Äitiysvaatteet

elenna: Minä ostin pari jakkua H&M:ltä, ovat kivan näköisiä masun kanssa ja suht edullisia. Ja voi pitää kaikenlaisten vaatteiden kanssa! Napit ei tosin sovi kiinni mutta enpä pitäisi niitä kiinni muutenkaan :) Muita kesätakkeja en aio edes hankkia ja nuo ovat kokoa jotka (toivottavasti) sopivat myös seuraavana kesänä.
 
Juu, ja minä sitten AINAKIN pidän mittanauhan visusti kaapissa.... Jos te pienillä lisäkiloillanne ootte levinny useita senttejä, niin en edes halua ajatella, miten paljon laajuutta tänne on tullut, kun paino on kotivaa´alla mitattuna noussut ajasta ennen raskautta nyt 8 kiloa... !


Sama täällä!!!
 
Laitoin äsken toiset Bravadon liivit tilaukseen, tällä kertaa siitä kehtolehden mainitsemasta brittikaupasta (kiitos vinkistä!!). Viikko sitten siis ostin nää ekat ja mietin vähän onko tämä m-koon ympärysmitta nyt tarpeeksi tiukka. Mutta nää on koko ajan alkaneet tuntumaan vaan paremmilta ja aiemmin käyttämäni liivit on alkanut kiristää ja jättää punaiset jäljet...ehkä ei tarvi ihan niin tiukalla olla.... Onkohan mun ympärysmitta kasvanut ihan viikossa! :O Nyt olis kuitenkin tulossa sellaset latte-väriset näitten oranssien kaveriksi. Sitten varmaan pärjää jonkin aikaa :)

Ja hennesillä tuli taas käytyä, ja pari paitaa tuli mukaan. Toivon että sinne tulis vielä uusia värejä jossain vaiheessa... Katsoin myös tosi kivoja farkkushortseja, mut en ollut ihan varma kiristäiskö ne reisistä pitemmän päälle...ei sais kyllä tulla yhtään lisää sitten siihen kohtaan. Ne oli kuitenkin parhaat mitä oon löytänyt... Jos ostan vielä ne, niin reilun viikon sisällä olisi mennyt hennesille 100€, hui kamala!!! Tekis kovasti mieli ostaa kun mun takapuoli näytti niissä niin kivalta ja kun se ei olisi yhtään pahitteeksi tässä vaiheessa kun alkaa muuten näyttää norsulta :D
 
Me saatiin kutsu siskon miehen valmistujaisiin LAUANTAINA ja mulla on ihan järkky vaatekriisi!! Eihän mulla ole mitään päälle pantavaa ja nyt olen kaksi iltaa töissä niin en ehdi mitään käydä enää ostamassakaan.. :/ Ou nou!!
 
syysmami: meille tuli myös serkun lakkiaisiin kutsu viime viikolla. Menin viime lauantaina kaupungille katselemaan vaatetta ja löysin Anttilasta tosi kesäisen, mutta juhlavan mekon, missä menee leikkaus rintojen alta. Sitten se levenee siitä helmaan ihan löysästi. Saattaa jopa olla, että pystyn käyttämään samaa mekkoa 3.8. olevissa kaverin häissä.

Tässä on tämän päivän työvaatetus. T-paita on joku ikivanha, mutta tykkään siitä, kun siinä on erivärisiä yksisarvisia :) Housut on HM äitiyshousut ja tällä hetkellä, kun on kuuma, ovat ihan parhaat käytössä. Tosi kevyet ja eivät hiosta.
23_0vaatteet.png
 
  • Tykkään
Reaktiot: Wow
Meillä on kanssa lauantaina lakkiaiset minne pitäis mennä ja kauhee vaatekriisi oli kun kaikki mekot oli joko liian kireitä rinnoista tai sitten liian lyhyitä. Nooh muistin sitten että olin tilannut hm:ltä maksimekon joka sopivasti tulikin tänään postiin.. mekko on aivan ihana päällä mutta ainoa ongelma on se että mekko on ihan hiukkasen liian lyhyt.. (ARGH) en ymmärrä että miten ne on noin lyhyeen mekon tehnyt kun mekkoa mainostettiin kumminkin maksimekkona ja en minäkään mikään kovin pitkä edes ole (171cm) nyt sitten pähkäilen että mitä teen.. varmaan otan sakset käteen ja leikkaan sen 5-10cm pois ja teen siitä vain vähän lyhyemmän mekon :)
 
Elenna: Kesätakkia minäkin olen metsästänyt jo yli kuukauden! Tilasin Ellokselta äitiystakin, mutta jouduin palauttamaan sen, kun se ei istunut olkapäistä lainkaan ja oli muuten kuin teltta.
Hennesiltä kaikki takit loppu eikä tule uusia ennen kuin syksyllä.. Kyllähän Suomessa takkia tarvitaan kesäiltoina! Ja varsinkin jos haluaisi vähän siistemmän ilmeen kuin huppari-tuulipuku linjalla..
Muutamissa nettikaupoissa olen surffaillut, mutta en raaskisi maksaa 150€ takista jota käytän vain pari kuukautta..
Nyt käytän vanhaa kevättakkia, mutta jätän sen vain auki. Napittamisestahan ei enää tule yhtään mitään :)
 
pumpulipallo, joo ei oo löytynyt täälläkään takkia. En mäkään kyllä taida maksaa kamalan paljoa takista, ja tuskin viitsin tilatakaan mistään kun ei pääse sovittamaan. Voi olla, että pitää yrittää pärjätä tuolla huppari-tuulipukulinjalla... Oon mä koittanut kirpputoreiltakin vähän katsella, mut en oikein oo löytänyt. No, jospa tulisi lämmin kesä...
 
