Äitiysvaatteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Klaara
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Menna: Itse olen maininnut tukivyön hankkimisesta neuvolassa ja kuntosaliohjaajalle, ihan sen vuoksi että harrastan edelleen juoksemista (tai ehkä sitä ei voi kutsua kuin hölkäksi enää, sen verran hitaasti menen että saa sykkeen pidettyä tarpeeksi matalalla... :D). Molemmista paikoista sanottiin että ei kannata käyttää kuin ihan pakon edessä tai jos venytän lenkkejä vielä pitemmäksi mitä nyt juoksen (nyt lenkkeilen noin tunti-puolitoista tuntia lenkkejä). Tukivyön kanssa vatsan ja selän pienet lihakset tottuvat kuulemma lepäämään ja heikentyvät. Tää voi aiheuttaa sitten isompia vaivoja loppuraskaudessa. Mutta jos sulle on sitä neuvolassa suositeltu niin varmasti kannattaa sitten hankkia. :)

Menna, minulle suositeltiin myös tuota tukivyötä neuvolasta selkäkipujen takia. Ja sellainen on ollut minulla jo ilman raskauttakin käytössä vuosikaudet. En ole tähän hätään vielä ottanut jumppariin yhteyttä vyön saamiseksi, juurikin tuosta Wowin mainitsemasta syystä, että tukivyö myös laiskistaa pieniä tukea antavia lihaksia ja sitä kautta saattaa aiheuttaa lisävaivoja ajan kuluessa. Ja olen jotenkin kyllä tässä pärjännyt ilmankin! Voihan se olla, että kun maha tästä vielä kasvaa, joudun vyötä tarkemmin harkitsemaan, mutta nyt mennään vielä näin.

Kiitos kommenteista Wow ja puapru. En itse tullutkaan ajatelleeksi tuota lihasten laiskistumista! Neuvolassakaan eivät maininneet siitä seikasta. Ehkä jätänkin tukivyön hankkimisen myöhemmäksi, koska ei nämä minun oireilut ole olleet vielä ollenkaan pahoja tai jatkuvia. Ehkä kerran viikossa kipuilee ja ei se mitään kauhean kovaa kipua ole ollut..

Viikonloppuna tuli hankittua alennusmyynnistä uusi ulkoilupuku. Ostin Prisman urheiluosastolta normaalin ulkoilupuvun jossa on jonkin verran kasvunvaraa. Ai että oli mukava sen jälkeen käydä kesän ensimmäisellä pyörälenkillä. Kyllä sopivat ulkoiluvaatteet ja auringonpaiste motivoivat liikuntaan ihan eri tavalla kuin housut auki kuljeksiminen :)

Pyöräily sujui myö oikein hyvin. Ostin kuukausi sitten Lidl:istä geelipehmusteen pyörän penkkiin ja se oli oikein mukava istua. Soratiellä vähän pompotti, joten suosittelen pyöräilemään pääasiassa asfalttiteillä tai tasaisilla sorateillä. Tuo pompottaminen ei ollut kovin mukavan tuntuista. Lisäksi huomasin, että pelkäsin nyt hieman enemmän kaatumista kuin aiemmin, mutta auttoi kovasti kun laitoin kypärän päähän.

Pyöräily tuntui sopivan minulle ainakin toistaiseksi paremmin kuin sauvakävelylenkki.

Olisiko kellään vinkata, mistä löytyisi kiva kevyt takkia odottajalle? Tarkoitan tällaisen kevät/syksy ilman takkia, ei tarvitsisi olla vuorta. Sellainen mitä voisi tarvittaessa käyttää viileinä kesäiltoinakin.

Huomasin nimittäin juuri, että minun tähän saakka käyttämäni kevättakki ei mennyt enää tänä aamuna kiinni, jäi sentti-pari mahan kohdalta vetoketju auki! Vitsin huima kasvu ollut nyt viikon aikana (tai oikeastaan muutamana päivänä), nimittäin sunnuntaina vielä viimeksi sain vetskarin kiinni, tosin vähän pinkeästi :D

Menna: Itse ostin kevät-/syystakin Espritiltä. Se on ihan normaalimallistosta, mutta siihen jäi hyvin tilaa mahan kohdalle ja nyöreissä on jonkin verran vielä säätövaraa. Takki ei varmasti mene minulle enää syksyllä, tai ei mene ainakaan kiinni. Tuota voin varmasti pitää synnytyksen jälkeen ja todennäköisesti myös ensi keväänä. Takki sattui olemaan myös hyvässä alennuksessa vaikka onkin tämän vuoden mallistoa.

http://www.esprit.fi/women/collection/takit-paeaellystakit/puuvillaparka-P23301_276

Pauliina1976: tuo on kyllä todella kaunis takki. Pidän muutenkin Espritin vaatteista, niin sieltä malleista saattaisikin löytää jonkun kivan..

Mun pitäisi kanssa löytää jonkinlainen kevät- tai kesätakki. Kirppikseltäkin voisi ehkä katsoa... en oikein tiedä millanen, mutta varmaan joku vähän pitempi malli... ehkä jollain nauhavyöllä, jota voisi sitten löysentää vähitellen?

