa toisia ellei sitten rinnat vielä tästä kasva... Uskon, että jos on "keskemmällä" kokotaulukkoa, niin tuki on ihan jees. Kokeilin siellä kaupassa myös bravadon toisia liivejä, joissa olisi ollut parempi tuki (enemmän kokovaihtoehtoja), mutta en sitten oikein tykännyt niistä, kun ne oli paljon jäykemmät...

Menna, monensissako hakasissa sä pidät sun liivejä? Mulla on kans M-koot ja pidän tiukimmissa mutta vois olla parempi saada vieläkin tiukemmalle...

elenna: minulla on nyt ihan reunimmaisissa! Siis silleen, et ympärysmitta on isoimmillaan. Lienenkö sitten paksuuntunut myös tuon ympärysmitan suhteen vai mikä lie, en ole mittanauhan kanssa itseäni tarkastellut :) Noh, kokeilin just, että voisinko pitää kireämälläkin ja kyllähän nuo vielä kivuttomasti menee toisiksi tiukimpiin. Ajattelin kuitenkin, etten tarkoituksellisesti venytä ympärysmittaa, ennen kuin se alkaa liivien käytön myötä venymään. Tarpeeksi napakkuutta minusta väljimmälläkin vaihtoehdolla..

Jännä et sinulla täytyy olla tiukimmassa.. No ehkä minulla on rinnatkin kasvaneet tällä hetkellä lähemmäs E-kuppia.

Takaisin