Mä tiesin jo etukäteen, että tänä kesänä tulee 2 ristiäiset ja yhdet rippijuhlat. "Yllätyksenä" tuli vielä serkun ylioppilasjuhlat tulevana lauantaina. Tilasin itselleni kahdesta eri paikasta juhlamekon mammamallissa. Tarkoitus oli sovittaa molemmat ja sitten pitää kivempi. Näin teinkin, vaikka jouduin kyllä sen enemmän silmää miellyttävän palauttamaan - sen leikkaus oli niin hassu ja kangas piukka, että ei antanut yhtään anteeksi (mm. alushousujen rajat näkyi läpi..) Toisen sitten pidin (http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?cPath=23_30&products_id=4275) nätti minusta tämäkin mutta sitten kuitenkin melko lyhyt, kun minulla on paksut jalat. Niinpä ainakin nyt ensimmäisissä ristiäisissä viime sunnuntaina laitoin caprit alle...
 
Ite laitan tunikan ja caprit, ei kummatkaan mallia mamma mutta hyvin menee mahan kohdalta. Kovasti yritin löytää sopivaa mekkoo, mutta ei tullu vastaan. Musta mekko löytys iteltä, mutta halusin jotain värikkäämpää plus että en haluaisi viettää päivää sukkahousuissa... :) Joten pukeutuminen on nyt vähän "rennompaa".
 
Oletteko huomanneet, että pienimpiä äitiysvaatteita jotka eivät jousta saa laittaa jo sivuun / myyntiin? Huomasin, että pikkuhiljaa saa siirtyä yhtä kokoa isompiin vaatteisiin esim. housuissa. Kaikki trikoovaatteet tietysti joustavat ja menevät päälle varmaan loppuun saakka, mutta äitiyshousuissa pitää siirtyä seuraavaan kokoon. Täytyy varmaan laittaa pieneksi jääneet myyntiin kirppikselle :)
 
Pauliina: just tänä aamuna tuumasin, että meneekö yhdet äitiysfarkut jalkaan, kun en ole niitä pariin viikkoon pitänyt. Onneksi vielä mahtuivat ja tuntuvat mukavilta päällä. Sen olen kyllä huomannut, että vihdoinkin noiden äitiyshousujen maharesorit on pinkeällä, eivätkä enää ollenkaan lörpötä. Mitenkähän loppuraskaudessa? Silloin eivät varmaan mahdu päällekään :)

Ainoa ''äitiysvaate'' josta olen joutunut luopumaan, on raskauden alussa Henkkamaukalta normaaliosastolta ostetut suorat mustat housut. Nekin menee vielä jalkaan, mutta kuminauhavyötärö painaa ikävästi mahaa..
 
Pauliina1976: Kyllä on huomattu! :) Yhdet mammahousut, kokoa 34 jouduin jo pari viikkoa sitten laittamaan sivuun. Tällä hetkellä koko 36 on passeli mutta olen alkanut ostamaan kesävaatteitakin kokoa isompana että on vaatteita vielä loppukesälläkin. :)
 
Tuolla toisessa keskustelussa puhuttiin imetysliiveistä ja se ei ihan liittynyt aiheeseen niin ajattelin täällä kysyä varsinkin niiltä joilla on jo kokemusta, että onko imetysliivit tarpeelliset? Käytännölliset? Itse käytän enemmän edestä avattavia liivejä ja olen ajatellut, että äkkiäkös ne sitten nipoo auki. Tai jos vain nostaa liiviä ja pullauttaa rinnan esiin. :confused: Kuulostanpa hölmöltä. Kuinka usein sitä vauvaa edes imetetään päivän mittaan? :confused005
 
Mulla ei oo kyllä kokemusta imetyksestä ennestään, mutta oon kyllä käsittänyt että imetysliivit melko olennaiset. Silloin voi pitää toisen puolen ns. suljettuna ja liivinsuojan paikallaan kun toisella puolella imettää. Jos on sellaset eestä avattavat niin voi olla vaikea saada se toinen puoli suojattua kun toisella imettää. Jonku kaarituettoman kanssa tuo pullauttaminen voi helpommin onnistuakin niin että toinen pysyy vielä kätköissä ja liivinsuojan suojaamana. Ja ihan pientä vauvaa kyllä käsittääkseni imetetään usein, kun masu on sillä vielä niin pieni, ettei sinne mahdu paljon kerrallaan ja tulee siis myös melko nopeasti uudestaan nälkä. Oon ajatellut, että siinä alussa on varmasti venkslaamista monenlaista muutenkin, että jos vaan voin elämääni helpottaa imetysliiveillä niin sen kyllä teen. Eikä niiden tarvi olla mitään huippukalliita, ainakin osa kavereista on käyttäny ihan henneksen tms. imetysliivejä, jotka ei maksa maltaita.
 
Perheryhmässä kerrottiin, että vauvaa imetetään noin 8 kertaa päivässä. Noin kolmen tunnin välein päivällä ja yöllä. Tietty siinä on varmasti eroja tilanteen mukaan. Ymmärtäisin, että joskus tarjotaan maitoa tuota useamminkin, esim. silloin jos maitoa ei ole tulossa tarpeeksi, niin tiuhaan imettämisellä voi saada sen lisääntymään... Mutta itsellä ei vielä kokemuksia ole.

Tänne pitäisi muuten tehdä oma keskustelu imetykselle... minua ainakin kiinnostaisi se aihe jo nyt...
 
Takaisin
Top