Eilen koettelin Hennesillä sellaisia tunika-mallisia pukineita, sellasta joka levenee melkein heti rintojen alapuolella. Siellä olikin yksi kiva kesämalli naruolkaimilla, mutta sitten siinä oli edessä sellaista pitsiä ja mun valkoiset rintsikat näkyi sieltä tyhmästi läpi... :( En sitten ostanut ainakaan vielä...sitäpaitsi mietin sitäkin, että kuinkahan korkealle se etuosa nouseekaan jo kesällä... Mitähän mä teen tän mun mahan kanssa :O Siinä vaatteessa näytin muuten ihan loppuraskaana olevalta, mutta se oli kuitenkin nätti ja väri sopi hyvin. Tekisi mieli saada jotain vaihtelua näihin äippäfarkkuihin ja paitoihin.... legginsejä en ole vielä oppinut käyttämään, mutta ehkäpä se on tässä kesällä edessä.

Ideat kesäpukeutumiseen olis tervetulleita!

Elenna Mä tilasin tällaset pöksyt.. Ei oo ihan legginssit, mut jotain niiden ja tavallisten housujen väliltä.. http://www.pepino.fi/aitiystregginsit-p-227.html
Semmoiset ohkaset ihanan tuntuiset, mitä pystyy käyttää kesälläkin jos ei oo kuuma päivä. Vyötäröresori hyvä ja napakka.. Aivan ihanat ja koko ajan jalassa, aivan hävettää kun ei muita vaatteita tuu pidettyä.. :D Aika suolainen hinta oli alkuun mun mielestä, mutta olivat joka sentin arvoiset! :D

• Tykkään
Reaktiot: Wow
Ollaan lähdössä Kreikkaan parin viikon päästä ja nyt on uikkari/bikini ongelma. Bikinit taitaa olla ainoat jotka menee päälle kun rullaa alaosan tuonne masun alle. Mut onkohan se tyhmän näköinen? Muilla kokemusta/ ajatusta asiasta? Ja pitäiskö masu kuitenkin peittää?

emmu_ma: älä ihmeessä peitä mahaa, jos vaan itse haluat sitä näyttää! Olen aina ihastellut kesäisin uimarannoilla toisten ihania palloja :D Minusta se on kaunista ja varsinkin, jos kantaa mahansa ylpeydellä.

Noilla mammavaatesivustoilla on ollu ainakin noita äitiysuikkareita myytävänä. Aika tylsiä mun muistaakseni kyllä.. Elloksella oli ihan kivan näköisiä mekkouikkareita, meniskö sellainen? Bikinit voi kyllä olla mukavemmat päällä jos löytää hyvän alaosan. Ite voisin kuvitella, että koko uikkari ahdistaa..? Mun mielestä maha saa näkyä, jos ite niin haluaa.. :D

Tuolla oli kivoja uikkareita: http://www.bebelane.com/category/42/uima-asut-odottajalle?gclid=CMe7jryjhrcCFWd7cAodoncAJg
Aika kalliita kylläkin..

Musta kanssa tuntuu, että en pysty kesällä mitään kokouikkaria pitämään. Mun mielestä ne on niin ahdistavia.... Kyllä kait uimarannalla saa muutenkin olla jokainen millaisen kropan sitten omistaakaan. Ja eihän vauvamahassa pitäisi olla mitään häpeilemistä :) Mutta pitää varmaan yrittää etsiä sellaset uikkarit missä itse viihtyy (sekä olotilan että ulkonäön puolesta).

Kaveri muuten sanoi, että "kyllä ne uikkarit kuule venyy!" kun mietin tuossa aiemmin mistä löytää sopivat... ehkä itse koitan löytää mahd halvalla jotkut missä on erillinen ala- ja yläosa..

Mie kanssa pähkäilen tuon uikkarihomman kanssa, kun me ollaan tosiaan lähdössä 1,5kk päästä kanssa Kreikkaan ja silloin maha on jo varmaan aika hillittömän iso :D Mä varmaan yritän löytää jostain bikinit, jotka menis ainakin sen reissun ajan :p

Voi että, biksut päälle ehdottomasti! Ei ole mitään söpömpää kuin biksuasuinen isomaha... :)

Biksut siis! mahani ylpeydellä kannan joten saakoon aurinkoa sekin :) mietinkin just että haluan myös tukevan yläosan kun on nuo tisukat kasvaneet niin rutosti eikä pienet olleet alkujaankaan ja koko uikkareissa ne varmaan roikkuis navassa :D

Bikinit ovat kyllä mukavammat kuin kokouikkari! Nim. Kokemusta on :) sain viime raskaudessa ahdistuksen aikaan kun yritin uimarannalla kokouikkarissa viihtyä. Koetin silloin saada tietoa onko mahaa tarpeen suojata auringolta jotenkin, mutta lähinnä vain varoiteltiin etelän polttavasta auringosta yleensä, ja muistuteltiin pysymään varjossa keskipäivällä ihan vain kuumuuden takia.. Nesteytys siis mukaan rannallekin! :)
Ihanalta kuulostaa nuo teidän lomasuunnitelmat!!

Tänään onnistuin sitten ostamaan KappAhlista sellasen mekon, jossa on rinnan kohdalla rypytystä ja sitten loppuosa vaan laskeutuu. Luulen että se on kiva ainakin kesällä, naruolkaimet ja aika ohutta kangasta :) Sitä vois kyllä käyttää vaikka farkkujenkin kanssa ja vaikka laittaa jonkun puseron sinne alle, mut en tiiä kuinka pian kehtaan...näyttää nimittäin niin äitiysmekolta itseltään, korostaa kyllä sitä että raskaana tässä ollaan, vaikka näkeehän sen kyllä muutenkin kaikki... :) Katsotaan nyt... mutta nyt on ainakin joku vaate lisää :)

Takaisin